Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Proximus ellende.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Ik ging uit van 2x mobiel omdat dit bij mijn situatie best past.

Draai het of keer het, TN blijft in alle geval steeds de duurste. Zelf al bestel ik One met 2x mobiel waarvan de tweede beperkt, zit ik nog aan €91.32. Bij Orange is dit €71.
    Dus zoals ik eerder vermeldde, nog ver van de 200 Euro dus. ;-)
    Maar je moet ook het product vergelijken, je krijgt ook helemaal niet hetzelfde voor deze prijs.
    Krijg je bij Orange ook een gratis data-kaartje erbij en bij elk mobiel nummer zonder meerkost een tweede e-sim voor een smartwatch?

De kaptser kloeg trouwens over de vele onderbrekingen de laatste tijd. Blijkbaar had de hele straat daar last van, zelfs na herhaaldelijk bellen naar de helpdesk. Ze haalde ook een punt aan wat ik bij TN ook al zo ergerlijk vond: vaste klanten krijgen niks van voordelen in tegenstelling tot de nieuwkomers.
    Als er ergens een aannemer in de straat met werken bezig is en een kabel over trekt of er is een plezante dat ergens tegen een verdeelkast gereden is op straat, dan kunnen er natuurlijk ook onderbrekingen zijn … maar mensen zien enkel maar dat het niet werkt, maar het ligt ook niet altijd aan de provider.
    En wie zegt dat vaste klanten nooit iets krijgen?
    Misschien niet dezelfde voordelen, maar zo goed als iedereen kon als nieuwe klant van iets genieten, tenminste als je klant werd tijdens een actieperiode.
    De meeste klanten doen verder ook gewoon niet de moeite om te kijken of ze van iets konden genieten.. :-)
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

• Als iemand "cadeautjes" krijgt bij een provider, dan moet dat altijd wel op een of andere manier terugbetaald worden.
      Een provider die veel cadeautjes uitdeelt, die zal dat op een of andere manier moeten recupereren van zijn klanten, daardoor worden de abonnementen duurder.
      Een "gratis" TV of smartphone moet dus op een of andere manier terugbetaald worden, het is altijd de bedoeling om winst te maken, anders gaat die provider failliet als die teveel cadeautjes uitdeelt.

De reclamebudgetten worden ook door de klanten terugbetaald, als ze bij iedereen een reclamefolder in de bus steken, dan kost dat ook een heleboel geld (net zoals reclame op tv, radio, social media...).
      Last edited by Black B@ndit; 22 juni 2024, 11:26.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Als iemand "cadeautjes" krijgt bij een provider, dan moet dat altijd wel op een of andere manier terugbetaald worden.
        Een provider die veel cadeautjes uitdeelt, die zal dat op een of andere manier moeten recupereren van zijn klanten, daardoor worden de abonnementen duurder.
        Een "gratis" TV of smartphone moet dus op een of andere manier terugbetaald worden, het is altijd de bedoeling om winst te maken, anders gaat die provider failliet als die teveel cadeautjes uitdeelt.

De reclamebudgetten worden ook door de kalnten terugbetaald, als ze bij iedereen een reclamerfolder in de bus steken, dan kost dat ook een heleboel geld (net zoals reclamen op tv, radio, social media...).
        Inderdaad, en dat leidt dan weer tot abnormale (lees: te hoge) abonnementsprijzen. Vergelijk eens met Frankrijk waar de prijzen ongeveer 50% zijn van deze in BE. En van (beloofde) 4K tv uitzendingen spreekt niemand hier meer.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dus zoals ik eerder vermeldde, nog ver van de 200 Euro dus. ;-)
          Maar je moet ook het product vergelijken, je krijgt ook helemaal niet hetzelfde voor deze prijs.
          Krijg je bij Orange ook een gratis data-kaartje erbij en bij elk mobiel nummer zonder meerkost een tweede e-sim voor een smartwatch?

Als er ergens een aannemer in de straat met werken bezig is en een kabel over trekt of er is een plezante dat ergens tegen een verdeelkast gereden is op straat, dan kunnen er natuurlijk ook onderbrekingen zijn … maar mensen zien enkel maar dat het niet werkt, maar het ligt ook niet altijd aan de provider.
          En wie zegt dat vaste klanten nooit iets krijgen?
          Misschien niet dezelfde voordelen, maar zo goed als iedereen kon als nieuwe klant van iets genieten, tenminste als je klant werd tijdens een actieperiode.
          De meeste klanten doen verder ook gewoon niet de moeite om te kijken of ze van iets konden genieten.. :-)
          Da's het stokpaardje van de TN fans he: het datakaartje En als je daar helemaal geen gebruik voor hebt, betaal je simpelweg teveel voor niets. De nu €177 van de kapster die in juni naar €184 met de 3.5% verhoging zal binnen afzienbare tijd toch €200 worden. Nog net geen 9% te gaan

In die straat zijn in de verste verten geen werken aan de gang of nog recent gebeurd. Fiber hebben ze hier vorig jaar al in de grond geramd

Comment

Da's het stokpaardje van de TN fans he: het datakaartje
            Neen, dat is eerder het omgekeerde … een product of bedrijf afbreken om de prijs, maar wel vergelijken met een heel ander product dat maar de helft biedt.
            Data kaartje wordt hier alvast dagelijks gebruikt en nummer aan een smartwatch koppelen is ook een mooi pluspunt.
            Orange biedt dit niet aan, alvast zeker niet inbegrepen in de prijs.
            Probeer anders ook eens 300 GB mobiele data te krijgen bij Orange en vergelijk dan de prijs nog eens.
            Een Fiat kost ook minder dan een BMW en die heeft anders ook 4 wielen.

En als je daar helemaal geen gebruik voor hebt, betaal je simpelweg teveel voor niets. De nu €177 van de kapster die in juni naar €184 met de 3.5% verhoging zal binnen afzienbare tijd toch €200 worden. Nog net geen 9% te gaan
            Nogmaals vergelijk je een heel ander abonnement van die kapster met de prijs van een basisabonnement.
            Als je 4 mobiele nummers hetzelfde noemt ls 1 mobiel nummer, dan ben je gewoon verkeerd aan het rekenen.
            In elk abonnement zit wel altijd iets dat men betaalt voor niets, wij kijken ook maar naar 2 TV zenders, toch zitten er misschien 50 zenders in het abonnement.
            Uw verkeersbelasting en verzekering betaal je ook voor een gans jaar, ook voor de dagen dat je niet rijdt en voor de straten waar geen auto's mogen komen. :-)

In die straat zijn in de verste verten geen werken aan de gang of nog recent gebeurd. Fiber hebben ze hier vorig jaar al in de grond geramd
            Fiber heeft nu wel niets met Telenet te maken, dacht dat de problemen met Telenet waren?
            Misschien heeft Fiberklaar of andere aannemer wel ergens een kabel van Telenet beschadigd ergens onder de grond, ook dat is nooit uitgesloten.

Hier hebben we jaren geleden eens flitsen in het beeld gehad, enkel bij mistig en nat weer maar niet permanent en maar kortstondig.
            Uiteraard als ze komen kijken is het net niet zo, dan is een analyse ook niet zo evident.
            Het kan aan het signaal liggen, aan de decoder, aan uw bekabeling, aan uw tv, …
            Ze hebben nagekeken in hun systeem en ik was de enige in heel de wijk dat gebald had om dit te melden, dus zou men denken een lokaal probleem.
            Ze zijn enkele keren langsgekomen en hadden gevraagd om het even te filmen mocht het zich voordoen.
            Zo ook gedaan en ze zijn meteen teruggekomen.
            Ze hebben op straat in een aftakdoos een monitor aangesloten en bij toeval net op dat moment 1 flits dat de technieker net gezien heeft, puur geluk dus.
            Die wist daarmee meteen dat het aanwezig was op het net en het probleem niet bij ons lag.
            Toen is die in de wijk gaan bellen bij verschillende mensen en iedereen zei dat ze dat probleem ook hadden, maar niemand heeft ooit een melding gemaakt, ik was echt de enige.
            Een uur daarna kwam de technieker terug om te melden dat het opgelost was, er was op de steenweg en dus niet in onze wijk iemand,tegen een cabine gereden.
            De kast had een kleine barst langs de achterkant maar bijna niet zichtbaar, maar bij vochtig weer zorgde insijpelend vocht voor dit probleem doordat er ook ergens wat isolatie weg was.
            Ze hebben die kast hersteld en nooit meer dat probleem gehad.

Dus ja, een probleem kan zeker een andere oorzaak hebben dan de provider zelf en dat hoeft niet altijd in uw eigen straat te zijn.
            Ik beweer daarmee niet dat daar het probleem hetzelfde is, een glazen bol hebben we misschien wel ergens liggen maar die dient toch niet om zoiets te voorspellen of te analyseren. :-)
            Last edited by VerSeg; 22 juni 2024, 14:46.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Da's het stokpaardje van de TN fans he: het datakaartje En als je daar helemaal geen gebruik voor hebt, betaal je simpelweg teveel voor niets. De nu €177 van de kapster die in juni naar €184 met de 3.5% verhoging zal binnen afzienbare tijd toch €200 worden. Nog net geen 9% te gaan

Telenet One met 2 GSM's (waarvan één met ongelimiteerde data) incl vaste lijn en 93 TV programma's kost (na het eerste jaar) blijkbaar € 124,64 per maand.
              Dat is niet min, maar wij betalen daar bij Proximus nu ook al € 103,99 voor (met slechts 2x 12+5GB mobiele data). Daar zit zogezegd ook nog een prijsreductie van €5 in voor het eerste jaar, en mondeling is mij een meerkost van €5 voor fiber meegedeeld (wat overeenkomt met de tarieven).

Uiteindelijk nog €10 minder dan Telenet, alles werkt prima en voor ongelimiteerde mobiele data (die ik niet gebruik) en een gratis TV ga ik niet overschakelen.

PS: extra datakaart (ProxiDuo) kost € 25 activatie en €6/maand. Heb ik niet nodig.

Vaste lijn is blijkbaar gratis in een flex pack (wat ik nu heb) en ook bij fiber. Het huidige tarief (geen promo) voor 500mbs fiber+TV+mobiel is € 92,99, met één extra mobiel dus € 102,99. Dat is € 1 meer dan ik nu al betaal (en dan heb ik nog moeten afdingen want ze wilden me € 10 meer aanrekenen ).
              Zoals hier al geopperd, bestaande klanten betalen meer dan nieuwe, alert blijven dus.
              Op minder mobiele data na is Proximus toch € 22/maand goedkoper dan Telenet.
              Last edited by palombian; 22 juni 2024, 20:47. Reden: Proximus toch goedkoper dan Telenet

Comment

Neen, dat is eerder het omgekeerde … een product of bedrijf afbreken om de prijs, maar wel vergelijken met een heel ander product dat maar de helft biedt.
                Data kaartje wordt hier alvast dagelijks gebruikt en nummer aan een smartwatch koppelen is ook een mooi pluspunt.
                Orange biedt dit niet aan, alvast zeker niet inbegrepen in de prijs.
                Probeer anders ook eens 300 GB mobiele data te krijgen bij Orange en vergelijk dan de prijs nog eens.
                Een Fiat kost ook minder dan een BMW en die heeft anders ook 4 wielen.

Nogmaals vergelijk je een heel ander abonnement van die kapster met de prijs van een basisabonnement.
                Als je 4 mobiele nummers hetzelfde noemt ls 1 mobiel nummer, dan ben je gewoon verkeerd aan het rekenen.
                In elk abonnement zit wel altijd iets dat men betaalt voor niets, wij kijken ook maar naar 2 TV zenders, toch zitten er misschien 50 zenders in het abonnement.
                Uw verkeersbelasting en verzekering betaal je ook voor een gans jaar, ook voor de dagen dat je niet rijdt en voor de straten waar geen auto's mogen komen. :-)

Fiber heeft nu wel niets met Telenet te maken, dacht dat de problemen met Telenet waren?
                Misschien heeft Fiberklaar of andere aannemer wel ergens een kabel van Telenet beschadigd ergens onder de grond, ook dat is nooit uitgesloten.

Hier hebben we jaren geleden eens flitsen in het beeld gehad, enkel bij mistig en nat weer maar niet permanent en maar kortstondig.
                Uiteraard als ze komen kijken is het net niet zo, dan is een analyse ook niet zo evident.
                Het kan aan het signaal liggen, aan de decoder, aan uw bekabeling, aan uw tv, …
                Ze hebben nagekeken in hun systeem en ik was de enige in heel de wijk dat gebald had om dit te melden, dus zou men denken een lokaal probleem.
                Ze zijn enkele keren langsgekomen en hadden gevraagd om het even te filmen mocht het zich voordoen.
                Zo ook gedaan en ze zijn meteen teruggekomen.
                Ze hebben op straat in een aftakdoos een monitor aangesloten en bij toeval net op dat moment 1 flits dat de technieker net gezien heeft, puur geluk dus.
                Die wist daarmee meteen dat het aanwezig was op het net en het probleem niet bij ons lag.
                Toen is die in de wijk gaan bellen bij verschillende mensen en iedereen zei dat ze dat probleem ook hadden, maar niemand heeft ooit een melding gemaakt, ik was echt de enige.
                Een uur daarna kwam de technieker terug om te melden dat het opgelost was, er was op de steenweg en dus niet in onze wijk iemand,tegen een cabine gereden.
                De kast had een kleine barst langs de achterkant maar bijna niet zichtbaar, maar bij vochtig weer zorgde insijpelend vocht voor dit probleem doordat er ook ergens wat isolatie weg was.
                Ze hebben die kast hersteld en nooit meer dat probleem gehad.

Dus ja, een probleem kan zeker een andere oorzaak hebben dan de provider zelf en dat hoeft niet altijd in uw eigen straat te zijn.
                Ik beweer daarmee niet dat daar het probleem hetzelfde is, een glazen bol hebben we misschien wel ergens liggen maar die dient toch niet om zoiets te voorspellen of te analyseren. :-)
                Dan bof ik maar dat geen toepassing heb voor zo'n datakaart en dat ik aan het eind van de maand maar 6GB van de 30GB mobiel heb opgebruikt en dus maar €87 betaal En als zoonlief verhuisd is, gaan we terug naar 200Mbps wat weer €120/j bespaart. Go Extreme 300GB kost bij Orange trouwens €29/mnd bij een Love Duo.

Mijn punt blijft dat velen denken dat ze alle toeters en bellen nodig hebben en er de hoofdprijs voor betalen terwijl ze maar een fractie van de mogelijkheden benutten.

Misschien moeten ze alle graafwerken eens oplijsten en gaan zoeken wie allemaal getroffen is door die pannes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Telenet One met 2 GSM's (waarvan één met ongelimiteerde data) incl vaste lijn en 93 TV programma's kost (na het eerste jaar) blijkbaar € 124,64 per maand.
                  Dat is volgens mij de prijs van een ONE Up abonnement met 2 mobiele nummers, niet van een gewone ONE.
                  De ONE zoals je aangeeft is zonder korting 114,24€ en dus iets minder.

Wie minder nodig heeft kan ook nog goedkoper.
                  Internet en TV 83,28€
                  Extra mobiel abonnement 16,56€
                  Totaal 98,84€
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Dan bof ik maar dat geen toepassing heb voor zo'n datakaart en dat ik aan het eind van de maand maar 6GB van de 30GB mobiel heb opgebruikt en dus maar €87 betaal En als zoonlief verhuisd is, gaan we terug naar 200Mbps wat weer €120/j bespaart. Go Extreme 300GB kost bij Orange trouwens €29/mnd bij een Love Duo.

Mijn punt blijft dat velen denken dat ze alle toeters en bellen nodig hebben en er de hoofdprijs voor betalen terwijl ze maar een fractie van de mogelijkheden benutten.

Misschien moeten ze alle graafwerken eens oplijsten en gaan zoeken wie allemaal getroffen is door die pannes.
                    Ik denk dat je de actuele abonnementen en prijzen bij Orange toch eens opnieuw moet bekijken.
                    Tenzij ik me vergis, verwijs je naar een abonnement dat niet meer aangeboden wordt, nergens kan ik Love Duo nog vinden.

Volgens wat ik kan uitmaken van wat je eerder schreef heb je 2 mobiele nummers met 30 GB data en mits je later terug wil keren naar 200 Mbps, heb je nu minstens het 500 Mbps pakket.
                    Even samengesteld op Orange.

Zen fiber 500 Mbps: 55€
                    Go plus 30 GB: 23€ per nummer x 2
                    Orange TV: 19€
                    Fixed phone: 12€

Volgens hun website zonder korting 132€ per maand, met deels tijdelijke korting nog 108€ per maand.
                    Na zes maand vervalt een deel van de korting en komt er 10€ bij, 118€ dus.

De Go Extreme kost nu 47€ per maand en in het Love pack gaat er 14€ af.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

• De Love packs heetten vroeger Love Duo bij keuze van internet + mobiel en Love Trio i.g.v. internet + mobiel + TV dus enkel de benaming Duo en Trio zijn nu weggevallen.

Mijn huidige Orange abonnement:

- Zen Fiber (500Mbps / €55) + 2x Go Plus 30 (€16 permanent ipv €23 = korting omwille van Love pack) = €87. TV ligt hier al 3 jaar buiten en de vaste lijn al 10 jaar. Beiden hebben we hier nog geen seconde gemist.

Mijn vroegere provider Telenet:

- TN One (250Mbps) met 1x unlimited en 1x 10GB komt zonder korting op €91.32

Mijn conclusie: Als TN de vaste lijn en het datakaartje zou loslaten en One met 350-500Mbps zou aanbieden, zijn ze eindelijk terug concurrentieel voor mijn specifieke noden.

Mijn kapster kan trouwens ook besparen zonder TN te verlaten: One met 4x mobiel (1x unlimited en 3x 10GB of 2x unlimited en 2x 10GB) + TV. Dan komt ze op €137.39 of €144.79 ipv €182.51

Nog even over Orange Go Extreme 300GB: mijn zoon heeft die een tijdje gehad en vond dit hopeloze overkill en is overgestapt op GO Intense 100GB.

EDIT: indien niet akkoord, stel me een TN abonnement voor met internet minimaal 400Mbps en 3TB limiet, 2x mobiel met minstens 10GB en onbeperkt bellen dat goedkoper is dan mijn huidige formule
                      Last edited by frank207be; 23 juni 2024, 11:24.

Comment

• En nog even een nieuwsbericht over de kabelknippers: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/17/kabelknippers/

Comment

Dan bof ik maar dat geen toepassing heb voor zo'n datakaart en dat ik aan het eind van de maand maar 6GB van de 30GB mobiel heb opgebruikt en dus maar €87 betaal En als zoonlief verhuisd is, gaan we terug naar 200Mbps wat weer €120/j bespaart.
                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          EDIT: indien niet akkoord, stel me een TN abonnement voor met internet minimaal 400Mbps en 3TB limiet, 2x mobiel met minstens 10GB en onbeperkt bellen dat goedkoper is dan mijn huidige formule
                          Straf dat je nu plots weer een abonnement zoekt met meer in dan wat je eerder aankaartte waarmee je toekomt.
                          Of zoek je een abonnement dat meer inhoudt dan wat je nodig hebt zodat je ook dan te veel zou betalen?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Straf dat je nu plots weer een abonnement zoekt met meer in dan wat je eerder aankaartte waarmee je toekomt.
                            Of zoek je een abonnement dat meer inhoudt dan wat je nodig hebt zodat je ook dan te veel zou betalen?
                            Ja ik heb te vroeg gesproken. Wie weet of ik echt wel zou toekomen met 200 of 250Mbps? Jullie kunnen niet met minder dan 1Gbps dus lijkt die downgrade me toch wat riskant

Comment

Ja ik heb te vroeg gesproken. Wie weet of ik echt wel zou toekomen met 200 of 250Mbps? Jullie kunnen niet met minder dan 1Gbps dus lijkt die downgrade me toch wat riskant
                              Het abonnement dat het interessantste en comfortabelste is voor ons gebruik is nu eenmaal dat met standaard 1 Gbps download.
                              Ons internetgebruik is mogelijks ook heel anders dan bij u, er is nog iets anders dan wat chatten op BD of Facebook. ;-)

Maar men moet niet alleen naar downloadsnelheid zien, ook naar upload.
                              Om het even bij Orange te houden, een Start Fiber met 200 Mbps download heeft meteen ook maar 15 Mbps upload tegenover 50 Mbps bij de Zen Fiber, die lagere upload heeft mogelijks een veel grotere impact.
                              Alles hangt af van wat je ermee wil doen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

• Upload is bij alle basis abonnementen inderdaad vrij laag. 15Mbps bij orange en 20Mbps bij Telenet. Voor bv Teams met meerdere personen zou 4Mbps wel voldoende moeten zijn. Al bij al dus blij met Orange Zen fiber met 500Mbps download en 50Mbps upload

Anderzijds HET abonnement voor straffe uploadsnelheden is blijkbaar Proximus Ultra fiber met 1Gbps .

Comment

Working...
                                X