Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

condenstatie tegen voorgevel (lager dan de vloertegels)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• condenstatie tegen voorgevel (lager dan de vloertegels)

Moeilijk te omschrijven in een titel... Een hele tijd geleden heb ik een lekke buis in de muur moeten vervangen. Omdat het pleisterwerk vochtig was van het lek heb ik een stuk pleister voorbij de buis weg gekapt en dan enkele maanden laten drogen. Die buis loopt in een binnenmuur, op ongeveer 20cm van de voorgevel. De buis gaat verder onder de grond en tot daar heb ik het stuk vervangen. Dus in de hoek ook een tegel uitgebroken, afvoerbuis zit ongeveer 10cm onder de vloer.

Dus nu wil ik dat terug plaasteren, nieuwe tegel leggen (heb er nog in reserve) en zo. Maar als ik de put bekijk aan de uitgebrioken tegel, dan ik zie dat er tegen de betonnen onderrand van de voorgevel druppels condens staan.

Als ik daar over plaaster, dan gaat dat toch in de muur verder naar omhoog trekken? De muur zelf is geïnjecteerd tegen opstijgend vocht dus dat wil ik zeker niet riskeren. Maar wat dan te doen? Ik dacht eerst zo'n stuk van die folie tegen de beton te zetten maar eigenlijk helpt dat niet want condensatie heeft een temperatuursverschil als oorzaak. Langs de andere kant alles gewoon terug dichtgooien met chape? Het ligt nu open dus kan ik beter wat meer tijd nemen en het beter doen. Eerst een stuk van die schuimfolie zoals ze bij de chape gelegd hebben tegen de muren? Of een stuk pirschuim?

Ik kan al beginnen aan de stukken hogerop maar dit zie ik niet direct een simpele oplossing.

Is een stuk XPS geen oplossing? Uitdrogen met een krachtige warme lucht blazer en kleven met RECTAVIT EASY FIX.

Comment

Dacht ook aan zoiets, kwestie van de kou weg te houden en damp niet door te laten. Maar het is maar een klein stuk en zeker niet regelmatig van vorm. Ben in een zaak voor bouwmaterialen mijn licht gaan opsteken en die spraken ook van zo van datschuim dat ze bij chape gebruiken langs de wand. Als ik dat iet direct vind dan is een stuk pxs of pir wel een alternatief. Daar heb ik hier nog een stuk van liggen van de treinbaan

Comment

Working...
      X