Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Er is natuurlijk niets beter dan zelf te borstelen, stofzuigen, dweilen.
    Maar ik begrijp ook dat het vaak niet meer gaat omwille van ziekte of leeftijd. Een mens verlaagt zijn normen dan een beetje en leert tevreden te zijn met ietsje minder.
    Men mag geen slaaf zijn van het poetsen eh. Er mag nog geleefd worden. ….vind ik eh
    Er is wel een groot verschil tussen een robotje dat op zichzelf rondrijdt en hetgeen hier aangekaart werd door TS.
    Deze toestellen vind ik persoonlijk (eigen idee) geen handige en vanzelf gaat het ook niet.
    Het zijn hulpmiddelen, maar geen lichte en niet tijdbesparend … ik had er persoonlijk meer van verwacht. [emoji6]
    Of iemand anders deze wel goed vindt, dat kan ik niet in hun plaats bepalen.
    In de Brico stonden er vorig WE twee naast elkaar van een ander merk en de Kärcher was bijna drie keer zo duur en kon minder.
    Als je er mee geholpen bent, dan is duur ook weer een raar woord.
    Of er niets beter is dan zelf borstelen weet ik niet zo meteen … iemand vinden dat het in uw plaats doet is ook een oplossing, maar het kost meer. [emoji23]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

Wel Verseg dat is het em juist hé.
      We hadden eerst een man als "kuisvrouw" een Nederlander die in Mol woont. Enorm tevreden van geweest maar de man kon bij de stadsdiensten aan de slag en wij geven hem dik gelijk.
      Daarna kwam er een jonge vrouw en die deed alles, dat was eentje die bezig was als ware het haar eigen huis. Een operatie en ze kon dat werk niet meer aan.
      Die twee waren super maar dan echt super hoor.
      Daarna kwam een kleurlinge, die wist niet wat ze moest doen en zat meer bezig koffie te drinken en berichtjes te versturen met hare smartfeun.
      Gelukkig is ze maar één dag gekomen want anders hadden we haar weggestuurd.
      Na deze krgen we een jong ding, ook een Hollandse. Deed het stof overal af stofzuigde en sloeg in een paar minuten met een natte dweil rond.
      Ik heb haar de week erop gevraagd de keukenvloer toch te schuren, maar ruiten deed ze niet tenzij we haar uitdrukkelijk vroegen die te doen.
      Al bij al eentje die niet lui was, dat zeker niet, maar toch maar zus en zo.
      Ze is dan gestopt omdat de restaurants weer open mochten en zo kon ze haar vroegere job hernemen. Tuurlijk waren wij blij dat ze weer kon werken waar ze graag werkte.
      Maar sindsdien niemand meer. De diensten cheques liggen stof aan het vergaren.
      En dus keken we uit naar iets dat we konden gebruiken gezien onze rug.
      Ik had het eerst ook over een Swiffer en dan de wetswiffer tot wij die reclame op TV zagen van die Philips 8000 machine.
      Niet dat ik geen vertrouwen heb in Philips maar Kärcher heeft altijd iets met water te maken gehad en het heeft ook een goede naam.
      Aangezien ze bij Maes in Kasterlee niet graag iets verkopen ben ik verder aan het zoeken geweest op het internet.

En nu ga je zeggen dat ik al besloten had een Kärcher te kopen? Nee, zeker niet.
      Maar ik las in de commentaren 90% was tevreden en hier op het forum krijg ik ook positieve commentaren per PB, geen enkel negatief zelfs.
      Wij hebben een kat en wij hebben een goede(?) steelstofzuiger maar daarmee is uw huis niet proper en al zeker de vloer niet.
      Dus Swiffer viel al door de mand, die Wetswiffer zit in de lift want die doekjes heb je ook niet voor niks en ik zie die dingen toch nooit het resultaat halen van een draaiende borstel hoor.
      Ik denk dat het een FC5 Kärcher zal worden tenzij men afkomt met een beter systeem.
      Het was eigenlijk leuk als er kuisvrouw kwam, die deden hun werk en we konden babbelen onder de koffie pauze, geen enkele machine kan dit vervangen;
      Maar ja .............................

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        En nu ga je zeggen dat ik al besloten had een Kärcher te kopen? Nee, zeker niet.
        Maar ik las in de commentaren 90% was tevreden en hier op het forum krijg ik ook positieve commentaren per PB, geen enkel negatief zelfs.
        Het zal vooral afhangen van uw gebruik, zoals is al aangaf is ieders gebruik anders.
        Met huisdieren is de vloer veel sneller aan een verfrissing tie dan zonder, zeker met een hond.
        Op een uur bij wijze van spreken soms vuiler dan anders na een week.
        Ene keer buiten laten als het regent en ge kunt al over de vloer gaan.
        Ik zie ons niet vijf keer per dag (voorbeeld) met de Kärcher rap eens over de vloer gaan waar hij met zijn natte poten gelopen heeft, daarentegen is zo’n Videda of Wet Jet ideaal en rap bij de hand.

Dus Swiffer viel al door de mand, die Wetswiffer zit in de lift want die doekjes heb je ook niet voor niks en ik zie die dingen toch nooit het resultaat halen van een draaiende borstel hoor.
        Ik denk dat het een FC5 Kärcher zal worden tenzij men afkomt met een beter systeem.
        Die doekjes moet men inderdaad ook vervangen, maar da’s rapper gedaan en veel goedkoper dan telkens die Kärcher boven te halen … die moet men trouwens ook elke keer vullen, ledigen, laden (indien op batterij) en afkuisen.

Hier nog het meest tevreden van de volgende combinatie:
        Om de vloer te doen meestal een of ander systeem van Vileda (of soortgelijk systeem van een ander merk) en om plaatselijk eens vlug oppervlakkig over te gaan de Wet Jet.
        De Kärcher gaat veel te traag in vergelijking, te veel gedoe en staat meer in de weg dan hij nuttig is.
        Wat tijd betreft: living, keuken en veranda (één geheel) eens kuisen met een Vileda ongeveer een kwartier à 20 minuten en met de Kärcher toch gemakkelijk 30 à 45 minuten in totaal.

Dus nogmaals, de tevredenheid zal vooral afhangen van het gebruik, voor een quasi propere vloer is bijna alles goed. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Freddy, we hebben al jaren een HaRA maar die moet ook eerst in een zeepsopje en uitgewrongen worden daarna in gewoon zuiver water spoelen en uitwringen en dan weer in de andere emmer met zeep.
          Dat is dus sleuren met twee emmers van 8/10/20 liter, wringen uitspoelen- zeepsop uitwringen enz.
          Allemaal goed en wel als je jong bent en geen pijnlijke rug hebt.
          Zo'n WetSwiffer dient enkel om gemorste koffie of wijn op de kuisen, dat is in elk geval de reclame op TV.
          Ik zie ons huis niet schoon maken met 10 doekjes hoor.
          Hoeveel tijd dat het zal duren met een FC 5 weet ik nog niet en hoeveel keer we zullen bijvullen ook niet maar dit is toch bijna niks vergeleken met emmers water sleuren.
          Ons huisdier is een kat die zal in de zetel liggen en die is doodmoe van zijn nachtelijke escapades, van de dezen geen last dus.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Alles hangt ook af van de ondergrond: heb je bv. een reuze groot tapijt onder je woonkamer tafel liggen, dan resteert er al niet veel andere vloer mee om met nat te poetsen. Is het een grote ruimte echter, waar niet te veel voorwerpen staan, en waarvan de vloer uit tegels bestaat, dan is die Kärcher misschien wel handig.
            Probeer hem anders online te kopen,Luc, dan kan hij nog steeds terug gestuurd worden.
            Misschien iets duurder soms, maar stel dat hij niet voldoet ben je anders wel heel veel geld kwijt.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

Comment

Probeer hem anders online te kopen,Luc, dan kan hij nog steeds terug gestuurd worden.
              Misschien iets duurder soms, maar stel dat hij niet voldoet ben je anders wel heel veel geld kwijt.
              Maar dan ook opletten waar ge koopt want niet elke winkel aanvaardt gebruikte toestellen retour. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Freddy, we hebben al jaren een HaRA maar die moet ook eerst in een zeepsopje en uitgewrongen worden daarna in gewoon zuiver water spoelen en uitwringen en dan weer in de andere emmer met zeep.
                Dat is dus sleuren met twee emmers van 8/10/20 liter, wringen uitspoelen- zeepsop uitwringen enz.
                Ik weet niet welke producten je gebruikt, maar sleuren met 2 emmers is iets van 50 jaar geleden.
                Met de meeste (deftige) producten moet men er niet met helder water nog eens over gaan.
                Ha-Ra heeft ook specifieke emmers op wielen, mogelijks ook al een goed hulpmiddel voor sommigen?
                Ieder moet voor zich uitmaken wat het beste is.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Voor wat betreft die Kärcher: eerst al es beginnen superveel reviews te lezen: ik rangschik die altijd zodat de minst goede beoordelingen boven staan. Anders lees je meestal wat je “wil” lezen.
                  Natuurlijk ook kijken in welke omstandigheden het toestel een slechte of goede review krijgt.

Ik heb destijds een grote luchtontvochtiger bij CB gekocht om in de kelder te zetten. Maakte té veel warmte en is teruggestuurd.
                  Was wel gebruikt, maar netjes gedroogd en afgekuist en ingepakt zoals ontvangen. Geen probleem. Geld teruggekregen.
                  Anders eerst es informeren, kan nooit kwaad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik weet niet welke producten je gebruikt, maar sleuren met 2 emmers is iets van 50 jaar geleden.
                    Met de meeste (deftige) producten moet men er niet met helder water nog eens over gaan.
                    Ha-Ra heeft ook specifieke emmers op wielen, mogelijks ook al een goed hulpmiddel voor sommigen?
                    Ieder moet voor zich uitmaken wat het beste is.
                    Awel, die HaRa. Daar zitten twee zo'n dweilen (?) bij, één voor met zeep (wit/blauw) te werken en een witte om achteraf te dweilen.
                    En de vloer blijft lang nat, met zo'n Kärcher spreken ze dat de vloer droog is na twee minuten.
                    De meeste revues zijn zeer positief en daarom ben ik eerst gaan kijken bij Maes (hoofdverdeler van Kärcher nota bene) om meer uitleg te krijgen, maar ja geen één van de drie die mij zag staan.
                    Pertang zijn mijn haren lang en grijs genoeg

Comment

En de vloer blijft lang nat, met zo'n Kärcher spreken ze dat de vloer droog is na twee minuten.
                      Het zal wel wat langer zijn dan 2 minuten, maar allé.
                      Leifheit heeft ook zoiets, stofzuigen en met nat in één keer.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Die Leifheit ziet er heel goed uit.
                        Eén rol in plaats van twee.
                        Gaan we eens goed bekijken, Pfilips valt af wegens te duur.

Comment

Die Leifheit ziet er heel goed uit.
                          Eén rol in plaats van twee.
                          Gaan we eens goed bekijken, Pfilips valt af wegens te duur.
                          Wij hebben zowel de Kärcher als de Leifheit … mijn vrouw verkiest tussen beiden in elk geval de Leifheit.
                          De Kärcher zou ze niet meer kopen, ieder zijn ding natuurlijk. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Wij hebben zowel de Kärcher als de Leifheit … mijn vrouw verkiest tussen beiden in elk geval de Leifheit.
                            De Kärcher zou ze niet meer kopen, ieder zijn ding natuurlijk. [emoji6]
                            Zijn het beiden systemen die water opzuigen ?
                            En waarom de Kärcher niet meer kopen ? Te zwaar ? Of te duur in vgl met de Leifheit die een evenwaardig resultaat neerzet ?

Comment

Zijn het beiden systemen die water opzuigen ?
                              Uitleg op website (en hier) is toch duidelijk? [emoji848]
                              Lees en u zal wijzer worden. [emoji23]

En waarom de Kärcher niet meer kopen ? Te zwaar ? Of te duur in vgl met de Leifheit die een evenwaardig resultaat neerzet ?
                              Probeer ze eens, eigen ondervinding is de beste leerschool. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Uitleg op website (en hier) is toch duidelijk? [emoji848]
                                Lees en u zal wijzer worden. [emoji23]

Probeer ze eens, eigen ondervinding is de beste leerschool. [emoji6]
                                Dan heeft dit forum weinig zin meer eh.

Comment

Working...
                                X