Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Catastrofe bij plaatsen digitale E-meter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Met een digitale meter moet je wel proberen om het capaciteitstarief zo laag mogelijk te houden, anders betaal je nog meer.

Ik weet het, maar er zijn nu eenmaal zaken die niet zomaar eenvoudig te regelen zijn als je niet permanent thuis en vrij bent (werkend).
    En anders leef je als een robot dat permanent aan het rekenen is om al de rest uit te schakelen als je iets anders wil gebruiken.

En wat wil je dan dat we doen, vooral in de winter en sombere maanden als de zonnepanelen weinig tot niets opbrengen?
    Het goedkoopste tarief is met 2,5 kWh piek als ik me niet vergis en dat is dus al niet te halen.
    De airco's (warmtepomp) uitzetten terwijl we koken, de wagen niet laden als de airco (verwarming) aan staat, geen was opzetten, geen vaatwasser op hetzelfde moment als een ander toestel?
    En de wagen laden aan 2 kW of zo en dan 40 uur nodig hebben om te laden?
    Het wordt er toch allemaal niet zo gemakkelijk mee hoor met hun geldklopperij.
    Ge moet zoveel mogelijk alles op elektriciteit hebben, maar je mag geen elektriciteit gebruiken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Is het niet zo dat de meeste, zo niet alle woningen zijn aangesloten op het driefase net? En dat er dus nog steeds een risico is ook al is de woning zelf monofase?
      Maar ook dan een groot verschil, zeker als het een 3x400V netwerk is zoals op vele plaatsen.

Als men met een woning op monofase de nulleider vergeet aan te sluiten, dan zit elk stopcontact gewoon zonder spanning.
      Als dat met een driefasig 400V interne bekabeling is, dan heb je overal 400V en is alles wat aangesloten is stuk.

Met een driefasige 3x230V mogen ze al zoveel fasen verwisselen als ze willen, je zal weinig risico hebben dat alles in uw huis stuk gaat.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

Wat verder (ander antwoordtopic) lees ik dat de hoofdschakelaar springt wanneer het buiten te koud wordt en de serreverwarming op springt. Hier dezelfde situatie, maar bij lagere temperatuur en wanneer alle accumulatoren opladen aan volle vermogen (gebeurt gelukkig zelden). Ik stook slechts tot 1°C en de serre is dan nog eens geïsoleerd, maar dit ter zake.
        Ik heb indertijd ook gevraagd indien ik verzwaring kon krijgen. Geen probleem, maar dan wel een DM en men maakte mij wijs dat er een andere stroomkabel moet komen van de straat tot in huis en dat die ook ter rekening komt. Die bijkomende kost was wel groot, zeer groot ... Graafwerk, ...
        Voorlopig zo gelaten want wanneer ik van accumulatoren overschakel naar lucht-luchtwarmtepomp is de nodige capaciteit stukken lager
        Hier zou de bekabeling van buiten voldoende moeten zijn, geen idee hoe het komt want eenieder dat hier in de wijk een driefasige aansluiting heeft, die kreeg 3x25A, bij ons 3x20A.
        En ik denk wel dat we met 3x25A al een pak verder zouden geraken.
        Bij voorkeur zou ik wel naar 3x32A willen gaan om toch wat meer reserve te hebben voor de toekomst.
        De serre wordt op 5°C gehouden omdat dit de minimum temperatuur is voor bepaalde palmen.
        Thermostaat springt op aan 5°C en gaat uit aan 7°C.
        De verwarming in de serre kan ik kiezen op 1.000, 2.000 of 3.000W, die staat op het minimum om net de problemen te beperken.
        Mocht ik die op 3.000W zetten, dan zou het probleem zich uiteraard nog meer voordoen.
        Wil dus zeggen dat we echt tegen de limiet zitten van de zekering.
        En als het gebeurt, dan is het uiteraard altijd op een slecht moment, al zijn er geen goede momenten.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Ik weet het, maar er zijn nu eenmaal zaken die niet zomaar eenvoudig te regelen zijn als je niet permanent thuis en vrij bent (werkend).
          En anders leef je als een robot dat permanent aan het rekenen is om al de rest uit te schakelen als je iets anders wil gebruiken.

En wat wil je dan dat we doen, vooral in de winter en sombere maanden als de zonnepanelen weinig tot niets opbrengen?
          Het goedkoopste tarief is met 2,5 kWh piek als ik me niet vergis en dat is dus al niet te halen.
          De airco's (warmtepomp) uitzetten terwijl we koken, de wagen niet laden als de airco (verwarming) aan staat, geen was opzetten, geen vaatwasser op hetzelfde moment als een ander toestel?
          En de wagen laden aan 2 kW of zo en dan 40 uur nodig hebben om te laden?
          Het wordt er toch allemaal niet zo gemakkelijk mee hoor met hun geldklopperij.
          Ge moet zoveel mogelijk alles op elektriciteit hebben, maar je mag geen elektriciteit gebruiken.
          Hier valt het captar nog redelijk mee, in het begin even moeten aanpassen. Inderdaad, best geen wasmachine opstarten tijdens het bereiden van het avondmaal. Wij hebben zelfs 2 wasmachines omdat we ook voor de was van de schoonouders zorgen, vroeger gingen die tegelijkertijd aan en nu zit daar een half uurtje tussen. Vanaf eind februari/begin maart kunnen we alvast de auto voor 100% met de zonnepanelen laden. Dat maakt dat onze captar rond de 2.5kW schommelt. In de wintermaanden stijgt dat tot 5.5 kW, we hebben dat zo afgesteld dat het laden van de auto terugvalt naar een minimum tijdens groter verbruik van andere toestellen.
          Ieder zijn situatie is anders. Ik ken verschillende mensen die hun EV laden aan een gewoon stopcontact. Dat is dan inderdaad 40 uur als de batterij helemaal leeg is, maar dat komt niet zo vaak voor. Meestal wordt er gewoon quasi dagelijks bijgeladen en blijft de batterij voldoende op peil. En ja, ik weet dat er mensen zijn die dagelijks 400km rijden en pas na 20u iedere dag thuiskomen of zelf helemaal niet kunnen thuisladen. Daar zijn andere oplossingen voor.

Ik heb het dan weer moeilijker met het feit dat men nu ook kan afgestraft worden door stroom op het net te sturen op "ongunstige momenten" bijvoorbeeld bij stralend weer met bovendien veel wind. Dan ga je mogen betalen om stroom kwijt te geraken. Ik vrees dat dit de deur weer zal openzetten voor misbruik van de energieleveranciers. Eerst moet iedereen massaal zonnepanelen installeren -groene stroom, weet je wel- en nu is er teveel bij momenten. Ik denk dat hier een taak is van de overheid om die overaanbod aan energie beter te gebruiken door opslag of het Europese stroomnetwerk beter uit te bouwen. Ik kan perfect 50% of 100% van mijn installatie afschakelen, maar wie wordt daar nu beter van?

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Sorry, maar ik zou de vraag aan Fluvius stellen. Na mijn laatste ervaringen met AI op het werk heb ik er niet veel vertrouwen in.
            Lees eerste deel #22 Spanik mijn buurvrouw werkt voor Fluvius en zij zei mij dat,
            de kortsluiting was dan wel reeds gebeurd.

Comment

Working...
            X