Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorstel lagere maximumsnelheid autosnelwegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

    Ah? En ik dacht dat je op een paar honderd meter van een Lidl woonde. Ben je verhuisd?



    Inderdaad, er zijn zelfstandigen die misbruik maken van de 200% subsidies voor de installatie van de laadpaal. Maar er zijn er ook die het aanbieden voor klanten of voor de mensen in de straat die (nog) geen laadpaal hebben. Afhankelijk van uw situatie natuurlijk, niet iedereen rijdt bij het dagelijks gebruik een batterij compleet leeg, dat is zelfs eerder uitzonderlijk voor 80 of 90% van de rijders. Voor wie niet kan thuisladen is even bijladen tijdens bijvoorbeeld het winkelen in de Lidl gewoon handig. Op een half uurtje winkelen is er dan bij Lidl toch weer 25kWh bijgeladen. Ik zie het hier ook bij Albert Heijn, daar staan 24 laadpalen van 22kW en een negental van 11kW en die worden goed benut. Dat zijn voor het overgrote deel korte laadsessies.
    Die 50kW DC laadpalen bij Lidl vind ik zinvol voor mensen die weinig rijden en 1-2 keer per week boodschappen doen.
    Maar 11kW (er zijn amper auto’s die 22kW AC laden) is gewoon te weinig bij de supermarkt.
    Ik ben er nooit langer dan 30min, en dan heb je 5 kW of ca 20km geladen…
    Ik laad 90% van mijn electriteit thuis, dus enkel op vakantie en bij langere trips hang ik af van die laadpalen, en dat lukte totnogtoe altijd.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

      Ah? En ik dacht dat je op een paar honderd meter van een Lidl woonde. Ben je verhuisd?
      De laatste 32 jaar niet bij mijn weten.

      Soms gaan we daar eens boodschappen doen maar niet met de EV, trouwens tijdens openingstijden van de Lidl moet ge al geluk hebben om daar te kunnen staan, vaak ook niet-EV's die er staan.

      Inderdaad, er zijn zelfstandigen die misbruik maken van de 200% subsidies voor de installatie van de laadpaal. Maar er zijn er ook die het aanbieden voor klanten of voor de mensen in de straat die (nog) geen laadpaal hebben.
      Zo zou dat moeten zijn, maar spijtig genoeg is de realiteit anders.
      Ook bij een bedrijf in de buurt, na het eerste jaar ging de poort dicht.

      Afhankelijk van uw situatie natuurlijk, niet iedereen rijdt bij het dagelijks gebruik een batterij compleet leeg, dat is zelfs eerder uitzonderlijk voor 80 of 90% van de rijders.
      Privé doe ik dat ook niet alle dagen, dat klopt.
      Maar net als met benzine of diesel, ga ik niet na elke korte rit bijladen ook al is dat een manier dat velen doen.
      Nadeel is dat je die laadpoort dan dagelijks bedient en ook de connector.
      Als men dan ziet hoeveel mensen met een EV na enige tijd met een defecte laadpoort zitten door veelvuldig gebruik (logisch) en wat dat kost.

      Voor wie niet kan thuisladen is even bijladen tijdens bijvoorbeeld het winkelen in de Lidl gewoon handig. Op een half uurtje winkelen is er dan bij Lidl toch weer 25kWh bijgeladen. Ik zie het hier ook bij Albert Heijn, daar staan 24 laadpalen van 22kW en een negental van 11kW en die worden goed benut. Dat zijn voor het overgrote deel korte laadsessies.
      Voor wie thuis niet kan laden is dat uiteraard een hulpmiddel.
      Of men daar ook 50 kW uithaalt is maar de vraag.
      Als er meer dan 1 aansluitpunt is, dan vermindert het vermogen meestal zodra er meer dan 1 voertuig aangesloten is.
      Maar goed, nog altijd beter dan niets.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Dure elektrische Porsche brandt volledig uit in Wenduine
        In Wenduine, bij De Haan, is een elektrische Porsche in brand gevlogen tijdens het rijden. De bestuurster zette de auto meteen aan de kant en kon samen met haar zoon van 10 veilig uitstappen. De auto brandde helemaal uit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
          Dure elektrische Porsche brandt volledig uit in Wenduine
          https://vrtnws.be/p.Ra7Ax5l7m​
          Die zal sowieso niet te snel meer rijden, maar zoals Hombre zou zeggen, kan dat met alle wagens gebeuren.
          Zelfs Subaru's kunnen dat.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

            Die zal sowieso niet te snel meer rijden, maar zoals Hombre zou zeggen, kan dat met alle wagens gebeuren.
            Zelfs Subaru's kunnen dat.
            https://www.reddit.com/r/subaru/comm...pletely/?tl=nl
            Inderdaad.

            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

              Die zal sowieso niet te snel meer rijden, maar zoals Hombre zou zeggen, kan dat met alle wagens gebeuren.
              Zelfs Subaru's kunnen dat.
              Je was Hombre méér dan twee uur voor met je antwoord Freddy
              Mijn glazen bol gaat nu recht de vuilbak in….

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                Je was Hombre méér dan twee uur voor met je antwoord Freddy
                Mijn glazen bol gaat nu recht de vuilbak in….
                Het moet niet altijd dezelfde zijn dat eerste is.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                  Je was Hombre méér dan twee uur voor met je antwoord Freddy
                  Mijn glazen bol gaat nu recht de vuilbak in….

                  Dat geeft weer wel uw intenties aan
                  Waar blijven die opmerkingen nu over off-topic?
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door hombre Bekijk bericht


                    dat geeft weer wel uw intenties aan
                    Waar blijven die opmerkingen nu over off-topic?
                    :d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d

                    Comment


                    • In deze topic werden ook de laadkosten van bepaalde laadpunten besproken. Ik kan misschien nog een last-minute tip meegeven voor de EV rijders die naar Frankrijk reizen: kijk ook eens naar IEcharge met nu zowat 148 laadstations maar snel aan het uitbreiden. Zeer nette prijs van 0.20 of 0.25 €/kWh aan snelladers 320/160 kW. Geen lidgeld, geen abonnement, rechtsreeks met kredietkaart betalen. Deze laadpalen staan typisch van verder van de grote verkeersknooppunten, mogelijk vandaar de lagere prijzen. Doe er uw voordeel mee.

                      IECharge is a network of high-power charging stations located in rural and suburban areas to make electric charging accessible to all.

                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        In deze topic werden ook de laadkosten van bepaalde laadpunten besproken. Ik kan misschien nog een last-minute tip meegeven voor de EV rijders die naar Frankrijk reizen: kijk ook eens naar IEcharge met nu zowat 148 laadstations maar snel aan het uitbreiden. Zeer nette prijs van 0.20 of 0.25 €/kWh aan snelladers 320/160 kW. Geen lidgeld, geen abonnement, rechtsreeks met kredietkaart betalen. Deze laadpalen staan typisch van verder van de grote verkeersknooppunten, mogelijk vandaar de lagere prijzen. Doe er uw voordeel mee.

                        IECharge is a network of high-power charging stations located in rural and suburban areas to make electric charging accessible to all.
                        Dat is dan echt wel goedkoop, daar de consumenten prijs alles inbegrepen in Frankrijk momenteel en volgens vrienden van ons (wonende in Castelmoron-Sur-Lot) om en rond de 0,22€ per Kwh zit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                          Dat is dan echt wel goedkoop, daar de consumenten prijs alles inbegrepen in Frankrijk momenteel en volgens vrienden van ons (wonende in Castelmoron-Sur-Lot) om en rond de 0,22€ per Kwh zit.
                          Grote bedrijven en zware aansluitingen betalen minder per kWh, dus er zal nog wel wat marge over blijven om winst te maken en de palen te betalen.

                          Comment

                          Working...
                          X