Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proximus dienstnummers wissen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Proximus dienstnummers wissen?

Uit pure miserie vraag ik het hier maar eens, hier zijn er van alle markten thuis.

Een tijd geleden verander ik van telefoon, van een antieke gsm naar een simpele android smartphone. Mijn gsm abonnement is bij Proximus, dus naar de Proximus winkel. Daar hoort dus een nieuwe SIM kaart bij want nu moet het dus een nano-sim zijn. Die man daar regelt alles netjes, het abonnement wordt wat herzien en zo (data komt er bij), tot daar alles goed.

Maar nu staat er in mijn telefoon een enorme lijst met "dienstnummers" die Proximus al op voorhand in die SIM geprogrammeerd heeft. Enkele zijn best ok (cardstop, anti-gif centrum...) maar er zit dus ook nog eens van elk nummer de franstalige versie in, een tiental 112 nummers en een hoop die ik echt niet nodig heb. Eigenlijk zitten er meer van die nummers in dan telefoonnummers van mij.

Ik ben eerst terug naar de winkel geweest om te vragen waar die nummers vandaan komen en die man daar bevestigde dat Proximus die er in steekt op voorhand. Maar ook dat hij die niet kan wissen. Als ik de handleiding van de telefoon volg om die te wissen, dan lukt het inderdaad niet om die nummers te wissen.

Nu heb ik gisteren aan de telefoon gehangen met de klantendienst van Proximus en uiteindelijk was het dat ze een expert gesproken had en die beweerde dat ze wel kunnen gewist worden dat ik de handleiding van de telefoon moet volgen. Dat doe ik dus en de telefoon zegt "no way, niet te wissen".

Heb nu een mijn antiek geval terug opgediept en daar staan die nummers apart als "dienstnummers" in een apart menu. Maar ik kan ze daar ook niet wissen.

Iemand een idee hoe die toch weg te krijgen? Zijn er pc applicaties die dat wel zouden kunnen?

Het komt omdat je contacten van de SIM-kaart weergeeft, als je die uit zet en enkel contacten van op je toestel toont, dan zie je die dienstnummers niet meer.
    Als er tussen zitten die je wil behouden, dan eerst kopiëren naar contacten in het telefoongeheugen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Neen. Dat is het bizarre. De contacten van de sim zijn er niet. Enkel die nummers.

Comment

Bij mij staan die apart on de 'Contacten'- 'Instellingen contacten' en daar is een apart onderdeel 'Info serviceprovider". Daar staan die nummers opgelijst en kan je ze direct gebruiken, maar niet verwijderen of verplaatsen. Let dus op, als je het item 112 aanraakt, belt die ook meteen zonder meer 112. Vraag me hoe ik het weet. In mijn contactenlijst zijn die niet zichtbaar.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Neen. Dat is het bizarre. De contacten van de sim zijn er niet. Enkel die nummers.
          De contacten van de SIM zullen verder wel leeg zijn mits je nu een nieuwe SIM kaart hebt.
          De dienstnummers staan altijd vast op de SIM kaart.
          Zelf geen Android meer in gebruik, anders zou ik ook eens in de instellingen gaan zoeken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Het komt omdat je contacten van de SIM-kaart weergeeft, als je die uit zet en enkel contacten van op je toestel toont, dan zie je die dienstnummers niet meer.
            Als er tussen zitten die je wil behouden, dan eerst kopiëren naar contacten in het telefoongeheugen.
            Neen, direct als ik een sim kaart in de telefoon steek dan staan die nummers daar. Zonder dat ik ook maar iets doe. De contacten van de sim kaart heb ik moeten importeren. Maar die dienstnummers blijven staan en kan ik niet wissen. In de app voor contacten beheer staan die nummers er zelfs niet tussen.

Ik heb nu de sim kaart er eens uitgehaald. Dan zijn die nummers weg maar mijn contacten staan er nog. Die dan ook gewist. Sim kaart er terug in en alle contacten (de dienstnummers en die van de sim) staan er terug in.

De beheer app voor de contacten, daar staan die niet in dus je kan ze niet verwijderen. In de telefoon app staan ze, maar dan zegt dat onding dat het wissen niet lukt want die zijn beveiligd.

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Bij mij staan die apart on de 'Contacten'- 'Instellingen contacten' en daar is een apart onderdeel 'Info serviceprovider". Daar staan die nummers opgelijst en kan je ze direct gebruiken, maar niet verwijderen of verplaatsen. Let dus op, als je het item 112 aanraakt, belt die ook meteen zonder meer 112. Vraag me hoe ik het weet. In mijn contactenlijst zijn die niet zichtbaar.
            Zo was het in mijn antiek geval ook. En ik heb ook een oude smartphone van het werk geprobeerd en daar is het ook zo. Voor die dienstnummers moet je in een apart menu. Maar hier als ik een sim kaart er in steek dan staan die daar direct in de lijst van de contacten. Ja, ik heb het ook al voorgehad dat je dan iets belt dat je absoluut niet wil. Gelukkig was het bij mij niet 112 maar antigif centrum maar mijn eerste contact is "An"....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Neen, direct als ik een sim kaart in de telefoon steek dan staan die nummers daar. Zonder dat ik ook maar iets doe. De contacten van de sim kaart heb ik moeten importeren. Maar die dienstnummers blijven staan en kan ik niet wissen. In de app voor contacten beheer staan die nummers er zelfs niet tussen.
              …/…
              De beheer app voor de contacten, daar staan die niet in dus je kan ze niet verwijderen. In de telefoon app staan ze, maar dan zegt dat onding dat het wissen niet lukt want die zijn beveiligd.
              Al zo lang ik een GSM heb, zo lang al staan er dienstnummers op de SIM en die kon ik telkens toch gewoon hidden zetten, deleten gaat uiteraard niet.

Bij Contacten. => Instellingen => Contacten voor weergave => Telefoon

Als je dit kiest in plaats van Alle, dan zie je die nummers niet meer.

Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Bovenstaande nog eens geprobeerd op een wat oudere Samsung en daar werkt die instelling alvast, op een recenter toestel kan ik niet testen mits niet in bezit.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Die keuze is er gewoon niet. Ik heb voor weergave: "sorteren op" (voornaam of achternaam), "naamindeling" (voornaam eerst of achternaam eerst) en "thema" (licht, donker of systeem).

Comment

Working...
                  X