Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eindelijk

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

Bij de spoorwegen betaal je om vervoerd te worden. Niet om een gegarandeerde zitplaats te hebben. Dit is ook zo'n heikel punt waar je als gebruiker je enkel maar kan over ergeren.
    Sorry Wim, maar bij de aankoop van een vervoerbewijs bij de spoorweg betaal je degelijk voor een zitplaats en betaal je tevens voor de verzekering mocht u er iets tegenkomen, een ongeluk, je voet omslaan bij het opstappen enz.
    Ik heb 37 jaar bij de NMBS gewerkt en moest alle reglementen uit het hoofd kennen (wat onmogelijk is natuurlijk).
    Mijn taak bij de NMBS? In het station in Wervik aan het loket reizigers en goederen, inlichtingen, klachten enz enz enz.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Mensen toch, daar kan niemand iets aan doen aan die files.
      Oftewel vertrekken we op zeer korte tijd met veel teveel tijdens een welbepaalde tijd van de dag.
      En een ongeval is snel gebeurd in die drukte en dat is dan een geval van overmacht.
      Als ik het heb over "zalige" snelwegen dan heb ik het over biljart lakens en fluistertarmac en geen rammelige beton waar de waterafvoer op niks trekt bij regenweer gelijk in België met af en toe eens een armtierige parking.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Sorry Wim, maar bij de aankoop van een vervoerbewijs bij de spoorweg betaal je degelijk voor een zitplaats en betaal je tevens voor de verzekering mocht u er iets tegenkomen, een ongeluk, je voet omslaan bij het opstappen enz.
        Ik heb 37 jaar bij de NMBS gewerkt en moest alle reglementen uit het hoofd kennen (wat onmogelijk is natuurlijk).
        Mijn taak bij de NMBS? In het station in Wervik aan het loket reizigers en goederen, inlichtingen, klachten enz enz enz.
        Kan ik helaas niet beamen. In het verleden (ik ben steeds met de trein naar Brussel gegaan) heb ik meermaals GEEN zitplaats gevonden en mocht ik ook niet in de eerste klasse gaan zitten, ook al had ik een documentje bij dat ik best kon neer zitten (dit document had ik niet steeds, gelukkig, enkel wanneer mijn gezondheid met echt parten speelde). Ik kreeg steeds de melding dat ik niet betaalde voor een zitplaats, wel om vervoerd te worden. Ik kreeg dit en van kaartjeknippers, als van hoofdcontroleurs in de trein. En ik nam, neem aan dat ook zij regels kennen en correct toe passen.
        Nimmer heb ik een plaats gekregen. Indien de trein overvol zit, en was, is steeds zo in de piekuren mag je doen wat je wil, maar indien er geen zitplaatsen zijn sta je recht. En indien je een vriendelijke kaartjesknipper had en die had het mede-akkoord van de stationschef dan mocht je soms in de eerste klasse zitten.
        In feite vind ik het wel kras dat ik voor een verzekering moet betalen voor eventuele ongevallen terwijl de NMBS een dienst verleent en eveneens eigenaar van de gebruikte infrastructuur.
        Ik wil GEEN afbreuk doen aan het openbaar vervoer, ook niet de NMBS. Heb er jaren mee gereisd en nog en ja er zijn problemen of tegenvallers, maar met de wagen is dat ook zo. Men moest wel het openbaar meer promoten, efficienter en veelvuldiger voorzien. Maar dat is een andere klaagmuur.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Eindelijk

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Kan ik helaas niet beamen. In het verleden (ik ben steeds met de trein naar Brussel gegaan) heb ik meermaals GEEN zitplaats gevonden en mocht ik ook niet in de eerste klasse gaan zitten, ook al had ik een documentje bij dat ik best kon neer zitten (dit document had ik niet steeds, gelukkig, enkel wanneer mijn gezondheid met echt parten speelde). Ik kreeg steeds de melding dat ik niet betaalde voor een zitplaats, wel om vervoerd te worden. Ik kreeg dit en van kaartjeknippers, als van hoofdcontroleurs in de trein. En ik nam, neem aan dat ook zij regels kennen en correct toe passen.
          Nimmer heb ik een plaats gekregen.
          Klopt.
          Dat mag enkel indien rondgeroepen wordt dat er een deklassering van dat gedeelte gebeurt.
          En zoals er staat, als ook de “staanplaatsen” volzet zijn.
          Wie echter een ticket eerste klasse heeft, die krijgt alsnog voorrang.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
            Dan heb je #38 niet goed gelezen vrees ik. Want ik heb daar een andere mening over.

Als je 533 km aflegt op Franse autowegen, en je ongeveer een zestal keer (slechts één keer door een klein ongeval met enkel materiële schade) in de file staat, met als gevolg een gemiddelde snelheid van 66 km/uur, en daar dan nog goed voor betaal, dan kan ik dat bezwaarlijk "zalig" noemen, ik heb daar een ander woord voor, het begint met kl... en er komen nog drie letters achter.
            En als ik stil sta op een autoweg, dan maakt het voor mij niet uit of het op een goed of op een slecht wegdek is .
            Dat ligt niet aan de kwaliteit van de wegen maar aan de bestuurders zelf.

Ik rij al tig jaar naar het zuiden en langere files dan hier in Antwerpen of Brussel kom je daar niet tegen als er geen ongeluk gebeurt is.
            En ja ik rij ook vlot rond of door Lille, Parijs, Orleans, Clermont-Ferrand, Montpellier, zonder ook maar even stil te staan, meestal sta ik op een 7tal uurtjes aan onze B&B in de Auvergne en dan heb ik tijdens die trip elke twee uur een ruime pauze genomen
            Maar de ene dag is de andere niet en als het file is op weg naar het zuiden dan is het meteen ook goed raak tijdens de zwarte weekenden, maar ook dat ligt weer aan de bestuurders

Als je uiteraard op een zwarte weekend naar het zuiden rijdt dan zal je uiteraard files hebben, dat ligt ook niet aan de kwaliteit van het wegennet in Frankrijk maar aan de massale bestuurders die anders nooit met de wagen rijden en dit enkel doen als ze op vakantie gaan, dat merk je al snel aan de rijkunsten
            Of iemand die het hooggebergte wil oversteken met een veel te lichte motor en een tot de nok volgeladen wagen, ook dat ligt niet aan de kwaliteit van de wegen.

Zoals ik zei, ik wil gerust betalen voor het gebruik van de snelwegen maar dan moet de wegenkwaliteit wel héél sterk verbeterd worden.
            Want al lang stel ik mij de vraag waar al dat geld aan opgaat dat die miljoenen Belgen betalen aan verkeersbelasting.
            Je mag vanuit elk buurland via de snelwegen de grens oversteken naar België en er hoeven zelfs geen borden te staan om te weten wanneer je op Belgisch grondgebied komt

grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 1 juni 2023, 23:07.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Dat ligt niet aan de kwaliteit van de wegen maar aan de bestuurders zelf.

Ik rij al tig jaar naar het zuiden en langere files dan hier in Antwerpen of Brussel kom je daar niet tegen als er geen ongeluk gebeurt is.
              En ja ik rij ook vlot rond of door Lille, Parijs, Orleans, Clermont-Ferrand, Montpellier, zonder ook maar even stil te staan, meestal sta ik op een 7tal uurtjes aan onze B&B in de Auvergne en dan heb ik tijdens die trip elke twee uur een ruime pauze genomen
              Maar de ene dag is de andere niet en als het file is op weg naar het zuiden dan is het meteen ook goed raak tijdens de zwarte weekenden, maar ook dat ligt weer aan de bestuurders

Als je uiteraard op een zwarte weekend naar het zuiden rijdt dan zal je uiteraard files hebben, dat ligt ook niet aan de kwaliteit van het wegennet in Frankrijk maar aan de massale bestuurders die anders nooit met de wagen rijden en dit enkel doen als ze op vakantie gaan, dat merk je al snel aan de rijkunsten
              Of iemand die het hooggebergte wil oversteken met een veel te lichte motor en een tot de nok volgeladen wagen, ook dat ligt niet aan de kwaliteit van de wegen.

Zoals ik zei, ik wil gerust betalen voor het gebruik van de snelwegen maar dan moet de wegenkwaliteit wel héél sterk verbeterd worden.
              Want al lang stel ik mij de vraag waar al dat geld aan opgaat dat die miljoenen Belgen betalen aan verkeersbelasting.
              Je mag vanuit elk buurland via de snelwegen de grens oversteken naar België en er hoeven zelfs geen borden te staan om te weten wanneer je op Belgisch grondgebied komt

grts
              Sieg
              Wij waren niet op een spitsuur rond Parijs, maar hadden er bewust voor gekozen om thuis op een bepaald uur te vertrekken zodat buiten de twee gekende spitsperiodes rond Parijs zouden zijn. En dat klopte perfect, netjes tussen die twee periodes rond Parijs....maar file man, en geen ongeval te zien. We zullen het dan laar op het feit steken dat we pech hadden zeker.
              Ik ga al sedert 1969 naar Frankrijk. De laatste 20 jaar meerdere keren per jaar en meestal naar verschillende streken, maar we zijn al meer dan rond, vandaar dat we nu plaatsen aandoen waar we reeds geweest zijn. de Auvergne ook al verschillende keren geweest, o.a. drie keer in Murol en twee keer in Beaune le Froid, maar ik vind de iets verder gelegen, of aanpalende Cantal nog mooier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Het Vlaams Agentschap Wegen en Verkeer vervangt stelstelmatig wegwijzers om de namen van steden alleen nog in de taal van de bestemming aan te duiden.

De nieuwe borden zijn inderdaad niet in orde met de taalwetgeving...
                Dat zal mij worst wezen.
                Zie jij ergens in Wallonië Anvers staan? Het zal wel Antwerpen zijn.
                Of zie jij ergens in Wallonië Fin des jardins (Eindhoven) staan?
                Hoeveel gaat het ons weer kosten om die verdomde naam te veranderen?

Comment

Dat zal mij worst wezen.
                  Zie jij ergens in Wallonië Anvers staan? Het zal wel Antwerpen zijn.
                  Na enige vertaling misschien.

Of zie jij ergens in Wallonië Fin des jardins (Eindhoven) staan?
                  Dat heeft nog nooit die Franstalige versie gekend hé.

Hoeveel gaat het ons weer kosten om die verdomde naam te veranderen?
                  Op dat ene bord zal het wel niet aankomen zeker?
                  Overal alles veranderen zou veel duurder zijn.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Vreemd dat er dan wel Aachen staat en niet Aix-la-chapelle.

Comment

Voilà, weeral een echte soep in dat mooi en (communautair) rustig landje.
                      Moet nu echt HIER eens gaan zien

Comment

Voilà, weeral een echte soep in dat mooi en (communautair) rustig landje.
                        Moet nu echt HIER eens gaan zien
                        Waarom zou het nu plots een probleem zijn als het de vorige 50 jaar geen probleem was?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Vreemd dat er dan wel Aachen staat en niet Aix-la-chapelle.
                          Dat valt niet onder de (Belgische) taalwetgeving wegens “buitenlands”.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Waarom zou het nu plots een probleem zijn als het de vorige 50 jaar geen probleem was?
                            Ja, waarom hé. Eigen aan onze politiekers zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              Dat valt niet onder de (Belgische) taalwetgeving wegens “buitenlands”.
                              Dan zou je hetzelfde kunnen zeggen over Rijsel of Parijs.

Nu ja, wij Vlamingen zijn de enigen die de taalwetgeving respecteren en de franstalige Brusselaars de enigen die er over klagen als de Vlamingen de taalwetgeving niet 100% volgen. Zo is het een probleem als een bus van De Lijn een halte niet in 2 talen laat zien. Maar geen enkele bus van de TEC toont ergens in Vlaanderen zijn bestemming in De juiste taal. En geen enkele waal ligt er wakker van als er Edingen op een bus in Enghien staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Dan zou je hetzelfde kunnen zeggen over Rijsel of Parijs.
                                …knip…
                                in Vlaanderen mag er perfect “Lille” of “Paris” of “Aachen” op een wegwijzer staan. Maar “Liège” of “Mons” mag niet.

Comment

Working...
                                X