Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er moet een verbod komen op accu auto's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

    Lees misschien eens zelf correct, nergens heb ik iets over luxe-EV geschreven.
    Enkel dat ze beter een luxe of sportwagen kunnen kopen als het is om op te vallen.
    Voor de rest is maar één ding belachelijk, dat bent u met uw reacties naast de kwestie.
    Zou er dan toch eens een wonder in de maak zijn. Ttz. je reageert helemaal niet op die firmawagen die mijn zoon heeft...
    Verseg die dan toch eens op één zaakje geen gelijk moet/kan hebben ... want dat is toch iets wat ik hier reeds meermaals las ?

    Comment


    • Oei, een plot-twist? Alvast voer voor de samenzweringsfanaten.
      De inspectie heeft nu uitgewezen dat de onderste vier van de 12 dekken grotendeels onbeschadigd zijn.
      Ook zijn ongeveer 1.000 auto's, waaronder 500 elektrische, op het eerste gezicht in goede staat, zei Berdowski.
      Maar het is nog onduidelijk hoe ze kunnen worden geborgen.
      Bron:

      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

        Zou er dan toch eens een wonder in de maak zijn. Ttz. je reageert helemaal niet op die firmawagen die mijn zoon heeft...
        Verseg die dan toch eens op één zaakje geen gelijk moet/kan hebben ... want dat is toch iets wat ik hier reeds meermaals las ?
        Ik reageer niet op bedrijfswagens omdat daar al veel te veel onzinnige commentaar op komt zonder dat mensen de rest van de voorwaarden (verloning) kennen en vaak door mensen die zelf het dubbele verdienen.
        Last edited by VerSeg; 12 augustus 2023, 16:46.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Ga door naar ongeveer 9 minuten in de video voor de "actie" .
          Als je dit ooit meemaakt, blazen helpt niet , in tegendeel, de kans dat je dan giftige gassen binnen krijgt wordt alleen maar groter:
          Last edited by Black B@ndit; 13 augustus 2023, 13:18.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ga door naar ongeveer 9 minuten in de video voor de "actie" .
            Als je dit ooit meemaakt, blazen helpt niet , in tegendeel, de kans dat je dan giftige gassen binnen krijgt wordt alleen maar groter:
            Blazen zal inderdaad niet helpen, de brandweer bellen in plaats van te filmen daarentegen misschien wel?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Blazen zal inderdaad niet helpen, de brandweer bellen in plaats van te filmen daarentegen misschien wel?
              Volgens mij is hij vergeten dat er al een camera op zijn helm zit (daar komen toch de beelden vandaan die we kunnen bekijken).
              Hij had inderdaad al een heel stuk eerder de brandweer kunnen verwittigen, hij had zijn smartphone niet nodig om te filmen.
              Maar de brandweer had toch niet veel meer kunnen redden, die "e-bike" (hier is dat een elektrische bromfiets of zelfs motorfiets, die voldoet in Europa niet aan de eisen voor een e-bike of speed-pedelec) was toch al zo goed als opgebrand voor de brandweer ter plaatse zou geweest zijn, zelfs als die meteen opgeroepen was.
              Gelukkig zijn er geen gewonden en blijft de schade beperkt tot de "e-bike" zelf.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ga door naar ongeveer 9 minuten in de video voor de "actie" .
                Als je dit ooit meemaakt, blazen helpt niet , in tegendeel, de kans dat je dan giftige gassen binnen krijgt wordt alleen maar groter:
                https://www.youtube.com/watch?v=wxr1iXEf9lY&t=4s
                Ik begrijp het nut niet van deze link naar een YT video van 8 maanden geleden. Zo kunnen we er nog tientallen posten. Misschien moeten we aan BD admin vragen om een aparte subforum aan te maken met voertuigen -bij voorkeur elektrisch aangedreven- in brand?

                Misschien is benzine dan toch beter?
                ​​​​​​​https://youtube.com/shorts/ZM-SL8EFej0?feature=share

                Of dan toch maar CNG?
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Maar de brandweer had toch niet veel meer kunnen redden, die "e-bike" (hier is dat een elektrische bromfiets of zelfs motorfiets, die voldoet in Europa niet aan de eisen voor een e-bike of speed-pedelec) was toch al zo goed als opgebrand voor de brandweer ter plaatse zou geweest zijn, zelfs als die meteen opgeroepen was.
                  Gelukkig zijn er geen gewonden en blijft de schade beperkt tot de "e-bike" zelf.
                  Net voor dat laatste was het beter dat de brandweer snel zou komen, voor hetzelfde stond heel dat veld in brand.
                  Het zou ook slimmer geweest zijn om hem op niet brandbare ondergrond te zetten, maar in paniek doen we niet altijd wat best is.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    Ik begrijp het nut niet van deze link naar een YT video van 8 maanden geleden.
                    Past het niet in uw plaatje misschien?
                    Ik zie geen reden waarom het niet zou passen, het betreft nog steeds waar het topic over gaat en dat zijn elektrische voertuigen die vuur vatten.
                    Of dat nu een auto of moto is of een fiets maakt weinig uit, het probleem is hetzelfde als het gebeurt … onblusbaar op korte tijd.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Tja, over “plaatjes” gesproken : dit was blijkbaar ook “onblusbaar” : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08...-maui-lahaina/

                      Of de brand gestart is door een EV (zoals kwatongen wel is zouden kunnen durven beweren ) zal wsl nooit geheel duidelijk worden, maar dat de omstandigheden om dit mogelijk te maken -aldaar en elders- ontstaan zijn door het ongebreideld gebruik van fossiele brandstoffen gaat toch niemand meer kunnen ontkennen…

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                        Tja, over “plaatjes” gesproken : dit was blijkbaar ook “onblusbaar” : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08...-maui-lahaina/

                        Of de brand gestart is door een EV (zoals kwatongen wel is zouden kunnen durven beweren ) zal wsl nooit geheel duidelijk worden, maar dat de omstandigheden om dit mogelijk te maken -aldaar en elders- ontstaan zijn door het ongebreideld gebruik van fossiele brandstoffen gaat toch niemand meer kunnen ontkennen…
                        Ten eerste : ik ontken de klimaatverschuiving en de stijgende CO2 niet.
                        Ten tweede : als de invloed van de mens in de natuurlijke fluctuatie van het geheel zodanig duidelijk is, geef me dan eindelijk eens de cijfers.
                        Ten derde : Hawai maakt deel uit van een vulkanisch actief gebied, ik denk niet dat ze daar EV's nodig hebben om de boel in brand te steken.
                        Ten vierde : leg me eens uit hoe de mensheid denkt het wereldwijde klimaat te zullen gaan bepalen terwijl we nog niet in staat zijn om een tsunami, een vulkaanuitbarsting, een aardbeving wso te voorspellen laat staan te voorkomen. Ik noem dat hybris.
                        Ten vijfde : als er iets is wat wereldwijd 100% aan de menselijkheid ligt dan is is het de vervuiling met plastics (plastics komen in de natuur niet voor). Beter daar eens mee beginnen ?
                        Ten zesde : voor elke C die uit zijn fossiele verbindingen wordt gerukt tijdens verbranding zijn 2 O's nodig, het merendeel daarvan (bij KWS) komt uit de atmosfeer. Kan er mij eens iemand uitleggen waarom de O2 concentratie in de lucht omzeggens niet verandert terwijl we steeds sneller de O2 producenten uitkappen ?
                        Ten zevende : ik zou eens willen dat al die groenlingen eens zouden beseffen dat hun "moedertje natuur" niet meer is dan een meedogenloze planeet in het kader van evolutie. De volgende asteroideinslag komt er hoe dan ook.
                        Ten achtste : over EV's weet ik technisch niks, nooit aan gesleuteld, ook geen bekwaamheidsbewijzen voor (voor klassieke motoren wel). Eerlijk gezegd : ik snap zelfs écht niet hoe een Li-ion-batterij werkt. Diegene het me (verstaanbaar) kan uitleggen (geen URL's doorsturen dus ) moet ik nog vinden.
                        Ten negende : Het is een bekend feit dat destijds nogal wat CRKT TV's in brand schoten en implodeerden. In 1997 stond ik er bij toen een huis van kennissen vlakbij tot op de grond afbrandde. Oorzaak : TV. Heb ik mijn TV weggedaan ? neen.
                        Ten tiende : Ik zou graag pleiten voor een beetje meer eerlijk verstand.

                        Comment


                        • Wat meer over de mythes rond elektrische voertuigen, een verslag van de ARD.



                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht

                            Ten eerste : ik ontken de klimaatverschuiving en de stijgende CO2 niet.
                            Ten tweede : als de invloed van de mens in de natuurlijke fluctuatie van het geheel zodanig duidelijk is, geef me dan eindelijk eens de cijfers.
                            Ten derde : Hawai maakt deel uit van een vulkanisch actief gebied, ik denk niet dat ze daar EV's nodig hebben om de boel in brand te steken.
                            Ten vierde : leg me eens uit hoe de mensheid denkt het wereldwijde klimaat te zullen gaan bepalen terwijl we nog niet in staat zijn om een tsunami, een vulkaanuitbarsting, een aardbeving wso te voorspellen laat staan te voorkomen. Ik noem dat hybris.
                            Ten vijfde : als er iets is wat wereldwijd 100% aan de menselijkheid ligt dan is is het de vervuiling met plastics (plastics komen in de natuur niet voor). Beter daar eens mee beginnen ?
                            Ten zesde : voor elke C die uit zijn fossiele verbindingen wordt gerukt tijdens verbranding zijn 2 O's nodig, het merendeel daarvan (bij KWS) komt uit de atmosfeer. Kan er mij eens iemand uitleggen waarom de O2 concentratie in de lucht omzeggens niet verandert terwijl we steeds sneller de O2 producenten uitkappen ?
                            Ten zevende : ik zou eens willen dat al die groenlingen eens zouden beseffen dat hun "moedertje natuur" niet meer is dan een meedogenloze planeet in het kader van evolutie. De volgende asteroideinslag komt er hoe dan ook.
                            Ten achtste : over EV's weet ik technisch niks, nooit aan gesleuteld, ook geen bekwaamheidsbewijzen voor (voor klassieke motoren wel). Eerlijk gezegd : ik snap zelfs écht niet hoe een Li-ion-batterij werkt. Diegene het me (verstaanbaar) kan uitleggen (geen URL's doorsturen dus ) moet ik nog vinden.
                            Ten negende : Het is een bekend feit dat destijds nogal wat CRKT TV's in brand schoten en implodeerden. In 1997 stond ik er bij toen een huis van kennissen vlakbij tot op de grond afbrandde. Oorzaak : TV. Heb ik mijn TV weggedaan ? neen.
                            Ten tiende : Ik zou graag pleiten voor een beetje meer eerlijk verstand.
                            Lekker cynische post, opa. Ik weet niet of je verwacht hierop reactie te krijgen want de meeste dingen zijn binnen enkele tellen op te zoeken.
                            Ten eerste: je vergeet het woordje "maar" op het einde van de zin
                            Ten tweede: Zie ten zesde
                            Ten derde: de OP verwijst naar de branden op het eiland Maui. Dat is geen recent vulkanisch actieve zone die aanleiding kunnen geven tot branden. de meest recente uitbarstingen zijn in de periode 1480-1600, en van de westelijke vulkaan zelfs 320.000 jaar geleden. En neen, ik heb daar geen videobewijzen van. Ik ga verder op wat wetenschappers verklaren.
                            Ten vierde: sommige zaken kunnen we wel degelijk voorspellen. En wat het klimaat in het bijzonder betreft is er wereldwijde samenwerking geweest rond het ontstaat en het succesvol bestrijden van het ozongat in de atmosfeer.
                            Ten vijfde: de vervuiling van de oceanen door plastics, dat interesseert je niet want ten zevende: die astroïde inslag komt er toch.
                            Ten zesde: Ik ben geen wetenschapper, maar als ik lees dat 97% van alle klimaatwetenschappers de stelling steunen en kunnen bewijzen dat de mens de oorzaak is van de recente klimaatwijziging, dan ben ik bereid die conclusie te aanvaarden.
                            Ten achtste: Misschien ben je in het verkeerde topic verzeilt? In elk geval, alhoewel het fijn is om weten, hoef je echt niet elk detail in dit leven te doorgronden. Ik neem iedere dag een pilletje voor het hart, het ding is amper een paar millimeter groot maar ik zou niet weten hoe het werkt. En dat hoeft ook niet, want ik reken op wetenschappers die na jaren studies en onderzoeken zulke dingen kunnen ontwikkelen.
                            Ten negende: Erg moedig van je. Ik durf zelfs te stellen dat je nog rookt ook én met een pintje achter de kiezen met de auto durft rijden. Je tart het lot! ( wat cynisme van mijnentwege)
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • Ik zie vooral de auto verzekering al stijgen als er nog zoveel accu auto's ontvlammen
                              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                                Ik zie vooral de auto verzekering al stijgen als er nog zoveel accu auto's ontvlammen

                                De volgende vraag aan google: “fire risk ev vs ice” gaf na 0,4 sec dit als eerste resultaat :

                                ”Data from the National Transportation Safety Board, Bureau of Transportation Statistics and recalls.gov shows that overall, lumping EVs and hybrids together compared to ICE cars, more ICE cars caught fire than EVs; 0.3% for EVs and 1.05% for ICE cars.​”

                                Ik heb de 12.600.000 andere resultaten niet allemaal doorgenomen maar de eerstvolgende kwamen toch tot dezelfde conclusie dus zal het nog wel meevallen met die verzekeringen van EV’s

                                Comment

                                Working...
                                X