Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Catastrofe bij plaatsen digitale E-meter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Dan kan je geen gegevens bekijken omdat je niet aan het drukknopje kan, je kan er dan bijvoorbeeld ook geen Homewizard op aansluiten want de kast is verzegeld.
    Ik heb zo'n Homewizard dongle aangeschaft maar die is iets te groot om het groene klepje nog te kunnen sluiten. Het is echt geen zicht: ofwel dat klepje half dicht ofwel helemaal horizontaal. Trouwens, met het klepje helemaal open is het signaal maar net sterk genoeg.
    Ik heb al geprobeerd of je dat klepje gewoon kan loswrikken maar dat lukt niet. Weet iemand of het wel kan verwijderen ?
    In de gratis Homewizard app vind ik nergens mijn tellerstanden terug, wel allerlei verbruik grafieken. Heb je die tellerstanden wel in de betalende app ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Ik heb zo'n Homewizard dongle aangeschaft maar die is iets te groot om het groene klepje nog te kunnen sluiten. Het is echt geen zicht: ofwel dat klepje half dicht ofwel helemaal horizontaal. Trouwens, met het klepje helemaal open is het signaal maar net sterk genoeg.
      Ik heb al geprobeerd of je dat klepje gewoon kan loswrikken maar dat lukt niet. Weet iemand of het wel kan verwijderen ?
      In de gratis Homewizard app vind ik nergens mijn tellerstanden terug, wel allerlei verbruik grafieken. Heb je die tellerstanden wel in de betalende app ?
      Ik heb zelf geen Homewizard, maar er zullen er hier wel zijn die een antwoord kunnen geven op je vragen.
      Voor zover ik er ooit al informatie over heb gezocht zal je inderdaad toch een betalende versie nodig hebben als je zoveel mogelijk gegevens wil kunnen bekijken via de app.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik heb zo'n Homewizard dongle aangeschaft maar die is iets te groot om het groene klepje nog te kunnen sluiten.
        Ja hoor René, gewoon er af trekken (terwijl het nog bijna dicht is naar je toe trekken) kan inderdaad wat spannen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Dan kan je geen gegevens bekijken omdat je niet aan het drukknopje kan, je kan er dan bijvoorbeeld ook geen Homewizard op aansluiten want de kast is verzegeld.
          Voor het drukknopje is er wel een gaatje gemaakt, geen idee hoe het moet voor de P1 aansluiting.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Voor het drukknopje is er wel een gaatje gemaakt, geen idee hoe het moet voor de P1 aansluiting.
            Een groter gat boren?
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Zijn er mensen hier die het Energy+ abonnement gebruiken ? Ik heb me aangemeld omdat ik dacht dat ik dan ook de meterstanden kon volgen (dus verbruik vanaf de plaatsing MD of vanaf een jaarafrekening).
              Het enige dat ik vind zijn wat voor mij "show" grafiekjes, maar het meest essentiële zie ik niet.
              Of stuurt de P1 poort de meterstanden niet door ???
              De bereikbaarheid van Homewizard is in hetzelfde bedje ziek als een heleboel bedrijven...

Comment

Wat zou nu het beste zijn met een digitale meter, terug met dag en nachttarief werken of alles dagtarief?
                Vroeger met analoge meter was dit best met enkelvoudig tarief.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Wat zou nu het beste zijn met een digitale meter, terug met dag en nachttarief werken of alles dagtarief?
                  Vroeger met analoge meter was dit best met enkelvoudig tarief.
                  Ik ben alvast overgeschakeld op enkel dagtarief.
                  Dubbel tarief is een belachelijk iets geworden: het verschil is een paar eurocent, maar met dubbel tarief is uw dagprijs een paar cent hoger , dus voordeel zo goed als weg. Ik vermoed dat de vaste vergoeding bij de meeste leveranciers ook iets hoger zal zijn.
                  Mogelijks nog een beetje interessant als je massaal tijdens het weekend verbruikt (voor zolang dat nog duurt) omdat je dubbel tarief op nacht gaat van vrijdagavond tot maandagmorgen. Maar dan blijf je best thuis om zoveel mogelijk alles te spreiden (capaciteitstarief kent geen daluren...)
                  Ten tijde van de "alleenheerser" Electrabel was het verschil dag/nacht bij dubbel tarief 40% Waar is de tijd dat elektriciteit nog betaalbaar was, zelfs met 21% BTW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Ja hoor René, gewoon er af trekken (terwijl het nog bijna dicht is naar je toe trekken) kan inderdaad wat spannen.
                    Het is gelukt, bedankt voor de tip !

Comment

Die P1 poort is een recht, dus moeten ze ervoor zorgen dat je er aan kan.

Comment

Ik ben alvast overgeschakeld op enkel dagtarief.
                        Dubbel tarief is een belachelijk iets geworden: het verschil is een paar eurocent, maar met dubbel tarief is uw dagprijs een paar cent hoger , dus voordeel zo goed als weg. Ik vermoed dat de vaste vergoeding bij de meeste leveranciers ook iets hoger zal zijn.
                        Mogelijks nog een beetje interessant als je massaal tijdens het weekend verbruikt (voor zolang dat nog duurt) omdat je dubbel tarief op nacht gaat van vrijdagavond tot maandagmorgen. Maar dan blijf je best thuis om zoveel mogelijk alles te spreiden (capaciteitstarief kent geen daluren...)
                        Ten tijde van de "alleenheerser" Electrabel was het verschil dag/nacht bij dubbel tarief 40% Waar is de tijd dat elektriciteit nog betaalbaar was, zelfs met % BTW
                        Net gekeken bij Eneco.

Variabel tarief:
                        Enkelvoudige: 18,20 (maand) 14,62 (jaargemiddelde)
                        Dubbel dag: 18,20 (maand) 14,62 (jaargemiddelde)
                        Dubbel nacht: 18,20 (maand) 14,62 (jaargemiddelde)

Vast tarief:
                        Enkelvoudige: 17,75
                        Dubbel dag: 20,25
                        Dubbel nacht: 15,96
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Zijn er mensen hier die het Energy+ abonnement gebruiken ? Ik heb me aangemeld omdat ik dacht dat ik dan ook de meterstanden kon volgen (dus verbruik vanaf de plaatsing MD of vanaf een jaarafrekening).
                          Het enige dat ik vind zijn wat voor mij "show" grafiekjes, maar het meest essentiële zie ik niet.
                          Of stuurt de P1 poort de meterstanden niet door ???
                          De bereikbaarheid van Homewizard is in hetzelfde bedje ziek als een heleboel bedrijven...
                          Iemand moet wel bij Fluvius de P1 laten openzetten en toegang tot de gegevens aanvragen. Zo heb ik het tenminste ook moeten doen voor de Home Assistant.
                          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Net gekeken bij Eneco.

Variabel tarief:
                            Enkelvoudige: 18,20 (maand) 14,62 (jaargemiddelde)
                            Dubbel dag: 18,20 (maand) 14,62 (jaargemiddelde)
                            Dubbel nacht: 18,20 (maand) 14,62 (jaargemiddelde)
                            Klopt dit ? Want dan is er geen enkel verschil. En wat met de vaste vergoeding ?

Comment

Iemand moet wel bij Fluvius de P1 laten openzetten en toegang tot de gegevens aanvragen. Zo heb ik het tenminste ook moeten doen voor de Home Assistant.
                              Die poort is opengezet, de gratis Homewizard app geeft mooie info, maar de betalende versie is meer show dan nuttige info. Ik had verwacht dat ik de meterstanden zelf ook ging kunnen zien in de app, nee dus.

Comment

Die poort is opengezet, de gratis Homewizard geeft mooie info, maar de betalende versie is meer show dan nuttige info. Ik had verwacht dat ik de meterstanden zelf ook ging kunnen zien in de app, nee dus.
                                Eigenlijk zie je qua historie ongeveer evenveel op Mijn Fluvius René, buiten real time verbruik
                                van weinig waarde dat HomeWizard ding.
                                Wat betreft contracten, verleden week kreeg ik een mail van Luminus,
                                dat mijn vast contract van twee jaar volgende maand vervalt,
                                mijn huidige contract bestaat niet meer.
                                Maar een gelijkaardig contract zou stijgen van pakweg 14C€ naar 19C€ (twee jaar vast)
                                ben dan eens gaan zien op de Vtest, bleek er ook een te bestaan van rond de 17C€.
                                Gebeld naar Luminus, ja maar meneer, dan krijg je bij basic fix (twee jaar)
                                ook geen telefonische hulp meer en is dat grijze stroom in plaats van x procent groene stroom,
                                ik zei dat ik daar geen kleur verschil in zag…..
                                Maar nu blijkt ook dat de vaste jaarlijkse kost bij dat basic fix contract aanzienlijk minder is,
                                ook wel iets om rekening mee te houden vind ik.
                                Ik zou het moeten her vergelijken, maar dacht dat voor gas en elektriciteit samen de vaste kost
                                per jaar je zo een 70€ verschil uitmaakt, dat om die gastjes te kunnen bellen in plaats
                                van via mail….

Last edited by Geerten; 24 maart 2025, 16:32.

Comment

Working...
                                X