Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Je zou je nog lelijk kunnen mispakken aan opapol , iemand met tig licentiaat titels in de fysica, scheikunde en natuurkunde heeft duidelijk véél meer argumenten en inzichten over wat ze ons proberen op te dringen dan je zou vermoeden Hombre.
    Fysica en natuurkunde zijn hetzelfde. Allé, dat hebben ze mij toch wijsgemaakt als ik mijn papier gekregen heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Benieuwd naar het merk en type, in elk geval mooie cijfers.
      Hoezo benieuwd, toch nog interesse in een diesel?
      Mijn firma auto (Mercedes 220 CDI (W204)) was op zulke afstanden en bij beperkte snelheid
      ook makkelijk onder de 5 liter te houden en dat voor een 2147cc motor was TOP maar
      alles wat electronica betrof was een en al grote miserie, zo erg zelfs dat ik voor de 1.000Km
      verplaatsingen naar Duitsland de Audi A8 van het werk gebruikte.

Comment

• Over verbruik gesproken, geen enkele diesel laat staan benzine kan hier aan tippen. De EV-criticasters gaan op hun lip moeten bijten om dit feit gewoon te aanvaarden. De echte EV-haters zullen toch weer met enkele "ja, maar" conclusies afkomen

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Over verbruik gesproken, geen enkele diesel laat staan benzine kan hier aan tippen. De EV-criticasters gaan op hun lip moeten bijten om dit feit gewoon te aanvaarden. De echte EV-haters zullen toch weer met enkele "ja, maar" conclusies afkomen

Dat zal volledig kloppen dat die batterij bijgekomen is door die bergpas af te rijden door de recuperatie van het remmen.
          Maar geef ook de resultaten eens van de andere richting, hoeveel was het gebruik om er omhoog te rijden? ;-)
          Een diesel gaat misschien 20 procent meer verbruiken om die bergpas naar boven te rijden maar ook veel minder om naar beneden te rijden.
          Die EV verbruikt niks ik bergaf, maar in bergop mogelijks het dubbel.
          Last edited by VerSeg; 16 juli 2024, 13:09.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Over verbruik gesproken, geen enkele diesel laat staan benzine kan hier aan tippen. De EV-criticasters gaan op hun lip moeten bijten om dit feit gewoon te aanvaarden. De echte EV-haters zullen toch weer met enkele "ja, maar" conclusies afkomen
            Een bergpas afrijden zonder benzine, of diesel, te verbruiken kan ik ook.

" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Grapjas, uiteraard is de batterij bijgeladen door naar beneden te rijden
              Kan je dan ook even aangeven hoeveel het verbruik was om naar boven te rijden, of tot daar te geraken ?

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Een bergpas afrijden zonder benzine, of diesel, te verbruiken kan ik ook.
                Ja, zelfs zonder airco, stuur- en rembekrachtiging
                Hombre

Comment

• Lukt met een PHEV ook hoor

Comment

• OK dan, vermits we niet allemaal boven op een berg wonen kan dit mss de twijfelaars over stag doen gaan…

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                      OK dan, vermits we niet allemaal boven op een berg wonen kan dit mss de twijfelaars over stag doen gaan…

https://www.autoindustriya.com/auto-...-warranty.html
                      Je moet er wel voor verhuizen want blijkbaar enkel in Thailand om de locale autoindustrie een boost te geven met hun 100 jarig bestaan.
                      Hier blijkbaar nog steeds 7 jaar of 150.000 km als ik het juist heb en ook maar pas als de totale capaciteit onder de 70% zakt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

En nu hetzelfde als het koud is... verbruik +10-20%... Ik rijd meer als het koud is en ik de verwarming moet opzetten dan bergpassen op en af. Weer zo'n randgeval dat niets zegt over dagelijks gebruik hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Je moet er wel voor verhuizen want blijkbaar enkel in Thailand om de locale autoindustrie een boost te geven met hun 100 jarig bestaan.
                          Hier blijkbaar nog steeds 7 jaar of 150.000 km als ik het juist heb en ook maar pas als de totale capaciteit onder de 70% zakt.
                          Ja, misschien wel. Maar het toont wel het vertrouwen in hun product. Ik herinner me toch niets in die aard bij het 75-jarig bestaan van Opel België. Of gelijk ander merk. Integendeel, bij de aankoop van mijn Opel Rekord begin jaren '80 kreeg ik 1 jaar garantie bij 15.000km. En binnen die garantie een waterpomp én de starter mogen vervangen (starter op eigen kosten). In totaal drie of vier waterpompen op 7 jaar en in de winter kon je maar best karton voor de radiator steken en petroleum of wat benzine bijtanken anders bevroor de diesel tijdens het rijden. Na 7 jaar roestgaten waar je gewoon met de vinger kon doorsteken. Slechtste wagen ooit!
                          Hombre

Comment

Ja, misschien wel. Maar het toont wel het vertrouwen in hun product. Ik herinner me toch niets in die aard bij het 75-jarig bestaan van Opel België. Of gelijk ander merk. Integendeel, bij de aankoop van mijn Opel Rekord begin jaren '80 kreeg ik 1 jaar garantie bij 15.000km. En binnen die garantie een waterpomp én de starter mogen vervangen (starter op eigen kosten). In totaal drie of vier waterpompen op 7 jaar en in de winter kon je maar best karton voor de radiator steken en petroleum of wat benzine bijtanken anders bevroor de diesel tijdens het rijden. Na 7 jaar roestgaten waar je gewoon met de vinger kon doorsteken. Slechtste wagen ooit!
                            euh, meen je dat nu dat je over auto's spreekt van meer dan 40 jaar geleden om een vergelijk te maken ??

grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

euh, meen je dat nu dat je over auto's spreekt van meer dan 40 jaar geleden om een vergelijk te maken ??

grts
                              Sieg
                              Jawel, want het toont aan hoever de brandstof aangedreven auto's op 40 jaar geëvolueerd zijn (of 40 jaar nodig gehad hebben) om nu voor de meeste merken 2 of drie jaar garantie te geven, zij het soms met een kilometerbeperking. En dan vind ik het indrukwekkend voor een in de autogeschiedenis piepjonge techniek als elektrische aandrijving 7 of 8 jaar garantie te geven (gewoonlijk 150.000km). Zet daarnaast de stunt van MG Thailand om voor een aantal modellen levenslang garantie te geven dan geeft dat vertrouwen voor de toekomst.
                              Hombre

Comment

Ja, zelfs zonder airco, stuur- en rembekrachtiging
                                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                                Jawel, want het toont aan hoever de brandstof aangedreven auto's op 40 jaar geëvolueerd zijn (of 40 jaar nodig gehad hebben) om nu voor de meeste merken 2 of drie jaar garantie te geven, zij het soms met een kilometerbeperking. En dan vind ik het indrukwekkend voor een in de autogeschiedenis piepjonge techniek als elektrische aandrijving 7 of 8 jaar garantie te geven (gewoonlijk 150.000km). Zet daarnaast de stunt van MG Thailand om voor een aantal modellen levenslang garantie te geven dan geeft dat vertrouwen voor de toekomst.
                                Met: "een bergpas afrijden zonder benzine, of diesel, te verbruiken kan ik ook. " ging het dan ook over een auto van +40 jaar geleden hé.
                                Die hadden geen airco, geen servostuur noch servoremmen. Die hadden soms gewone trommelremmen maar meestal duoplex trommelremmen.
                                Duoplex-systemen hebben remschoenen met zelfbekrachtiging. ​​
                                Last edited by Skitch; 17 juli 2024, 22:17.
                                " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Working...
                                X