Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Ik zie dat mijn account nog steeds niet afgesloten is………

Is Noorwegen met slechts 5,5 miljoen inwoners niet het meest hypocriete land ter wereld als het om groene energie gaat Hombre?
    Staat op de vijftiende plaats ter wereld op vlak van olie productie maar zo GROEN als ze zich voor
    doen zijn ze echt niet, neem ze hun olieplatformen en hydro centrales af en de situatie zal er snel heel anders uit zien.
    Leg maar eens uit hoe ze dat hier “Weldra in België” zullen waar maken, nul grondstoffen en zowat
    de hoogste belastingen ter wereld.
    Ik zal je reactie hierop misschien wel eens lezen, maar eigelijk interesseert het mij geen bal.
    Bakje gevuld en morgen richting het zuiden, 800Km verder 5 minuten bijtanken (zal mij pakweg
    100€ kosten), KLIK

https://www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=88&l=nl
    Wat heb jij nu ineens tegen Noorwegen ?

Met nul grondstoffen hebben we er hier in België juist veel meer belang bij om onze afhankelijkheid ervan te verminderen, nee toch ?

Prettige vakantie en blijf hier voor jouw en onze gemoedsrust alstublieft weg (spaart heelwat repliek op tendensieuze posts ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

wat heb jij nu ineens tegen noorwegen ?

Met nul grondstoffen hebben we er hier in belgië juist veel meer belang bij om onze afhankelijkheid ervan te verminderen, nee toch ?

Prettige vakantie en blijf hier voor jouw en onze gemoedsrust alstublieft weg (spaart heelwat repliek op tendensieuze posts ).
      Graag, maar ze willen mij blijkbaar niet kwijt………….. :d
      Last edited by Geerten; 5 juli 2024, 22:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

Ik ben net terug van een rondtrip door Noord-Noorwegen.
        Ik dacht voor vertrek in Noorwegen niks anders te zien dan EV's op de baan, maar niks was minder waar.
        Ikzelf had een hybride, maar merkte dat de meeste laadpalen in het Noorden er grotendeels werkloos bij stonden.
        De overgrote deel van de Noren tankten fossiele brandstoffen.
        De meeste wagens waar ze mee reden waren uit de kluiten gewassen SUV's zoals Volvo XC90 en dergelijke.
        Toch wel een heel ontnuchterende vaststelling van een zogenaamde 'groene' natie.
        Je hebt gelijk Leopard, allemaal duimzuigerij die cijfers van Hombre, zoek het maar eens op.
        die mens is danig gefrustreerd over zijn EV miskoop en bijhorende laadstress dat hij dat draadje
        hier als een soort therapie gebruikt allemaal omwille van dat 250 Km uitstapje.

Comment

Je hebt gelijk Leopard, allemaal duimzuigerij die cijfers van Hombre, zoek het maar eens op.
          die mens is danig gefrustreerd over zijn EV miskoop en bijhorende laadstress dat hij dat draadje
          hier als een soort therapie gebruikt allemaal omwille van dat 250 Km uitstapje.
          Ha, Geerten is terug zijn eigen arrogante zelf lees ik. Duidelijk wat energie teruggevonden na zijn zielige vaarwel post. Als die niet weer is verdwenen of aangepast tenminste. Dat zou weer jammer zijn voor de drie gasten die een reactie plaatsten.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Alleen al om die paar mensen te irriteren zou ik blijven

Comment

Dan moet je uitloggen en niet terugkomen hé. De admins laten die accounts gewoon open staan want de meesten komen toch terug. Minder werk op die manier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

Alleen al om die paar mensen te irriteren zou ik blijven
                Verbeter me wanneer ik het verkeerd zou verstaan hebben dat ik bij die "paar mensen" behoor, maar dan zou de zelfvoldane en blijkbaar door velen bewonderde visie van Geerten hier tot norm verheven worden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Verbeter me wanneer ik het verkeerd zou verstaan hebben dat ik bij die "paar mensen" behoor, maar dan zou de zelfvoldane en blijkbaar door velen bewonderde visie van Geerten hier tot norm verheven worden ?
                  Mag iedereen voor zichzelf uitmaken...

...Zelfkennis is het begin van alle wijsheid... en een goed verstaander heeft maar een half woord nodig en nog iets van pot...verwijt...ketel syndroom....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

Ik ben net terug van een rondtrip door Noord-Noorwegen.
                    Ik dacht voor vertrek in Noorwegen niks anders te zien dan EV's op de baan, maar niks was minder waar.
                    Ikzelf had een hybride, maar merkte dat de meeste laadpalen in het Noorden er grotendeels werkloos bij stonden.
                    De overgrote deel van de Noren tankten fossiele brandstoffen.
                    De meeste wagens waar ze mee reden waren uit de kluiten gewassen SUV's zoals Volvo XC90 en dergelijke.
                    Toch wel een heel ontnuchterende vaststelling van een zogenaamde 'groene' natie.
                    Hoe goed uw opmerkzaamheid is met betrekking tot de BEV onderweg in Noorwegen kan ik natuurlijk moeilijk inschatten. Niet alle BEV zijn als dusdanig snel te herkennen. Zo heb ik deze week nog geen enkele Landrover of Jaguar op de weg gezien, dat wil daarom niet zeggen dat er geen rondrijden in BE. Of misschien heb ik het gewoon niet opgemerkt omdat ik geen aandacht voor had.
                    Maar ik denk dat u, net zoals Geerten de bovenstaande grafiek verkeerd geïnterpreteerd hebt. Het zijn nochtans officiële cijfers die u online kan controleren. Echter, het gaat hier over de nieuw ingeschreven voertuigen in de maand juni 2024 en niet over het volledige wagenpark in Noorwegen. Wat op zich natuurlijk al een mooie verwezenlijking is, maar natuurlijk rijden er nog andere, oudere auto's rond.
                    Op dit moment mag men er van uit gaan dat er ongeveer 24% BEV in dat volledige wagenpark zitten tegenover 27% benzinewagens en nog steeds 37% diesel en 12% hybride. Met de snelheid waarmee de transitie daar nu gaat zullen er waarschijnlijk volgend jaar al meer BEV rondrijden dan benzinewagens. Dat diesel helemaal op de retour is ziet u in de cijfers voor de nieuwe wagens, maar ze zullen heus nog wel enige tijd rondrijden.

Ter aanvulling:
                    Hombre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht

Als -ooit- groot Noorwegen-fanaat moet ik Geert gelijk geven. Het zijn hypocrieten. Zodanig zelfs dat ik ze na 39 jaar en dito bezoeken definitief de wacht heb aangezegd.
                      Met hier de evenzeer hypocriete groene bende opapol jij kan het maar al te goed weten,
                      toen die bende besloten heeft om honderden Amerikaanse eiken van 200 jaar oud te rooien,
                      zogezegd omdat deze uitheems waren, de longen van de aarde worden in een veel sneller tempo
                      vernietigd dan de gewone mens dat kan oplossen door zijn met mate gebruikte diesel of benzine auto.
                      Zonder dat we weten hoe vervuilend een EV zal zijn van bouw tot recyclage.
                      Wat wel zeker is, es dat een EV maar een leven beschoren is van minder dan 12 jaar, waar een
                      diesel of benzine het in veel gevallen véél langer trekt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht

Als -ooit- groot Noorwegen-fanaat moet ik Geert gelijk geven. Het zijn hypocrieten. Zodanig zelfs dat ik ze na 39 jaar en dito bezoeken definitief de wacht heb aangezegd.
                        Tja wat de een hypocriet noemt is voor een ander realpolitik : ze verkopen hun diesel en benzine alvast niet aan spotprijzen op hun thuismarkt teneinde hun burgers tevreden te houden en laten het vuile werk ook niet opknappen door gastarbeiders uit Azië zoals andere petro-staten.
                        Intussen hebben ze een staatsfonds van meer dan 2000 miljard opgebouwd dat ten goede moet komen aan de komende generaties ipv het te besteden aan allerhande megalomane droomprojecten in de woestijn.

Het is wel dankzij hun dat wij hier in Europa nog lokaal aan gas en petroleumderivaten geraken zonder beroep te moeten doen op ondemocratische regimes van elders.

En zeg eens opapol :

Vraag je telkens vanwaar de diesel afkomstig is telkens je uw rijdende mazoutstoof gaat voltanken ? Wie is dan de hypocriet …?

Comment

• Pffffffff, ER wordt hier teveel met bloemen gegooid waar de potten nog aanhangen. Ik lees de laatste berichten en het lijkt precies op een afreking van enkele leden onder elkaar. FOEI !!!!!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Met hier de evenzeer hypocriete groene bende opapol jij kan het maar al te goed weten,
                            toen die bende besloten heeft om honderden Amerikaanse eiken van 200 jaar oud te rooien,
                            zogezegd omdat deze uitheems waren, de longen van de aarde worden in een veel sneller tempo
                            vernietigd dan de gewone mens dat kan oplossen door zijn met mate gebruikte diesel of benzine auto.
                            Zonder dat we weten hoe vervuilend een EV zal zijn van bouw tot recyclage.
                            Wat wel zeker is, es dat een EV maar een leven beschoren is van minder dan 12 jaar, waar een
                            diesel of benzine het in veel gevallen véél langer trekt.
                            Of: hoe kan ik zoveel mogelijk onzin uitkramen in drie zinnen.
                            Hombre

Comment

• De hypocriet is diegene die weet hoeveel kms ik doe per jaar met mijn "mazoutstoof".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                                ......................................
                                .............................................. uw rijdende mazoutstoof gaat voltanken ? .....................................
                                Je doet het niveau van jouw argumentatie dalen tot onder dat van de riooldeksels.
                                Zielig.
                                Last edited by Skitch; 7 juli 2024, 15:55.
                                " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Working...
                                X