Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proximus tv: de laatste tijd nogal veel storingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Proximus tv: de laatste tijd nogal veel storingen

Vandaag weer: sinds pakweg 18h niets mee aan te vangen. Willen een opgenomen programma zien, krijgen grijze vlakken en dan blokkeert de hele boel. Eens herstart... "er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens". Nog enkele keren geprobeerd zonder resultaat. Dan maar een dvd opgelegd. Nu rond 20h nog een geprobeerd, na 2x starten toch beeld. Als je het programma wil zoeken wat er is, dan zijn alle zenders "aan het laden". Ga je kijken, dan hapert het om de minuut of zo. Beeld geblokkeerd en stotterende klank.

Maar wel als je opstart of je "gepersonaliseerde reclame" wil, dat je je "google account kan koppelen" en andere commerciële zooi. Ik betaal al meer dan genoeg en als ik 1x gekozen heb dat ik dat allemaal niet wil dat moet dan voor mijn part weg blijven.

Een storing kan overal eens voorkomen, best eens contact opnemen met support als het niet vanzelf terug opgelost geraakt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

ik heb ook best redelijk veel (teveel eigenlijk) problemen....
      - haperend beeld...
      - als ik terugkijk...bv een film van 1h30 dan loopt ie tot 01h10 en stopt dan plots zonder er nog iets kunnen aan te doen ....
      - een opname bekijken die ook ergens om een of andere duistere reden maar voor 3/4 is opgenomen...

Support gebeld...nieuwe b-box op gestuurd gekregen..probleem toch niet helemaal opgelost....heb toen alle kabels zowel uit de decoder als uit mijn TV (belangrijk) uitgetrokken en terug geplaatst met de nieuwe bekabeling die ze met de b-box hadden meegestuurd ...en probleem opgelost....tot nu....
      https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Proximus klanetendienst dat is ook van den hond. Krijg je daar zo'n chatbot aan de lijn. Die begrijp niks, is alleen 100 keer aan het herhalen dat ze het niet begrijpt. Dan moet je iets intypen, vraag me niet wat. Contact werkt voor geen meter, TV ook niet. Dat is nu al 2 dagen. Enige dat ze kunnen voorstellen is dat ding eens uit en aan te zetten. De knop is bijna versleten.

Dan is het dat ze het niet hoort. Dan moet er een collega verder helpen. Maar die is er uiteraard niet. Dus 2 dagen zonder Tv. Waarschijnlijk de rest van de week want ze zijn volledig onbereikbaar.

EDIT: nog een goeie. De chatbot wil je dan de openinguren doorgeven want het is nu gesloten. Als je op de website gaat en "technische hulp" ziet, dan is de dienst open in het weekend tot 22h. Maar je kan die natuurlijk niet bellen want de chatbot verbindt niet door. Goed gevonden...

Allé, ze gaan woensdag een technieker langssturen. Een geforceerde update heeft de boel platgelegd. "Proximus tv services zijn niet bereikbaar" gevolgd door "er ging iets mis, bel 080022800". Dat is het telefoonnummer van die chatbot zie zegt dat er niemand is en die je niet begrijpt.

Gelukkig was er na vanalles proberen iemand aan de chat. Die heeft zijn best gedaan maar ja, helpt niet. Eigenlijk niet te verwonderen, elke update van die rommel ging het slechter.
        Last edited by Spanik; 23 maart 2025, 17:30.

Comment

Eens je bij Proximus voorbij die robot geraakt kom je met enig aandringen wel bij competente mensen terecht.
          De laatste tijd toch een aantal zaken op punt kunnen zetten, alles draait hier prima.
          We hebben nu ook een recent type modem met wifi (6E) + repeaters, ipv van de oude brol die ze laten staan zolang de mensen niet reclameren.

Dat mag wel voor wat we betalen, ik denk dat ze er tegenwoordig wel op letten om geen goed renderende klanten te verliezen.

tov full Telenet nog veel minder mobiele data, maar 20GB (+5 Pickx) op 2 telefoons krijgen wij zelfs in het WE of op reis zelden op.
          Fiber is waanzinnig snel, ook upload, ik backup nu mijn foto's op Amazon Photo's (onbeperkt met Prime, spijtig genoeg geen andere bestandstypes).

Comment

Van internet en gsm ook niet te klagen. Alleen die android tv box is rommel. Met de oude box nooit problemen gehad. Maar deze... Elke update gaat het trager en slechter. Nu lukt zelfs updaten niet meer.

Die AI chatbot is dikke rommel. Vraagt of het internet tv of zo is. Als je dan zegt "tv" dan is het antwoord dat hij/zij dat niet begrijpt en of je de microfoon wil aanzetten. Op het einde krijg je dan gewoon een plaatje met "onze kantoren zijn gesloten, we zijn open...". De website toont nochtans dat de technische dienst open is in het weekend tussen 9h-22h. Na een hoop geknoei toch iemand via de chat gehad. Die deed wel zijn best, maar dat is toch niet zo handig als de telefoon. Vooral als de tv en de pc op een ander verdiep staan. Nu ja, ik heb gisteren wel mijn beweging voor de dag gehad op de trappen.

Ik had gisteren ook een klacht ingegeven via hun pagina. Vandaag een email dat ik dan de technische dienst moet bellen op 080022800. Dat is waar je die onnozele chatbot krijgt die niets begrijpt en niet doorverbindt. Ik denk echt dat die niet weten hoe hun eigen systeem in elkaar zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Van internet en gsm ook niet te klagen. Alleen die android tv box is rommel. Met de oude box nooit problemen gehad. Maar deze... Elke update gaat het trager en slechter. Nu lukt zelfs updaten niet meer.

Die AI chatbot is dikke rommel. Vraagt of het internet tv of zo is. Als je dan zegt "tv" dan is het antwoord dat hij/zij dat niet begrijpt en of je de microfoon wil aanzetten. Op het einde krijg je dan gewoon een plaatje met "onze kantoren zijn gesloten, we zijn open...". De website toont nochtans dat de technische dienst open is in het weekend tussen 9h-22h. Na een hoop geknoei toch iemand via de chat gehad. Die deed wel zijn best, maar dat is toch niet zo handig als de telefoon. Vooral als de tv en de pc op een ander verdiep staan. Nu ja, ik heb gisteren wel mijn beweging voor de dag gehad op de trappen.

Ik had gisteren ook een klacht ingegeven via hun pagina. Vandaag een email dat ik dan de technische dienst moet bellen op 080022800. Dat is waar je die onnozele chatbot krijgt die niets begrijpt en niet doorverbindt. Ik denk echt dat die niet weten hoe hun eigen systeem in elkaar zit.
              Proximus heeft duidelijk ook enkele problemen met oude systemen, maar naar ik lees en hoor moet het bij Telenet veel erger (geweest) zijn.

Hier zag bv sinds de overschakeling naar fiber de ontvanger ons telefoonnummer niet meer wanneer we met de vaste lijn belden (nochtans stond de CLIR tevoren niet aan), de chatbox stuurde me naar de (betalende) weergave van inkomende nummers.
              Heb een mail gestuurd en ik kreeg antwoord dat ik dat zelf kon aanpassen en dat dit nog altijd gratis was.
              Maar deze morgen hadden ze het zelf al in orde gebracht.
              Ze weten dus verdorie goed waar ze mee bezig zijn...

Comment

Working...
              X