Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorstel lagere maximumsnelheid autosnelwegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Ah? En ik dacht dat je op een paar honderd meter van een Lidl woonde. Ben je verhuisd?

Inderdaad, er zijn zelfstandigen die misbruik maken van de 200% subsidies voor de installatie van de laadpaal. Maar er zijn er ook die het aanbieden voor klanten of voor de mensen in de straat die (nog) geen laadpaal hebben. Afhankelijk van uw situatie natuurlijk, niet iedereen rijdt bij het dagelijks gebruik een batterij compleet leeg, dat is zelfs eerder uitzonderlijk voor 80 of 90% van de rijders. Voor wie niet kan thuisladen is even bijladen tijdens bijvoorbeeld het winkelen in de Lidl gewoon handig. Op een half uurtje winkelen is er dan bij Lidl toch weer 25kWh bijgeladen. Ik zie het hier ook bij Albert Heijn, daar staan 24 laadpalen van 22kW en een negental van 11kW en die worden goed benut. Dat zijn voor het overgrote deel korte laadsessies.
    Die 50kW DC laadpalen bij Lidl vind ik zinvol voor mensen die weinig rijden en 1-2 keer per week boodschappen doen.
    Maar 11kW (er zijn amper auto’s die 22kW AC laden) is gewoon te weinig bij de supermarkt.
    Ik ben er nooit langer dan 30min, en dan heb je 5 kW of ca 20km geladen…
    Ik laad 90% van mijn electriteit thuis, dus enkel op vakantie en bij langere trips hang ik af van die laadpalen, en dat lukte totnogtoe altijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Ah? En ik dacht dat je op een paar honderd meter van een Lidl woonde. Ben je verhuisd?
      De laatste 32 jaar niet bij mijn weten.

Soms gaan we daar eens boodschappen doen maar niet met de EV, trouwens tijdens openingstijden van de Lidl moet ge al geluk hebben om daar te kunnen staan, vaak ook niet-EV's die er staan.

Inderdaad, er zijn zelfstandigen die misbruik maken van de 200% subsidies voor de installatie van de laadpaal. Maar er zijn er ook die het aanbieden voor klanten of voor de mensen in de straat die (nog) geen laadpaal hebben.
      Zo zou dat moeten zijn, maar spijtig genoeg is de realiteit anders.
      Ook bij een bedrijf in de buurt, na het eerste jaar ging de poort dicht.

Afhankelijk van uw situatie natuurlijk, niet iedereen rijdt bij het dagelijks gebruik een batterij compleet leeg, dat is zelfs eerder uitzonderlijk voor 80 of 90% van de rijders.
      Privé doe ik dat ook niet alle dagen, dat klopt.
      Maar net als met benzine of diesel, ga ik niet na elke korte rit bijladen ook al is dat een manier dat velen doen.
      Nadeel is dat je die laadpoort dan dagelijks bedient en ook de connector.
      Als men dan ziet hoeveel mensen met een EV na enige tijd met een defecte laadpoort zitten door veelvuldig gebruik (logisch) en wat dat kost.

Voor wie niet kan thuisladen is even bijladen tijdens bijvoorbeeld het winkelen in de Lidl gewoon handig. Op een half uurtje winkelen is er dan bij Lidl toch weer 25kWh bijgeladen. Ik zie het hier ook bij Albert Heijn, daar staan 24 laadpalen van 22kW en een negental van 11kW en die worden goed benut. Dat zijn voor het overgrote deel korte laadsessies.
      Voor wie thuis niet kan laden is dat uiteraard een hulpmiddel.
      Of men daar ook 50 kW uithaalt is maar de vraag.
      Als er meer dan 1 aansluitpunt is, dan vermindert het vermogen meestal zodra er meer dan 1 voertuig aangesloten is.
      Maar goed, nog altijd beter dan niets.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Working...
      X