Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Al een keer gevraagd maar nog geen antwoord op gekregen:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_NikonBekijk bericht
Graag hier wat meer info over, wie zijn bv die "gevorderde strobisten" die ons wat uitleg gaan geven?
2de ding, zijn er genoeg modellen, ik denk per groep van 5 is ruim voldoende, maar dan moeten we wel een 6tal modellen hebben want ik tel toch al ruim 30 deelnemers.
Qua gevorderd strobist kan ik alleen Fotofolio aanwijzen. ( sorry als er meer zijn maar dit weet ik niet )
1tje op 30 man is een beetje veel denk ik.
Qua modellen, ik weet dat je gevraagt hebt om door te geven wie een model meeneemt maar misschien beter iedereen een pb sturen met de vraag of, en zoja hoeveel modellen ze eventueel mee kunnen nemen aangezien niet iedereen dagelijks dit topic volgt.
Dan heb je meteen het aantal, kom je er te kort dan best een reactie plaatsen op een modellenfora.
Neem aan dat de modellen dit ook wel vroegtijdig willen weten.
Het zou het wel fijn zijn mocht hier wat opheldering over zijn, beter dit nu te weten ipv daar te staan koekeloeren denk ik dan.
En kan iedereen aangeven of hij/zij een expert/kenner is op het gebied van flitsen, en die deze kennis ook nog wil delen met velen ? Anders hebben we zo direct veel deelnemers , maar niemand die ons iets kan vertellen.
Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. Canon eos 7D Mijn site
idd lijkt het een gezellige boel te worden
helaas zal ik niemand iets kunnen bijbrengen over het strobbist gebeuren want ik kom zelf om van anderen te leren
En kan iedereen aangeven of hij/zij een expert/kenner is op het gebied van flitsen, en die deze kennis ook nog wil delen met velen ? Anders hebben we zo direct veel deelnemers , maar niemand die ons iets kan vertellen.
Ik ben enkel vertrouwd met het Nikon flitssysteem (2x SB-800) en zal deze meestal indirect op mijn personen richten om de gruwelijke lichtafval in de achtergrond te beperken. Verder heb ik wel een idee wat er mogelijk is, maar de praktijk zal waarschijnlijk wel helemaal anders uitdraaien .
Misschien is het goed om een idee te vormen welke objectieven we best meebrengen? Ik heb bv enkel vaste objectieven in het bereik 50mm - 85mm. Is dit te beperkend en zorg ik beter voor een wijdere zoom?
Ik ben enkel vertrouwd met het Nikon flitssysteem (2x SB-800) en zal deze meestal indirect op mijn personen richten om de gruwelijke lichtafval in de achtergrond te beperken. Verder heb ik wel een idee wat er mogelijk is, maar de praktijk zal waarschijnlijk wel helemaal anders uitdraaien .
Misschien is het goed om een idee te vormen welke objectieven we best meebrengen? Ik heb bv enkel vaste objectieven in het bereik 50mm - 85mm. Is dit te beperkend en zorg ik beter voor een wijdere zoom?
MVG,
Als jij die objectieven altijd gebruikt en tevreden bent zou ik voor dit niet een ander objectief aanschaffen.
Het gaat om het strobist idee en dit is met ieder brandpunt te doen.
Als je al het idee had voor een ander objectief is dit anders natuurlijk maar speciaal voor dit iets nieuws halen is niet nodig.
Comment