Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorstel lagere maximumsnelheid autosnelwegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Langs de Brugsesteenweg in Roeselare staan nu op dat betonnen vlak 8 snelladers van 300 Kw, en t'is raar als er eens twee
    auto's staan te laden, meestal geen als ik daar voorbij kom kostprijs was verleden jaar 182.000€ per paal
    Wie zal dat betalen denk je?
    https://www.google.com/maps/@50.9681119,3.1200407,3a,75y,246.48h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1s814ioQJa24bGBCxDfn5tQg!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dm aps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D0%26p anoid%3D814ioQJa24bGBCxDfn5tQg%26yaw%3D246.47792!7 i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYxMC4xIKXMD SoASAFQAw%3D%3D
    De kost van die palen wordt betaald door Optimile, en die proberen dat terug te verdienen bij de mensen die daar komen laden.
    Er staan er trouwens 16 van 300kW, en op dit moment zijn er 2 mensen aan het laden.

Aan de overkant staan nog 4 Allego palen van 300kW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht

De kost van die palen wordt betaald door Optimile, en die proberen dat terug te verdienen bij de mensen die daar komen laden.
      Er staan er trouwens 16 van 300kW, en op dit moment zijn er 2 mensen aan het laden.
      Allé, 8 dubbele palen dan, nu tevreden?

Comment

Allé, 8 dubbele palen dan, nu tevreden?
        Het standaardtarief begint ook met een 8, 85 cent per kWh.
        Met bepaalde kaarten vermoedelijk wel minder, maar toch hoog genoeg.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Ik ken Stefaan (eigenaar garage Kindt die vlak naast dat laadpark woont) redelijk
          goed en die had het over 65 cent per Kwh Freddy.
          Beheerder van dat laadpark zou de firma Batimont zijn 100 meter verder in de Rolariusweg
          Roeselare.

Last edited by Geerten; 14 juni 2025, 09:23.

Comment

Langs de Brugsesteenweg in Roeselare staan nu op dat betonnen vlak 8 snelladers van 300 Kw, en t'is raar als er eens twee
            auto's staan te laden, meestal geen als ik daar voorbij kom kostprijs was verleden jaar 182.000€ per paal
            Wie zal dat betalen denk je?
            Nu begrijp ik het toch niet meer. Het contra-EV argument was toch dat er te weinig laadpunten waren? En dat er lange wachtrijen waren aan die zeldzame laadpalen

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
            Dezelfde bron, een dag later

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Met mijn Freshmile kaart komt dat aan 0.30€ per kWh. Let op, dat is 0.25/kWh plus 0.15/minuut. Je bent dus in het voordeel als je een wagen hebt die voldoende snel kan laden (50kWh op 15 minuten voor de Kia).
              Hombre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Met mijn Freshmile kaart komt dat aan 0.30€ per kWh. Let op, dat is 0.25/kWh plus 0.15/minuut. Je bent dus in het voordeel als je een wagen hebt die voldoende snel kan laden (50kWh op 15 minuten voor de Kia).
                Dat is een enorm verschil met de standaard prijs dat ze opgeven (volgens meerdere apps bekeken).
                Ik ben uiteraard niet ter plaatse gaan kijken, maar de prijzen in de apps zijn meestal wel correct.
                Al de snelladers in die buurt stonden trouwens aan 85 cent per kWh.
                Hier in de omgeving is dat standaard meestal rond de 73 cent, uitgezonderd enkele van kleinere eigenaars die meer vragen en Electra dat aan 64 cent staat (39 of 49 cent met abonnement).
                Dat betekent dus dat je met uw kaart aan bijna een derde van de prijs kan kaden, dat is een extreem verschil.
                Hoeveel kost die aan abonnement als ik vragen mag?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik ken Stefaan (eigenaar garage Kindt die vlak naast dat laadpark woont) redelijk
                  goed en die had het over 65 cent per Kwh Freddy.
                  Beheerder van dat laadpark zou de firma Batimont zijn 100 meter verder in de Rolariusweg
                  Roeselare.
                  Ik ben uiteraard niet tot daar gereden om te controleren, maar volgens verschillenden laad-apps zie ik toch standaard. 85 cent per kWh staan, ook voor andere snelladers trouwens in die buurt.
                  Dat zijn standaard prijzen zonder abonnement of specifieke kaart.
                  Met kaart kan dat uiteraard verschillend zijn.
                  Met de kaart (1 jaar duurste abonnement gratis) dat ik bij mijn wagen kreeg is dat ook maar 63 cent, maar niet iedereen heeft altijd een kaart dat overal geldig is.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

• @ Hombre: ondertussen gevonden, geen extra abonnementskosten dus.
                    Maar met Freshmile ben ik zelf weinig mits de meeste snelladers in de buurt geen voordeel geven met die kaart en ze 85 cent per kWh aanrekenen, daar waar het standaard tarief zonder gebruik van de Freshmile kaart lager is.
                    Fastned zonder kaart:

Fastned met Freshmile:

Bij Electra in de buurt vraagt Freshmile ook 85 cent waar de basisprijs zonder kaart 64 cent is.

Met andere woorden blijft het toch een soep met al die kaarten, men moet per laadpunt altijd gaan uitzoeken welke kaart het voordeligst is.
                    Geen probleem als men altijd op dezelfde locatie gaat laden, maar wie veel,op de baan is en altijd op andere locaties moet laden, die kan maar best een lijstje maken met een overzicht welke kaart waar te gebruiken.

Tijd voor verbetering dus.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

• Inderdaad, geen abonnementskosten.

Ter info, (reeds aangegeven in een vorige post) bij Lidl in uw buurt 50kW 0.51€/kWh
                      Hyperfast 356 kW Grauwmeer in Leuven 0.50€/kWh+0.1€ per minuut ( afhankelijk van de wagen, voor mij komt dat op 0.53€/kWh)
                      Aan de P&R Bertem 475kW 0.65€/kWh +0.15€/minuut

Enfin, ik beweer ook niet dat Freshmile DE goedkoopste of beste is voor ALLE laders. Met abo zijn er zeker nog interessante laadpassen. Tesla is goedkoop maar je met er dan wel een laadplein in de buurt hebben of regelmatig passeren. Vooral als je maar af en toe moet laden en/of regelmatig in Frankrijk rijdt blijft Freshmile een goede optie.
                      Hombre

Comment

Inderdaad, geen abonnementskosten.

Ter info, (reeds aangegeven in een vorige post) bij Lidl in uw buurt 50kW 0.51€/kWh
                        Hyperfast 356 kW Grauwmeer in Leuven 0.50€/kWh+0.1&#8364
                        Dan blijft thuis laden in gelijk welk geval toch goedkoper?

Comment

Dan blijft thuis laden in gelijk welk geval toch goedkoper?
                          Ja, maar als je tevreden bent met een 11 of 22kW lader in de buurt, kom je toch vaak rond de 0.30€/kWh uit en als je helemaal geen zonnepanelen hebt betaal je niet gek veel minder thuis aan de stekker.
                          Last edited by Hombre; 15 juni 2025, 06:39. Reden: Voor verkeerde interpretatie vatbare tekst verwijderd
                          Hombre

Comment

Inderdaad, geen abonnementskosten.

Hyperfast 356 kW Grauwmeer in Leuven 0.50€/kWh+0.1€ per minuut ( afhankelijk van de wagen, voor mij komt dat op 0.53€/kWh)
                            Aan de P&R Bertem 475kW 0.65€/kWh +0.15€/minuut

Enfin, ik beweer ook niet dat Freshmile DE goedkoopste of beste is voor ALLE laders. Met abo zijn er zeker nog interessante laadpassen. Tesla is goedkoop maar je met er dan wel een laadplein in de buurt hebben of regelmatig passeren. Vooral als je maar af en toe moet laden en/of regelmatig in Frankrijk rijdt blijft Freshmile een goede optie.
                            Goed dat je dat allemaal aangeeft, maar Lidl is 15 km van hier en met de EV kom ik daar zelden of nooit, 30 km gaan rijden om te laden en het eventueel voordeel is al weg.
                            En met 50 kW kan ik er anderhalf uur staan om tot 80% te laden.
                            Om ven 10% of 20% bij te laden kan ik moeilijk tot daar rijden.
                            Grauwmeer dus ongeveer idem als hiervoor.
                            Sowieso moet ik een stuk rijden om een snellader te vinden, FastNed in Bertem is dan nog een van de betere plekken mits die ook altijd werken.
                            Hier een 300 meter vandaan staan 2 laadpalen van 300kW maar het is nog nooit gelukt die te gebruiken, altijd foutmeldingen van de laadpaal, niet alleen voor mij maar ook anderen.
                            Er staan ook twee laadpalen van 600 kW, maar extreem duur en de parking is eigenlijk eerder voorzien voor transport.
                            Zoals eerder geschreven, alles hangt af van plaatsen waar men meestal komt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ja, maar als je tevreden bent met een 11 of 22kW lader in de buurt, kom je toch vaak rond de 0.30€/kWh uit en als je helemaal geen zonnepanelen hebt betaal je niet gek veel minder thuis aan de stekker.
                              Met 30 cent is het zelfs goedkoper dan thuis laden indien geen zonnepanelen, uiteraard afhankelijk van uw contract.

Maar aan een 11 kW laadpaal moet ge uw auto ook vele uren laten staan.
                              Echter een vrije 11 kW laadpaal vinden is hier niet zo evident.
                              Ja, volgens de lijst zijn er redelijk veel in de buurt, echter veel zelfstandigen die hun laadpaal zogezegd openbaar ter beschikking stellen (om fiscaal voordeel te hebben), maar dan staan ze vaak gewoon op hun oprit tegen de gevel.
                              Ga jij bij iemand anders op zijn oprit staan?
                              Eigenlijk zouden we dat eens moeten doen, ze hebben er uiteindelijk toch voor gekozen die openbaar te zetten en fiscaal,voordeel te hebben.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Goed dat je dat allemaal aangeeft, maar Lidl is 15 km van hier en met de EV kom ik daar zelden of nooit, 30 km gaan rijden om te laden en het eventueel voordeel is al weg.
                                En met 50 kW kan ik er anderhalf uur staan om tot 80% te laden.
                                Ah? En ik dacht dat je op een paar honderd meter van een Lidl woonde. Ben je verhuisd?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Met 30 cent is het zelfs goedkoper dan thuis laden indien geen zonnepanelen, uiteraard afhankelijk van uw contract.

Maar aan een 11 kW laadpaal moet ge uw auto ook vele uren laten staan.
                                Echter een vrije 11 kW laadpaal vinden is hier niet zo evident.
                                Ja, volgens de lijst zijn er redelijk veel in de buurt, echter veel zelfstandigen die hun laadpaal zogezegd openbaar ter beschikking stellen (om fiscaal voordeel te hebben), maar dan staan ze vaak gewoon op hun oprit tegen de gevel.
                                Ga jij bij iemand anders op zijn oprit staan?
                                Eigenlijk zouden we dat eens moeten doen, ze hebben er uiteindelijk toch voor gekozen die openbaar te zetten en fiscaal,voordeel te hebben.
                                Inderdaad, er zijn zelfstandigen die misbruik maken van de 200% subsidies voor de installatie van de laadpaal. Maar er zijn er ook die het aanbieden voor klanten of voor de mensen in de straat die (nog) geen laadpaal hebben. Afhankelijk van uw situatie natuurlijk, niet iedereen rijdt bij het dagelijks gebruik een batterij compleet leeg, dat is zelfs eerder uitzonderlijk voor 80 of 90% van de rijders. Voor wie niet kan thuisladen is even bijladen tijdens bijvoorbeeld het winkelen in de Lidl gewoon handig. Op een half uurtje winkelen is er dan bij Lidl toch weer 25kWh bijgeladen. Ik zie het hier ook bij Albert Heijn, daar staan 24 laadpalen van 22kW en een negental van 11kW en die worden goed benut. Dat zijn voor het overgrote deel korte laadsessies.

Hombre

Comment

Working...
                                X