Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beugel voor laadkabel. Wie heeft zulks in zijn garage hangen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beugel voor laadkabel. Wie heeft zulks in zijn garage hangen ?

De meeste laadpalen staan gewoon buiten, maar als je nu een laadunit op de binnenmuur van je garage hebt staan ? Dan lijkt het mij handig om een soort beugel te hebben waar je de laadkabel kan ophangen.

Echter vele van die beugels lijken mij smal. ( dat is ook een kritiek die ik vaak lees )
    En liever in metaal dan in kunststof.

Ik zoek iets waar toch een kabel van 7m rond kan.

Zijn er hier mensen die zo iets hebben geïnstalleerd? Graag jullie raad/bevindingen.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Ik heb voor thuis alleen een laadkabel voor in het stopcontact, en als die niet in gebruik is, dan hangt die aan een wandhaak van den Action (de grootste uit deze set: https://www.action.com/nl-be/p/3016588/wandhakenset/ ).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Creatief denken: beugel voor bv tuinslang zal ook dienst kunnen doen. En waarschijnlijk steviger zijn dan wat je bij een laadpaal zelf geleverd krijgt.
      Google "tuinslang houder metaal", veel van deze dingen: https://www.kuipersagrishop.nl/slang...040601028.html

Bijkomend voordeel: kost bijna niks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        Creatief denken: beugel voor bv tuinslang zal ook dienst kunnen doen. En waarschijnlijk steviger zijn dan wat je bij een laadpaal zelf geleverd krijgt.
        Google "tuinslang houder metaal", veel van deze dingen: https://www.kuipersagrishop.nl/slang...040601028.html

Bijkomend voordeel: kost bijna niks.
        Ja maar een 3 fase Mennekes kabel is dikker dan 1/2” dus ik vrees dat dit ook te smal zal zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb voor thuis alleen een laadkabel voor in het stopcontact, en als die niet in gebruik is, dan hangt die aan een wandhaak van den Action (de grootste uit deze set: https://www.action.com/nl-be/p/3016588/wandhakenset/ ).
          Maar een 3 fasen Mennekes kabel ( van 7 m ) is dikker en vooral zeer zwaar: zou zo 1 beugel op den duur geen knik in de kabel kunnen geven ? Niet ommiddelijk, maar mettertijd bedoel ik ?

Comment

Ga deze es riskeren. Bij Amazon dus kan altijd terug.

Comment

Is een lege spoel van een half automaat geen optie?
              Die mannen die carrosserie doen smijten dat in de vuilbak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                Is een lege spoel van een half automaat geen optie?
                Die mannen die carrosserie doen smijten dat in de vuilbak.
                Voor andere verlengkabels en de tuinslang heb ik er zo een paar in gebruik, op het werk hadden ze er zo meer dan genoeg.
                Last edited by Black B@ndit; gisteren, 18:36.
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Maar een 3 fasen Mennekes kabel ( van 7 m ) is dikker en vooral zeer zwaar: zou zo 1 beugel op den duur geen knik in de kabel kunnen geven ? Niet ommiddelijk, maar mettertijd bedoel ik ?
                  Die kabel zal daar wel tegen kunnen, als ik zoek op "ophangbeugel voor laadkabel", dan zie ik verschillende beugels die geen breder oppervlak hebben, en die wel een veelvoud kosten van de beugels van den Action.
                  Je kan eventueel ook een beugel voor een tuinslang gebruiken, die hebben gewoonlijk een meer afgeronde oppervlakte om de (kabel) tuinslang op te hangen.

In ieder geval komen er geen knikken in de laadkabel die ik gebruik, de "Mennekes laadkabel" die ook bij de auto is geleverd hangt er ook aan.
                  Last edited by Black B@ndit; gisteren, 18:40.
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    En liever in metaal dan in kunststof.
                    Graag jullie raad/bevindingen.
                    Hou er dan wel rekening mee dat de kabel best volledig van de haspel
                    afneemt, best geen paar lussen rond de metalen haak of haspel laten.
                    De kans zit er in dat de kabel en haspel warm wordt door een gevormd
                    magnetisch veld.

Comment

magnetisch veld.

Hmmm, een paar lussen zal de zaak niet maken. Het warm worden heeft m.i. weinig te maken met de vorming van een magnetisch veld (die stromen zouden elkaar moeten opheffen) maar eerder door het niet kunnen verspreiden van eventuele warmte.
                      Hier thuis is trouwens geen aparte haspel nodig, het laadpaalhuis (Zappi) is zo gemaakt dat de kabel errond kan gerold worden. Gewoon ter info: urenlang laden aan 7kW enkelfase AC geeft een amper handwarme kabel en stekker. Laden aan 7kW driefase AC geeft geen voelbare verwarming van de kabel of stekker.
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

magnetisch veld.

In theorie moet men elke kabel altijd afrollen, zelfs een gewoon verlengsnoer op rol.
                        Maar een laadkabel zal nog weinig opgerold zijn bij gebruik.
                        En zelfs met een lus of twee rond een metalen houder zal er voldoende opening zijn om niet op te warmen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Working...
                        X