Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• test

Last edited by RIEK; 13 augustus 2011, 09:28.

Re: test

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum.

Kan iemand mij vertellen of je de foto kan zien? Ik zie hem overigens wel...

Graag een reactie
    Last edited by RIEK; 8 augustus 2011, 22:43.

Comment

Nee, niks te zien.

Jan

Comment

Nu wel denk ik?

Comment

Beter. Wel een beetje klein. 900 max....

Jan

Comment

Ok. Thnx
            Last edited by RIEK; 8 augustus 2011, 22:44.

Comment

[Mod-LesC]De foto is zichtbaar. Nu nog leren om af te werken op 900 pixels langste zijde en dan te posten. Ik laat deze topic nog even open. Je hoeft geen nieuwe topic te openen, test gerust verder (of stel gerust bijkomende vragen) in dit draadje.[/Mod]
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Graag nog open laten staan. Ik ben nog steeds aan het uitvogelen hoe ik die foto's groter krijg? Heb al meerdere combinaties gebruikt; flickr, hyves, facebook.

Tips voor het groter uploaden van de foto's zijn welkom!!

Comment

Jee hij is groter

Comment

Van 500 naar 700. Bijna 900. Ga zo door!

Jan

Comment

Je brengt toch zelf de foto's op maat, niet, of laat je dat over aan de software van Flickr, Hyves, Facebook. Wat die social networking sites betreft, daarvan heb ik geen kaas gegeten, maar ik weet wel dat er hier meer BD-ers zijn die via Flickr hun foto's hier posten. Het probleem is dat Flickr een aantal formaten "voorstelt", zoals:
                      square (75x75); thumbnail (100x78); small (240x186); medium 500 (500x389); medium 640 (640x497) en Large (1000x777). Dat laatste formaat is de formaat waaronder ik wat foto's heb opgeladen, helaas niet geschikt voor BD, want daar is het aanbevolen formaat 900 pixels langste zijde en geen pixel meer.
                      Conclusie: foto's op 900 pixels langste zijde brengen met behulp van je fotobewerkingsprogramma (b.v. Photoshop, maar er zijn massa's applicaties die dit kunnen) en opladen naar Flickr. Dan zorgen dat je bij de "All Sizes" pagina geraakt, en dan kiezen voor Large (soms heet dat ook Original), maar zorgen dat het dus 900 px is.
                      Helpt dit?
                      Probleem is dat je bij Flickr wel je EXIF gegevens verliest, en het gebeurt wel eens meer (ik doe het zelf ook) dat men je hier op BD om je EXIFs vraagt, zeker als je een bepaald probleem (qua belichting, scherpstelling...) zou willen aankaarten.
                      Daarom gebruik ikzelf geen Flickr. Wel Photobucket, Tinypic (momenteel zijn daar weer "ongewenste compressieproblemen" mee, dezelfde als die Photobucket vorig jaar had), of Dropbox. Het laatste geeft alleszins voor mij de beste resultaten!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Je brengt toch zelf de foto's op maat, niet, of laat je dat over aan de software van Flickr, Hyves, Facebook. Wat die social networking sites betreft, daarvan heb ik geen kaas gegeten, maar ik weet wel dat er hier meer BD-ers zijn die via Flickr hun foto's hier posten. Het probleem is dat Flickr een aantal formaten "voorstelt", zoals:
                        square (75x75); thumbnail (100x78); small (240x186); medium 500 (500x389); medium 640 (640x497) en Large (1000x777). Dat laatste formaat is de formaat waaronder ik wat foto's heb opgeladen, helaas niet geschikt voor BD, want daar is het aanbevolen formaat 900 pixels langste zijde en geen pixel meer.
                        Conclusie: foto's op 900 pixels langste zijde brengen met behulp van je fotobewerkingsprogramma (b.v. Photoshop, maar er zijn massa's applicaties die dit kunnen) en opladen naar Flickr. Dan zorgen dat je bij de "All Sizes" pagina geraakt, en dan kiezen voor Large (soms heet dat ook Original), maar zorgen dat het dus 900 px is.
                        Helpt dit?
                        Probleem is dat je bij Flickr wel je EXIF gegevens verliest, en het gebeurt wel eens meer (ik doe het zelf ook) dat men je hier op BD om je EXIFs vraagt, zeker als je een bepaald probleem (qua belichting, scherpstelling...) zou willen aankaarten.
                        Daarom gebruik ikzelf geen Flickr. Wel Photobucket, Tinypic (momenteel zijn daar weer "ongewenste compressieproblemen" mee, dezelfde als die Photobucket vorig jaar had), of Dropbox. Het laatste geeft alleszins voor mij de beste resultaten!
                        Het op maat maken doe ik via Aperture. Vervolgens exporteren naar internetdatabase. Ik heb dropbox geprobeerd en heb daar ook foto's in staan. Helaas is het mij daar niet gelukt om een url te kopiëren en vervolgens te uploaden naar bd; dat wil zeggen met een .jpeg erachter, waardoor ik niet kon posten hiermee. Graag hoor ik een tip hoe dit wel kan..

Comment

Kijk 'ns even naar deze link.
                          Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

Comment

Heb het geprobeerd op deze manier via dropbox. Dit lijstje krijg ik, maar tussen open met en verplaats naar prullenmand krijg ik geen dropbox te zien. Komt dat omdat ik OSX Lion heb of heeft het te maken met iets anders?

Comment

Ik ben nog niet op Lion, dus weet niet of een en ander reeds compatibel is. Nochtans zou je de link ook wel van de Dropbox site kunnen plukken, en dat lijkt me wel redelijk OS onafhankelijk.
                              Ik ga dit wel vermelden in de OSX Lion draad die momenteel loopt.

Comment

Working...
                              X