Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Proximus ellende.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bij Netflix is er ook wel een redelijk verschil tussen de verschillende abonnementen.
    Basic: € 9,99/maand - Kijk in 720p (HD)
    Standaard: € 14,99/maand - Kijk in 1080p (Full HD)
    Premium: € 19,99/maand - Kijk in 4K (Ultra HD) + HDR
    Met een 4K TV zou ik het toch niet bij een Basic abonnement houden, maar uiteraard iedereen zijn zin.

Aan de kijkafstand is eerder het formaat van de TV gekoppeld.
    Een deftig 4K scherm biedt op kortere afstand ook een betere beeldkwaliteit.
    Elke pixel is gewoon kleiner en dat resulteert op met de betere TV's toch in een beter beeld.
    Uiteraard moet men ook de kwaliteit van de upscaling zien als het origineel signaal een lagere resolutie is.
    Hoe korter men bij een scherm zit, hoe belangrijker eigenlijk om een hogere resolutie te hebben.
    Een hogere resolutie voor hetzelfde formaat van TV is dus zeker ook beter geschikt voor een korte kijkafstand omdat men de pixels dan minder kan opmerken.
    Uiteraard zijn de pixels bij dezelfde resolutie groter op een grote TV.

Een persoonlijke voorkeur is toch als men er alles aan doet om een deftige TV te kopen met hoge resolutie en er ook nog een deftige home cinema aan koppelt, men ook niet te veel moet gaan bekibbelen op de rest.
    Het is misschien 5€ verschil per maand, daar heeft men op veel plaatsen niet eens meer een koffie voor.
    Dan liever een koffie of twee cola's minder per maand.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Bij Netflix is er ook wel een redelijk verschil tussen de verschillende abonnementen.
      Basic: € 9,99/maand - Kijk in 720p (HD)
      Standaard: € 14,99/maand - Kijk in 1080p (Full HD)
      Premium: € 19,99/maand - Kijk in 4K (Ultra HD) + HDR
      Met een 4K TV zou ik het toch niet bij een Basic abonnement houden, maar uiteraard iedereen zijn zin.

Aan de kijkafstand is eerder het formaat van de TV gekoppeld.
      Een deftig 4K scherm biedt op kortere afstand ook een betere beeldkwaliteit.
      Elke pixel is gewoon kleiner en dat resulteert op met de betere TV's toch in een beter beeld.
      Uiteraard moet men ook de kwaliteit van de upscaling zien als het origineel signaal een lagere resolutie is.
      Hoe korter men bij een scherm zit, hoe belangrijker eigenlijk om een hogere resolutie te hebben.
      Een hogere resolutie voor hetzelfde formaat van TV is dus zeker ook beter geschikt voor een korte kijkafstand omdat men de pixels dan minder kan opmerken.
      Uiteraard zijn de pixels bij dezelfde resolutie groter op een grote TV.

Een persoonlijke voorkeur is toch als men er alles aan doet om een deftige TV te kopen met hoge resolutie en er ook nog een deftige home cinema aan koppelt, men ook niet te veel moet gaan bekibbelen op de rest.
      Het is misschien 5€ verschil per maand, daar heeft men op veel plaatsen niet eens meer een koffie voor.
      Dan liever een koffie of twee cola's minder per maand.
      Wat je schrijft klopt uiteraard Freddy, maar bij Netflix wordt blijkbaar maar weinig “echt” 4K verzonden
      vrees ik, de prijs gaat hem meer over het aantal gebruikers.
      Met het standaard pack van 15€ hebben wij hier echt wel zeer goed beeld op de 4K OLED,
      veel meer hangt af van de opname kwaliteit van de film dan of het een 4K of full HD opname is
      waar je tv box voor de upscaling zorgt.
      Het basis pack is inderdaad te laag op een kwalitatief betere tv.
      En ik weet het niet, maar ik stel mij wel serieuze vragen als je bv. op hetzelfde moment
      met drie naar drie aparte tv’s naar drie verschillende 4K films zou kijken of je modem dat
      nog zal kunnen volgen, voor ons zeker niet van toepassing, maar is maar een bedenking
      van mij.

Hier alvast zéér tevreden van de standaard kwaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Wat je schrijft klopt uiteraard Freddy, maar bij Netflix wordt blijkbaar maar weinig “echt” 4K verzonden
        vrees ik, de prijs gaat hem meer over het aantal gebruikers.
        Met het standaard pack van 15€ hebben wij hier echt wel zeer goed beeld op de 4K OLED,
        veel meer hangt af van de opname kwaliteit van de film dan of het een 4K of full HD opname is
        waar je tv box voor de upscaling zorgt.
        En ik weet het niet, maar ik stel mij wel serieuze vragen als je bv. op hetzelfde moment
        met drie naar drie aparte tv’s naar drie verschillende 4K films zou kijken of je modem dat
        nog zal kunnen volgen, voor ons zeker niet van toepassing, maar is maar een bedenking
        van mij.

Misschien eens een maandje overschakelen naar een 4K abonnement en dan uw ervaring geven?

Met naar drie aparte TV in 4K kijken zou geen probleem mogen zijn. Minimum snelheid moet dan 15*3= 45Mbps zijn.

Voor een hogere beeldkwaliteit heb je een snellere internetverbinding nodig. Bekijk onze aanbevolen downloadsnelheden en ontvang stappen om je internetsnelheid te controleren.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Met het standaard pack van 15€ hebben wij hier echt wel zeer goed beeld op de 4K OLED, veel meer hangt af van de opname kwaliteit van de film dan of het een 4K of full HD opname is waar je tv box voor de upscaling zorgt.
          De laatste tijd wordt er toch meer 4K aangeboden dan vroeger, daarom uiteraard niet altijd voor iedereen een interessante film of serie.
          Opnamekwaliteit is uiteraard ook van belang, sommige films zijn ook veel te donker opgenomen en daar zie je bijna niets van, die bekijk ik niet eens.
          Waar de upscaling gebeurt is afhankelijk hoe men Netflix bekijkt, via de app op de TV-box, via de app op de TV, via de app op de Blu-Ray speler, Apple TV, via streaming, …

van mij.
          Voor Ultra HD 4K wordt minstens 15 Mbps aanbevolen, met 1 Gbps zou dat in principe toch moeten lukken maar kan het zelf niet uittesten mits maar één TV in huis en dus ook maar een bedenking.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

De laatste tijd wordt er toch meer 4K aangeboden dan vroeger, daarom uiteraard niet altijd voor iedereen een interessante film of serie.
            Opnamekwaliteit is uiteraard ook van belang, sommige films zijn ook veel te donker opgenomen en daar zie je bijna niets van, die bekijk ik niet eens.
            Waar de upscaling gebeurt is afhankelijk hoe men Netflix bekijkt, via de app op de TV-box, via de app op de TV, via de app op de Blu-Ray speler, Apple TV, via streaming, …
            Hier gebeurt dat vermoedelijk in de tv box, tenzij de tv zelf daar ook nog een rol in speelt Freddy.
            En op de replay van ons narcistische haantje reageer ik zelfs niet meer, straks neemt hij ook nog dat draadje
            hier over met zijn onzin.

Comment

Hier gebeurt dat vermoedelijk in de tv box, tenzij de tv zelf daar ook nog een rol in speelt Freddy.
              Hangt allemaal af van uw instellingen natuurlijk.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Hangt allemaal af van uw instellingen natuurlijk.
                Alles optimaal ingesteld Freddy en aan snelheid alvast geen gebrek hier, (testje van zojuist).

Last edited by Geerten; 21 augustus 2024, 13:08.

Comment

Alles optimaal ingesteld Freddy en aan snelheid alvast geen gebrek hier, (testje van zojuist).

Resultaat van snelheid is uiteraard goed.
                  Maar ik bedoelde eerder dat de upscaling gebeurt afhankelijk van de instellingen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Resultaat van snelheid is uiteraard goed.
                    Maar ik bedoelde eerder dat de upscaling gebeurt afhankelijk van de instellingen.
                    Had ik begrepen hoor Freddy, daarmee dat ik schreef “àlles optimaal ingesteld” tv en TvBox bedoel ik daarmee, en voor ons is de kwaliteit gewoon perfect, meer moet dat niet zijn.

Comment

• Hoge snelheden zijn natuurlijk aangenaam, maar wat als de server aan de andere kant een slome ju is?
                      Ping eens naar MIBA.be in de dos vanzeneigens

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Hoge snelheden zijn natuurlijk aangenaam, maar wat als de server aan de andere kant een slome ju is?
                        Ping eens naar MIBA.be in de dos vanzeneigens
                        Welk nut heeft een ping als men de website bezoekt en die is supersnel?
                        Dan nog wel op een tablet via WiFi dus.
                        De moment dat ik een link aanklik, dan staat het opneemt scherm.

In vergelijking met deze niet eens zo slecht.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

• Freddy, beweer u nu dat als je download snelheid met uw supersnel internet steeds even snel blijft of dat je nu download van een veel trager server als of een snellere server?

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Hier een Panasonic OLED 4K 65 inch en perfecte beeldkwaliteit met het standaard Netflix abonnement,
                            ik zie er eerlijk gezegd niet de zin van in, trouwens bijlange niet alles op Netflix wordt in 4K en Atmos
                            gestreamt.
                            Hier 77" en een 7.4.6 systeem voor Atmos via Netflix en Disney+ alsook Atmos en 360 Reality Audio via Amazon Music Unlimited. Verbazingwekkend hoeveel oudere muziek wordt geremasterd in immersive sound formats. Door het subtiel verspreiden van instrumenten en effecten over de surroundkanalen komt er veel meer rust in de stemweergave van de artiest wat de luisterervaring flink verbetert

Comment

• Ik ga trouwens het Proximus fiber abonnement van mijn vader eens onder de loep nemen. Dat varieert tussen €160 en €190 per maand en da's voor zijn noden pure afzetterij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Hier 77" en een 7.4.6 systeem voor Atmos via Netflix en Disney+ alsook Atmos en 360 Reality Audio via Amazon Music Unlimited. Verbazingwekkend hoeveel oudere muziek wordt geremasterd in immersive sound formats. Door het subtiel verspreiden van instrumenten en effecten over de surroundkanalen komt er veel meer rust in de stemweergave van de artiest wat de luisterervaring flink verbetert
                                Voor een echte muziek fanaat als u frank207be zal dat ongetwijfeld een meerwaarde betekenen,
                                maar of dat voor mijn systeem met ingebouwde soundbar hoorbaar is?
                                Door niet meer compatibel en geen aparte audio uitgangen meer op de tv en tv box
                                ben ik afgestapt van mijn Bose en de studio monitoren, deze worden nu gebruikt op de
                                pc in mijn bureau ruimte.
                                Last edited by Geerten; 22 augustus 2024, 13:40.

Comment

Working...
                                X