Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn jullie favoriete voedingssupplementen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat zijn jullie favoriete voedingssupplementen?

Wij, oudere fotografen van pakweg 40-50, eten niet altijd even gezond denk ik en veel hebben veel te weinig beweging wegens een zittende bureaujob zoals ik. Sommigen staan stil bij hun gezondheid, anderen niet.

Chitchat is een niet foto gerelateerde divisie zoals jullie weten. Dus moet hiervoor niet naar een medisch forum ofzo, gewoon relaxed algemeen chitchat topic onder fotografen.

Wat zijn jullie favoriete voedingssuplementen?
    Ik eet weinig fruit/groenten/vis en neem dagelijks kruidvat supplementen :

-multivitamine A-Z met 24 mineralen
    -lookcapsules
    -omega 3 capsule
    ​​​​​​-Gember capsule
    -Kukurma capsule

Daarnaast probeer ik nu 5km per dag te wandelen en zo weinig mogelijk koeken ea te eten.

Vorig jaar stond mijn cholesterol en PSA te hoog.
    Chol+208 HDL-35 LDL+129 TriGl+223 CardRis+6 GPT+46 PSA+2.32

Welke voedingssuplementen nemen jullie en ook actief bezig met de gezondheid, eens boven de 40-50?

Zal nu bvb 1.5L flessen water proberen als vaste frisdrank en zelf vers citroensap toevoegen. Niet teveel natuurlijk, niet goed voor tandglazuur/maag. Vroeger kocht ik wel 50 flessen mineraalwater van Auchan met reeds citroen toevoeging, maar eens gepasteuriseerd zijn alle vitaminen/voordelen weg. Ben nu ook mijn laatste ice tea peach zero vd jumbo aan het drinken.

PS : ik volg Dr. Eric Berg op FB, een zeer intelligente dokter die supertips geeft.
    Last edited by KevinVdd; 19 september 2023, 13:33.

Wat een vraag (zoals reeds zovele andere ... sorry)
    GEEN. Ik probeer gewoon gezond te leven. De gewone dagdagelijkse kost en voor zover als mogelijk alles vers. De rommel als voedingssupplementen (in feite een gevolg van het slechte eetpatroon van de persoon die ze neemt) komen er hier niet in. Tenzij om medische reden de arts via bloedonderzoek daar anders over beslist en aanpassing van eetpatroon geen soelaas kan brengen.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Jupiler, Gordon Scotch, Stella Artois en nog andere Belgische vitamientjes.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ik heb nog nooit voedingssupplementen genomen.
        Ik doe ook niet aan sport, maar vertoef thuis vele uren met werken in sier- en moestuin.
        Ik neem wel dagelijks twee pillekes vitaminen B (als dat al een voedingssuplement is) gewoon omdat die me werden aangeraden na mijn kanker voor het zenuwstelsel.

Wat we vooral doen is dagelijks gezond koken (ik ben thuis de chef en mijn vrouw heeft nog nooit geklaagd ... met uitzondering als ik weer eens "speciale" ingrediënten of kruiden nodig heb).

Tijdens onze verblijven in het buitenland durven we op dat gezond eten wel eens zondigen, maar als je de rest van het jaar gezond eet denk ik dat het op zich niet veel kwaad kan.
        Gisteren was het bvb. twee porto, tweemaal oesters, één maal Bouchotmosselen met room en één stuk Lieu jaune beide met frietjes, één chocomousse, en één verwenkoffie met fruitschaaltje, potje tiramisu, en potje chocomousse ... en dat alles overgoten met een flesje Chablis.

Op die manier ben ik toch reeds bijna 72 geworden, en ik hoop er nog een aantal jaren bij te doen als het efkes kan.
        En als er zijn die tegen ons zeggen "dit of dat wat jullie doen of eten is niet gezond" dan antwoord ik altijd "probeer eerst zelf 72 te worden en dan zien we wel" .
        Last edited by Guest49; 19 september 2023, 13:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Jupiler, Gordon Scotch, Stella Artois en nog andere Belgische vitamientjes.
          Smaken en goesten hé, Stella Artois krijg ik niet binnen.
          Enkel Jupiler of Maes, en uitzonderlijk eens een Duvel of Omer of Westvleteren 12 (maar van die laatste drie blijft het dan bij ééntje) .

Comment

Hou toch met je voedingssuplementen, daar maak je alleen de de aanbieders van die rommel rijk mee. Ga bewegen; eet dagelijks driemaal je voer van de groenteboer; bakker en slager in plaats van overbodige pillen of je moet die van Drion nemen dan ben je van alles af.
            Last edited by Binnenuit; 20 september 2023, 00:42.

Comment

Als de dokter ooit zegt dat ik bepaalde vitaminen nodig heb, dan zal ik ze wel nemen, maar zolang dat niet nodig is dan maak je er alleen de "voedingssupplementen-industrie" rijk mee zonder dat je er zelf beter van wordt.
              Misschien wordt je er slechter van, want sommige voedingssupplementen bevatten extreem hoge dosissen van bepaalde stoffen die zelfs gevaarlijk kunnen zijn

Overal proberen influencers ze je aan te smeren: voedingssupplementen. Maar hebben gezonde mensen nou echt zoveel pillen nodig?Kijk de hele uitzending hier: ...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

B12 omdat ik geen vlees eet en Magnesium tegen krampen in voeten of benen als ik slaap, niks met influencers te maken.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Ik neem er maar eentje.
                  Omdat de dokter mij dat aangeraden had.
                  Anders zou ik dat niet nemen.
                  Zoals Bart zegt. Je maakt er een industrie rijk mee en onder normaal omstandigheden heb je die niet nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Ik neem er maar eentje.
                    Omdat de dokter mij dat aangeraden had.
                    Anders zou ik dat niet nemen.
                    Zoals Bart zegt. Je maakt er een industrie rijk mee en onder normaal omstandigheden heb je die niet nodig.
                    Ik neem er twee (Bfact Forte) zoals ik al schreef, maar ook alleen maar omdat het me aangeraden werd.
                    Hadden ze er mij vier/dag aangeraden, dan nam ik er vier, want liefst geen tweede keer kanker.

Comment

Ik heb jaren geleden extra vitamine D genomen nadat mijn huisarts na een bloedanalyse is moeten gaan zitten want zo laag had ze nog nooit gezien. Ook een tijd iets voor kraakbeen te ondersteunen omdat ik last had in mijn knie. Dat hielp voor geen meter en enkel een operatie heeft dat opgelost.

Voor de rest trachten we hier zo gevarieerd mogelijk te eten. Niet teveel vetstof toevoegen, geen extra zout (er zit er al genoeg in al de rest), seizoensgroenten, af en toe eens vegetarisch. Misschien teveel patatten ipv van eens rijst of pasta. De laatste tijd niet zoveel vis meer. En ja, een diepvriespizza gebeurt ook wel eens. Maar geen fast-food, klaargemaakte voorverpakte microgolfoven schotels, "mode" eten en zo van die dingen. Moeders en grootmoederes keuken eigenlijk. Choco, confituur, charcuterie en kaas op de boterham, genoeg om te proeven wat je eet maar niet meer.

De enige supplementen zijn gelijk Red Falcon: extra biergist. Maar dan wel bier waar nog gist bij is. Afgewisseld met een goeie whiskey.

Eerlijk gezegd, liever 10 jaar rapper dood dan 1 dag spijt hebben van het niet gedan te hebben.

Comment

Een gebrek aan vitamienen D is te wijten aan te weinig zonlicht opdoen.
                        Dus meer buiten komen dan voor de PC of TV te zitten.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Vitamine D tekort, tjah is iets heel typerend, ga naar 100 dokters met 100 verschillende mensen om bloed te laten prikken
                          Wel 99 daarvan krijgen te horen dat ze vitamine D tekort hebben, geen kat die daar nog naar luisterd

grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            ....
                            Eerlijk gezegd, liever 10 jaar rapper dood dan 1 dag spijt hebben van het niet gedan te hebben.

Zo denk ik er ook over.
                            Voor mij hoeft het niet om 300 jaar te worden met veel kwalen.
                            Dan liever goed geleefd en vroeger de put in.
                            Ik ga mij geen lekker dingen ontzeggen.

Comment

Die voedingssupplementen zijn big business, ondanks het feit dat ze niet terugbetaald worden.
                              Geen enkele respectabele medicus zal zich uitspreken over de werking.

Ik neem glucosamine/chrondroitine/MSM in de hoop dat het kraakbeen in mijn knieën het iets langer volhoudt dan voorzien, en vitamine D voor het skelet (wel medisch bevestigd) en de beweerde versterking van het immuniteitssysteem.
                              Baat het niet schaadt het niet (zolang je de maximum dosis in het oog houdt).

Comment

Working...
                              X