Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Droogkast stopt na 2 minuten op welk programma ook.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Bij onze AEG kan je de condensor enkel met een borstel en de stofzuiger reinigen.
    Het verwondert me dat je de condensor van een warmtepompdroogkast kan verwijderen, in dat geval gaat het waarschijnlijk over een condensatiedroogkast.
    Bij een warmtepompdroogkast kan je de condensor inderdaad niet verwijderen. (eigenlijk is dat de verdamper in het koelcircuit)
    Daarom hebben sommige merken een "zelfreinigende condensor" bedacht waarbij het condenswater tegen het einde van de droogcyclus wordt gebruikt om de stofdeeltjes die tijdens het drogen toch nog door de filters geraken af te voeren met het condenswater.
    Maar blijkbaar neemt dat water dan niet al het vuil mee, waardoor de sensor toch nog vervuilt, en die zit dus op een plaats waar de meeste gebruikers zelf niet bij kunnen, je moet dan een technieker laten komen (waardoor die warmtepompdroogkast duurder in gebruik wordt dan een gewone droogkast als er bijvoorbeeld om de 5 jaar een technieker moet langskomen om de sensor te reinigen).

    De zelfreinigende functie zal waarschijnlijk het beste werken als er op het einde van de droogcyclus voldoende water in de opvangbak zit.
    De droogkast geregeld op de maximale capaciteit gebruiken zal dan beter zijn dan telkens maar een beetje was drogen, want dan loopt er niet voldoende water over de condensor om het vuil weg te spoelen.
    Dat zou toch een reden kunnen zijn waarom de ene gebruiker er eerder last van heeft dan de andere.

    Het is ook aan te raden om telkens alle filters goed schoon te maken, een filter dat gedeeltelijk dicht zit, daar komt een grotere drukval over en dan is er een grotere kans dat er meer stofdeeltjes door de filteropeningen geraken.
    Bij Bosch zit er ook een klein filtertje in de wateropvangbak, dat filtertje moet ook telkens uitgespoeld worden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Vanmorgen beide zijpanelen verwijderd maar niet veel wijzer geworden.
      Moeten stoppen wegens tijdsgebrek ...
      Wwaar mogen sensoren zitten ...
      nog maar alleen een soort magnetische schakelaar voor de deur tegengekomen
      verder lijkt alles wel goed verstopt
      Via filmpjes (over andere merken) gezien dat er misschien een verstopping bij de pomp kan zijn maar die lijkt mij moeilijk bereikbaar
      jullie reacties stimuleren mij nog wel om nog niet op te geven
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #18
        Denk idd dat het om een condensatie droogkast gaat…
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #19
          Eindelijk iets gevonden ...
          Ik heb vanmorgen de droogkast scheef gehouden en er liep wat water uit van die bak onderaan
          Dan heb ik ze aangezet en ze werkte 40 minuten , ingesteld programma was 1u 20 ...
          daarna terug aangezet en na 2 minuten stopte het
          volgende keer ook 2 minuten
          het had dus alles met die waterbak te maken

          na veel gepruts de pomp kunnen demonteren en die zag er goed uit maar ze rammelde
          pomp ook open gekregen, het rubbertje in de pomp was gescheurd waar het over het asje gaat

          In England kan je dat ruubertje bestellen voor 7 Euro
          In België alleen de volledige pomp voor 17 euro verzendkosten inbegrepen... is besteld
          Hopelijk is het daarna in orde
          wordt vervolgd !

          nog een vraagje :
          Wat de condensor betreft, zou ik daar met een stoomreiniger van op enkele cm mogen doorblazen ?




          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Eindelijk iets gevonden ...
            Ik heb vanmorgen de droogkast scheef gehouden en er liep wat water uit van die bak onderaan
            Dan heb ik ze aangezet en ze werkte 40 minuten , ingesteld programma was 1u 20 ...
            daarna terug aangezet en na 2 minuten stopte het
            volgende keer ook 2 minuten
            het had dus alles met die waterbak te maken

            na veel gepruts de pomp kunnen demonteren en die zag er goed uit maar ze rammelde
            pomp ook open gekregen, het rubbertje in de pomp was gescheurd waar het over het asje gaat

            In England kan je dat ruubertje bestellen voor 7 Euro
            In België alleen de volledige pomp voor 17 euro verzendkosten inbegrepen... is besteld
            Hopelijk is het daarna in orde
            wordt vervolgd !

            nog een vraagje :
            Wat de condensor betreft, zou ik daar met een stoomreiniger van op enkele cm mogen doorblazen ?



            Bravo Frans !

            Comment


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Eindelijk iets gevonden ...
              Ik heb vanmorgen de droogkast scheef gehouden en er liep wat water uit van die bak onderaan
              Dan heb ik ze aangezet en ze werkte 40 minuten , ingesteld programma was 1u 20 ...
              daarna terug aangezet en na 2 minuten stopte het
              volgende keer ook 2 minuten
              het had dus alles met die waterbak te maken

              na veel gepruts de pomp kunnen demonteren en die zag er goed uit maar ze rammelde
              pomp ook open gekregen, het rubbertje in de pomp was gescheurd waar het over het asje gaat

              In England kan je dat ruubertje bestellen voor 7 Euro
              In België alleen de volledige pomp voor 17 euro verzendkosten inbegrepen... is besteld
              Hopelijk is het daarna in orde
              wordt vervolgd !

              nog een vraagje :
              Wat de condensor betreft, zou ik daar met een stoomreiniger van op enkele cm mogen doorblazen ?



              Het probleem zat dus in de pomp, als je die voor 17 euro kan vervangen, dan heb je de droogkast heel goedkoop terug gerepareerd.

              De condensor kan je reinigen met een stoomreiniger, op voorwaarde dat je ervoor zorgt dat de straal de lamellen niet dicht plooit.
              Met de stoom zou normaalgezien het vuil wel moeten oplossen.
              Let er ook op dat je het vuil niet gewoon verder tussen de lamellen duwt.
              De hoge temperatuur zou geen probleem mogen zijn, zolang je niet de hele warmtepompinstallatie tegelijk op die hoge temperatuur brengt, want dan kan de druk in de leidingen te hoog oplopen.
              Zolang je bijvoorbeeld alleen de condensor of de verdamper van een koelsysteem opwarmt, dan zal het koelmiddel nog op de koudste plaats in het circuit condenseren en kan de druk nooit te hoog oplopen.
              Een warmtepompdroger is overigens ontworpen om te werken of relatief hoge temperaturen, je zal die dus zeker niet beschadigen terwijl je de condensor zuiver maakt met een stoomreiniger.
              Blijf met water en stoom wel uit de buurt van elektrische en elektronische componenten en elektrische verbindingen (als die toch nat worden, zorg er dan voor dat ze volledig droog zijn voor je de stroom weer inschakelt).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Nieuwe pomp geplaatst en de droogkast doet weer zijn job !
                Condensor ook deftig gereinigd met stoom.
                De waterafvoer rechtstreeks naar de riolering komt ook maar daar moet ik nog iets voor knutselen.
                Allemaal bedankt voor het meedenken en voor de tips
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Nieuwe pomp geplaatst en de droogkast doet weer zijn job !
                  Condensor ook deftig gereinigd met stoom.
                  De waterafvoer rechtstreeks naar de riolering komt ook maar daar moet ik nog iets voor knutselen.
                  Allemaal bedankt voor het meedenken en voor de tips
                  Proficiat Frans!

                  Comment

                  Working...
                  X