Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accumulatie verwarming 2024 - verbeteringen bij vroeger ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

    Dat is het enige dat je goed moet onthouden Kevin.
    Dat je het recht hebt de slimme meter (en dus het capaciteitstarief) te weigeren tot 2028.
    En zoals palombian zegt, beter kiezen voor een warmtepompje.
    IK heb nog nergens 2028 als einddatum gezien, wel 2025. Maar, we wachten nog steeds op de berekening dat een wonderkind ziema ziehier plots uitvond al zou het beterkoop zijn voor de overheid te stoppen met plaatsing.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

      IK heb nog nergens 2028 als einddatum gezien, wel 2025. Maar, we wachten nog steeds op de berekening dat een wonderkind ziema ziehier plots uitvond al zou het beterkoop zijn voor de overheid te stoppen met plaatsing.
      Het ‘exclusief nachttarief’ wordt geleidelijk afgebouwd. Maar sinds 2021 zijn er voor wie aangesloten is op het elektriciteitsnet met uitsluitend nachttarief verhoogde premies voor energiebesparende investeringen. ‘Exclusief nachttarief’ is iets anders dan het ‘tweevoudig uurtarief’ (ook wel ‘dag-…


      Nikon Z6II / Nikon Z50mm S f1.8 / Nikon Z14-30mm S f4.0 / Nikon 24-120mm S f4.0 / Godox V860III Kit met X Pro II transmitter voor Nikon.

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

        Het ‘exclusief nachttarief’ wordt geleidelijk afgebouwd. Maar sinds 2021 zijn er voor wie aangesloten is op het elektriciteitsnet met uitsluitend nachttarief verhoogde premies voor energiebesparende investeringen. ‘Exclusief nachttarief’ is iets anders dan het ‘tweevoudig uurtarief’ (ook wel ‘dag-…

        Er zijn inderdaad verhoogde premies bij vervanging van accumulatieverwarming - die nog verhoogd worden voor de laagste inkomenscategorie - maar die voor lucht/lucht warmtepompen blijven miniem.
        Ze zijn wel goedkoper dan andere (als je blijkbaar een beetje uitkijkt).
        Ik denk dat voor kleine woningen en appartementen het toch een rendabele investering is.

        PS: de beste investering is uiteraard isolatie, luchtdichtheid ed zodat je voor altijd minder energie nodig hebt.

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

          Er zijn inderdaad verhoogde premies bij vervanging van accumulatieverwarming - die nog verhoogd worden voor de laagste inkomenscategorie - maar die voor lucht/lucht warmtepompen blijven miniem.
          Ze zijn wel goedkoper dan andere (als je blijkbaar een beetje uitkijkt).
          Ik denk dat voor kleine woningen en appartementen het toch een rendabele investering is.

          PS: de beste investering is uiteraard isolatie, luchtdichtheid ed zodat je voor altijd minder energie nodig hebt.
          De bedoeling van de link was eigelijk gericht aan Wim.Vanmaele palombian
          waar in staat dat als je verwarming met accumulatie hebt, je uitstel van een
          digitale meter krijgt tot 2028.
          Nikon Z6II / Nikon Z50mm S f1.8 / Nikon Z14-30mm S f4.0 / Nikon 24-120mm S f4.0 / Godox V860III Kit met X Pro II transmitter voor Nikon.

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

            Er zijn inderdaad verhoogde premies bij vervanging van accumulatieverwarming - die nog verhoogd worden voor de laagste inkomenscategorie - maar die voor lucht/lucht warmtepompen blijven miniem.
            Ze zijn wel goedkoper dan andere (als je blijkbaar een beetje uitkijkt).
            Ik denk dat voor kleine woningen en appartementen het toch een rendabele investering is.
            Ik wacht nog altijd op mijn "premie" door mijn accumulatiekachels te vervangen door warmtepomp, nog niks gezien hoor
            Er staan hier trouwens in de buurt kasten van huizen die verwarmd worden met lucht-lucht warmtepompen, dus waar U het vandaan haalt dat het enkel zou geschikt zijn voor kleine woningen of appartementen is mij een raadsel.
            Waar het wel een grotere impact zal hebben is in een rijtjeshuis bvb met maar twee vrije gevels bvb, daar zal de lucht-lucht warmtepomp minder moeten werken (als alle buren evenveel verwarmen uiteraard)
            Nadeel daar is dan wel uiteraard dat je buren heel goed de warmtepomp zullen horen als ze in de tuin zitten, al is de ene een pak stiller dan de andere

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 16 april 2024, 16:32.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              gewist, zag net al een antwoord staan hierboven

              Comment


              • #22
                Inderdaad, ik heb 30 jaar geleden ook elektrische verwarming voorzien.
                geen accumulatie, maar rechtstreekse verwarming.
                Wel heb ik toen het huis goed moeten isoleren, zeker voor die tijd.

                Ik heb er zelfs nog een subsidie voor gekregen van de elektriciteitsleverancier.

                We hebben nooit iets uitgestoten, van CO2 of andere stoffen ( buiten de haard dan).

                Nu worden we ervoor gestraft. Terwijl de elektrische wagen wordt gepromoot.
                Maar ja, eerst zoveel mogelijk mensen met een elektrische wagen laten rijden, en ze dan vollop belasten,
                om het wegvallen van de accijns te compenseren.

                Mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                  Inderdaad, ik heb 30 jaar geleden ook elektrische verwarming voorzien.
                  geen accumulatie, maar rechtstreekse verwarming.
                  Wel heb ik toen het huis goed moeten isoleren, zeker voor die tijd.

                  Ik heb er zelfs nog een subsidie voor gekregen van de elektriciteitsleverancier.

                  We hebben nooit iets uitgestoten, van CO2 of andere stoffen ( buiten de haard dan).

                  Nu worden we ervoor gestraft. Terwijl de elektrische wagen wordt gepromoot.
                  Maar ja, eerst zoveel mogelijk mensen met een elektrische wagen laten rijden, en ze dan vollop belasten,
                  om het wegvallen van de accijns te compenseren.

                  Mvg
                  Welkom op Belgium Grumbleland.

                  Ooit is de verwachting gewekt geweest dat (kern)energie onbeperkt goedkoop beschikbaar zou zijn (to cheap to meter), maar waarom moesten de elektrisch verwarmde huizen dan wel geïsoleerd worden en die met stookolie en gas niet .
                  Misschien heb je dat toen ook geloofd, maar de tijden zijn veranderd, het heeft weinig zin om hierover blijvend gefrusteerd te zijn.
                  Pas je aan ipv de schuld altijd op de overheden te steken (die deze vorm van verwarming via allerlei wegen al lang ontraden).

                  Comment


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Pas je aan ipv de schuld altijd op de overheden te steken (die deze vorm van verwarming via allerlei wegen al lang ontraden).
                    De mensen moeten ook wel het nodige geld hebben om zich te kunnen aanpassen, iets dat niet voor iedereen vanzelfsprekend is.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment

                    Working...
                    X