Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ook weer klaar voor de schroothoop.
    Gebeurt toch maar al te vaak tijdens het laden.

    https://112nederland.nl/2024/08/22/e...-bedrijfspand/
    Helemaal in NL zelfs.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

      Helemaal in NL zelfs.
      Wat voor nuttige info wil je daarmee geven?
      Locatie heeft toch geen belang, gebeurt in elk land.

      Edit:
      Voor je weer aankaart dat ik dit speciaal in andere landen zoek, dat is niet het geval.
      Gelezen op een Belgische nieuwssite waar een link stond naar het origineel bericht waarvan sprake.
      Last edited by VerSeg; 23 augustus 2024, 22:35.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Dichter bij huis dan. Oldtimers, dus zeker geen EV in de buurt. Gelukkig dat zo'n autobrand wel snel te blussen is.

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment



        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Straf dat wij als EV rijder dan geen minpunt mogen aangeven, dan wordt dit meteen als anti-EV of met enkele beledigingen afgestraft.
          Moeten we dan liegen en tegen onze zin verklaren dat alles perfect is?

          Niemand heeft hier ooit aangegeven anti-EV te zijn, enkel dat nog niet alles op punt staat voor iedereen als volwaardig alternatief.
          Wees blij dat jullie ermee kunnen leven en het geen nadeel vinden, dat is jullie volle recht.
          Dat alles van een EV perfect is, dat is voor mij dan waanzin.

          Aanvankelijk was ik niet van plan om nog te reageren. Maar vandaag zie ik dan weer een post van VerSeg. EV in de brand. Zo kan je voor de ICE wagens élke dag een of meerdere krantenknipsel posten. Geen informatiewaarde want we weten dat EV's net als ICE kunnen branden. Al is die kans 20 to 80 keer kleiner. Dus een post om reactie uit te lokken. Provocatie.
          Ik zie hier een vijftal gefrustreerde forumleden die zelf géén EV bezitten. Enkel VerSeg mag soms eens tegen zijn zin enkele kilometers rijden. Maar de EV-haters (want dat zijn ze echt wel) hebben zo hun mening. Een mening gevormd door vrienden EV rijders die toevallig ook enkel slechte ervaringen hebben. Een mening gevormd door de eindeloze krantenarikels en YouTube video's waarvan heel vaak de waarheid wat gekleurd blijkt te zijn. En ook meestal zonder enige toelichting wordt er een link gepost. Als aas aan een haakje.
          Als EV eigenaar Hombre dan de juiste feiten tracht weer te geven mag die op tegenwind rekenen. Want VerSeg eist het laatste woord op. Met steeds vreemdere argumenten en hulp van zijn adjudanten. De ene al wat arroganter, de andere meer subtiel. Want Hombre staat meestal alleen in dit onderwerp.
          En dan komt er al eens een ander forumlid langs, ervaren EV gebruikers. Die even de negatieve sfeer en berichten rond EV's komen relativeren. Moet je dan eens kijken wat die mensen over zich heen krijgen. Al zouden het bedriegers of oplichters zijn.
          Want vooral VerSeg vindt dat hij het recht heeft om te klagen over zijn ritjes met de EV. Ja, en? De man doet niet anders dan zijn 'ervaringen' hier posten en blijvend herhalen. Niemand spreekt hem hierover tegen. Het 'Calimero' syndroom. Zijn ervaringen zijn wat ze zijn. Misschien heeft VerSeg ook gewoon tegenslag. In keuze van auto. In gebruik en vinden van laadpalen. Wat minder geloofwaardig wordt het als zijn verhalen doorspekt worden met meningen van anderen. Van 'horen zeggen' tot opnieuw dezelfde soort krantenknipsels en YouTube video's.
          Maar kan de bende dan ook aanvaarden dat er veel gebruikers zijn die zonder problemen EV rijden? Dat is vrees ik teveel inlevingsvermogen gevraagd.

          Ik ga trachten (geen belofte) om niet verder te reageren. Zonder twijfel zal VerSeg zijn mening wel geven maar ik wil niet meegezogen worden in zijn eindeloze reeks discussies.

          Tot slot even een bloemlezing van hoe een EV gebruiker die het lef heeft hier positieve dingen te verklaren ontvangen wordt:

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ja, blijf maar in uw eigen droomwereld.
          Nog even apart een stuk uit uw grappige liturgie, precies een stuk voor een film met Louis de Funes.

          En tanken doe ik niet in een wc waar wiet gerookt werd maar aan een pomp, blijkbaar is die geur u goed gekend?

          Geen goede koelbox als je zoveel rijdt, of bang dat de batterij te snel plat raakt?
          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

          Voor zijn laatst berichte dacht ik nog dat hij het goed bedoelde maar inderdaad (familie van ?)
          Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

          ja hallo, van minachtend neerkijken op anderen gesproken, en dat van een business man,
          zo zit er hier reeds een die denkt dat de evenaar door zijn gat loopt….
          Salut en de wind vanachter, verbruikt ook nog eens minder…
          Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

          Gemeld door persbureau @Reuters Freddy, verwacht je er maar aan dat de cliniclown het weer beter zal weten….
          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht

          Hoe zielig…

          Comment


          • 500.000 bomen gekapt voor Tesla fabriek:
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              500.000 bomen gekapt voor Tesla fabriek:
              https://www.gva.be/cnt/dmf20240823_96961435
              Waarschijnlijk niets van gehoord als er niet Tesla bij stond.

              Waar was uw verontwaardiging toen?


              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Klimop Bekijk bericht
                Aanvankelijk was ik niet van plan om nog te reageren. Ik ga trachten (geen belofte) om niet verder te reageren. Zonder twijfel zal VerSeg zijn mening wel geven maar ik wil niet meegezogen worden in zijn eindeloze reeks discussies.
                Van je in totaal 5 Posts hier op BD zijn er drie om de boel hier op te jutten Klimop
                In je “bloemlezing” linkjes weet je niet eens waarover deze reacties gaan,
                je bent dus geen haar beter…..
                Succes met je EV en leer een ander zijn mening ook te respecteren.


                Last edited by Geerten; 24 augustus 2024, 11:58.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Klimop Bekijk bericht
                  ......................
                  Ik zie hier een vijftal gefrustreerde forumleden die zelf géén EV bezitten.
                  Zeg maar een zestal. Want je bent me vergeten.
                  " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Klimop Bekijk bericht
                    Zo kan je voor de ICE wagens élke dag een of meerdere krantenknipsel posten. Geen informatiewaarde want we weten dat EV's net als ICE kunnen branden. Al is die kans 20 to 80 keer kleiner.
                    Volgens cijfers is de kans 7 keer kleiner, geen 80, maar ook omdat er nog geen EV's zijn van 20 of 30 jaar oud.
                    Ouderdom en dus slijtage heeft ook een grote impact om incidenten.
                    Dat er ICE afbranden is uiteraard ook een feit, doornemen ongeval, schade of kortsluiting.
                    Daarentegen vliegen EV's meestal spontaan in brand zonder dat er eerdere schade was of kortsluiting, of splinternieuwe.
                    De reden waarom een EV in brand vliegt is hierbij dan ook veel ernstiger te nemen … spontaan in brand vliegen.

                    Dus een post om reactie uit te lokken. Provocatie.
                    Fout dus, enkel effectieve feiten, het enige dat hier als provocatie dient zijn dergelijke reacties om te ontkennen dat er problemen bestaan en de mensen belachelijk te maken.
                    Ik hoop voor u, en uiteraard ook voor mezelf, dat onze EV's zo nooit spontaan in brand vliegen als ze voor de deur staan te laden.
                    Misschien dat u dan ook zou besluiten dat er toch een probleem bestaat.


                    Enkel VerSeg mag soms eens tegen zijn zin enkele kilometers rijden. Maar de EV-haters (want dat zijn ze echt wel) hebben zo hun mening.
                    Wat voor kinderachtige zever dat er gepost wordt, zelf de verschillen aankaarten met een diesel, maar niet willen toegeven dat er verschillen zijn.
                    Te zot voor woorden!

                    Een mening gevormd door vrienden EV rijders die toevallig ook enkel slechte ervaringen hebben.
                    Een uur moeten laden om de paar honderd kilometers in plaats van 5 minuten te tanken om de duizend kilometers is een feit, hoe dat ge dat ook draait of keert.
                    Dat een EV vele duizenden of tienduizenden meer kost als een ICE is ook nog steeds een feit.
                    Dat niet alle laadpalen perfect werken is ook een feit.
                    Dat een EV in de winter en op snelweg extreem meer verbruikt in vergelijking met een diesel of benzine is ook een feit!
                    Maar neen, een paar mensen vinden dat dit geen verschil is.
                    Een mening gevormd door de eindeloze krantenarikels en YouTube video's waarvan heel vaak de waarheid wat gekleurd blijkt te zijn.
                    En tegenovergestelde beweringen zogezegd volgens eigen ervaring met een EV posten maar er zelf de nadelen in vermelden is nog veel minder correct.
                    Dat men met de nadelen kan leven als men tijd of geld genoeg heeft, is ieders eigen beslissing, maar dat neemt niet weg dat vele anderen er geen last van hebben.

                    Als EV eigenaar Hombre dan de juiste feiten tracht weer te geven mag die op tegenwind rekenen. Want VerSeg eist het laatste woord op.
                    Neen, dat laatste woord eist u op met deze niets betekenende reactie!
                    Hombre kan ermee leven omdat hij gepensioneerd is, meestal thuis kan laden, vooral korte ritten maakt en tijd genoeg heeft om alles in te plannen.
                    Dat is een heel andere situatie dan wanneer men ergens onder tijdsdruk steeds op tijd moet zijn, geen keuze heeft om andere tijdstippen of routes te nemen, op een bepaalde plaats overdag moet aanwezig zijn en daar geen werkende laadpaal is.
                    Nogmaals en dat gaat er bij u precies ook niet is, wat voor de ene een aanvaardbaar nadeel is en waarop hij zich kan aanpassen is voor de andere een heel andere situatie en een groot nadeel!
                    Met steeds vreemdere argumenten en hulp van zijn adjudanten. De ene al wat arroganter, de andere meer subtiel. Want Hombre staat meestal alleen in dit onderwerp.
                    Klopt,,meestal worden we meteen beledigd als we een minpunt van een EV durven vermelden.

                    En dan komt er al eens een ander forumlid langs, ervaren EV gebruikers. Die even de negatieve sfeer en berichten rond EV's komen relativeren. Moet je dan eens kijken wat die mensen over zich heen krijgen. Al zouden het bedriegers of oplichters zijn.
                    Correctie, het zijn net deze dat ons beledigen, als clown of wat ook doen passeren omdat we ook de minpunten van een EV durven aankaarten.
                    De minpunten die ik anders van zo goed als iedereen hoor dat een EV heeft en dat is niet één persoon, niet drie, niet vijf, maar tientallen.

                    Want vooral VerSeg vindt dat hij het recht heeft om te klagen over zijn ritjes met de EV.
                    Zoveelste correctie, enkelen zoals u en Hombre accepteren niet dat ik de nadelen van een EV aankaart, meteen wordt ontkend dat deze nadelen bestaan of mogelijk zijn.
                    Nogmaals als u er geen probleem mee heeft ergens langere tijd stil te staan of om te rijden om te laden dan is dat uw recht, ik vind dit net als vele anderen wel een nadeel en dat is ook mijn volste recht.

                    De man doet niet anders dan zijn 'ervaringen' hier posten en blijvend herhalen.
                    Hombre post hier zijn ervaringen, zijn volle recht om dat te doen en zoals reeds vele keren geschreven is het heel goed voor hem dat hij content is met zijn wagen en zich kan aanpassen.
                    Maar dat is zijn situatie met de ritten die hij doet, niet iedereen is in dezelfde situatie, is dat dan zo moeilijk om te aanvaarden dat anderen een andere mening en ervaring hebben?
                    Waarom ons steeds moeten beledigen of voor clown te laten passeren als we een eerlijke en correcte ervaring delen die mogelijks niet dezelfde is als die van jullie?

                    Misschien heeft VerSeg ook gewoon
                    tegenslag. In keuze van auto. In gebruik en vinden van laadpalen. Wat minder geloofwaardig wordt het als zijn verhalen doorspekt worden met meningen van anderen.
                    Ik ken tientallen mensen met een EV en allen hebben dezelfde mening over autonomie en laden, zowel met een BMW, Audi, Porsche, Tesla, Mercedes, Jaguar, Nissan, …

                    Van 'horen zeggen' tot opnieuw dezelfde soort krantenknipsels en YouTube video's.
                    En de ervaring dient deelt?
                    Is toch ook maar één ervaring van uzelf en al de rest van horen zeggen of uit artikels, of heeft u met al die andere wagens ook zelf gereden en ervaring opgedaan?
                    Maar kan de bende dan ook aanvaarden dat er veel gebruikers zijn die zonder problemen EV rijden?
                    Kan de bende, eerder de drie musketiers, dan ook aanvaarden dat er veel meer mensen zijn die de autonomie van een EV een nadeel vinden en dat die nog fors voor verbetering vatbaar is?

                    Ik ga trachten (geen belofte) om niet verder te reageren. Zonder twijfel zal VerSeg zijn mening wel geven maar ik wil niet meegezogen worden in zijn eindeloze reeks discussies.
                    De ontkenners van nadelen zullen nooit toegeven dat ze zelf die nadelen kennen, alleen kijken ze enkel naar zichzelf.

                    Tot slot even een bloemlezing van hoe een EV gebruiker die het lef heeft hier positieve dingen te verklaren ontvangen wordt:
                    Zoek anders eens het aantal keren dat wij beledigd werden of voor clown, onnozel EV-haters, provoceurs, omschreven worden, u zal met honderd reacties niet toekomen inclusief uw eigen reacties die eerder vernederend bedoeld zijn.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                      Succes met je EV en leer een ander zijn mening ook te respecteren.
                      Wat je nu vraagt Geert, respect?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Ik zie in een ander topic dat Geerten interesse toont in windmolens, toevallig krijg ik vandaag onderstaande schema in mijn mailbox. Toont mooi het verschil tussen de drie opties.



                        Overigens gisterenavond een interessant programma op VRT Canvas over de omschakeling naar elektrische auto's.

                        Weet U per toeval ook hoeveel liter olie er in één windmolen zit ?

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                          Ik heb eens voor de sport in Tessie mijn laadminuten opgeteld langs de weg over de 21 dagen (dus niet aan de haak in het hotel, want dan slapen we). Ik kom op 433 minuten over 11 laadbeurten, ofwel 39 minuten gemiddeld per laadbeurt. Van die 11 laadbeurten zijn er 8 die op het middaguur vallen. Waar ik dus waarschijnlijk véél langer geladen heb dan strikt genomen nodig was. Want ja... we zijn lekker aan het eten. Of koffie aan het drinken. Of aan het shoppen. Of misschien ook wel foto's aan het nemen. In elk geval iets leuks waarbij onze handen niet naar benzine ruiken, en waarbij de WC's niet naar wiet ruiken, waarbij de vloer niet plakt van viezigheid, en waarbij we niet in de wachtrij moeten staan om om voor 4,5 euro een lauwe cola te kopen en we met geluk een bonneke van 0,80 kunnen inruilen.
                          .
                          Die mentaliteit en dat neerkijkende op anderen is weer heel erg typerend, spijtig

                          grts
                          Sieg

                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Klimop Bekijk bericht
                            Enkele dagen terug van onze Italië reis. Met EV. Nou dacht ik hier een reisverslag te posten. Maar wat ik hier lees is waanzin. Het hele assortiment anti- EV clichés opgerakeld. Keer op keer opnieuw. En dan die reacties als hier een EV rijder zijn ervaringen nog maar durft te posten.
                            Wow. Echt Wow.
                            Ik zal het dan maar kort houden. Probleemloze erg comfortabele reis. Geen tijdverlies noch aanschuiven bij de laadstations.
                            Thumbs up voor JuLi, Hombre, Silent M. en de anderen die de moed hebben om hier te getuigen over hun ervaringen.
                            Hmm, iemand die zich inschrijft op een fotografieforum om enkel het EV gebruik de hemel in te prijzen en verkondigend dat er bijlange geen nadelen zijn aan EV rijden.
                            Ik kan mis zijn maar dit lijkt verdacht veel op een dubbel accountje, zo hebben we er al veel gehad

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Ik vraag mij eigenlijk af op welke manier sommige mensen tanken, ik zie dat er hier zijn waarbij hun handen naar benzine ruiken als ze zijn gaan tanken, dat heb ik nog nooit meegemaakt.
                              Als het goed is, dan steek je het tankpistool in de vulopening van de auto, en daarna knijp je pas de hendel in (je knijpt de hendel dus niet in terwijl je het pistool in de vulopening steekt, en je haalt het pistool er ook niet uit zolang er nog benzine uit komt).
                              Als je een volle tank wil, dan kan je die hendel in blijven houden tot het pistool vanzelf afsluit.
                              Tenzij je dan het pistool bijna helemaal terug uit de vulopening haalt om de tank (de slang naar de tank) te vullen tot op het randje komt er nooit benzine op je handen.
                              (De tank zo ver vullen kan voor problemen zorgen met het systeem dat de benzinedampen opvangt, en dat kan veel geld kosten om te laten repareren, vul de tank tot het pistool afslaat, en stop dan ook met verder te tanken.)

                              Automobilisten die niet goed weten hoe ze moeten tanken, die kunnen dit eens bekijken:
                              Als je net je rijbewijs hebt of je laat normaal altijd je partner tanken word je misschien een beetje nerveus als je ziet dat je tank bijna leeg is. Weten hoe je moet tanken is een belangrijke vaardigheid, en toch leer je dat gek genoeg...


                              Verder heb ik niets tegen elektrische auto's, ik heb een paar keer meegereden met een elektrische auto, en dat rijdt heel comfortabel.
                              Maar voor mij persoonlijk past die niet in mijn beschikbare budget (arbeiderspensioen), en een nog belangrijkere reden is dat ik zo weinig kilometers per jaar met de auto rij dat de CO2 uitstoot juist hoger zal worden als ik toch een elektrische wagen zou kopen.
                              De uitgestoten CO2 van tijdens de productie zal hier nooit gecompenseerd kunnen worden tijdens de levensduur van die elektrische auto, het "break even point" van de CO2 uitstoot zal hier waarschijnlijk ergens op 30-40 jaar zitten, tegen dan vermoed ik dat er in de accu van die elektrische auto niet veel capaciteit meer over blijft...

                              In december vorig jaar ben ik met de auto naar de jaarlijkse controle geweest, 9 maanden later staat er minder dan 2000km extra op de teller, die auto verbruikt gemiddeld 5,5L benzine per 100km.
                              Dan ben ik er zeker van dat het voor het milieu een heel slechte zaak is als ik toch een elektrische wagen zou kopen.

                              Mijn enige persoonlijke ervaring met elektrische voertuigen was met de heftruck op het werk.
                              Die elektrische heftruck was zo'n 30 jaar geleden een flinke verbetering ten opzichte van de eerste heftruck op benzine, die later omgebouwd was naar LPG.
                              Verder heb ik op het werk ook nog een aantal dagen gewerkt met een elektrische hoogwerker.

                              En dan mag ik natuurlijk mijn elektrische fiets niet vergeten, die wordt altijd gebruikt om te winkelen (met een fietskar er achter als ik wat meer moet meebrengen), maar ook voor zo goed als alle andere verplaatsingen binnen een straal van zo'n 25 kilometer.
                              Dat is de voornaamste reden waarom mijn auto nu nog veel minder kilometers doet.
                              Maar ook toen ik nog werkte reed ik altijd met de fiets (toen was dat nog geen elektrische) naar het werk waardoor mijn auto zeker niet dagelijks werd gebruikt.
                              De accu van mijn elektrische fiets wordt bijna het hele jaar geladen met zonne-energie, en die fiets verbruikt minder dan 0,5KWh per 100km.
                              De accu heeft een capaciteit van 480Wh en daarmee zou ik zo'n 120km kunnen rijden als ik die leeg zou rijden, maar ik probeer de laadtoestand van die accu ergens tussen de 20 en 80% te houden.
                              Af en toe wordt die wel 100% geladen, in de hoop dat er een BMS in zit die de cellen balanceert, meestal gebeurt dat dan terwijl de accu 100% geladen wordt.
                              Ik hoop dat toch er een balanceer schakeling in die accu zit, dat is niet altijd zo bij kleinere accupacks waardoor die veel minder lang meegaan (onder andere Bosch boormachine accu's hebben geen balanceer schakeling waardoor die als je pech hebt niet veel langer meegaan dan de garantieperiode).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                                Weet U per toeval ook hoeveel liter olie er in één windmolen zit ?

                                grts
                                Sieg
                                Neen, weet ik niet. Lijkt me ook een totaal zinloze vraag.
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X