Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Posten met dropbox

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Posten met dropbox

[CENTER]Als ik foto's post via dropbox komt er een vraagteken als ik doe kopieer afb van locatie, iemand suggesties??? Ik zie namelijk de foto zelf wel als ik hem post, maar op een andere pc test ik en ja hoor vraagteken. IS hij te zien???

Last edited by RIEK; 24 augustus 2011, 21:54.

Re: Posten met dropbox

Foto is niet te zien,
    Waarschijnlijk link je naar een foto in de map foto's van jou dropbox (gallery's op dropbox ondersteunt geen direct linking).
    ofwel heb je gewoon het webadres gekopieerd in plaats van de public link.

Maak in de public folder van dropbox (niet in foto's) een map aan bvb belgiumdigital
    Daarin plaats je de foto's die je hier wil posten.

Als de foto geupload is (groen vinkje) klik je rechts op de foto en kies dropbox -> copy public link.

Plak deze link tussen img tags hier op het forum (klik op het icoontje met de berg op).

(Onderstaande staat op mijn dropbox)

Last edited by zunoel; 21 augustus 2011, 19:49.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Foto is niet te zien,
      Waarschijnlijk link je naar een foto in de map foto's van jou dropbox (gallery's op dropbox ondersteunt geen direct linking).
      ofwel heb je gewoon het webadres gekopieerd in plaats van de public link.

Maak in de public folder van dropbox (niet in foto's) een map aan bvb belgiumdigital
      Daarin plaats je de foto's die je hier wil posten.

----> Dat heb ik gedaan

Als de foto geupload is (groen vinkje) klik je rechts op de foto en kies dropbox -> copy public link.

-----> uploaden lukt dan niet...

Plak deze link tussen img tags hier op het forum (klik op het icoontje met de berg op).

---> dit weet ik

(Onderstaande staat op mijn dropbox)

Bedankt

Comment

Is hij nu te zien?? Heb advies opgevolgd nu.

2e vraag is deze 900 langste zijde???

Comment

Wie o wie kan mij helpen??

Comment

Da's geen gangbaar adres* dat je geeft.
            Heb ik al eens geen screenshot gemaakt van welke link je dient te kopiëren?
            Ja hoor:
            Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

(ik ga ook wel eens een test doen met een nieuwe folder. Totnogtoe steek ik de foto's in Public, maar dat wordt een beetje onoverzichtelijk)

-------
            * gangbaar: mijn adres begint met http (het jouwe met httpS) en eindigt op jpg (het jouwe op ?w=ab1e639b)
            het adres van de illustratie in mijn link hierboven:

het jouwe:
            Last edited by LesC; 23 augustus 2011, 10:50.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Daar ligt precies mijn ''probleem'' In mijn finder is geen kopje copy to link te vinden, waardoor ik dit niet kan gebruiken. Ik zal het dus via dropbox.com zelf moeten doen??

Comment

Hetzelfde adres, maar dan van de Dropbox site:
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Merci ga het snel uitproberen!!
                  Last edited by RIEK; 24 augustus 2011, 14:41.

Comment

Gedaan, is di ok? 900 x 600?? groot genoeg nu?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RIEK Bekijk bericht
                      Gedaan, is di ok? 900 x 600?? groot genoeg nu?
                      Waar heb je een 900x600 staan? Hier in de bovenste post staat er nog een 533x600. Maar je adres is tenminte correct:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Waar heb je een 900x600 staan? Hier in de bovenste post staat er nog een 533x600. Maar je adres is tenminte correct:
                        http://dl.dropbox.com/u/37423216/DSC...ersion%202.jpg
                        Okee en nu?? Ik heb al je tips opgevolgd, resizen aperture, dropbox, link kopieen, zou het dan nu gelukt zijn?

Comment

Voilà, sé! Je kunt het!
                          De eerste van de twee foto's is 533x600, de tweede is 800x900px.
                          Hoe ik dat weet? Ik lees dat gewoon af van de EXIF-waarden. Zelfs al haal je alle EXIF waarden eruit, de 'basis-exif' blijven behouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Voilà, sé! Je kunt het!
                            De eerste van de twee foto's is 533x600, de tweede is 800x900px.
                            Hoe ik dat weet? Ik lees dat gewoon af van de EXIF-waarden. Zelfs al haal je alle EXIF waarden eruit, de 'basis-exif' blijven behouden.
                            Daar ben ik blij mee! Merci voor alle uitleg, kan ik nu goed gaan posten

Comment

Working...
                            X