Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breng je benzine auto maar naar de sloop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht

    Alsof ik dat ook maar suggereer. Ze noemen dat een ontwijkende reactie, dat gebeurt hier wel eens meer. Ontwijkt het feit dat de "nuluitstoot" van een EV een leugen is.
    Dan is uw reactie voor interpretatie vatbaar, Opa. De nuluitstoot van een EV is geen leugen. Zet dat ding aan in de garage en je zal geen CO2, CO, fijnstof, CH of NOx meten. Dat is met jouw oldtimer wel even anders. En tijdens het rijden heb je die stoffen (behalve het fijnstof door de banden) met een EV ook niet, zeker zo fijn voor mens en dier. Natuurlijk heb je gelijk dat die stoffen op één of andere manier elders ontstaan bij de productie en het leveren van de energie. En dan hangt het er van af wat de oorsprong is van de energie. Is dat zonne- of windenergie? Stuwdammen of kernenergie? Hout en biomassa? Of zelfs steenkoolcentrales? Dat maakt in het uiteindelijke plaatje ook heel wat verschil natuurlijk. En dan zijn de meeste wetenschappers er wel over eens dat een EV een stuk minder vervuilend is dan een verbrandingsmotor. Zie in dat verband het genoemde rapport van de EPA. Maar in hoeverre wil je dan gaan in de bijzonder moeilijke vergelijking? Ook de CO2 incalculeren die ontstaat bij het bouwen van energiecentrales, stuwdammen, windmolens,... maar ook olieraffinaderijen en oliewinning. Een schier onmogelijke taak vrees ik. En als je het dan doordrijft, is zelfs fietsen niet zonder CO2 uitstoot. Die dingen moeten ook gemaakt worden en bovendien zit de grootste CO2 generator er nog bovenop
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Dan is uw reactie voor interpretatie vatbaar, Opa. De nuluitstoot van een EV is geen leugen. Zet dat ding aan in de garage en je zal geen CO2, CO, fijnstof, CH of NOx meten. Dat is met jouw oldtimer wel even anders. En tijdens het rijden heb je die stoffen (behalve het fijnstof door de banden) met een EV ook niet, zeker zo fijn voor mens en dier.
      Hoe ? Ik dacht dat je toch een totaalplaatje van de vervuiling wou ?
      En nu gaat er het erover dat ALS ik mijn oldtimer start ik een vervuiler ben. Klopt natuurlijk. Aan het feit dat ik mijn oldtimer de laatste 4 jaar juistgeteld één keer 10 minuten heb gestart (zelfs niet gereden) wordt gewoon gemakshalve voorbij gegaan.
      En aangezien het hier nogal de gewoonte is om van de hak op de tak te springen : heb jij een BBQ ? Een elektrische dan toch neem ik aan. Of een frietketel ? Of drink je graag bruin bier ? Dan heb je de laatste 4 jaar meer nitrosamines en benzopyrenen binnen dan mijn oldtimer in dezelfde periode heeft geproduceerd.
      Maar goed, je hebt 100% gelijk.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        De nuluitstoot van een EV is geen leugen. Zet dat ding aan in de garage en je zal geen CO2, CO, fijnstof, CH of NOx meten. Dat is met jouw oldtimer wel even anders. En tijdens het rijden heb je die stoffen (behalve het fijnstof door de banden) met een EV ook niet, zeker zo fijn voor mens en dier.
        De motor van een EV zal geen uitstoot produceren, dat klopt volledig maar in de garage zal ook een enkele andere wagen een uitstoot produceren want niemand laat daar de motor draaien.
        Op de baan is het inderdaad anders en zal een EV minder uitstoot produceren (enkel banden).
        Maar de grafiek op de link die je plaatste toornt wel heel goed aan dat een EV niet zoals velen beweren niets uitstoten.
        En dan moet men nog zien welke impact het recycleren van die voertuigen zal hebben.
        Het is inderdaad het totaalplaatje dat telt … ook de fabrieken om laadpalen te produceren moet men tellen, het transport en de installatie ervan, daar komt overal uitstoot bij te pas.
        Niet echt 0 die EV.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Maar de grafiek op de link die je plaatste toornt wel heel goed aan dat een EV niet zoals velen beweren niets uitstoten.
          En dan moet men nog zien welke impact het recycleren van die voertuigen zal hebben.
          Het is inderdaad het totaalplaatje dat telt … ook de fabrieken om laadpalen te produceren moet men tellen, het transport en de installatie ervan, daar komt overal uitstoot bij te pas.
          Niet echt 0 die EV.
          Begrijpend lezen is niet echt uw ding hé,

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • De stop van het oppompen van ruwe olie zal hier niemand meemaken,
            ten eerste veel te winstgevend en ten tweede kunnen we naast diesel en
            benzine nog totaal niet zonder de nevenproducten die er uit komen.
            Van kunststoffen tot asfalt en alles daar tussen in, teveel om op te noemen.

            Comment


            • Daarmee dat sinds kort het woordje "uitstoot" vervangen is door "plaatselijke uitstoot" als het om EV's gaat
              Toch ook iets om over na te denken ...

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                De stop van het oppompen van ruwe olie zal hier niemand meemaken,
                ten eerste veel te winstgevend en ten tweede kunnen we naast diesel en
                benzine nog totaal niet zonder de nevenproducten die er uit komen.
                Van kunststoffen tot asfalt en alles daar tussen in, teveel om op te noemen.
                Het gaat hier dan ook niet over “de stop van het oppompen van ruwe olie…”
                Deze is idd veel te kostbaar als grondstof voor allerlei nevenproducten waarvoor er nog geen alternatieven bestaan om zomaar te verbranden in ICE’s.

                En voor ICE’s bestaan wel alternatieven.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

                  Het gaat hier dan ook niet over “de stop van het oppompen van ruwe olie…”
                  Deze is idd veel te kostbaar als grondstof voor allerlei nevenproducten waarvoor er nog geen alternatieven bestaan om zomaar te verbranden in ICE’s.

                  En voor ICE’s bestaan wel alternatieven.
                  Sterker nog, zonder oppompen van ruwe olie zijn er ook geen elektrische auto's meer

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                    Sterker nog, zonder oppompen van ruwe olie zijn er ook geen elektrische auto's meer

                    grts
                    Sieg
                    Wees maar zeker, meer nog, als alle aardolie-gerelateerde polymeren zouden verdwijnen zouden er velen letterlijk en figuurlijk in hun blootje staan.

                    Comment

                    Working...
                    X