Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Bye bye forum
Collapse
An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
Stel: je hebt een fast food restaurant (FB) en een klassiek restaurant (BD).
Daar gaan niet dezelfde mensen naartoe en het menu verschilt.
Het was vroeger techno op het forum zo dat er (nieuwe) mensen kwamen die minder kwalitatieve foto's posten?
Jaren geleden nog geweten (op BD) dat de commentaar op foto's duidelijk afhankelijk was van wie die gepost had, ook al was de foto eens duidelijk minder goed, dan kwam van hetzelfde kliekje mensen nog steeds “wauw of prachtig”.
En er werd vaak ook alleen (positieve) commentaar gegeven bij een select aantal leden, anderen kregen zelden of nooit reacties.
En als je zelf dan minder positief durfde reageren, dan kreeg je nog op je donder ook, de reden waarom ik trouwens ook gestopt ben met foto's te beoordelen.
Dat gebeurt overal en kan men niet voorkomen.Canon EOS Digital
BD0479BE
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtIk ben hier al een hele tijd niet meer actief en zag toevallig dat BD er mee stopt.
Daarom mailde ik via de contactpagina op 21/8 met de vraag al mijn content te wissen (GDPR) maar voorlopig kreeg ik nog geen antwoord.
Kijken jullie (admins) dit na?
Maar als het forum stopt, dan is volgens mij ook alles meteen weg op het forum.
Trouwens is GDPR iets anders dan wat meestal gevraagd wordt, het betreft persoonlijke gegevens die door derden verzameld worden en niet wat men zelf online gezet heeft.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
De vraag is dus waarom er weinig volk komt in dat klassiek restaurant. Ik ken er veel die al tientallen jaren open zijn en andere die al na één of twee jaar moeten sluiten.
Klanten proberen dan eens iets nieuw, iets moderner en als het bevalt dan blijven ze definitief weg van het oude.
Er zijn hier op BD in het verleden al heel wat goede fotografen vertrokken en een deel ervan zit nu terug samen in … een FB groep dat ze zelf opgestart hebben.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
De vraag is dus waarom er weinig volk komt in dat klassiek restaurant. Ik ken er veel die al tientallen jaren open zijn en andere die al na één of twee jaar moeten sluiten.
Tot zover de analogie die gelijk de meeste scheef loopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Dit klassiek restaurant gaat niet dicht omdat er te weinig volk komt. De eigenaar heeft beslist ermee te stoppen en een fastfood open te doen. Er gaan klanten zijn die niet meegaan, er zijn er die gaan meegaan en er gaan er nieuwe komen. Van die die gaan meegaan zullen er zijn die blijven en die niet blijven.
Tot zover de analogie die gelijk de meeste scheef loopt.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Ik ken er ook die na vele jaren plots geen volk meer krijgen, omdat ze blijven stilstaan zijn in de tijd, nooit vernieuwen en altijd hetzelfde blijven doen.
Klanten proberen dan eens iets nieuw, iets moderner en als het bevalt dan blijven ze definitief weg van het oude.
Er zijn hier op BD in het verleden al heel wat goede fotografen vertrokken en een deel ervan zit nu terug samen in … een FB groep dat ze zelf opgestart hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk berichtNee, dat klassiek restaurant gaat dicht omdat de stoof kapot is en er geen geld is om een nieuwe stoof te kopen voor het volk dat er nog komt.
Comment
-
de stoof is hier nog maar pas vernieuwd?
Jaja
Verstuurd vanaf mijn SM-A725F met Tapatalk
Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk berichtMaar als voor die vernieuwde stoof al geen reserve-onderdelen meer te krijgen zijn en de milieu-eisen als steeds maar strenger worden ...
Jaja
Verstuurd vanaf mijn SM-A725F met Tapatalk
Met al wat ik hier al gelezen heb is het probleem dat de huidige versie van soft te oud geworden is maar dat we niet overstappen op de nieuwe veilige versie omdat de custom modules die ervoor geschreven zijn niet meer compatibel zijn. En die opnieuw laten schrijven ofwel veel geld kost ofwel technisch niet kan. Stop er aub mee om te doen alsof het niet mogelijk is om een forum te houden omwille van security.
Comment
-
-
Neen, er is een perfect stoof maar die willen we niet installeren want de gouden versieringen die we laten maken hebben voor de oude stoof passen er niet op.
Met al wat ik hier al gelezen heb is het probleem dat de huidige versie van soft te oud geworden is maar dat we niet overstappen op de nieuwe veilige versie omdat de custom modules die ervoor geschreven zijn niet meer compatibel zijn. En die opnieuw laten schrijven ofwel veel geld kost ofwel technisch niet kan. Stop er aub mee om te doen alsof het niet mogelijk is om een forum te houden omwille van security.
Om VBulletin 5.0 het archief van de vorige versies te kunnen laten overnemen moesten er heel wat aanpassingen gebeuren - anders was het toen al definitief gedaan met "al het vorige".
Vbulletin 5.0 was al heel anders van opzet dan versie 4 en bevatte maar een heel beetje een forumgedeelte. Het as een "communitypakket" met praktisch geen forumfunctionaliteit meer, en die hebben we dus moeten laten aanpassen.
Waarom krijgen wij altijd "de schuld" van dingen die we voor het optimatiseren en behouden van onze community hebben moeten doorvoeren?
Ik begrijp dat er niet zo'n goed zicht is op wat er allemaal achter de schermen is moeten gebeuren om te kunnen blijven draaien, maar waarom zijn wij altijd "de schuldigen" terwijl we er toch oin geslaagd zijn om dat 26 jaar in de lucht te houden.
Er zijn dus geen gouden versieringen aanwezig - die waren onbetaalbaar - en ik vind het jammer dat men daarvoor nu moet natrappen.
En je laatste zin, die neem ik je kwalijk. 26 jaar forum verdient iets meer respect dan dat, al ben je niet tevreden met de nieuwe vorm van de community.
JajaVoorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk berichtWaarom krijgen wij altijd "de schuld" van dingen die we voor het optimatiseren en behouden van onze community hebben moeten doorvoeren?
Ik begrijp dat er niet zo'n goed zicht is op wat er allemaal achter de schermen is moeten gebeuren om te kunnen blijven draaien, maar waarom zijn wij altijd "de schuldigen" terwijl we er toch oin geslaagd zijn om dat 26 jaar in de lucht te houden.
Comment
-
Omdat er helemaal geen transparantie is. Als je plots van je ivoren toren komt met een voldongen feit dan krijg je reacties.
No hard feelings.
JajaVoorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk berichtNee, dat klassiek restaurant gaat dicht omdat de stoof kapot is en er geen geld is om een nieuwe stoof te kopen voor het volk dat er nog komt.
Alhoewel vergelijkingen soms wat scheef lopen, kunnen ze ook verhelderend zijn. Klassieke restaurants hebben het steeds moeilijker: torenhoge eisen, een berg administratie, personeel dat niet meer wil werken in het weekend of op feestdagen... Uiteindelijk staat de uitbater er alleen voor, met meer sluitingsdagen en minder ademruimte. Soms moet je dan gewoon stoppen — ook zonder faillissement.
In die 26 jaar dat BD bestond, is er veel veranderd. Niet alleen achter de schermen, waar nieuwe privacyregels opduiken en de mensen die BD draaiende hielden 26 jaar ouder zijn geworden (jammer genoeg niet allemaal…). Ook de omgeving is veranderd. De anciens van BD zijn mee geëvolueerd, sommigen zijn er zelfs niet meer.
Zelf heb ik de laatste jaren bijna geen foto's meer gemaakt om nieuwe uitdagingen aan te gaan.
Het ontstaan van BD werd getriggerd door de opkomst van digitale fotografie — een onbekend terrein toen. BD was een pionier in het Nederlandstalige landschap. Beetje bij beetje werd digitale fotografie toegankelijker en gebruiksvriendelijker. Camera’s explodeerden in mogelijkheden en krompen in formaat.
Nu verhuist BD naar Facebook. Maar niet iedereen stapt mee — ik ook niet. Toch kijk ik met warmte terug op die 26 jaar: toffe, leerrijke en inspirerende jaren. Ik ben dankbaar dat ik dat heb mogen meemaken — dat ik deel mocht zijn van een gemeenschap die fotografie leefde, deelde en vierde.
BD was meer dan een forum. Het was een plek waar kennis gedeeld werd, waar vriendschappen ontstonden, waar beelden tot leven kwamen. We nemen afscheid, niet met een knal, maar met een stille buiging voor wat geweest is. De stoof mag dan uit zijn, de herinneringen blijven warm.
Last edited by Skitch; 23 augustus 2025, 16:46.
- Likes 2
Comment
An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'
Comment