Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 mei 2008 - lighting meetup

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lighting meetup

Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
    Beste strobisten...

Betreft het aantal deelnemers denk ik dat het niet evident is dat er té veel
    mensen meedoen want dat gaat nogal chaotisch verlopen; zeker voor de eerste keer.

Best een 4- a 5-tal groepjes (*) van 5 a 6 mensen met in elk groepje minstens 1 gevorderde strobist. Zodat die zijn skills kan overbrengen naar de 'rookies'; het is uiteraard de bedoeling om er iets van op te steken!
    *Als we b.v. 6 groepen bij elkaar krijgen zouden we ook minstens 6 modellen ter beschikking moeten hebben.
    Graag hier wat meer info over, wie zijn bv die "gevorderde strobisten" die ons wat uitleg gaan geven?

2de ding, zijn er genoeg modellen, ik denk per groep van 5 is ruim voldoende, maar dan moeten we wel een 6tal modellen hebben want ik tel toch al ruim 30 deelnemers.

Ik kom zeker. Leuk om onze bob nog is terug te zien :-)
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Je bent mij vergeten. Op 20 april kan ik niet maar op 4 mei wel
      Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_Nikon Bekijk bericht
        Graag hier wat meer info over, wie zijn bv die "gevorderde strobisten" die ons wat uitleg gaan geven?

2de ding, zijn er genoeg modellen, ik denk per groep van 5 is ruim voldoende, maar dan moeten we wel een 6tal modellen hebben want ik tel toch al ruim 30 deelnemers.

Ik kom zeker. Leuk om onze bob nog is terug te zien :-)

Idd zou het wel fijn zijn mocht hier wat opheldering over zijn, beter dit nu te weten ipv daar te staan koekeloeren denk ik dan.

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Nog een kleine opmerking die schromelijk over het hoofd is gezien

Wat is het adres van dat militair domein, want ik weet wel waar olen ligt maar weet begot niet waar het militair domein is, laat staan waar de ingang is. Meestal heeft zo'n domein wel meerdere ingangen, en ik wil liever niet langs de tgenovergestelde kant voor een gesloten deur staan

greetz
          Sergio
          Last edited by Sergio_Nikon; 15 april 2008, 23:48.
          www.sergioprodi.com
          Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_Nikon Bekijk bericht
            Nog een kleine opmerking die schromelijk over het hoofd is gezien

Wat is het adres van dat militair domein, want ik weet wel waar olen ligt maar weet begot niet waar het militair domein is, laat staan waar de ingang is. Meestal heeft zo'n domein wel meerdere ingangen, en ik wil liever niet langs de tgenovergestelde kant voor een gesloten deur staan

greetz
            Sergio
            Euuh, de Teunenberg is het militair domein ingesloten tussen de Boerenkrijgslaan de Mechelsesteenweg en de E313 dacht ik
            Satelietfoto's kun je zien via http://maps.google.be
            typ in "militair domein teunenberg olen"
            Last edited by zunoel; 16 april 2008, 14:47.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik ga mee om vooral bij te leren over hoe te werken met flits.
              Ik werk wel met een Alpha en die hebben ander type hotshoe dus kan geen gebruik maken van triggers, receivers,zenders en dergelijke.

Geen probleem ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                Ik ga mee om vooral bij te leren over hoe te werken met flits.
                Ik werk wel met een Alpha en die hebben ander type hotshoe dus kan geen gebruik maken van triggers, receivers,zenders en dergelijke.

Geen probleem ?
                Geen probleem

Je kan je flitser op je toestel gebruiken als trigger. Niet ideaal, maar wel werkbaar.

Mvg,
                TravelToy

PS in het slechtste geval heb je geen fotos, maar kan je alleen maar veel leren ;-)
                www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Gelijkaardig probleem dus:
                  Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Op te lossen:
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                    Je kan je flitser op je toestel gebruiken als trigger. Niet ideaal, maar wel werkbaar.
                    Opgelet: bij mijn weten is de voorflits niet uitschakelbaar bij de Alpha.
                    Dit zorgt er voor dat alle lichten getriggerd worden door de voorflits en niet wanneer de sluiter open is.

Ik los dit probleem op met mijn Vivitar-flits. Die geeft de voorflits niet, en werkt dus enkel manueel.
                    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

• Re: lighting meetup

Ik heb in het openingstopic een lijst aangemaakt met namen van modellen die 100% ZEKER kunnen komen poseren.

Als ieder wie een of meerdere modellen meebrengt dit wil laten weten?

Kwestie dat we niet met een overschot aan modellen zitten he ; of wie weet wel zonder...

M.v.g.
                      CANON Inc. Made In Japan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                        Opgelet: bij mijn weten is de voorflits niet uitschakelbaar bij de Alpha.
                        Dit zorgt er voor dat alle lichten getriggerd worden door de voorflits en niet wanneer de sluiter open is.

Ik los dit probleem op met mijn Vivitar-flits. Die geeft de voorflits niet, en werkt dus enkel manueel.
                        De A700 kan wel manueel flitsen (zonder voorflits) de A200 en A350 niet
                        Met een opzetflitser is dit inderdaad verholpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Met een opzetflitser is dit inderdaad verholpen
                          Maar niet met de originele Minolta- of Sony-opzetflitsers.
                          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                            Maar niet met de originele Minolta- of Sony-opzetflitsers.
                            Wel met de Minolta of Sony flitser

Ik denk dat je verwart men Auto flitsen dat kan de Minolta of Sony flits niet, wel TTL en manueel.

Op manueel (M) zetten en op 1/32 vermogen om studio strobes te triggeren

Correctie: De Minolta 5600HSD (Sony HVL-F56AM) kan dit de Minolta 3600HSD (Sony HVL-F36AM) niet
                            Last edited by zunoel; 17 april 2008, 20:23.

Comment

Met een beetje geluk kan ik een model meebrengen.
                              Een erg spontaan meisje, die al eens voor ons (enkele BD-vrienden) geposeerd heeft.

mvg,

Roland

Comment

Count me in! Ik doe mijn uiterste best die datum vrij te houden

Comment

Working...
                                X