Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV kopen ..backlight bleeding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Nog een praktische vraag: de Telenet technieker allicht heeft bij levering van de digicorder een Topcom PowerLAN 200 85 Mbps geplaatst en aangesloten op de digicorder.
    De nieuwe tv zou echter (ook) een netwerkaansluiting beschikbaar hebben. Als ik nu youtube of zo op tv zal willen bekijken, hoe moet dat dan? Ik heb daar immers geen ander ethernet kabel aansluitpunt.
    Veel TV's hebben ook een WiFi verbinding voor streaming en Youtube. Noodzakelijke app's zijn dan op tv te vinden of nog te installeren.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Ik spreek totaal niet over jalousi want dat haal jij er weer bij, hmmm heb je dat woord al niet verschillende keren aangehaald in een ander draadje ...
      Want de meeste mensen zijn niet eens jaloers op een oversizede televisie

Liefhebber zijn van film is niet de grootste willen hebben Hombre maar een goede kwaliteit kiezen !
      Net zoals je muziek beluisterd op goede muziekinstallatie zal een film er ook goed uitzien op een tv met hoge kwaliteit beeldscherm en een surround installatie die enkel daarvoor dient.

grts
      Sieg
      En waar staat dan weer dat een filmliefhebber enkel voor de grootte gaat en niet voor kwaliteit? Net zoals "in dat andere draadje" maak je weer ongegronde veronderstellingen.
      Hombre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Veel TV's hebben ook een WiFi verbinding voor streaming en Youtube. Noodzakelijke app's zijn dan op tv te vinden of nog te installeren.
        Een vriend van mij heeft twee weken geleden drie van die Telenet wifi pods met nieuwe modem geplaatst, wifi doet het nu stukken beter bij hem, (tot 600 megabit/s)
        Hij mocht ook nog een nieuwe tv box ophalen indien hij zijn huidige tv box inruilde,
        maar dat werd hem afgeraden, daar de laatste nieuwe tv boxen geen coax aansluiting meer hebben,
        blijkbaar en volgen de Telenet winkel is alles wifi ook niet echt aan te raden.

Comment

Die PowerLAN plaatsing en aansluiting op digicorder, dat was dus een 10-tal jaar geleden of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Een vriend van mij heeft twee weken geleden drie van die Telenet wifi pods met nieuwe modem geplaatst, wifi doet het nu stukken beter bij hem, (tot 600 megabit/s)
            Hij mocht ook nog een nieuwe tv box ophalen indien hij zijn huidige tv box inruilde,
            maar dat werd hem afgeraden, daar de laatste nieuwe tv boxen geen coax aansluiting meer hebben,
            blijkbaar en volgen de Telenet winkel is alles wifi ook niet echt aan te raden.
            Inderdaad, er gaat niets boven een degelijk gigabit wired LAN qua betrouwbaarheid. Zelfs een 100Mbit wired LAN is nog meer dan voldoende voor 4K streaming. Maar het mag gezegd, de recente WiFi toestanden zijn ook prima als je een goed signaal kan garanderen. Als dat signaal ook nog eerst door 4 muren en een plafond moeten mag je niet verwachten dat dit stabiel blijft.
            Last edited by Hombre; 1 december 2024, 09:02. Reden: Voor de duidelijkheid 'wired" toegevoegd
            Hombre

Comment

Meteen investeren in een nieuwe bril
              Van een goede gezegd.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Nog een praktische vraag: de Telenet technieker allicht heeft bij levering van de digicorder een Topcom PowerLAN 200 85 Mbps geplaatst en aangesloten op de digicorder.
                De nieuwe tv zou echter (ook) een netwerkaansluiting beschikbaar hebben. Als ik nu youtube of zo op tv zal willen bekijken, hoe moet dat dan? Ik heb daar immers geen ander ethernet kabel aansluitpunt.
                Gewoon een switch tussen zetten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Gewoon een switch tussen zetten.
                  Gaat dat werken?
                  Hombre

Comment

Gaat dat werken?
                    Waarom zou dat niet werken?
                    Of gewoon die powerline vervangen, zal niet veel verschil zijn in prijs.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Waarom zou dat niet werken?
                      Misschien (want ik ken er ook niets van) omdat die digitale TV in een andere IP range zit dan het reguliere internet?

Hombre

Comment

Misschien (want ik ken er ook niets van) omdat die digitale TV in een andere IP range zit dan het reguliere internet?
                        Dat is iets van jaren geleden, al zeker niet met de TV-box.
                        Hier zit ook alles achter eigen router en switches met eigen ingestelde IP-range.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Dat is iets van jaren geleden, al zeker niet met de TV-box.
                          Hier zit ook alles achter eigen router en switches met eigen ingestelde IP-range.
                          Hier ook, maar alles van Telenet, van modem tot de twee routers en alles gepersonaliseerd
                          door een technieker van Telenet zelf, was met zo een speciale gratis actie die ze mij
                          zelf hebben voorgesteld, gelukkig had ik dan ook nog eens een top technieker
                          die mooi alles op een blad heeft getekend met alle info moest er eens iets moeten
                          her ingesteld worden door een andere technieker.

Comment

Morgen wordt de nieuwe tv geleverd. Toch een 55". Ik zal zien wat die Powerlan dan presteert en kan dan overstappen op de Black Friday deal van Verseg indien nodig. (prijs helaas niet meer van toepassing).

Comment

Toch een 55".
                              Je zult het je allicht niet beklagen. Je bent die grootte normaal binnen de paar dagen gewoon. Hier ook jaren geleden met onze 50". Toen we die aanzetten zeiden we ook oei, oei, zo groot, 2 dagen later wilden we niks anders meer.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Morgen wordt de nieuwe tv geleverd. Toch een 55". Ik zal zien wat die Powerlan dan presteert en kan dan overstappen op de Black Friday deal van Verseg indien nodig. (prijs helaas niet meer van toepassing).
                                Tof ! Welke heb je nu uiteindelijk gekozen ?
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                                X