Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monitor is aan vervanging toe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• monitor is aan vervanging toe

Mijn trouwe Dell Ultrasharp is aan vervanging toe. Te laatste dagen start die nog met moeite op, moet soms enkele malen de stekker (230V) uit/in pluggen om die aan de praat te krijgen. Er is al langer enkele lijnen in die na paar minuten weggaan. Dus die moet eens vervangen worden.

Enig probleem is dat ik dat allemaal zo niet meer volg en door het bos de bomen niet meer zie. Mijn eisen zijn beperkt:
    - 27" (wegens beschikbare plek gaat groter niet)
    - ips
    - goede adobe RGB, maar dat komt nog nauwelijks voor in de specs, nu is het allemaal dci-p3 dat de klok slaat
    - anti-glare
    - minstens 1 hdmi
    - iets anders dan usb-c moet beschikbaar zijn (ik ga de pc ook niet updaten)

Ik ben niet overtuigd dat voor wat ik doe (telewerk, beetje 3D cad, beetje foto) die heel hoge 4K resoluties zinvol zijn. Voor tekstverwerking en excel betekent dat enkel dat de lettertjes kleiner worden. Voor 3D en foto dat je meer moet uitzomen, misschien zelfs tot groter dan 1:1 om niet mijn neus op het scherm te moeten zitten. Liefst zou ik terug een 16:10 hebben, dan heb je wat meer plaats op het scherm met alle mogelijke horizontale balken die alle applicaties tegenwoordig op het scherm zetten, maar dat lijkt niet meer te vinden.

Maar als ik ga kijken, dan is het lastig om defitge info te vinden. Bij de shops zijn het allemaal "gaming monitoren". De prijzen zijn ofwel rond de €200, rond de €500-600 of >€1000. Maar als je naar de spec ziet dan is er precies geen verschil... Momenteel staat de Dell P2723DE beetje bovenaan mijn lijst, eventueel de Dell UltraSharp U2724D. Maar buiten 99% srgb en de andere 100%srgb zie ik niet echt iets dat me zou doen kiezen.

Met scaling op 150% of zo is er geen probleem met icoontjes en teksten. Met Windows is dat jaren terug wel een probleem geweest, dat lijkt nu niet meer het geval te zijn. Ga eens kijken waar effectief een 4K staat te draaien.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Mijn ervaring met windows is toch anders. Voor het werk Citrix nodig en als de schaal dan niet op 100% staat krijg je rare dingen zoals de muis die niet klikt waar de cursor staat en van die dingen.

Wel ik dacht eens te gaan kijken bij Tones maar ik zie dat die hun winkel dicht is sinds einde vorig jaar. Blijven niet veel winkels meer over waar ze weten waar ze het over hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Mijn ervaring met windows is toch anders.
        Windows 98?
        Hombre

Comment

W10, W11 krijgen we niet want teveel zaken niet ondersteund.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            W10, W11 krijgen we niet want teveel zaken niet ondersteund.
            Zou dat het probleem niet zijn?

Windows versies die al jaren niet leer ondersteund worden.

Mvg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht

Zou dat het probleem niet zijn?

Windows versies die al jaren niet leer ondersteund worden.

Mvg
              Euh? W10 is nog steeds ondersteund, de laatste release was in oktober 2024. Citrix ook. Vergeet niet dat bedrijven tegenwoordig aan allerhande normen van ICT veiligheid moeten voldoen. En dat MS eigenlijk de achterop hinkende zaak is die het onmogelijk maakt om aan dieeisen te voldoen. Maar ja, het is voor de meeste ICT diensten het simpelste om hun broek af te steken voor MS. Want het is eenvoudig. Tot puntje bij paaltje komt...

En windows is een ramp als je meer nodig hebt dan de typische windows applicaties. Wij moeten toestellen ondersteunen die 15-20 jaar oud zijn. Van fabrikanten die vaak al jaren niet meer bestaan. Applicaties die W95, WXP en zo nodig hebben. Dat is nog een heel ander verhaal.

Maar dat heeft allemaal weinig te maken met een monitor denk ik.

Comment

Windows 10 is end of life en ondersteuning stop in oktober dit jaar. Ik denk dat er nu eerder met pleisters gewerkt wordt dan degelijke oplossingen zoeken. Inderdaad een probleem voor bestaande specifieke apps die niet/slecht werken op het nieuwe OS. Dat heeft wel met een nieuwe monitor te maken als je geen deftig beeld kan krijgen van een bepaalde app. Heeft Citrix ook niet veel te maken met de configuratie?
                Hombre

Comment

Working...
                X