Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop nog upgraden ? ( kan het ? )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop nog upgraden ? ( kan het ? )

    Ik heb hier nog een oude Dell laptop die ik nog graag zou blijven gebruiken, enkel om nog wat te surfen, maar Google doet moeilijk.
    Soms geeft hij de melding “ eID software niet gevonden” ?
    Als ik dan eens reboot gaat hij dan weer wel ….

    Soit, dit zijn de gegevens:

    Dell Precision M6700 COVET

    Windows 8 Pro
    7.2 Windows Prestatie Index
    32 GB RAM
    64 bit
    i7 - 3749 Q-MUSIC 2.7 GHz

    Ik heb die destijds willen upgraden naar Windows 10 maar hij gaf altijd een foutmelding en is dus nooit gelukt.
    De computer mag gerust totaal gewist worden voor een nieuw OS.

    Kan daar een Windows 11 op of niet ?

    Of wat zijn de mogelijkheden ?

    De laptop heeft een uitzonderlijk goed scherm, dus ik zou het zonde vinden om hem weg te doen.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Je kan op de site van Microsoft een check laten doen van je laptop, dan weet je het onmiddellijk. Maar ik denk dat het geen probleem zal zijn, zolang je ruimte genoeg over hebt op je harde schijf.

    Comment


    • #3
      Windows 11 gaat niet lukken, maar WIN 10 draait overal op.
      In principe zou je WIN 8 Pro nog altijd kosteloos naar WIN 10 Pro moeten kunnen upgraden.

      Als dat er nog niet het geval is, steek er een SATA SSD schijfje in (kost niet veel) en installeer alles van nul en je zal verschieten.

      Comment


      • #4
        De melding eID software niet gevonden heeft daarmee toch niets te maken?
        Verder heb je die software voor niets meer nodig buiten eens uw eID uitlezen waar je weinig mee bent.
        Al de rest werkt nu toch met Itsme?
        Los daarvan zou je er in principe wel Windows 10 op moeten krijgen.
        Desnoods eerst het vorige OS eens opnieuw installeren en dan terug upgraden.
        Persoonlijk ken ik wel geen Q-Music processor.
        Last edited by VerSeg; 17 april 2024, 12:17.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Die Q-Music lijkt mij ook bizar. Voor de rest moet die nog meekunnen. Een i7 met 32GB ram krijgen wij op het werk nog niet!

          Ook geen idee waarom Chrome over eID software zou mekkeren. Die eID software is rampzalig want die verandert zo vaak. Op het werk is dat ook altijd een probleem. ICT wil die niet automatisch laten updaten en dan is het elke keer weer miserie als je dat nodig hebt.

          Comment


          • #6
            Op zo'n PC windows 11 installeren moet lukken. Ook op iets oudere PC's kan je dat installeren (ik zit hier op een laptop van 10 jaar oud waar ik windows 11 heb op geïnstalleerd).
            De "problemen" zijn secure-boot en TPM 2.0, maar Microsoft is zo sympathiek geweest om zelf te zorgen voor de methodes om die controles te omzeilen. Je moet wel wat thuis zijn in de registry om dit te doen...
            Hier de link : https://www.ct.nl/achtergrond/window...zo-doe-je-dit/

            Die registry kan je ook aanpassen tijdens de installatie, zelfs als je volledig nieuw installeert...

            Enig nadeel is dat niet alle updates van windows 11 nog geïnstalleerd worden. De nieuwe 23H2 komt bv. niet automatisch binnen.

            Nu : wil je al die mizerie niet : installeer dan gewoon Windows 10. Zoveel nieuwigheden heeft windows 11 nu ook weer niet...

            PS : met zo'n laptopje kan je normaal nog wel meer dan enkel surfen . Ik draai hier zelfs PTC Creo 10 op dit oud ding met 8 GB ram... Is ook een i7 (4710MQ 2.5 GHz).
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Ook geen idee waarom Chrome over eID software zou mekkeren. Die eID software is rampzalig want die verandert zo vaak.
              Vermoedelijk omdat men een website raadpleegt welke eID kan gebruiken en dan de software of de juiste versie ervan niet kan vinden.
              Ik zou niet weten welke website er nog verplicht gebruik van maakt, voor zover mijn gebruik van de websites van de overheid lukt het ondertussen overal met itsme.
              Mocht die software er nog op staan, best gewoon verwijderen.
              Chrome eens herinstalleren is desnoods ook een optie indien cache en historiek verwijderen niet helpt.
              Uiteraard kan het ook de bezochte website zijn dat erom vraagt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment

              Working...
              X