VanHool is dus officieel failliet.
Jammer dat de arbeiders hier slachtoffer van worden.
Hier vlakbij heeft VDL (het vroegere Jonckheere) een splinternieuwe
fabriek gezet, deels toegespitst op EV stadsbussen.
Maar hier in midden West-Vlaanderen zitten ze met een immens
tekort aan arbeiders, en de afstand VanHool VDL zal voor de meesten te groot zijn.
Als wij hier nu zien dat Voestalpine Sadef er alles aan doet om mensen aan te werven,
gaan ze zelfs zo ver dat ze sollicitanten met een privé helicopter of limousine gaan
ophalen.
En dan is er nog het nieuwe toeleveringsbedrijf 247Tailorsteel dat overal
mensen gaat wegkapen, zowel bij Sadef als bij Plastics Deceuninck, firma Mol,
Turbo’s Hoet en noem maar op.
Dat wordt hier echt een probleem, bijna dagelijks via allerlei kanalen
krijgen we hier werkaanbiedingen, met extra voordelen en een loongevecht.
Het spreekwoord “De een zijn dood is de ander zijn brood” is hier echt
de realiteit.
Voor een technisch geschoolde midden West-Vlaming is het maar kiezen.
Jammer dat de arbeiders hier slachtoffer van worden.
Hier vlakbij heeft VDL (het vroegere Jonckheere) een splinternieuwe
fabriek gezet, deels toegespitst op EV stadsbussen.
Maar hier in midden West-Vlaanderen zitten ze met een immens
tekort aan arbeiders, en de afstand VanHool VDL zal voor de meesten te groot zijn.
Als wij hier nu zien dat Voestalpine Sadef er alles aan doet om mensen aan te werven,
gaan ze zelfs zo ver dat ze sollicitanten met een privé helicopter of limousine gaan
ophalen.
En dan is er nog het nieuwe toeleveringsbedrijf 247Tailorsteel dat overal
mensen gaat wegkapen, zowel bij Sadef als bij Plastics Deceuninck, firma Mol,
Turbo’s Hoet en noem maar op.
Dat wordt hier echt een probleem, bijna dagelijks via allerlei kanalen
krijgen we hier werkaanbiedingen, met extra voordelen en een loongevecht.
Het spreekwoord “De een zijn dood is de ander zijn brood” is hier echt
de realiteit.
Voor een technisch geschoolde midden West-Vlaming is het maar kiezen.
Comment