Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat laten jullie zeker doen bij een groot onderhoud?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

En afgeschreven dus…..

Nee, ik zou er een van 5jaar durven kopen hoor, maar feit is dat er toen niet veel op de markt was…, zeker niet in de klasse van de Polo/R5.
    Dat aanbod begint nu pas te komen met de R5, Corsa EV, Fiat Grande Panda (al ben ik geen fan van Stella tos auto’s)
    En wat er aan komt zijn de Kia EV2, id2, etc.

Als ik vandaag moest kiezen werd het een R5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht

Nee, ik zou er een van 5jaar durven kopen hoor, maar feit is dat er toen niet veel op de markt was…, zeker niet in de klasse van de Polo/R5.
      Dat aanbod begint nu pas te komen met de R5, Corsa EV, Fiat Grande Panda (al ben ik geen fan van Stella tos auto’s)
      En wat er aan komt zijn de Kia EV2, id2, etc.

Als ik vandaag moest kiezen werd het een R5.
      En met klasse Polo/R5 EV gaat U dan zoveel km's rijden voor vakantie naar o.a. Noorwegen zoals je reeds aangegeven hebt ?
      Vergeet ook niet alle reisspullen mee te kunnen nemen uiteraard

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ben ik hier de enige die heel wat zelfstandige garagehouders persoonlijk ken?
        Ik denk het niet, ken er persoonlijk een zestal redelijk goed, geen één van die zes
        die kiest voor een EV als privé auto voor dagelijks gebruik.
        Mijn vaste verdeler verdeeld twee merken EV’s en rijdt er uiteraard af en toe mee,
        maar als het over lange afstanden of vakanties gaat kiest hij steevast voor een benzine.
        Neen hoor Geert je bent niet de enige
        Ik ken er ook enkele en geen enkele is voorstander van EV voor langere afstanden maar ook voor gewoon gebruik.
        En al zeker niet in België waar elektriciteit de duurste energie is

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

En met klasse Polo/R5 EV gaat U dan zoveel km's rijden voor vakantie naar o.a. Noorwegen zoals je reeds aangegeven hebt ?
          Vergeet ook niet alle reisspullen mee te kunnen nemen uiteraard

grts
          Sieg
          Nee, daar hebben we de Tesla voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Neen hoor Geert je bent niet de enige
            Ik ken er ook enkele en geen enkele is voorstander van EV voor langere afstanden maar ook voor gewoon gebruik.
            En al zeker niet in België waar elektriciteit de duurste energie is

grts
            Sieg
            Omdat ze allemaal nogal conservatief zijn…. en het nooit geprobeerd hebben.

Binnen een paar weken gaan we naar Denemarken met 2 fietsen op de trekhaak. Ik zie geen enkel probleem om dat te doen hoor.

Hier nog wat ervaringen en inspiratie.

Last edited by Kwiks19; 23 juni 2025, 10:20.

Comment

Ben ik hier de enige die heel wat zelfstandige garagehouders persoonlijk ken?
              Ik denk het niet, ken er persoonlijk een zestal redelijk goed, geen één van die zes
              die kiest voor een EV als privé auto voor dagelijks gebruik.
              Je zal ook geen uitbater van tankstations met een EV zien rondrijden.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Never ask the frog if you can empty the pond….

Comment

Binnen een paar weken gaan we naar Denemarken met 2 fietsen op de trekhaak.

Twee fietsen voor het geval dat ......... ????.
                  Prettig verlof.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht

Binnen een paar weken gaan we naar Denemarken met 2 fietsen op de trekhaak.

Twee fietsen voor het geval dat ......... ????.
                    Prettig verlof.
                    Je snapt het!
                    Met de optimale planning zou het kunnen met 2 laadstops voor 950km. Maar dat halen we niet, wij stoppen zeker eerder om eens een plasje te doen, en stoppen is laden.
                    Er zijn genoeg superchargers op de route en er zijn laadpalen nabij het verblijf (100m).

Comment

En waarom niet ?
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

En waarom niet ?
                        Ken jij een vegetarische beenhouwer...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht

Ken jij een vegetarische beenhouwer...?
                          Ja, die ken ik.
                          Dergelijke vergelijkingen raken eigenlijk noch kant noch wal. Ze dragen nergens toe bij.
                          Last edited by Leopard; 23 juni 2025, 12:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

Ja, die ken ik.
                            Dergelijke vergelijkingen raken eigenlijk noch kant noch wal. Ze dragen nergens toe bij.
                            Net zo min als hier komen posten dat je 1 tot 6 garagehouders kent die niet met een EV willen rijden. Dat en andere opmerkingen dienen enkel tot het algemene amusement en vertier van de haters. Of ook "statistisch insignificante waarnemingen" genoemd.
                            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Net zo min als hier komen posten dat je 1 tot 6 garagehouders kent die niet met een EV willen rijden. Dat en andere opmerkingen dienen enkel tot het algemene amusement en vertier van de haters. Of ook "statistisch insignificante waarnemingen" genoemd.
                              Dat van die garagehouders heb ik nooit beweerd.
                              Heb je nog van die pseudo-tienerwijsheid om mensen op stang te jagen ?

Comment

Klopt, net zoals beweren dat je huidige auto als EV 30K meer kost en nog altijd 'onbruikbaar' is. Maar dan niet eens willen vermelden welke auto dat dan wel zou zijn..

Er zijn idd nog veel mensen die gewoon niet willen rijden met een EV, alleen proberen ze een pak argumenten te verzinnen die in de praktijk weinig uit maken.
                                Ik heb er echt geen probleem mee dat mensen zeggen dat ze er geen zin in hebben zonder dat ze echt argumenten hebben daar voor.

Dat is net hetzelfde als de eeuwige Canon-Nikon- Sony discussie waar we normaal wel zijn uit gegroeid hier. Mensen hebben ooit voor een merk gekozen, en zijn daar mee vergroeid. Maar je kan met alle 3 perfecte foto's maken.

Iemand die me vertelt dat hij/zij met een EV niet meer tot in Barcelona geraakt en daarom geen EV wil... dat houdt geen steek, want dat lukt met de meeste EV's probleemloos zonder dat het enorm veel meer tijd kost.
                                Dit weekend heeft Bjorn Nyland op youtube nog bewezen dat je 1000km met een EV kan doen in minder dan 9h30 laadtijd inbegrepen en dat zonder boven de 130 km/h te gaan.

Als ik vroeger met een diesel 1000km deed in 10h, dan waren wij dik tevreden.

Comment

Working...
                                X