Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Bye bye forum
Collapse
An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
Dag Jan,
Fijn om hier nog eens iets van jou te lezen, al is het een afscheidsbrief ...
We hebben 26 jaar ons best gedaan om te behouden wat was, maar als de inkomsten dalen, en de kosten stijgen, dan moet je ook eerlijk zijn tegenover jezelf en de anderen.
Stoppen is nooit een optie geweest, en daarom hebben we voor een andere oplossing gekozen.
Eentje die niet door iedereen met enthousiasme wordt onthaald, maar wel een must om verder te kunnen blijven doen - en dat is uiteindeloijk het doel.
Bedankt voor de toekomstwensen, en wie weet lopen we mekaar nog eens "ergens" tegen het lijf ...
Jaja
hartelijke groet, Jan/JamonadapYou're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
Dag Geyst,
De contacten en contracten met SHOOT blijven gewoon doorlopen, daaraan wijzigt niets ...
Jaja
Is bij mij wel zo.
Guido
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
Daar ben ik me van bewust, maar genereert het forum geen lezers bij shoot?
Is bij mij wel zo.
Guido
Dat merken we vooral bij de inschrijvingen voor activiteiten waarbij de meeste deelnemers komen via de Facebook uitnodigingen en ook het grootst aantal achteraf geposte foto's staat op Facebook.
En ja, de korting op Shoot via het vzw -lidmaatschap speelt zeker mee, maar dat voordeel geldt ook voor de FB-groepsleden die vzw-lid worden.
Jaja
Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk
Last edited by jaja; 15 augustus 2025, 19:48.Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
Comment
-
-
Moderator Note: Het bericht van Patricske (Het is voorbij) is samengevoegd met de vroeger gestarte en grotere topic 'ByeBye Forum' (gestart door blauwzwart). Ik doe m'n job tot het forum ophoudt.
Wij zien mekaar terug op FB, Patric!BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk berichtModerator Note: ............................................... Ik doe m'n job tot het forum ophoudt.
.................................................. ...............
We waren soms eens lastig, en U was telkens heel bedachtzaam.
Dank U!
- Likes 1
Comment
-
Hier ook geen FB meer en zal ook niet meer opnieuw starten.
Jammer maar helaas
Comment
-
ik heb hier al veel oude bekenden afscheid zien nemen, mensen waarvan ik veel geleerd heb; echter ook veel afscheidsberichten waarvan ik de naam van de auteur voor de eerste keer zagmijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
- Likes 1
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk berichtechter ook veel afscheidsberichten waarvan ik de naam van de auteur voor de eerste keer zag
Eerlijk gezegd, voor mij is een naam een naam. Maar de manier waarop jij dit stelt is op een verdoken manier zeggen dat je er iets meer mee wil zeggen. Wees dan zo goed er voor uit te komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
En wat betekent dat voor jou? Dat je niet op alle delen van het forum komt? Dat sommige namen je niets zeggen omdat ze niet dezelfde mening hebben? Dat die minderwaardig zijn?
Eerlijk gezegd, voor mij is een naam een naam. Maar de manier waarop jij dit stelt is op een verdoken manier zeggen dat je er iets meer mee wil zeggen. Wees dan zo goed er voor uit te komen.
Weinig of geen reacties is naar mijn bescheiden mening een van de belangrijkste redenen waarom dit Forum een trage doodstrijd kende, met een hardere kern die de moed niet opgaf (met onze dank, het was hoopgevend). Enkel sluiks komen kijken, ideeën opdoen en verdwijnen, daar heeft niemand van de gemeenschap iets aan.
Dat ik niet reageerde op een vraag over vloerverwarming, kan je me niet verwijten: ik heb het niet en ik ken er niets van. Mijn opinie over een foto, met als ondertitel "ik ben maar een amateur en dit is maar een persoonlijke mening", daar heb ik altijd tijd voor uitgetrokken, hopelijk in beleefde termen.
Hopelijk blijft het enthousiasme dat momenteel op FB heerst, nog lang duren en zie ik uw naam ook eens opduiken onder een commentaar bij een ingezonden foto.
Groetjes
cmmmijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
De laatste jaren screende ik de inzendingen via het tabblad "nieuwe inzendingen" daardoor had ik zicht op alle binnenkomende berichten en kon ik alle nieuwe beelden uit alle rubrieken zien. Als een naam me niets zegt, heeft dat dus niets te maken met "dezelfde mening" , noch "delen waar ik niet kom"noch "minderwaardig" (? raar idee van u) Dat betekent gewoon dat ik me niet herinner frequent of geregeld beelden of commentaren van die persoon te hebben ontmoet op mijn wandelingen door het Forum. Het gaat immers om een Foto-Site en een Forum om mekaar raad te geven en te ondersteunen. Algemeen of in een bepaald gebied waarop men zich toespitst.
Weinig of geen reacties is naar mijn bescheiden mening een van de belangrijkste redenen waarom dit Forum een trage doodstrijd kende, met een hardere kern die de moed niet opgaf (met onze dank, het was hoopgevend). Enkel sluiks komen kijken, ideeën opdoen en verdwijnen, daar heeft niemand van de gemeenschap iets aan.
Dat ik niet reageerde op een vraag over vloerverwarming, kan je me niet verwijten: ik heb het niet en ik ken er niets van. Mijn opinie over een foto, met als ondertitel "ik ben maar een amateur en dit is maar een persoonlijke mening", daar heb ik altijd tijd voor uitgetrokken, hopelijk in beleefde termen.
Hopelijk blijft het enthousiasme dat momenteel op FB heerst, nog lang duren en zie ik uw naam ook eens opduiken onder een commentaar bij een ingezonden foto.
Groetjes
cmm
Kijk, ik heb ondervonden dat mijn beleving van fotografie en beelden helemaal niet overeenkomt met wat de "gevestigde waarden" doen of ervan vinden. Dus ik lees wel wat, ik kijk wel rond. Maar ik ga geen commentaar geven op foto's of raad geven. Want dat komt toch niet goed. Ik heb er geen plezier aan en anderen duidelijk ook niet. Wat niet wil zeggen dat ik daarom op een andere manier over foto's nadenk of fotografeer. Een vraag stellen? Komt toch nooit reactie. Of wat gelul dus waarom de moeite doen. Mainstream overheerst hier.
Op FB zal het niet anders zijn, heel waarschijnlijk nog meer. Een "like" en hop de volgende. Hoe meer je afwijkt van de mode/trend/massa of hoe je het ook noemt hoe minder genoegen je er vindt. Daarom dat je mij er niet meer gaat zien opduiken. Mijn vrees is dat het allemaal gaat opgaan in het de ruis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Ik kan je best volgen. Maar waar ik vandaan kom met dat "minderwaardig" is dat er hier nogal een vaak het idee heerst dat de bezoekers die niets posten (of niet op de manier posten die de andere bezoeker zou verwachten) afgedaan worden als "van geen tel". Dat is niet alleen hier hoor, ik zie dat op andere forums ook waar men de mening toegedaan is dat men de accounts van al diegenen die niet genoeg posten vergeleken met de meer actieve leden maar moet afsluiten: "want ze dragen niets bij"....
Kijk, ik heb ondervonden dat mijn beleving van fotografie en beelden helemaal niet overeenkomt met wat de "gevestigde waarden" doen of ervan vinden. Dus ik lees wel wat, ik kijk wel rond. Maar ik ga geen commentaar geven op foto's of raad geven. Want dat komt toch niet goed. Ik heb er geen plezier aan en anderen duidelijk ook niet. Wat niet wil zeggen dat ik daarom op een andere manier over foto's nadenk of fotografeer. Een vraag stellen? Komt toch nooit reactie. Of wat gelul dus waarom de moeite doen. Mainstream overheerst hier.
Op FB zal het niet anders zijn, heel waarschijnlijk nog meer. Een "like" en hop de volgende. Hoe meer je afwijkt van de mode/trend/massa of hoe je het ook noemt hoe minder genoegen je er vindt. Daarom dat je mij er niet meer gaat zien opduiken. Mijn vrees is dat het allemaal gaat opgaan in het de ruis.
Maar er is ook niks mis mee om het hier maar niks te vinden en dan weg te blijven toch.
Er bestaan duizenden fora waar ik en jij geen lid zijn...
Ben hier vroeger lid geweest, en dan gestopt en dit jaar terug gekomen. Ja, vroeger (10 j geleden) was hier véél meer te doen, en waren de reacties talrijker.
Maar wat kan je doen als dat rustig aan af kalft en je merkt dat er bijna geen jong bloed bij komt...
Hetzelfde gebeurt in verenigingen hoor. Zodra jongere mensen er zich niet meer in thuis voelen en weg blijven is het een aflopende zaak.
Kijk maar eens naar veel fotoclubs. Gemiddelde leeftijd 60-70, en niemand onder de 50. Daar gaat niemand van 32 zich bij aansluiten en later de zaak over nemen.
Het is een trend die heel veel verenigingen zien, en niemand weet hoe je die kar keert.
Ondertussen weten we dat jij niet mee gaat doen op FB. Bye dus.
(en er zijn daar ook groepjes etc die helemaal afwijken van de grote massa, raar volk genoeg daar)
Comment
An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'
Comment