Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crit’Air Vignet.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Crit’Air Vignet.

Blijkbaar is het Crit’Air vignet serieus uitgebreider geworden voor Frankrijk.
    Deze morgen waren ze boetes aan het schrijven aan de Match en zal dus ook gelden voor Auchan Ronck
    voor wie geen vignet heeft hoor ik hier net.

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
    Blijkbaar is het Crit’Air vignet serieus uitgebreider geworden voor Frankrijk.
    Deze morgen waren ze boetes aan het schrijven aan de Match en zal dus ook gelden voor Auchan Ronck
    voor wie geen vignet heeft hoor ik hier net.

Ter info : LEZ Frankrijk: je Crit’Air ecovignet in 9 gemakkelijke stappen! | Touring
    Een overtreding kost € 68 tot € 135. Een Crit’Air vignet kost € 4,91

We gaan in Europa stilletjes aan naar een toestand waarbij onze voorruit helemaal vol met verschillende stickers zal versierd worden.
    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

Ter info : LEZ Frankrijk: je Crit’Air ecovignet in 9 gemakkelijke stappen! | Touring
      Een overtreding kost € 68 tot € 135. Een Crit’Air vignet kost € 4,91
      Best rechtstreeks aanvragen in Frankrijk Skitch, via Touring of andere tussenpersonen betaal je soms een pak meer.
      Last edited by Geerten; 13 januari 2025, 16:55.

Comment

Wat heeft het nog met milieu te maken als men zelfs met de meest milieuvriendelijke wagen een vignet moet kopen.
        Eigenlijk niks want als je een vignet koopt, dan mag je wel rijden.
        In vind het wel wat onduidelijk wat de uren 08 tot 20 uur en feestdagen betreft, mogen die dan wel of niet rijden?
        Last edited by VerSeg; 13 januari 2025, 19:43.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Wat heeft het nog met milieu te maken als men zelfs met de meest milieuvriendelijke wagen een vignet moet kopen.
          Eigenlijk niks want als je een vignet koopt, dan mag je wel rijden.
          In vind het wel wat onduidelijk wat de uren 08 tot 20 uur en feestdagen betreft, mogen die dan wel of niet rijden?
          Die sticker is er reeds sinds 2016 in Frankrijk Freddy, en er is altijd gezegd geweest dat ze deze traag
          zouden uitbreiden, te beginnen in de grote steden, wij hebben er ook reeds een sinds 2016.
          In elk geval véél duidelijker dan hier in België, zo weten ze daar tenminste meteen in welke milieu klasse een auto zit, en staat redelijk duidelijk aangegeven welke wel en niet in de betreffende steden of zones binnen mogen.
          Geldklopperij kan je die sticker zeker niet noemen, want aan die sticker zelf kan de Franse staat
          niets verdienen, integendeel, kost je 4,95€ voor aanvraag, verwerking, sticker en verzending.
          Voor alle duidelijkheid, het is dus enkel een herkenningsteken.
          En wie een klasse 1 Krit’Air (auto van na 2011) heeft, hoeft zich in de eerste jaren zeker nog geen
          zorgen te maken over wat allemaal op die platen staat.
          Last edited by Geerten; gisteren, 13:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
            In elk geval véél duidelijker dan hier in België, zo weten ze daar tenminste meteen in welke milieu klasse een auto zit, en staat redelijk duidelijk aangegeven welke wel en niet in de betreffende steden of zones binnen mogen.
            Geldklopperij kan je die sticker zeker niet noemen, want aan die sticker zelf kan de Franse staat
            niets verdienen, integendeel, kost je 4,95€ voor aanvraag, verwerking, sticker en verzending.
            Veel duidelijker en veel simpelder dan hier met elk boerengat dat zijn eigen ding doet. Maar een europese regelgeving zou natuurlijk nog simpelder zijn, dan is 1 sticker misschien genoeg.

Eerlijk gezegd ben ik nog nooit een van die borden tegengekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Veel duidelijker en veel simpelder dan hier met elk boerengat dat zijn eigen ding doet. Maar een europese regelgeving zou natuurlijk nog simpelder zijn, dan is 1 sticker misschien genoeg.

Eerlijk gezegd ben ik nog nooit een van die borden tegengekomen.
              Wij reizen jaarlijks een paar keer door Frankrijk Spanik en de borden zie je eigenlijk maar aan de grootsteden, reeds verschillende gezien.
              Wat nu blijkbaar veranderd is, is gewoon dat de milieu sticker er verplicht is op elke auto in Frankrijk.
              Wie met een redelijk propere auto rijdt en de sticker op zijn ruit hoeft zich geen zorgen te maken over wat en hoe met die borden.
              Weeral hele hopen kritiek op fb ook las ik, maar is het niet si,ds jaar en dag zo dat je je moet houden aan de wetten en plichten van een land, zo mag je in Nederland bv. niet met een step rijden zonder verzekering en nummerplaat, en de boetes zijn er niet mals 380€ als je het wel doet.

Last edited by Geerten; gisteren, 09:08.

Comment

Ik kom ook regelmatig in Frankrijk Geerten. Meestal is dat in de "Nord", vakantie is ook meestal in Frankrijk. Daarom dat ik er vorig jaar een geplakt heb, gewoon voor alle zekerheid. Aanvragen was een fluitje van een cent. Betalen ook, kon zonder een cheque (denk dat ik met Paypal betaald heb) Toen toch wel enkele grotere steden binnen gereden maar niets gezien. Nu ja, ik ben in orde.

Comment

Working...
                X