Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
test
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
-
Re: test
[Mod-LesC]De foto is zichtbaar. Nu nog leren om af te werken op 900 pixels langste zijde en dan te posten. Ik laat deze topic nog even open. Je hoeft geen nieuwe topic te openen, test gerust verder (of stel gerust bijkomende vragen) in dit draadje.[/Mod]BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Je brengt toch zelf de foto's op maat, niet, of laat je dat over aan de software van Flickr, Hyves, Facebook. Wat die social networking sites betreft, daarvan heb ik geen kaas gegeten, maar ik weet wel dat er hier meer BD-ers zijn die via Flickr hun foto's hier posten. Het probleem is dat Flickr een aantal formaten "voorstelt", zoals:
square (75x75); thumbnail (100x78); small (240x186); medium 500 (500x389); medium 640 (640x497) en Large (1000x777). Dat laatste formaat is de formaat waaronder ik wat foto's heb opgeladen, helaas niet geschikt voor BD, want daar is het aanbevolen formaat 900 pixels langste zijde en geen pixel meer.
Conclusie: foto's op 900 pixels langste zijde brengen met behulp van je fotobewerkingsprogramma (b.v. Photoshop, maar er zijn massa's applicaties die dit kunnen) en opladen naar Flickr. Dan zorgen dat je bij de "All Sizes" pagina geraakt, en dan kiezen voor Large (soms heet dat ook Original), maar zorgen dat het dus 900 px is.
Helpt dit?
Probleem is dat je bij Flickr wel je EXIF gegevens verliest, en het gebeurt wel eens meer (ik doe het zelf ook) dat men je hier op BD om je EXIFs vraagt, zeker als je een bepaald probleem (qua belichting, scherpstelling...) zou willen aankaarten.
Daarom gebruik ikzelf geen Flickr. Wel Photobucket, Tinypic (momenteel zijn daar weer "ongewenste compressieproblemen" mee, dezelfde als die Photobucket vorig jaar had), of Dropbox. Het laatste geeft alleszins voor mij de beste resultaten!BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk berichtJe brengt toch zelf de foto's op maat, niet, of laat je dat over aan de software van Flickr, Hyves, Facebook. Wat die social networking sites betreft, daarvan heb ik geen kaas gegeten, maar ik weet wel dat er hier meer BD-ers zijn die via Flickr hun foto's hier posten. Het probleem is dat Flickr een aantal formaten "voorstelt", zoals:
square (75x75); thumbnail (100x78); small (240x186); medium 500 (500x389); medium 640 (640x497) en Large (1000x777). Dat laatste formaat is de formaat waaronder ik wat foto's heb opgeladen, helaas niet geschikt voor BD, want daar is het aanbevolen formaat 900 pixels langste zijde en geen pixel meer.
Conclusie: foto's op 900 pixels langste zijde brengen met behulp van je fotobewerkingsprogramma (b.v. Photoshop, maar er zijn massa's applicaties die dit kunnen) en opladen naar Flickr. Dan zorgen dat je bij de "All Sizes" pagina geraakt, en dan kiezen voor Large (soms heet dat ook Original), maar zorgen dat het dus 900 px is.
Helpt dit?
Probleem is dat je bij Flickr wel je EXIF gegevens verliest, en het gebeurt wel eens meer (ik doe het zelf ook) dat men je hier op BD om je EXIFs vraagt, zeker als je een bepaald probleem (qua belichting, scherpstelling...) zou willen aankaarten.
Daarom gebruik ikzelf geen Flickr. Wel Photobucket, Tinypic (momenteel zijn daar weer "ongewenste compressieproblemen" mee, dezelfde als die Photobucket vorig jaar had), of Dropbox. Het laatste geeft alleszins voor mij de beste resultaten!
Comment
-
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Ik ben nog niet op Lion, dus weet niet of een en ander reeds compatibel is. Nochtans zou je de link ook wel van de Dropbox site kunnen plukken, en dat lijkt me wel redelijk OS onafhankelijk.
Ik ga dit wel vermelden in de OSX Lion draad die momenteel loopt.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
Comment