Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Pffffffff, ER wordt hier teveel met bloemen gegooid waar de potten nog aanhangen. Ik lees de laatste berichten en het lijkt precies op een afreking van enkele leden onder elkaar. FOEI !!!!!
    Leuk toch

Bwa wat moeten we anders doen naast voetbal of Tour de France kijken? Foto's nemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      De hypocriet is diegene die weet hoeveel kms ik doe per jaar met mijn "mazoutstoof".
      Tenminste terug on topic, Geerten zal trots op je zijn.
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Hoe goed uw opmerkzaamheid is met betrekking tot de BEV onderweg in Noorwegen kan ik natuurlijk moeilijk inschatten. Niet alle BEV zijn als dusdanig snel te herkennen. Zo heb ik deze week nog geen enkele Landrover of Jaguar op de weg gezien, dat wil daarom niet zeggen dat er geen rondrijden in BE. Of misschien heb ik het gewoon niet opgemerkt omdat ik geen aandacht voor had.
        Maar ik denk dat u, net zoals Geerten de bovenstaande grafiek verkeerd geïnterpreteerd hebt. Het zijn nochtans officiële cijfers die u online kan controleren. Echter, het gaat hier over de nieuw ingeschreven voertuigen in de maand juni 2024 en niet over het volledige wagenpark in Noorwegen. Wat op zich natuurlijk al een mooie verwezenlijking is, maar natuurlijk rijden er nog andere, oudere auto's rond.
        Op dit moment mag men er van uit gaan dat er ongeveer 24% BEV in dat volledige wagenpark zitten tegenover 27% benzinewagens en nog steeds 37% diesel en 12% hybride. Met de snelheid waarmee de transitie daar nu gaat zullen er waarschijnlijk volgend jaar al meer BEV rondrijden dan benzinewagens. Dat diesel helemaal op de retour is ziet u in de cijfers voor de nieuwe wagens, maar ze zullen heus nog wel enige tijd rondrijden.

Ter aanvulling:
        https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...-in-noorwegen/
        Ik denk niet dat jij over mijn opmerkzaamheid hebt te oordelen, noch over mijn interpretatievermogen.
        Toch wel zielig dat je met dergelijke kronkelingen je gelijk wilt halen. Soit.

Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Pffffffff, ER wordt hier teveel met bloemen gegooid waar de potten nog aanhangen. Ik lees de laatste berichten en het lijkt precies op een afreking van enkele leden onder elkaar. FOEI !!!!!
          Het loopt inderdaad de spuigaten uit, het probleem is ook dat genuanceerd antwoorden niet helpt.
          Er is maar één visie die mag gehoord worden, en die is beleefd gezegd erg conservatief.

Ik geef dus af en toe een kwinkslag of een sneer terug .

Als ik daarmee de bullebakken die stilaan de wereld domineren nog even kan tegenhouden ben ik al tevreden.

Comment

• Misschien zouden de idealisten beter minstens 1 voet terug op aarde moeten krijgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Misschien zouden de idealisten beter minstens 1 voet terug op aarde moeten krijgen?
              Leg nu eens even rustig uit waarom idealisme u stoort ?

Comment

• Idealisme stoort me niet behalve wanneer de idealisten het voorstellen dat hun ideeën realistisch zijn. Want iedereen met enkele hersencellen die functioneren ziet direct de gaten in hun redenering. Als je enkel de roze kant ziet en weigert het hele plaatje te zien dan ben je verkeerd. Net zoals die die zeggen dat er niets aan de hand is.

Comment

Idealisme stoort me niet behalve wanneer de idealisten het voorstellen dat hun ideeën realistisch zijn. Want iedereen met enkele hersencellen die functioneren ziet direct de gaten in hun redenering. Als je enkel de roze kant ziet en weigert het hele plaatje te zien dan ben je verkeerd. Net zoals die die zeggen dat er niets aan de hand is.
                  In de veronderstelling dat u het tegen mij hebt zal ik de opmerking over het gebrek aan hersencellen even opzij zetten .
                  In de zelfde veronderstelling dat de grondtoon van deze discussie de vergroening aka decarbonisering is, lijkt het me net niet erg verstandig de evidente nadelen van een overmatig gebruik van fossiele brandstoffen te blijven negeren.
                  Zowel via wetgeving als door - al dan niet gesubsidieerde - bedrijfsinvesteringen is de transitie al lang bezig en ook op veel vlakken economisch zinvol (wat m.i. evident is voor een blijvend succes). Er is al teveel in geïnvesteerd om dit nog te stoppen, en wie hoopt op bepaalde bewegingen om dit terug te draaien moet vanavond maar even naar het nieuws kijken (om een kat een kat te noemen: er is een beangstigende correlatie tussen iemands visie over de milieu en zijn politieke overtuiging ).
                  Het is ook helemaal niet de bedoeling dat morgen iedereen met een EV rijdt (ik rij trouwens zelf nog met een diesel al is het maar om simpele reden van goed huisvaderbeleid) maar ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat verstandige mensen alles op alles zetten om fossiele brandstoffen als enig zaligmakend te verklaren. Ze praten hiermee enkel bepaalde belangengroepen na.

Het spijt me om nogal cru te zeggen wat ik hierover denk en zal naar mijn laatste hersencellen luisteren die zitten te roepen om dit forum (en zolang dit in deze vorm bestaat ook BD) alsnog te verlaten.
                  Last edited by palombian; 7 juli 2024, 22:57. Reden: fossiele brandstoffen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

In de veronderstelling dat u het tegen mij hebt zal ik de opmerking over het gebrek aan hersencellen even opzij zetten .
                    Whatever floats your boat.

Ik kan het hier allemaal niet bijhouden wie wat etc. Ik reageer enkel om algemene "visies". Als je zelf niet kan zien dat politiek geen enkel inzicht heeft in wetenschap, laat staan begrijpt waar het over gaat, dan heb je een probleem. Er is nog nooit enige politieke "beslissing" genomen die kant of wal raakte om een verschil te maken op lagere termijn (*) dan de tijd dat ze verkozen zijn. en zelfs daarin schieten ze vaak te kort. Enig probleem is dat we gebonden zijn aan hun beslissingen die kant noch wal raken en gebasserd zijn op kortzichtige "inzichten" van zelfverklaarde experten. Experten die er vaker op gebrand zijn om in de belangstelling te komen dan om een nuttige bijdrage te levren aan de problemen die er zijn.

(*) tenzij voor hun portemonee of die van hun vriendjes met dezelfde partijkaart waar ze graag eens mee op restaurant gaan.

Comment

Whatever floats your boat.

Ik kan het hier allemaal niet bijhouden wie wat etc. Ik reageer enkel om algemene "visies". Als je zelf niet kan zien dat politiek geen enkel inzicht heeft in wetenschap, laat staan begrijpt waar het over gaat, dan heb je een probleem. Er is nog nooit enige politieke "beslissing" genomen die kant of wal raakte om een verschil te maken op lagere termijn (*) dan de tijd dat ze verkozen zijn. en zelfs daarin schieten ze vaak te kort. Enig probleem is dat we gebonden zijn aan hun beslissingen die kant noch wal raken en gebasserd zijn op kortzichtige "inzichten" van zelfverklaarde experten. Experten die er vaker op gebrand zijn om in de belangstelling te komen dan om een nuttige bijdrage te levren aan de problemen die er zijn.

(*) tenzij voor hun portemonee of die van hun vriendjes met dezelfde partijkaart waar ze graag eens mee op restaurant gaan.
                      De politiek en meer bepaald de overheid moet zich laten informeren door wetenschappers en handelen naar de bevindingen waar nuttig of noodzakelijk. Maar als deze wetenschappers een niet zo vrolijke boodschap hebben, zal de politieker het mogelijke doen om dit te ontkennen dan wel te minimaliseren want slecht nieuws kost stemmen, of dit nu klimaat betreft, de staatsschuld, een onbekend virus of een oorlog op een paar duizend kilometer van hier. Met als gevolg dat zonder afdoende ingrijpen die boodschap steeds dringender wordt. En dan zoeken mensen een uitweg, ook al begrijpen de meeste wel de noodzaak. Alsof het luisteren naar bepaalde politieke strekkingen er voor zal zorgen dat deze dringende problemen zullen verdwijnen.

Met als enige gevolg dat uiteindelijk de te nemen maatregelen sneller en drastischer worden.
                      Hombre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

Ik denk niet dat jij over mijn opmerkzaamheid hebt te oordelen, noch over mijn interpretatievermogen.
                        Toch wel zielig dat je met dergelijke kronkelingen je gelijk wilt halen. Soit.
                        Neen, ik wil met feiten mijn gelijk halen maar je hebt enkel de eerste twee zinnen gelezen. Scroll in het vervolg wat verder door dan kan je to the point reageren in plaats van je om niets op te winden.
                        Hombre

Comment

• De oliemaatschappij die vorig jaar 121 miljard dollar winst maakte gaat samenwerken met Renault. Je kan je daar vragen bij stellen.

De Saoedische oliegigant Aramco neemt een belang van 10% in de joint venture Horse Powertrain van Renault en Geely, die de verbrandingsmotoren van morgen ontwikkelt. Deze deal, die het bedrijf waardeert op 7,4 miljard euro, roept vragen op in een tijd waarin de elektrische transitie is ingezet.

Hombre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            De oliemaatschappij die vorig jaar 121 miljard dollar winst maakte gaat samenwerken met Renault. Je kan je daar vragen bij stellen.

De Saoedische oliegigant Aramco neemt een belang van 10% in de joint venture Horse Powertrain van Renault en Geely, die de verbrandingsmotoren van morgen ontwikkelt. Deze deal, die het bedrijf waardeert op 7,4 miljard euro, roept vragen op in een tijd waarin de elektrische transitie is ingezet.
                            Omdat ze verder denken dan alleen maar EV misschien ?

grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Omdat zij zaken zien aankomen die de idealisten niet zien?

Comment

Working...
                              X