Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er moet een verbod komen op accu auto's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Even terzijde
    https://www.youtube.com/watch?v=tzA0U53HF2g
    Ik dacht op voorhand dat dit wel eens kortsluiting zou kunnen geven, maar toch...
    als je het daarop volgend flimpje ziet ...
    Last edited by toerist; 5 september 2023, 12:12.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Het hoogspanningsgedeelte zal wel goed afgeschermd zijn tegen water, en het voordeel is dat een elektrische motor geen lucht binnen zuigt voor de verbranding (als een verbrandingsmotor teveel water binnen zuigt dan is het "game over").
      Maar toch zou ik er niet teveel risico's mee nemen, ook al lijkt het dat er geen schade is op dat ogenblik, dan is het nog altijd mogelijk dat er ergens een een of andere besturingsmudule toch water binnengekomen is dat later nog voor problemen kan zorgen.
      De meeste printplaten in auto's hebben wel een beschermlaag (een soort vernis of hars), maar er kan altijd nog wel ergens water binnendringen, bijvoorbeeld in stekkerverbindingen die dan pas later beginnen te oxideren.
      Dat zie je gewoonlijk bij auto's die in het water hebben gestaan tijdens een overstroming, de meeste problemen komen dan later pas.
      Als het water binnen in de auto is doorgedrongen, dan geraakt dat vocht daar heel slecht uit, en het kan dan de binnenbekleding aantasten, en dat kan ook heel veel kosten om het terug in orde te krijgen.
      Een auto is dus geen duikboot, duikboten worden onder water wel altijd elektrisch aangedreven, maar dat wil daarom niet zeggen dat je met een elektrische wagen zonder problemen onder water kan rijden .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        The rufford passage is gewoon een ondiep stilstaand plasje op een verharde ondergrond van een paar meter. Soms is het water niet dieper dan een banddikte en rijden ze als gekken om toch maar een "indrukwekkende" frontgolf te maken.
        Ik heb dat honderden keren meegemaakt met mijn Patrol in een fel overtreffende trap en meer bepaald op plaatsen waar ze niet klaar stonden met een tractor om je er uit te slepen.
        Zoals Bart zegt : de rekening volgt nog wel, die autookes zijn daar niet voor gemaakt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
          Het onladen van de Fremantle, en de containers staan klaar ! https://www.youtube.com/watch?v=GAah11rqsx0 en ééntje mocht al terug in het bad !
          Zo te zien komen de meeste auto's er heel uit.
          Bovendien is alles verzekerd.

          Nog altijd verbijsterd over de populariteit van dit topic (de reden is 4 woorden eerder terug te vinden ).

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Zo diep is dat water nu ook niet als je eens goed kijkt tot waar het eigenlijk maar komt aan de wielen.
            Door wat extra snelheid te maken lijkt het erger dan het eigenlijk is, als je verder kijkt, en ze er trager doorrijden, is het duidelijker tot waar het water maar komt

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 5 september 2023, 21:25.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Bovendien is alles verzekerd.
              Ben je er zeker van dat je verzekeringsmaatschappij dat gaat terug betalen als je zo de idioot uithangt om op youtube te komen? eerlijk gezegd, ik heb al veel betaald aan verzekeringen maar nog maar 1x er iets aan gehad. Voor de rest is het altijd "trek uw plan".

              En die elektrische wagens.... yep zoals hierboven al geschreven, wacht nog even af. Maar dat gaan ze niet op youtube zetten.

              Comment


              • Tja, wanneer ik de kramp zie waarin sommigen hier schieten wanneer het over EV’s gaat kan ik mij moeilijk voorstellen dat diezelfde mensen zo’n 20 jaar geleden wel de digitale fotografie omarmden ; indien ze konsekwent waren zouden ze nog steeds met filmrolletjes en ontwikkelaar in de doka bezig zijn.

                Maar ach : de honden blaffen, de karavaan trekt voort…

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                  Tja, wanneer ik de kramp zie waarin sommigen hier schieten wanneer het over EV’s gaat kan ik mij moeilijk voorstellen dat diezelfde mensen zo’n 20 jaar geleden wel de digitale fotografie omarmden ; indien ze konsekwent waren zouden ze nog steeds met filmrolletjes en ontwikkelaar in de doka bezig zijn.

                  Maar ach : de honden blaffen, de karavaan trekt voort…
                  ??? ik zie hier geen enkele reactie staan die "tegen" EV's zou zijn, of mis ik iets ?
                  Ik zie wel verschillende reacties over het voorlopig nog nadeel van EV's tegenover brandstofmotoren
                  En wat ik ook zie zijn enkele reacties die toch steeds maar proberen om de huidige nadelen van EV rijden goed te proberen praten, terwijl ze eigenlijk zelf wel beseffen dat EV rijden nog steeds nadelen heeft en niet voor iedereen op punt is op dit moment.

                  Het zal er ooit wel van komen dat alles op punt staat qua elektrisch rijden, Europa wil dit en dan zal het in Europa ook zo zijn.
                  Doch bvb in Amerika geraken ze de elektrische wagens niet kwijt, dealers sturen ze terug naar het fabriek, elektrische wagens blijven onverkocht in de showroom staan.
                  In sommige Aziatische landen heeft men op het ogenblik een heel groot overschot van EV's, maar daar is dat blijkbaar logisch wegens de vele merken die daar overkop zijn gegaan.

                  Zoals ik reeds eerder hier geschreven heb, als men een betaalbare EV uitbrengt die met één enkele laadbeurt evenveel km's kan doen dan ik met mijn dieseltje doe (1150km) en die amper nadeel ondervind van warmte/ koude/ gebruik airco/ trekken van caravan/ laadgewicht wagen, enz. ..., dus m.a.w. geen enkel nadeel heeft tegenover brandstofmotoren, wel dan wil ik zeker overwegen om over te stappen.
                  Maar ik vermoed dat daar nog enkele jaartjes over zal gaan.

                  En dat ik bepaalde steden niet meer in zou mogen, who cares, want vroeg of laat mag je ook met je EV niet meer in de steden komen als je er niet woont.

                  grts
                  Sieg

                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                    Tja, wanneer ik de kramp zie waarin sommigen hier schieten wanneer het over EV’s gaat kan ik mij moeilijk voorstellen dat diezelfde mensen zo’n 20 jaar geleden wel de digitale fotografie omarmden ; indien ze konsekwent waren zouden ze nog steeds met filmrolletjes en ontwikkelaar in de doka bezig zijn.

                    Maar ach : de honden blaffen, de karavaan trekt voort…
                    Zijn DSLR's dan ooit door allerhande fiscale maatregelen tot in in het absurde gepromoot geweest ?
                    Last edited by opapol; 7 september 2023, 13:55.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht

                      Zijn DSLR's dan ooit door allerhande fiscale maatregelen tot in in het absurde gepromoot geweest ? Lees : ons door de strot geduwd ?
                      Het enige wat mij hier door de strot is geduwd zijn uw onzinnige reacties. Ik neem aan dat u de tegemoetkoming in de energiekosten ook netjes hebt geweigerd, want die is ook door uw strot geduwd. Nooit "geprofiteerd" van de btw-verlaging van 6% voor werken in een woning ouder dan 10jaar? Ook door uw strot geduwd neem ik aan, net als legio andere subsidies en kortingen.
                      Er zijn genoeg alternatieven om in BE te ontsnappen aan zaken die je niet opgedrongen wilt hebben.
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Vroeg of laat komt er een moment dat je querulanten er af gooit

                        Comment


                        • Ik dacht dat lithium ijzerfosfaat (LiFePo4) accu's veiliger waren dan lithium-ion, maar als je daarvan een capaciteit van 3MWh in één container steekt, dan zit er toch genoeg energie in om de boel te laten branden.
                          Op YouTube vind je genoeg filmpjes waarin ze verschillende soorten LiFePo4 cellen mishandelen, in het slechtste geval zie er dan wat rook (dampen) uit komen, maar ze vliegen nooit in brand (dat is duidelijk wel zo bij lithium-ion en lithium-polymeer cellen die dezelfde mishandelingen onderdaan).

                          Als je maar genoeg van die cellen dicht bij elkaar steekt, dan kan het dus wel degelijk mislopen met LiFePo4 accupacks.
                          Het is dan toch heel eigenaardig dat er hier geen veiligheidsmaatregelen getroffen zijn om te voorkomen dat meerdere van die "Megapacks" mee in de vlammen opgaan als er eentje in de problemen komt...

                          EXCLUSIVE NordVPN Deal ➼ https://nordvpn.com/AEJCGrab your EXCLUSIVE NordVPN Deal by going to nordvpn.com/aejc to get a Huge Discount off your NordVPN Plan +...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Ik dacht dat lithium ijzerfosfaat (LiFePo4) accu's veiliger waren dan lithium-ion, maar als je daarvan een capaciteit van 3MWh in één container steekt, dan zit er toch genoeg energie in om de boel te laten branden.
                            Op YouTube vind je genoeg filmpjes waarin ze verschillende soorten LiFePo4 cellen mishandelen, in het slechtste geval zie er dan wat rook (dampen) uit komen, maar ze vliegen nooit in brand (dat is duidelijk wel zo bij lithium-ion en lithium-polymeer cellen die dezelfde mishandelingen onderdaan).

                            Als je maar genoeg van die cellen dicht bij elkaar steekt, dan kan het dus wel degelijk mislopen met LiFePo4 accupacks.
                            Het is dan toch heel eigenaardig dat er hier geen veiligheidsmaatregelen getroffen zijn om te voorkomen dat meerdere van die "Megapacks" mee in de vlammen opgaan als er eentje in de problemen komt...

                            https://www.youtube.com/watch?v=LH2UOC2TMng
                            De LiFePo4 cellen zijn inderdaad een stuk veiliger. Als je echt geïnteresseerd bent in de technische achtergrond van de Tesla megapacks brand of ander EV-gerelateerde zaken, volg dan zeker niet de schreeuwlelijk in jouw link die zichzelf een "expert" noemt. Als je al een getrukeerde foto moet gebruiken om de YT-klanten aan te trekken, kan je al verwachten dat het enkel om de clicks is te doen. Een stuk interessanter is de info die te vinden is op het YT-kanaal van EEVBlog, link onderaan. Officiële kanalen spreken over een "minor incident at Bouldercombe" en foto's lijken dat ook te bevestigen, de vlammen op de barbecue van de Chiro zijn vaak groter
                            In elk geval, vuur is niet goed hé. Vorig jaar was het erger in de Victoria Big Battery, toen was er echt wel sprake van termal runaway en werd een tweede battery Megapack getroffen door flash-over van de brand. Die brand brak uit tijdens het opstarten in de overdracht fase na constructie. Onderzoek (zie links in de YT-video onderaan) wees uit dat een koelwaterleiding is losgekomen, waarna die vloeistof kortsluiting veroorzaakte in de elektronica van de Megapack. Gelet op de enorme stroomsterkte die vrijkomt in zo'n batterijpack is dat voldoende om alles in de omgeving te doen smelten dan wel te doen branden. Zoek maar eens een videoclip over hoogspanningsinstallaties die elektrisch doorbranden. Over de meest recente brand in Bouldercombe is het wachten op het officiële onderzoek om de oorzaak te kennen.
                            Last edited by Hombre; 27 september 2023, 19:35. Reden: Typo
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Ik dacht dat lithium ijzerfosfaat (LiFePo4) accu's veiliger waren dan lithium-ion, maar als je daarvan een capaciteit van 3MWh in één container steekt, dan zit er toch genoeg energie in om de boel te laten branden.
                              Alle energie die er in zit kan vrijkomen en dan als warmte. Entropie is nu eenmaal niet onderuit te komen. Dus hoe meer energie je in een klein volume steekt, hoe erger het is als het allemaal in korte tijd vrijkomt. En hoe meer energie en hoe korter de tijd hoe dichter je bij een explosie komt. Er is totaal geen verschil tussen een kaars, benzine, een batterij of kernsplijtig/fusie. Het gaat enkel om energiedichtheid en duur van de omzetting. De wetten van de fysica zijn (tot nu toe) niet onderuit te komen.

                              Comment


                              • Als dit onderzoek juist is, dan zouden ze (zware) elektrische auto's ook moeten weghouden uit lage emissiezones:




                                Ze hebben nog geen onderzoek gedaan naar de schadelijke stoffen die van fietsbanden en fietsremmen komen (elektrische fietsen zullen daar ook slechter scoren), en ze moeten dan ook nog de slijtage van schoenzolen mee in rekening brengen (voor de voetgangers) .


                                Last edited by Black B@ndit; 30 september 2023, 08:55.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X