Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er moet een verbod komen op accu auto's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #92
    Er is een groot verschil tussen auto's die als bedrijfswagen worden gekocht en auto's die de koper helemaal zelf moet betalen (dan is Dacia blijkbaar heel populair):
    De populairste bedrijfswagens van dit moment zijn bijna allemaal luxueuze “stekkerauto’s”. Maar als we hem zelf moeten kopen, dan blijken stekkerauto’s heel wat minder populair. “De gewone mens krijgt weinig incentives om voor elektrisch te kiezen.”
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #93
      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Er is een groot verschil tussen auto's die als bedrijfswagen worden gekocht en auto's die de koper helemaal zelf moet betalen (dan is Dacia blijkbaar heel populair):
      https://www.gva.be/cnt/dmf20230809_96984663
      Klopt volledig. Het overgrote deel van de pro EV zijn zij die er eentje 'krijgen' van de firma waar ze werken. Moesten ze die zelf moeten betalen, dan reden ze nog met benzine/diesel .

      En dat van de Dacia... ik noem dat slimme mensen, want al zij die luxewagens kopen is toch meestal maar om de buren/vrienden/familie de loef te kunnen afsteken.
      Last edited by Guest49; 11 augustus 2023, 08:43.

      Comment


      • #94
        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        Ik kan enkel vaststellen dat hier veel "onzin" wordt verteld...maar nergens zie ik ook maar een valabel argument voor het een of voor het ander... het blijft maar gissen en standpunten innemen die de hunne zijn...voor of tegen....
        Ik heb slechts één argument om tegen EV te zijn en dat is de prijs.
        Ik ben niet bereid dergelijke exuberante bedragen neer te tellen voor een voertuig dat niet meer doet dan een benzine/diesel wagen.
        Wat schrijf ik 'dat niet meer doet'..., in feite moet het zijn 'dat minder doet', want er zijn er nog steeds geen EV met een deftige actieradius.

        Comment


        • #95
          Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
          Klopt volledig. Het overgrote deel van de pro EV zijn zij die er eentje 'krijgen' van de firma waar ze werken. Moesten ze die zelf moeten betalen, dan reden ze nog met benzine/diesel .

          En dat van de Dacia... ik noem dat slimme mensen, want al zij die luxewagens kopen is toch meestal maar om de buren/vrienden/familie de loef te kunnen afsteken.
          Wat onzin in dit topic betreft, is dit toch de top.
          Mijn vrouw heeft ook een EV van het werk, omdat de overheid het oplegt en er geen andere keuze meer is, maar het zou beter een goede diesel of benzine geweest zijn voor de grotere verplaatsingen dat ze regelmatig moet doen en nu beperkt is.
          Wie privé een EV koopt, die doet een bewuste keuze en weet dat die zal voldoen aan de wensen want anders zou hij die niet kopen.
          Om bij de buren of zo op te scheppen moet ge het ook niet doen, voor de prijs van een EV kan men een veel mooiere en vaak betere luxe of sportwagen kopen die veel meer opvalt.
          En een wagen “krijgen” van het werk is ook iets dat bij velen eerder een onterechte belachelijke jaloerse bemerking is dan realiteit … de auto is er ja, maar men moet er ook veel voor doen, vaak veel op de baan, veel belasting op betalen, minder loon dan iemand zonder wagen en geen verplaatsingsvergoeding.
          Niet iedereen is directeur of CEO en krijgt die als supplementje.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #96
            [QUOTE=oldie;n8058018]

            Ik heb slechts één argument om tegen EV te zijn en dat is de prijs.
            Ik ben niet bereid dergelijke exuberante bedragen neer te tellen voor een voertuig dat niet meer doet dan een benzine/diesel wagen.
            Wat schrijf ik 'dat niet meer doet'..., in feite moet het zijn 'dat minder doet', want er zijn er nog steeds geen EV met een deftige actieradius.[/QUOTE

            Aankoopprijs is slechts een deel van wat de wagen U zal kosten tijdens de jaren dat U hem gebruikt . Maar als dit uw enige argument is tegen EV dan is er nog hoop.
            En wat de hierboven aangehaalde “De gewone mens krijgt weinig incentives om voor elektrisch te kiezen.”​ betreft vrees ik dat deze vooral zullen bestaan uit “omgekeerde subsidies” nl extra taksen op benzine en diesel volgens het principe “de vervuiler betaald”.

            Comment


            • #97
              [QUOTE=Silent M.;n8058068]
              Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
              Aankoopprijs is slechts een deel van wat de wagen U zal kosten tijdens de jaren dat U hem gebruikt . Maar als dit uw enige argument is tegen EV dan is er nog hoop.
              En wat de hierboven aangehaalde “De gewone mens krijgt weinig incentives om voor elektrisch te kiezen.”​ betreft vrees ik dat deze vooral zullen bestaan uit “omgekeerde subsidies” nl extra taksen op benzine en diesel volgens het principe “de vervuiler betaald”.
              Denk je echt dat de de vervuiling van EV's en andere "milieuvriendelijke producten" niet gaan doen betalen eenmaal de inkomsten uit de vorige generatie producten niet genoeg meer opbrengt? Onlangs was het ook nog in de krant dat in Nederland de bijdrage voor de recyclage van zonnepanelen sterk was verhoogd omdat men dit onderschat had. En onlang ook gelezen hoeveel ton zonnepanelen "gerecycleerd" moeten worden hier in België. Heb me verschoten van de omvang eerlijk gezegd. Het metaal en het glas kan je recycleren. De cellen zelf? Net zoals de rest van de elektronica gaat dat waarschijnlijk naar een of ander ontwikkelingsland. En ik vraag me af hoe ze een windmolen gaan recycleren. De mast zal geen groot probleem zijn op een ton of 2 sterk vervuilende verf na. Dan zijn er tonnen beton en tonnen plastic...

              Comment


              • #98
                [QUOTE=Spanik;n8058070]
                Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

                Denk je echt dat de de vervuiling van EV's en andere "milieuvriendelijke producten" niet gaan doen betalen eenmaal de inkomsten uit de vorige generatie producten niet genoeg meer opbrengt? Onlangs was het ook nog in de krant dat in Nederland de bijdrage voor de recyclage van zonnepanelen sterk was verhoogd omdat men dit onderschat had. En onlang ook gelezen hoeveel ton zonnepanelen "gerecycleerd" moeten worden hier in België. Heb me verschoten van de omvang eerlijk gezegd. Het metaal en het glas kan je recycleren. De cellen zelf? Net zoals de rest van de elektronica gaat dat waarschijnlijk naar een of ander ontwikkelingsland. En ik vraag me af hoe ze een windmolen gaan recycleren. De mast zal geen groot probleem zijn op een ton of 2 sterk vervuilende verf na. Dan zijn er tonnen beton en tonnen plastic...

                Ik hoop dat dit zal meevallen zolang er voldoende vervuilende ice-rijders, mazout- en houtkachelstokers zullen zijn om extra te belasten:
                de anti-ev “argumenten” in dit en vergelijkbare topics sterkt mij in die overtuiging.

                Comment


                • #99
                  Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht


                  Ik hoop dat dit zal meevallen zolang er voldoende vervuilende ice-rijders, mazout- en houtkachelstokers zullen zijn om extra te belasten:
                  de anti-ev “argumenten” in dit en vergelijkbare topics sterkt mij in die overtuiging.
                  Je leeft op dat vlak niet in een logisch nadenkend land want anders zou gas ook veel duurder moeten zijn dan elektriciteit om te verwarmen, wat dus helemaal niet het geval is

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 12 augustus 2023, 20:37.
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Een windmolen wordt vaak tweedehands doorverkocht, als die dan toch einde levensduur is, wordt die gerecycleerd voor 90%. Probleem zijn de windmolenbladen, die worden (in BE) vermalen en gebruikt in andere producten zoals grondstof voor wegenwerken. De rest wordt verwerkt in verbrandingsovens wat uiteindelijk ook weer wat stroom zal opleveren. Men wil naar 100% recyclage en in dat verband is er vorig jaar een proeffabriek gestart in NL voor de verwerking en hergebruik van windmolenbladen.



                    Twee weken geleden werd nog gewag gemaakt dat de branden op Rhodos aangestoken werden om plaats te maken voor windmolens. Blijkt compleet onzin te zijn, en blijft de vraag wie er voordeel bij heeft om al die nieuwe technieken blijvend in een slecht daglicht te plaatsen. De olie-lobby misschien?

                    Op 29 juni verspreidde de Duitse alternatieve nieuwssite AUF1 een Telegrambericht (hier gearchiveerd) over de bosbranden op het Griekse eiland Rhodos. In
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Een windmolen tweedehands doorverkocht? Geloof je dat zelf? Een studie in het UK bracht aan het licht dat ongeveer 30% van de windmolens geen stroom leverde. Gewoon omdat herstelling te duur was en de subsidie voor een nieuwe te bouwen interessanter was.

                      En "grondstof " voor wegenwerken? Weet je wat nog zo'n "grondstof voor wegenwerken" was? Vliegas. Waarschijnlijk ben je te jong om die historie te kennen. Maar vliegas is ook zo'n schadelijk restproduct dat als "grondstof" werd gebruikt. Enkel, het komt gewoon later vrij als de beton van de weg waar het in gebruikt is afslijt. Er zijn er zo nog van die stoffen. Sommige zelfs "radioactief".

                      Wat die branden aangaat... follow the money. Dat die aangestoken zijn voor (vastgoed) speculatie zou me niet verbazen. En als nu windmolens meer opbrengen dan hotels.... als het maar opbrengt. Als je denkt dat die multi-nationals die rijk worden van de windmolengekte wakker liggen van een eiland dat platbrandt, dan ben je mis. Die slapen lekker van wat het gaat opbrengen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                        De gewone mens krijgt weinig incentives om voor elektrisch te kiezen.”​ betreft vrees ik dat deze vooral zullen bestaan uit “omgekeerde subsidies” nl extra taksen op benzine en diesel volgens het principe “de vervuiler betaald”.
                        Eigenlijk is het de bezitter dat betaalt want ooit werd alles van openbaar vervoer gepromoot om de mensen minder te laten rijden met de wagen, de wagen zou duurder worden in gebruik maar ze maken het bezit duurder en moedigen het gebruik enkel aan.
                        Als men steeds meer verkeersbelasting en verzekering moet betalen voor een wagen, dan is men ook eerder geneigd deze te gebruiken.
                        Ooit was er het voorstel om bezit niet te belasten maar enkel het gebruik, zo zou eenieder dat weinig rijdt beloond worden.
                        Zo is het ook met bedrijfswagens, dat je nu 1 km of 50.000 km per jaar rijdt, men betaalt altijd evenveel belasting.
                        En uiteraard belast men liever bezit, zo is de overheid zeker van de inkomsten.
                        En ook zo zal het worden met EV’s.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Wat onzin in dit topic betreft, is dit toch de top.
                          Mijn vrouw heeft ook een EV van het werk, omdat de overheid het oplegt en er geen andere keuze meer is, maar het zou beter een goede diesel of benzine geweest zijn voor de grotere verplaatsingen dat ze regelmatig moet doen en nu beperkt is.
                          Wie privé een EV koopt, die doet een bewuste keuze en weet dat die zal voldoen aan de wensen want anders zou hij die niet kopen.
                          Om bij de buren of zo op te scheppen moet ge het ook niet doen, voor de prijs van een EV kan men een veel mooiere en vaak betere luxe of sportwagen kopen die veel meer opvalt.
                          En een wagen “krijgen” van het werk is ook iets dat bij velen eerder een onterechte belachelijke jaloerse bemerking is dan realiteit … de auto is er ja, maar men moet er ook veel voor doen, vaak veel op de baan, veel belasting op betalen, minder loon dan iemand zonder wagen en geen verplaatsingsvergoeding.
                          Niet iedereen is directeur of CEO en krijgt die als supplementje.
                          Wat verkeerd lezen en verkeerd beweren betreft, is dit een gouden medaille waard, dus de top !

                          Ik heb nergens iets geschreven over luxe EV, maar gewoon over luxewagens... jij maakt er weer luxe EV van .

                          Bovendien heeft één van mijn zonen heeft een firmawagen, en buiten de 4 km heen en 4 km terug die hij dagelijks doet naar zijn werkplaats, rijdt hij geen meter voor de firma. En toch heeft hij (in mijn ogen) een heel riant loon, en is geen directeur of CEO. Dus ook dit was geen belachelijke opmerking zoals jij weer beweert.

                          Dus die medaille verdien je echt .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Een windmolen tweedehands doorverkocht? Geloof je dat zelf? Een studie in het UK bracht aan het licht dat ongeveer 30% van de windmolens geen stroom leverde. Gewoon omdat herstelling te duur was en de subsidie voor een nieuwe te bouwen interessanter was.

                            En "grondstof " voor wegenwerken? Weet je wat nog zo'n "grondstof voor wegenwerken" was? Vliegas. Waarschijnlijk ben je te jong om die historie te kennen. Maar vliegas is ook zo'n schadelijk restproduct dat als "grondstof" werd gebruikt. Enkel, het komt gewoon later vrij als de beton van de weg waar het in gebruikt is afslijt. Er zijn er zo nog van die stoffen. Sommige zelfs "radioactief".

                            Wat die branden aangaat... follow the money. Dat die aangestoken zijn voor (vastgoed) speculatie zou me niet verbazen. En als nu windmolens meer opbrengen dan hotels.... als het maar opbrengt. Als je denkt dat die multi-nationals die rijk worden van de windmolengekte wakker liggen van een eiland dat platbrandt, dan ben je mis. Die slapen lekker van wat het gaat opbrengen.
                            Ja, tweedehands windmolens dat geloof ik wel ja.



                            Wat betreft de recyclage, ik ken de mogelijke risico's van vliegas heus wel, onze straat waar ik opgroeide had zo'n "verharding". Ik denk nu wel dat de risico's van glasvezel en epoxyhars/polyester na al die jaren wel goed ingeschat kunnen worden, die dingen zitten in heel wat zaken die je frequent gebruikt. En grondstof voor de wegenbouw hoeft niet bepaald te betekenen dat die stoffen in de bovenste betonlaag terecht komen. Stabilisatielaag of scheidingsdoek/geotextiel zijn ook opties, in bepaalde versies zit trouwens ook al polyester verwerkt.

                            Ben wel benieuwd naar die studie in het UK dat 30% van de windmolens er geen stroom leveren wegens te duur voor herstellingen. Studie uitgevoerd door één op andere roddelpers vermoed ik.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                              Wat verkeerd lezen en verkeerd beweren betreft, is dit een gouden medaille waard, dus de top !

                              Ik heb nergens iets geschreven over luxe EV, maar gewoon over luxewagens... jij maakt er weer luxe EV van .

                              Bovendien heeft één van mijn zonen heeft een firmawagen, en buiten de 4 km heen en 4 km terug die hij dagelijks doet naar zijn werkplaats, rijdt hij geen meter voor de firma. En toch heeft hij (in mijn ogen) een heel riant loon, en is geen directeur of CEO. Dus ook dit was geen belachelijke opmerking zoals jij weer beweert.

                              Dus die medaille verdien je echt .
                              Lees misschien eens zelf correct, nergens heb ik iets over luxe-EV geschreven.
                              Enkel dat ze beter een luxe of sportwagen kunnen kopen als het is om op te vallen.
                              Voor de rest is maar één ding belachelijk, dat bent u met uw reacties naast de kwestie.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X