Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Ook van Volkswagen doen heel wat artikels de ronde waarbij melding wordt gemaakt van 60 miljard investering in de verbrandingsmotor. Men "vergeet" dan weer meestal te vermelden dat er 120 miljard investering voorzien wordt voor de verdere ontwikkeling en bouw van elektrische voertuigen. Een detail, zeker?
    Een detail dat je weer misbruikt om laten te passen in uw gedachtengang zeker?
    Het is zeker zo dat ze blijven investeren in EV, maar het grote verschil is dat ze van 0 investering in nieuwe verbrandingsmotoren naar 60 miljard gaan.
    Er werd eerder beslist geen nieuwe verbrandingsmotoren meer te ontwikkelen, nu terug wel wat dus een ommekeer is.
    Verder hebben ze de productie van EV op een lager pitje gezet, sommige fabrieken zelfs tijdelijk stop gezet en bepaalde modellen EV gaan zelfs gestopt worden.
    En zo is het niet enkel bij VW.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

En als personen hier enkel en alleen artikels posten met een voor EV's negatieve teneur en zich erom verkneukelen, tja. Wie het schoentje past zeker?
      Om het bij uw wel zeer toepasselijke uitspraak te houden.
      Het is niet omdat die schoenen voor u perfect passen en je geen pijnlijke voeten hebt, dat die schoenen voor iedereen perfect zijn. ;-)
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Een detail dat je weer misbruikt om laten te passen in uw gedachtengang zeker?
        Het is zeker zo dat ze blijven investeren in EV, maar het grote verschil is dat ze van 0 investering in nieuwe verbrandingsmotoren naar 60 miljard gaan.
        Er werd eerder beslist geen nieuwe verbrandingsmotoren meer te ontwikkelen, nu terug wel wat dus een ommekeer is.
        Verder hebben ze de productie van EV op een lager pitje gezet, sommige fabrieken zelfs tijdelijk stop gezet en bepaalde modellen EV gaan zelfs gestopt worden.
        En zo is het niet enkel bij VW.
        En dan gaan die investeringen voor de verbrandingsmotor voor het grootste gedeelte naar digitalisering en elektromotoren in hybride wagens. Of dacht je dat de fabrikanten na 138 jaar nu plots het licht gezien hebben en een verbrandingsmotor kunnen ontwikkelen zonder uitstoot? Een nieuwe verbrandingsmotor ontwikkelen nog net even voor het stopt? Denk ik niet. Een groot deel van die investeringen gaan ook gewoon naar de nieuwe -door EU opgelegde- veiligheidsnormen te implementeren in bestaande automodellen. Als je vrij onverwacht van enkele modellen de productie niet stopzet in pakweg 2025, zal je ze wel moeten aanpassen om aan de normen van 2025 te voldoen.
        Maar soit, het is nu eenmaal zo, het virtueel gejuich door de EV-haters (en vooral de olie-industrie) spat gewoon van het scherm af
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

..........................................
          Ook van Volkswagen doen heel wat artikels de ronde waarbij melding wordt gemaakt van 60 miljard investering in de verbrandingsmotor. Men "vergeet" dan weer meestal te vermelden dat er 120 miljard investering voorzien wordt voor de verdere ontwikkeling en bouw van elektrische voertuigen. Een detail, zeker?
          Neen. Geen detail.
          Als je 120 miljard investeert in een product omdat de overheid het opdringt maar de markt niet mee wil dan heb je geen return van dat geld. En zo ga je failliet.
          Met honderdduizenden werklozen tot gevolg.
          Gelukkig komen de CEO's van de Europese auto industrie terug met hun voeten op aarde.
          Een goede CEO moet realistisch blijven.

Last edited by Skitch; 3 juli 2024, 19:19.
          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

Tja,

“als niet komt tot iet , dan kent iet zichzelve niet…”

denk ik dan…
            Als je vertrekt van "NIET" bij "als NIET komt tot iet, ..... " dan is dat een zware en onterechte belediging.

Toen ik nog voor een Duitse firma werkte, nu met 83.000 werknemers, kwam, tijdens een stage, de CEO/eigenaar op mijn schouder kloppen toen ik door een raam van een grote machinezaal keek, waar honderden werknemers aan draaibanken, freesmachines etc. aan het werken waren. Hij zei me: "Het is voor die mensen dat je werkt. Die hebben allen een gezin te voeden."
            Dat is een heel andere insteek dan het over "niet" te hebben. Al die mensen zijn waardevol.
            En er zijn daar, gelukkig, inderdaad mensen bij die doorgroeien. En zodoende ervoor zorgen dat die andere werknemers hun gezin kunnen voeden.
            Last edited by Skitch; 3 juli 2024, 13:50.
            " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

En dan gaan die investeringen voor de verbrandingsmotor voor het grootste gedeelte naar digitalisering en elektromotoren in hybride wagens. Of dacht je dat de fabrikanten na 138 jaar nu plots het licht gezien hebben en een verbrandingsmotor kunnen ontwikkelen zonder uitstoot? Een nieuwe verbrandingsmotor ontwikkelen nog net even voor het stopt? Denk ik niet.
              Wat jij denkt, zal hun worst wezen. :-)
              Ze gaan inderdaad investeren in de ontwikkeling van nieuwe motoren zoals ze aangekondigd hebben.
              Er is trouwens geen verbod meer op diesel- of benzinemotoren en geen verplichting met EV te rijden, enkel een verplichting om klimaatneutraal te zijn en de uitstoot weg te werken.
              Als ze met nieuwe motoren de totale uitstoot van fabricage en gebruik lager krijgen dan het totaal van een EV, dan zou het tij een rap kunnen keren.
              Vooral dat ook meer en meer landen tegen een verbod van verbrandingsmotoren zijn.
              PS: VW heeft ook worsten met artikelnummer.
              Last edited by VerSeg; 3 juli 2024, 14:05.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

Als je vertrekt van "NIET" bij "als NIET komt tot iet, ..... " dan is dat een zware en onterechte belediging.

Toen ik nog voor een Duitse firma werkte, nu met 83.000 werknemers, kwam, tijdens een stage, de CEO/eigenaar op mijn schouder kloppen toen ik door een raam van een grote machinezaal keek, waar honderden werknemers aan draaibanken, freesmachines etc. aan het werken waren. Hij zei me: "Het is voor die mensen dat je werkt. Die hebben allen een gezin te voeden."
                Dat is een heel andere insteek dan het over "niet" te hebben. Al die mensen zijn waardevol.
                En er zijn daar inderdaad mensen bij die doorgroeien. En zodoende ervoor zorgen dat die andere werknemers hun gezin kunnen voeden.
                Doe geen moeite Skitch ze zijn het niet waard,
                mijn aanvraag om mijn account volledig te schrappen is ingediend,
                jammer van de tijd die ik hier ingestoken heb.
                Een mens kan zich nu eenmaal vergissen.
                Maar geen probleem, ik beheer samen met Vincent (ook een ex BD lid) een privé
                groep op FB waar enkele BD verlaters deel van uitmaken.
                Namelijk Techno-Babbel.
                Last edited by Geerten; 3 juli 2024, 14:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Ok, jullie zien mij hier liever niet meer, als ik dit keer BD verlaat zal het voor altijd zijn.
                  Jullie beslissen in naam van mensen die het WEL met mij eens zijn.
                  Zo zijn velen mij vóór gegaan die sommigen hier nog wel zullen kennen.
                  Ik denk niet dat je mag verwachten dat iedereen het hier met je eens is.
                  Als dat wel zo was (is) wil dit zeggen dat er hier maar één waarheid mag verkondigd worden.
                  Wanneer mensen die het van een andere kant bekijken - of gewoon de kerk in het midden proberen te houden - dan nog worden afgemaakt voor hun als éénzijdige bestempelde visie zijn we m.i. niet goed bezig .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Neen. Geen detail.
                    Als je 120 miljard investeert in een product omdat de overheid het opdringt maar de markt niet wil mee dan heb je geen return van dat geld. En zo ga je failliet.
                    Met honderdduizenden werklozen tot gevolg.
                    Gelukkig komen de CEO's van de Europese auto industrie terug met hun voeten op aarde.
                    Een goede CEO moet realistisch blijven.
                    100% mijn gedacht Skitch
                    Ook de Toyota groep heeft er van dag één niet in geloofd, maar door dwangsommen
                    toch deels en tegen hun gedacht moeten instappen, de tijd zal het uitwijzen.

Ps. dit was mijn laatste post op BD, het ga jullie die het goed met mij meenden goed.

Comment

Ok, jullie zien mij hier liever niet meer, als ik dit keer BD verlaat zal het voor altijd zijn.
                      Jullie beslissen in naam van mensen die het WEL met mij eens zijn.
                      Zo zijn velen mij vóór gegaan die sommigen hier nog wel zullen kennen.
                      Proficiat Silent M.​ !!

Comment

100% mijn gedacht Skitch
                        Ook de Toyota groep heeft er van dag één niet in geloofd, maar door dwangsommen
                        toch deels en tegen hun gedacht moeten instappen, de tijd zal het uitwijzen.

Ps. dit was mijn laatste post op BD, het ga jullie die het goed met mij meenden goed.
                        Vermits ik zelf niet zoveel meer op BD kom, heb ik er pas laat bij stilgestaan dat je hier voorheen als demeyereg door het forum ging. Het waren je uitlatingen over Mercedes die mijn nikkel deed vallen Apropos ik rijd inmiddels al 3 jaar met zo'n Euro6d diesel hybride rond tot grote tevredenheid.

Maar dit terzijde merk ik wel dat hier op Chit-Chat het laatste woord toch telkens heel belangrijk is voor velen en als je dan niet op tijd afstand kan nemen, je hééél vééél tijd aan zo'n forum kan spenderen (ten koste van andere leukere bezigheden). Dus ik denk dat dit wel een goede beslissing is
                        Last edited by frank207be; 3 juli 2024, 17:04. Reden: nemen ipv doen

Comment

Ja, je hebt gelijk. Ik had misschien beter "mijn merk" geschreven dan "mijn auto". Het was dan ook maar een steek naar zij die niet geloven dat ik enkel positieve ervaringen heb aan mijn overstap van diesel/benzine naar elektrisch rijden. Vandaar ook de grijns al was dat misschien beter een .
                          En als personen hier enkel en alleen artikels posten met een voor EV's negatieve teneur en zich erom verkneukelen, tja. Wie het schoentje past zeker?
                          om rond de kerk te rijden, zeker als je zegt dat 250km een grote verplaatsing is voor jou
                          Dus ik begrijp best dat U tevreden bent met uw EV ... maar dat geldt niet voor iedereen en net dat wil U niet gehoord hebben

grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

om rond de kerk te rijden, zeker als je zegt dat 250km een grote verplaatsing is voor jou
                            Dus ik begrijp best dat U tevreden bent met uw EV ... maar dat geldt niet voor iedereen en net dat wil U niet gehoord hebben

grts
                            Sieg
                            Eerst even leren begrijpend lezen, jongen.

Het onvermijdelijke:

Je moet straks verder omrijden om je peut te halen, tankstations in Nederland verdwijnen langzaam. Dit moet je weten.
                            Hombre

Comment

Eerst even leren begrijpend lezen, jongen.

Het onvermijdelijke:

https://www.autoblog.nl/nieuws/aanbo...lveert-6914528
                              Uiteindelijk zal het aantal tankstations wel verminderen als de vraag naar benzine en diesel vermindert, maar er zijn er (hier in de buurt toch heel zeker) meer dan voldoende, als hier in het dorp de helft van de tankstations verdwijnt, dan blijven er nog steeds 3 over, en dat zal dan ook voldoende zijn als een groter deel van de automobilisten elektrisch moet rijden omdat ze anders geen bedrijfswagen meer krijgen.
                              Het overgrote deel van de elektrische wagens blijft nog steeds bedrijfswagens, de enige particulieren die er mee rond rijden, die hebben een meer dan gemiddeld inkomen en die gebruiken die elektrische wagen bijna altijd als tweede wagen voor de kortere verplaatsingen.
                              Voor de meesten blijft een elektrische wagen gewoonweg onbetaalbaar, dat is de voornaamste reden waarom er nog zoveel auto's met een verbrandingsmotor worden verkocht.

In Nederland zullen het vooral eerst de tankstations zijn in de buurt van de Belgische en Duitse grens die verdwijnen, omdat daar nu al bijna niemand gaat tanken omdat de brandstofprijzen in Nederland meestal een stuk hoger zijn dan hier.
                              Ik zit hier aan de kant waar de Nederlanders hun goedkopere brandstof komen halen, de meeste tankstations hier in de buurt zijn dan ook veel rendabeler dan die net over de grens.
                              Aan de tankstations zie je veel auto's met Nederlandse nummerplaten, en je ziet die op sommige plaatsen in het weekend ook wel eens aanschuiven omdat er meer van hun landgenoten tegelijk willen komen tanken (in Wortel heb ik al een paar keer gezien dat het heel druk was met Nederlandse auto's aan het tankstation, ik kom er dan wel altijd op de fiets voorbij).
                              Gelukkig duurt dat tanken maar een paar minuten, daardoor is de rij wachtenden aan de meeste tankstations ook niet zo lang.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

• Nog slechts 2% dieselwagens ingeschreven in Noorwegen. zo'n 97% van nieuwe wagens zijn batterijwagens, 80% volledig elektrisch. Weldra ook de situatie in België. Nochtans ook behoorlijk koude winters daar.

Hombre

Comment

Working...
                                X