Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inductiekookplaat - capaciteitstarief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Inductiekookplaat - capaciteitstarief

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Ondanks mijn duidelijke hint komt u hier opnieuw opdagen met uw eigen situatie in een populistisch sausje.

    U kan zelfs verdacht worden de spreekbuis te zijn van een bepaalde politieke strekking.

    Daarvan kan u mij onmogelijk beschuldigen, ik laat me regelmatig kritisch uit over de maatregelen die "ZE" weer hebben uitgevonden om onze peis en vree te verstoren.
    Ook over thuisbatterijen zoals u zou kunnen nagaan.
    Heb ik ergens in mijn betoog mijn eigen situatie te berde gebracht, en als dat zo zou zijn (als kleine gebruiker) spreek ik eveneens voor vele anderen.

    Uw antwoord raakt dus kant nog wal en ik verzoek u ten stelligste op te houden mij steeds te viseren, ik hoef en zal dat niet nemen.
    Dank om voor de zoveelste keer een discussie te verzuipen.
    Hoe is het in godsnaam mogelijk dat andere forumleden dit blijven dulden..
    Wat een belachelijke opmerking.
    Ik geef net aan wat het voor velen kan betekenen, u bent de enige dat uw eigen situatie als algemeen ziet.
    En in tegenstelling tot wat u van onzinnig voorbeeld geeft is het op de actuele reële prijzen en regelingen gebaseerd en nogmaals in tegenstelling van wat u onterecht vermeldt is het niet mijn berekening maar de online berekening dat voor iedereen beschikbaar is alsook berekeningen door leveranciers.
    U geeft steeds aan dat ik het tegendeel beweer, maar dat doet u ook steeds.
    Last edited by Franciskine; 23 april 2023, 18:35.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

      Ondertussen bepaalde passages verwijderd......hou het een beetje beleefd aub ....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

        Ik meen begrepen te hebben dat dit forumonderdeel voornamelijk dient om ontevredenheid te ventileren en niet om ervaringen uit te wisselen, advies te vragen en te proberen oplossingen te vinden, zoals in andere onderdelen - die over fotografie gaan - wel degelijk het geval is.

        Ik wens hier met plezier op dit forum aan te loggen en zal mij voortaan ver houden van discussies over andere onderwerpen dan fotografie .
        Laat de mopperaars hier maar verder hun gang gaan.

        Mag ik aan de moderator vragen van mijn draadje "Energieprijzen" te sluiten ?

        Comment


        • #19
          Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Ik meen begrepen te hebben dat dit forumonderdeel voornamelijk dient om ontevredenheid te ventileren en niet om ervaringen uit te wisselen,
          Herlees eens #15, dan zal je misschien begrijpen dat het veel mensen hoog zit.
          Neem nu het capaciteitstarief: ik blijf het ongehoord en schandalig vinden dat dat ingevoerd wordt op een moment waar het bij minder dan de helft van de tellers kan gemeten worden. (nota bene, ik zit voorlopig nog aan de "goeie" kant met forfaitair 2,5 kW piek).
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Inductiekookplaat - capaciteitstarief

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Ik meen begrepen te hebben dat dit forumonderdeel voornamelijk dient om ontevredenheid te ventileren en niet om ervaringen uit te wisselen, advies te vragen en te proberen oplossingen te vinden, zoals in andere onderdelen - die over fotografie gaan - wel degelijk het geval is.
            Niets mis met advies en uw situatie toe te lichten.
            Maar zoals eerder meermaals vermeld geef ik eveneens een andere situatie aan die reëel is en waar weinig of niets aan te doen valt.

            U zit actueel in een voordeel situatie, u bent met pensioen en kan wassen, koken, vaatwas, en dergelijke doen wanneer u wil en dus verdelen op momenten dat het best uitkomt en rekening houdend met eventuele zon en resterende batterij.
            U kan ook grotendeels met uw thuisbatterij overbruggen door het lage verbruik.

            Maar bekijk het ook eens langs de andere kant, mensen die overdag werken en de kans tot spreiden grotendeels verloren zien gaan, zelfs volledig op werkdagen in de sombere maanden.
            Mensen waarbij een batterij het piekverbruik niet kan voorkomen omdat ze een EV moeten laden.
            Laat het net dat zijn wat de overheid oplegt, meer en meer verbruik met hogere pieken door EV, warmtepomp, …

            En ook al is die verhoging in kost in onze situatie niet voor iedereen van toepassing, het is toch een situatie die ontstaan is door de veranderingen die ons opgelegd worden.
            Dat is hetgeen onze situatie en ervaring is, met de digitale teller en capaciteitstarief wordt het fors duurder, ook met interessantere energieprijzen.
            En wie zou tevreden zijn dat hij plots fors meer moet betalen?

            Mvg,
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

              Ik doen nu hetzelfde als velen voor mij, nl. een topic over het verbruik van een inductiekookplaat relateren aan andere elektriciteitskosten.
              Maar als het zo verder gaat, dan vraag ik wel om dit topic te sluiten. Vooral als het meer bakkeleien wordt dan meningen uitwisselen.

              Dus nog ééntje off topic. Niemand is nu reeds 'verplicht' een EV aan te schaffen hé. En krijgt men er eentje van de werkgever dan is het toch maar logisch dat die ook het laden ervan betaalt toch ?
              Als ik zelf voor de oplaadkosten zou moeten betalen dan zou mijn werkgever zijn EV mogen houden. Dan is het eerder een vergiftigd voordeel in natura.

              En bovendien kan men als particulier als ik het goed voor heb nog tot 2029 een nieuw niet EV aankopen.
              Daarna kan je zelfs nog steeds tweede hands niet EV aankopen... dus we hebben nog wel even voor we moeten gaan klagen over de oplaadkosten van een EV .
              Koopt men in 2028 een benzinewagen, dan is men zonder problemen nog goed tot 2038 (zelfs nog veel langer).
              Tegen dan zal het mij al lang geen zorg meer zijn, als ik er nog ben, dan laat ik mij voeren .

              En voor er zijn die zich weer geviseerd voelen, ik vermeld nu ook gewoon MIJN situatie, niet die van een ander.

              Nu ja, ieder zijn mening over de aankoop van een EV.
              Ik ken er ook die als particulier zelf een EV gekocht hebben en nu steen en been klagen over de laadkosten en de actieradius. Konden ze toch vooraf weten !!
              Hoe zegt men dat nu ook al weer, eigen schuld dikke bult zeker.

              Comment


              • #22
                Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                .

                Nu ja, ieder zijn mening over de aankoop van een EV.
                Ik ken er ook die als particulier zelf een EV gekocht hebben en nu steen en been klagen over de laadkosten en de actieradius. Konden ze toch vooraf weten !!
                Hoe zegt men dat nu ook al weer, eigen schuld dikke bult zeker.
                Ik heb nu een jaar een EV en wil nooit meer terug..... zonnepanelen met terugdraaiende teller nog tot 2025....ik rij nu echt wel goedkoper dan met benzine, zeker in de zomer ......actieradius in de zomer tegen of over de 600 km, in de winter bij extreme koude tussen 400 en 450 km.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Ik heb nu een jaar een EV en wil nooit meer terug..... zonnepanelen met terugdraaiende teller nog tot 2025....ik rij nu echt wel goedkoper dan met benzine, zeker in de zomer ......actieradius in de zomer tegen of over de 600 km, in de winter bij extreme koude tussen 400 en 450 km.
                  En het verschil in aankoopprijs van je EV tov een benzine reken je die mee
                  Met dat bedrag kan je al wat benzine kopen hoor.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                    Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                    En het verschil in aankoopprijs van je EV tov een benzine reken je die mee
                    Met dat bedrag kan je al wat benzine kopen hoor.
                    Klopt, maar dat is een keuze die je maakt he, je koopt toch geen EV om 'winst' te maken? Dan kan je evengoed zeggen....ik koop een occasie van 6000€ ipv een nieuwe van 35000€.
                    Met dat verschil kun je inderdaad veel benzine kopen...
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #25
                      Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                      Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                      Niemand is nu reeds 'verplicht' een EV aan te schaffen hé. En krijgt men er eentje van de werkgever dan is het toch maar logisch dat die ook het laden ervan betaalt toch ?
                      Als ik zelf voor de oplaadkosten zou moeten betalen dan zou mijn werkgever zijn EV mogen houden. Dan is het eerder een vergiftigd voordeel in natura.
                      Deels verkeerde visie vrees ik.
                      Werkgevers betalen de energiekosten maar deels terug, gebaseerd op de gemiddelde (lagere) prijs en niet aan het tarief van uw contract.
                      Het verhoogde capaciteitstarief dat dit meebrengt wordt helemaal niet vergoed.
                      Zoals het ernaar uitziet willen ze die terugbetalingen ook nog eens gaan belasten.
                      En door uw opgewekte elektriciteit aan een bedrijfswagen te spenderen, moet ge die daarna duurder gaan aankopen aan hoger tarief en met bijhorende transportkosten en dergelijke.
                      Met de terugdraaiende teller is dit probleem er (grotendeels) niet.
                      Als ge die wagen ook nog eens nodig hebt voor uw job, dan kan je die niet eens weigeren of je kan je job niet doen.
                      Elektrische wagens zijn ondertussen in vele bedrijven al verplicht, geen keuze meer voor andere wagens.
                      Vanaf 2024 trouwens ook wettelijk verplicht voor alle nieuwe bedrijfswagens.

                      Koopt men in 2028 een benzinewagen, dan is men zonder problemen nog goed tot 2038 (zelfs nog veel langer).
                      In bepaalde steden zal je dan met geen enkel ander voertuig nog binnen mogen (2035) dan met een EV, tenzij ze terugkomen op reeds genomen beslissingen. [emoji57]

                      Elke situatie is anders, inderdaad, maar de verschillende situaties bestaan wel en ook al kiest men bewust voor EV, dat neemt niet weg dat digitale teller en capaciteitstarief het duurder maakt. [emoji57]
                      Last edited by VerSeg; 24 april 2023, 11:46.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Klopt, maar dat is een keuze die je maakt he, je koopt toch geen EV om 'winst' te maken?
                        Dat is vaak een uitspraak dat gebruikt wordt om iets te verantwoorden.
                        Een nieuwe wagen kopen omdat die een liter minder verbruikt. [emoji23]
                        Hoe vaak leest men dit.
                        Inderdaad zoals u aangeeft is de reden meestal iets anders. [emoji106]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Inderdaad, het zal erg moeilijk worden om dan nog het kwartierpiekverbruik te minimaliseren. Je kan dan wel het laadvermogen sterk gaan beperken maar dan hangt er ook het prijskaartje aan vast van 5 tot 20% extra stroomverbruik (afhankelijk van het automerk en type) in verband met het minder efficiënte omvormen van 230/400 AC naar 400/800V DC. Ik vraag me af of daar veel mensen de moeite gaan doen om de stroom te beperken voor pakweg 100 à 150 euro op jaarbasis.
                          Klopt volledig, maar ik vrees dat we daar ook niet onderuit gaan kunnen komen.
                          Men zal bij hogere belasting van het net het laden remote gaan beperken.
                          De gebruikers zullen daar weinig keuze in hebben.
                          Dat extra stroomverbruik zal er dan zijn, maar gaat iedereen dat veel km doet zijn wagen dan nog tijdig geladen krijgen?
                          Het comfort van op een paar minuten te tanken en terug 1.000 km gerust te zijn, dat zal nog niet voor meteen zijn. [emoji57]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Klopt, maar dat is een keuze die je maakt he, je koopt toch geen EV om 'winst' te maken? Dan kan je evengoed zeggen....ik koop een occasie van 6000€ ipv een nieuwe van 35000€.
                            Met dat verschil kun je inderdaad veel benzine kopen...
                            Ik vergelijk geen appels met peren zoals jij nu doet. Natuurlijk vergelijk ik de aankoopprijzen van nieuwe EV met gelijkaardige of -waardige nieuwe benzine.
                            En natuurlijk koop je geen EV, noch een benzine, noch een diesel om winst te maken.
                            Een auto is de grootste verlieslatende post die een mens in zijn leven heeft.

                            Maar men heeft mij steeds ingeprent, van zowel thuis uit, als in het bedrijfsleven later, steeds te handelen als een goed huisvader (oeps, moet nu zeker vervangen worden door het genderneutrale ‘voorzichtig en redelijk persoon). En die rekent.
                            Tenzij hij maar van een hoop geld hoeft te scheppen natuurlijk, dan moet je minder rekenen, en daar zijn er blijkbaar nogal wat van.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                              In bepaalde steden zal je dan met geen enkel ander voertuig nog binnen mogen (2035) dan met een EV, tenzij ze terugkomen op reeds genomen beslissingen. [emoji57]

                              Elke situatie is anders, inderdaad, maar de verschillende situaties bestaan wel en ook al kiest men bewust voor EV, dat neemt niet weg dat digitale teller en capaciteitstarief het duurder maakt.
                              Je eerste stelling : wij komen omzeggens nooit in 'grote steden', maar als wij het dan toch eens per ongeluk doen (af en toe Gent) dan parkeren we even buiten de stad (Expo in St Denijs Westrem) en nemen dan het openbaar vervoer naar het centrum. Geen probleem met parkeren in het centrum en de trip parking naar centrum kost maar een habbekrats.

                              Je tweede stelling : 100 % akkoord.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                                Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                                Dus nog ééntje off topic. Niemand is nu reeds 'verplicht' een EV aan te schaffen hé. En krijgt men er eentje van de werkgever dan is het toch maar logisch dat die ook het laden ervan betaalt toch ?
                                Als ik zelf voor de oplaadkosten zou moeten betalen dan zou mijn werkgever zijn EV mogen houden. Dan is het eerder een vergiftigd voordeel in natura.

                                En bovendien kan men als particulier als ik het goed voor heb nog tot 2029 een nieuw niet EV aankopen.
                                Daarna kan je zelfs nog steeds tweede hands niet EV aankopen... dus we hebben nog wel even voor we moeten gaan klagen over de oplaadkosten van een EV .
                                Koopt men in 2028 een benzinewagen, dan is men zonder problemen nog goed tot 2038 (zelfs nog veel langer).
                                Tegen dan zal het mij al lang geen zorg meer zijn, als ik er nog ben, dan laat ik mij voeren .

                                En voor er zijn die zich weer geviseerd voelen, ik vermeld nu ook gewoon MIJN situatie, niet die van een ander.

                                Nu ja, ieder zijn mening over de aankoop van een EV.
                                Ik ken er ook die als particulier zelf een EV gekocht hebben en nu steen en been klagen over de laadkosten en de actieradius. Konden ze toch vooraf weten !!
                                Hoe zegt men dat nu ook al weer, eigen schuld dikke bult zeker.
                                Dus als jij een benzine- of dieselwagen van jouw werkgever zou krijgen maar nog zelf de brandstofkosten moet betalen, zou je deze niet aanvaarden? Vreemd. Al die bedrijfswagens als loonvoordeel zorgen ervoor dat ons sociaal stelsel (ziekenkas, pensioenen, ...) zwaar onder druk komt te staan. Bovendien is het een regelrechte aanslag op het milieu, met rijdt maar rond omdat het kan en omdat het "gratis" is.

                                De vraag is of jij binnen een jaar of 10 nog staat te springen om nog een wagen met verbrandingsmotor te kopen. De kans zit er wel dik in dat de overheid dit gaat ontmoedigen door steeds hogere taksen op benzine en diesel, wegenbelastingen en de kilometerheffing die er staat aan te komen.

                                En moest het nog niet duidelijk zijn, wij hebben ons ook een EV aangeschaft en willen nooit meer terug naar ICE.
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X