Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorstel lagere maximumsnelheid autosnelwegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
    Daar gaan we weer.
    Ik dacht dat het hier over het 100Km/h voorstel ging.
    U wijkt nooit af zeker?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
      Geerten, voor de EV rijders zal een snelheidsbeperking goed nieuws zijn: batterij gaat langer mee dan. Maar ze zal er niet komen de eerste jaren denk ik, als je ziet dat ze er in NL alweer vanaf stappen.
      Mogelijks voor de batterij beter, maar daarom vindt de bestuurder het nog niet goed.
      Ik ben alvast niet van plan om plots als een slaapkop te gaan rijden omdat het een EV is.
      Gewoon vlot rijden zoals met een benzine of diesel.
      Last edited by VerSeg; 10 juni 2025, 21:53.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

U wijkt nooit af zeker?
        Ik zou niet durven Freddy, maar je weet als we over EV's beginnen komt er gegarandeerd miserie van...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          mbar? Hoeveel Pa is dat
          Euhhh maal honderd zeker
          Laat mij maar met mijn mbar rekenen, zo heb ik het ook gezien bij het CERN in Geneve.
          Weet dat we op oons eerste machienes nog in TORR werkten, kwestie van gemak Spanik.
          Wat ik ook nog weet, is dat we zo een 49 jaar geleden eens een paar maanden ons elektriciteits en gas factuur
          bij Gaselwest in MJ (megajoule) kregen, heeft niet lang geduurd, geen mens die er wijs uit geraakte.....

Comment

Torr, dat was in de jaren '80 van de vorige eeuw al niet meer in gebruik. Ik zou eens moeten kijken maar voor zover ik me herinner is de afrekening van het gas verbruik altijd in MJ. Ergens gelezen dat ze dat doen omdat het gas niet overal even "rijk" is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Ik zou niet durven Freddy, maar je weet als we over EV's beginnen komt er gegarandeerd miserie van...
              Weet ik, zelfs als je er zelf ene hebt en nu zelfs de tweede, dan mag je de waarheid niet zeggen.
              Elk voertuig heeft voor- en nadelen, alleen is de impact niet voor iedereen hetzelfde.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Torr, dat was in de jaren '80 van de vorige eeuw al niet meer in gebruik. Ik zou eens moeten kijken maar voor zover ik me herinner is de afrekening van het gas verbruik altijd in MJ. Ergens gelezen dat ze dat doen omdat het gas niet overal even "rijk" is.
                Zowel gas als elektriciteit krijgen wij hier netjes in Kwh en m³ Spanik.
                En kwestie van Torr, bepaalde van die vacuum meters waren nu eenmaal zo, vond ik ook niet zo leuk...
                Last edited by Geerten; 11 juni 2025, 12:51.

Comment

https://p-magazine.com/nl/articles/i...20de%20Vlaming.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    Geerten, voor de EV rijders zal een snelheidsbeperking goed nieuws zijn: batterij gaat langer mee dan.
                    Zeg dan meteen dat het ook goed nieuws is voor de ICE rijder, dan gaan hun auto's ook langer mee.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Tja, als je verdergaat op een rechts "vakblad" als P-magazine: succes.
                      Hombre

Comment

• Hier eens de ervaring van iemand ( duits ) die al tevoren privé met E auto's te maken had.

Ondertitels kan iedereen ook instellen op Nederlands. Zo kan je het beter volgen.

Als er vragen zijn over de ondertitels, ik kan wel helpen. Je kan deze vinden in de settingen --- taal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          En dat komt "niet" van P-magazine Hombre.
                          • Vraag naar elektrische auto's:
                            De groei van het aantal elektrische auto's op de weg is de drijvende kracht achter de noodzaak tot netuitbreiding, maar een mogelijke daling in de vraag zou de plannen kunnen beïnvloeden.
                          • Alternatieve strategieën:
                            Indien de vraag naar elektrische auto's afneemt, zou Fluvius mogelijk de prioriteiten verschuiven of zoeken naar alternatieve strategieën om het net te optimaliseren, bijvoorbeeld door te focussen op de energietransitie in andere sectoren.
                          • Investering en planmatigheid:
                            Fluvius werkt met een planmatig investeringsprogramma om het net uit te breiden, waarbij de vraag naar stroom, inclusief de vraag voor laadinfrastructuur, een belangrijke factor is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

En dat komt "niet" van P-magazine Hombre.
                            • Vraag naar elektrische auto's:
                              De groei van het aantal elektrische auto's op de weg is de drijvende kracht achter de noodzaak tot netuitbreiding, maar een mogelijke daling in de vraag zou de plannen kunnen beïnvloeden.
                            • Alternatieve strategieën:
                              Indien de vraag naar elektrische auto's afneemt, zou Fluvius mogelijk de prioriteiten verschuiven of zoeken naar alternatieve strategieën om het net te optimaliseren, bijvoorbeeld door te focussen op de energietransitie in andere sectoren.
                            • Investering en planmatigheid:
                              Fluvius werkt met een planmatig investeringsprogramma om het net uit te breiden, waarbij de vraag naar stroom, inclusief de vraag voor laadinfrastructuur, een belangrijke factor is.
                            Inderdaad, dat lijkt me eerder een AI gegenereerd antwoord op een gerichte vraag. Daarbij lees ik in twee van de drie punten "zou" en "mogelijk".
                            Ik betwist ook uw stellingname niet, maar het zou kunnen dat ik vanavond Euromillions win
                            Ondertussen veegt de minister van wonen, energie en klimaat, het idee van Fluvius om een kleine verhoging van de netvergoeding te vragen van tafel. De stroomfactuur zou goedkoper moeten worden, niet duurder. We zullen wel zien zeker?

Hombre

Comment

De stroomfactuur zou goedkoper moeten worden, niet duurder. We zullen wel zien zeker?
                              Langs de Brugsesteenweg in Roeselare staan nu op dat betonnen vlak 8 snelladers van 300 Kw, en t'is raar als er eens twee
                              auto's staan te laden, meestal geen als ik daar voorbij kom kostprijs was verleden jaar 182.000€ per paal
                              Wie zal dat betalen denk je?
                              https://www.google.com/maps/@50.9681119,3.1200407,3a,75y,246.48h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1s814ioQJa24bGBCxDfn5tQg!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dm aps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D0%26p anoid%3D814ioQJa24bGBCxDfn5tQg%26yaw%3D246.47792!7 i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYxMC4xIKXMD SoASAFQAw%3D%3D

Comment

Andere bron Hombre.

Comment

Working...
                                X