Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtLaten we vooral de discussie die kant niet laten opgaan. En dit was geen hybride:“De oorzaak bleek accidenteel”, zegt Griet De Prest van het Brugs parket. “Er is dus geen kwaad opzet in het spel. De brand ontstond bij een hybride wagen die in de garage stond."" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
'k Geloof wel dat het Brugse parket weet wat ze zeggen hoor!
Een Range Rover diesel veroorzaakt een brand. Het is dus dit keer geen elektrische auto. Absoluut niet een EV.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
Omdat het zo makkelijk te berekenen is heb ik ook mijn reply gegeven !
En ik hoor nog bij de gelukkigen die voorlopig nog geen digitale meter heeft
grts
Sieg
De toon is terug goed gezet .
Geen verdere commentaar.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht.................................................. .
En omdat je denkt dat een diesel niet kan branden........................................... ...............
De zelfontbrandingstemperatuur van stookolie ligt bij +-336 C° .
D.w.z. dat dieselbrandstof in de nabijheid van zuurstof "spontaan" ontsteekt als het opgewarmd wordt tot +-336C°.
Ik denk dus : dat die batterijen van de hybride eerst heet genoeg moeten zijn om de diesel voldoende op te warmen. Zodat die diesel ook begint te branden.
Ik denk nog meer dat de meeste hybrides een benzinemotor hebben i.p.v. een diesel. Dat brand vlotter. (240 à 280 C° )
Niet te verwarren met het vlampunt: Benzine (minus) -25C°, Diesel +55C°.Last edited by Skitch; 15 juni 2024, 19:00." In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
Jouw reply sloeg nergens op, Sieg, en was spijtig genoeg weer zeer populistisch.
De toon is terug goed gezet .
Geen verdere commentaar.
Die toon is door jouw en nog enkele gezet door in een dieseldraadje te beginnen over EV's en nu door te beginnen over energie in huis
En ja stop met die niet ter zake doende commentaar aub
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Dat is de grap van de professor toegepaste statistiek die verdronk in een rivier die gemiddeld 5 cm diep was. Gelukkig is het weer en in dit geval niet gemiddeld maar heb je dus niet constant 0,5 kWh aan zonne-energie. Je hebt dus ook enkele hele mooie dagen waarbij je dan weer 20kWh op een dag kan binnenhalen en dat is dan weer wel de moeite om de EV aan te sluiten. En overigens (ook weer dat gemiddelde) als je 150 kWh per maand injecteert zegt dat al helemaal niets of die over de hele maand dan wel op enkele dagen werd bijeengesprokkeld.
En ja, ik zal weer het verwijt krijgen van in de ideale situatie te zitten (alsof ik de enige in BE ben) maar ik geef het toch even mee voor de niet zo vrolijke maand mei hier een totaal opbrengst van nét geen 1000kWh en meer dan voldoende rest om een paar duizend kilometer te rijden zonder laadkosten.
Hoeveel heeft U er dan wel liggen en waar woont U trouwens ?
Trouwens, je kan verdrinken in 5cm water ;-)
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Dat is de grap van de professor toegepaste statistiek die verdronk in een rivier die gemiddeld 5 cm diep was. Gelukkig is het weer en in dit geval niet gemiddeld maar heb je dus niet constant 0,5 kWh aan zonne-energie. Je hebt dus ook enkele hele mooie dagen waarbij je dan weer 20kWh op een dag kan binnenhalen en dat is dan weer wel de moeite om de EV aan te sluiten. En overigens (ook weer dat gemiddelde) als je 150 kWh per maand injecteert zegt dat al helemaal niets of die over de hele maand dan wel op enkele dagen werd bijeengesprokkeld.
En ja, ik zal weer het verwijt krijgen van in de ideale situatie te zitten (alsof ik de enige in BE ben) maar ik geef het toch even mee voor de niet zo vrolijke maand mei hier een totaal opbrengst van nét geen 1000kWh en meer dan voldoende rest om een paar duizend kilometer te rijden zonder laadkosten.
Ten eerste heb ik niets aan u gericht en ten tweede heb ik geen cijfers opgegeven, maar de door iemand anders opgegeven cijfers omgerekend naar de realistische opbrengst per dag.
Uiteraard is dat niet constant 0,5 kWh per uur maar momenten met meer en zelfs 0 kW, ge moet dan wel telkens een wolk eens wat opschuift ook de wagen aan de lader hebben hangen.
Maar bekijk de opbrengst van zonnepanelen eens de laatste maanden, op enkele uitzonderingen na is de opbrengst eerder laag en zeker wie maar een beperkt aantal zonnepanelen liggen heeft.
Hij geeft aan dat mocht hij die 150 kWh in een EV kunnen steken, hij er tot 750 km mee zou kunnen rijden.
En hoe krijg je die volle 150 kWh injectie van een volle maand in een wagen?
Uiteraard, door die wagen gedurende de volledige tijd van injectie ook aan de laadpaal te hangen.
Dus een onrealistische situatie omdat men toch nooit die volledige tijd ook thuis zal zijn en de wagen aan de laadpaal hangen?
Ook niet in uw ideale situatie, of rij jij ook nooit overdag misschien om elke mogelijke kWh in je wagen te kunnen pompen?
Maar goed, je bent je weer komen moeien met nietszeggende argumenten.Last edited by VerSeg; 15 juni 2024, 23:44.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Daar heb je wijsneus moeial weer.
Ten eerste heb ik niets aan u gericht en ten tweede heb ik geen cijfers opgegeven, maar de door iemand anders opgegeven cijfers omgerekend naar de realistische opbrengst per dag.
Uiteraard is dat niet constant 0,5 kWh per uur maar momenten met meer en zelfs 0 kW, ge moet dan wel telkens een wolk eens wat opschuift ook de wagen aan de lader hebben hangen.
Maar bekijk de opbrengst van zonnepanelen eens de laatste maanden, op enkele uitzonderingen na is de opbrengst eerder laag en zeker wie maar een beperkt aantal zonnepanelen liggen heeft.
Hij geeft aan dat mocht hij die 150 kWh in een EV kunnen steken, hij er tot 750 km mee zou kunnen rijden.
En hoe krijg je die volle 150 kWh injectie van een volle maand in een wagen?
Uiteraard, door die wagen gedurende de volledige tijd van injectie ook aan de laadpaal te hangen.
Dus een onrealistische situatie omdat men toch nooit die volledige tijd ook thuis zal zijn en de wagen aan de laadpaal hangen?
Ook niet in uw ideale situatie, of rij jij ook nooit overdag misschien om elke mogelijke kWh in je wagen te kunnen pompen?
Maar goed, je bent je weer komen moeien met nietszeggende argumenten.
Ten eerste heeft het u nooit tegengehouden om uw mening te spuwen over de zaken, ook al zijn die niet aan u gericht.
Ten tweede is het omzetten naar een gemiddelde dagopbrengst onzin omdat u gewoon de situatie niet kent, maar alle argumenten zijn goed om een EV af te breken. U kan zich zelfs niet inhouden om toch na weken stilzwijgen commentaar te komen geven en die raakt weer kant noch wal. Men kan perfect zero overschot hebben op een willekeurige (regen)dag om dan met een zonnige dag plots 20kWh overschot te hebben.
En overigens kan u met uw gemiddelde van 0.5 kW per uur ook op het einde van de maand 150kWh overschot én volledig in een EV gebruiken als je een analoge meter hebt maar daar heeft u niet bij stilgestaan in uw haast om een stelling in elkaar te knutselen om opnieuw een zinloze tirade van wal te steken. Met een digitale meter en een thuisbatterij kan het trouwens ook perfect, maar dan moet men laden in stappen van de grootte van de thuisbatterij. Wat dan ook weer volautomatisch kan.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
U heeft een opbrengst van uw zonnepanelen in de deze maand Mei van een kleine 1000KWh ? Die maand waarin alle records zijn gebroken qua minste zonnedagen, meeste regendagen, enz ... ?
Hoeveel heeft U er dan wel liggen en waar woont U trouwens ?
Trouwens, je kan verdrinken in 5cm water ;-)
grts
Sieg
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtWaarom denk je dat ik dat denk?
De zelfontbrandingstemperatuur van stookolie ligt bij +-336 C° .
D.w.z. dat dieselbrandstof in de nabijheid van zuurstof "spontaan" ontsteekt als het opgewarmd wordt tot +-336C°.
Ik denk dus : dat die batterijen van de hybride eerst heet genoeg moeten zijn om de diesel voldoende op te warmen. Zodat die diesel ook begint te branden.
Ik denk nog meer dat de meeste hybrides een benzinemotor hebben i.p.v. een diesel. Dat brand vlotter. (240 à 280 C° )
Niet te verwarren met het vlampunt: Benzine (minus) -25C°, Diesel +55C°.
Nu, autobranden zijn van alle tijden. En dat hoeft zelfs niet eens batterij gebonden te zijn. Maar vergis je niet over de (on)brandbaarheid van diesel. Ik het bedrijf waar ik bijna 40 jaar mijn tijd verdeed hebben we toch een vijftal vrachtwagenbranden gekend. Een diesellek in de buurt van een hete uitlaat of turbo is voldoende om er spontaan de vlam in te steken. Een lek/scheurtje aan de injectieleidingen maakt er meteen een vlammenwerper van. En als een autotechnieker na een smeerbeurt zijn poetsdoek vergeet op de uitlaat mag je ook rook verwachten
recent nog in de regio:
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht...En ventilatie kost energie, maar je wint aan gezondheid.... Je hebt 8kWp aan zonnepanelen, dan moet je toch niet twijfelen om EV te rijden?...
Qua EV: voorlopig nog héél tevreden van onze 5j oude Cupra Ateca. En van mijn diesel bestelwagentje, zeker zolang de verbouwing nog duurt. Een EV is qua gebruikskosten absoluut goedkoper dan onze Cupra - maar ik ben voorlopig niet van zin te veranderen. EV nog altijd veel te duur voor wat je krijgt in mijn geval.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Maar het verbaast me niet, ik vertrek deze week weer naar Italië en zie elke keer wel een paar idioten met veel te zwaar beladen wagens, of met wagens die niet geschikt zijn om in de bergen mee te rijden. Reden waarom ik met onze cupra naar daar rijd en niet met mijn 65pk diesel bestelwagentje
Comment
Comment