Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Maar je ziet zo dat het goede kwaliteit is.
    Het merk is Bissell [KLIK]
    Het “ziet” er in elk geval al niet slecht uit, wel wat duurder maar ik veronderstel dat men met wat zoeken ook betere prijzen kan vinden. [emoji6]
    De Kärcher FC 7 is anders ook niet zo goedkoop en kan minder.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

Ondertussenwat verder onderzoek gedaan.
      Nilfisk, Kärcher en Leifheit vallen af en dat onbekend merk haalt het voorlopig.
      Omdat:
      1. op batterijen werkt.
      2. eerst het stof opzuigt.
      3. nadat er gedweild is de grond wordt gedroogd en dat laatste kan enkel dat onbekend merk.

Enig nadeel, als je dat wilt, het is redelijk duur.
      Enige nadeel dat ik direct opmerk is dat de rol centimeters van de rand/plint komt. Ik schat zo'n drie/vier tot 5 cm.
      M.a.w. na een paar keer kuisen heb je een "mooi" afgelijnde vuile streep langs de muren/randen/plinten .

Comment

deze is bij bol goedkoper dan via bissell zelf. Wij denken deze https://www.bol.com/be/nl/p/bissell-...RoCWX0QAvD_BwE of de gewone versie, deze: https://www.bol.com/be/nl/p/bissell-...2.ProductTitle zijn al even aan het rondkijken en deze lijken toch de betere... en die randen... ik had als opmerking van iemand gelezen dat ze met de glimlach snel met een natte dweil langs de randjes gaat omdat de rest dan toch al vlot en goed proper was.

voila, de pet pro is besteld, volgende week kan ik misschien iets meer info delen!
        Last edited by TomStr; 5 maart 2022, 16:34. Reden: aankoop
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
          deze is bij bol goedkoper dan via bissell zelf. Wij denken deze https://www.bol.com/be/nl/p/bissell-...RoCWX0QAvD_BwE of de gewone versie, deze: https://www.bol.com/be/nl/p/bissell-...2.ProductTitle zijn al even aan het rondkijken en deze lijken toch de betere... en die randen... ik had als opmerking van iemand gelezen dat ze met de glimlach snel met een natte dweil langs de randjes gaat omdat de rest dan toch al vlot en goed proper was.

voila, de pet pro is besteld, volgende week kan ik misschien iets meer info delen!
          Oeie, je gaat na het kuisen met de 'machine', dan toch in tweede instantie nog eens de emmer + dweil + aftrekker halen om alle randjes nog eens te doen....
          Bovendien moet je dan nog wachten tot de vloer volledig droog is (want vergeet die twee minuten hé, met om het even welk toestel), of je gaat op je pas gereinigde vloer lopen om de randjes nog eens te doen.... Dat is zo iets als met je auto naar de carwash gaan en bij thuiskomst de auto nog eens met de water-spons-zeemvel-methode te kuisen omdat hij zeker tot in de kleinste hoekjes proper zou zijn. Maar ja, misschien zijn er wel die dit doen ook .
          Nu ja, ieder zijn methode zeker .
          Last edited by Guest43; 5 maart 2022, 17:34.

Comment

Ondertussenwat verder onderzoek gedaan.
            Nilfisk, Kärcher en Leifheit vallen af en dat onbekend merk haalt het voorlopig.
            Omdat:
            1. op batterijen werkt.
            2. eerst het stof opzuigt.
            3. nadat er gedweild is de grond wordt gedroogd en dat laatste kan enkel dat onbekend merk.
            Nog eens gekeken naar die website en de foto’s die ze zelf posten … de vloer ziet er toch niet echt droger uit dan met een Leifheit, zal ver hetzelfde zijn.
            In elk geval, de Leifheit die we hebben die heeft als laatste ook een rubber die het water samenhoudt en het wordt opgezogen naar het reservoir voor vuil water, er zit ook een filter in zodat vuil gefilterd wordt van het water.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Die filter is inderdaad een voordeel, dat heeft de Nilfisk ook, maar Nilfisk heet er geen die op batterijen werkt of ik moet er naast gekeken hebben.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                Oeie, je gaat na het kuisen met de 'machine', dan toch in tweede instantie nog eens de emmer + dweil + aftrekker halen om alle randjes nog eens te doen....
                ik zeg niet dat ik dat ga doen hé, eerst zien wat het geeft, dat nakuisen kwam maar in 1 opmerking naar voor. Je kan vermoedelijk de muur ook frontaal aanrijden met de machine, hopelijk spreken we dan over minder of geen randje meer.
                Mocht het toch nodig zijn lijkt het me niet onoverkomelijk om met een halve emmer water en een dweil snel die enkele meters te doen. Anders moet ik veel meer vierkante meters met de hand doen. Ik laat je "mijn methode" weten na het enkele malen te testen!
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Bovendien moet je dan nog wachten tot de vloer volledig droog is (want vergeet die twee minuten hé, met om het even welk toestel), of je gaat op je pas gereinigde vloer lopen om de randjes nog eens te doen.... Dat is zo iets als met je auto naar de carwash gaan en bij thuiskomst de auto nog eens met de water-spons-zeemvel-methode te kuisen omdat hij zeker tot in de kleinste hoekjes proper zou zijn. Maar ja, misschien zijn er wel die dit doen ook .
                  Nu ja, ieder zijn methode zeker .
                  Inderdaad blijft geen centimeters van de plint en eigenlijk maar best ook denk ik, waant als een rol tegen de plint gaat dan laat het water ook strepen achter hé.
                  Tenzij dat u tot tegen de plinten loopt met vuilen schoenen aan.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Inderdaad blijft geen centimeters van de plint en eigenlijk maar best ook denk ik, waant als een rol tegen de plint gaat dan laat het water ook strepen achter hé.
                    Wij lopen nooit met schoenen aan in huis. Die blijven altijd achter in de garage 😉. Maar ik weet wel waar stof blijft liggen.... op die plaatsen waar je nooit loopt, dus o.a. tegen de plinten 😉. Maar toch heel veel succes gewenst met om het even wat je koopt 👍.

Comment

Wij lopen nooit met schoenen aan in huis. Die blijven altijd achter in de garage [emoji6]. Maar ik weet wel waar stof blijft liggen.... op die plaatsen waar je nooit loopt, dus o.a. tegen de plinten [emoji6]. Maar toch heel veel succes gewenst met om het even wat je koopt [emoji106].
                      Dan kan je evengoed zeggen dat die machine de plinten niet mee kuist … want stof komt ook op de boord van de plint te liggen. [emoji6]

De vraag is of het de moeite loont om daarvoor aan dat toestel te twijfelen want hoe vuil gaat dat effectief worden bij redelijk propere mensen? [emoji848]
                      Aan de meeste plinten kunnen we niet eens aan omdat er kasten voor staan en dat toestel geraakt niet onder de kast.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dan kan je evengoed zeggen dat die machine de plinten niet mee kuist … want stof komt ook op de boord van de plint te liggen. [emoji6]

De vraag is of het de moeite loont om daarvoor aan dat toestel te twijfelen want hoe vuil gaat dat effectief worden bij redelijk propere mensen? [emoji848]
                        Aan de meeste plinten kunnen we niet eens aan omdat er kasten voor staan en dat toestel geraakt niet onder de kast.
                        Wij hebben plinten met afgeronde boord, daar blijft sowieso praktisch geen stof op liggen, en daar gaan we op een paar minuten over met onze Dyson V8 met lange buis en klein borsteltje. En onder de kasten hoeven we niet, die komen tot tegen de grond 😉. Maar mij us het om het even wat TS koopt of niet koopt, ik geef alleen op wat ik persoonlijk als een minpunt beschouw... Ik dacht hier reeds verschillende keren gelezen te hebben van iemand dat dit juist de bedoeling is van een forum...of ben je van mening veranderd 😉?

Comment

Maar mij us het om het even wat TS koopt of niet koopt, ik geef alleen op wat ik persoonlijk als een minpunt beschouw... Ik dacht hier reeds verschillende keren gelezen te hebben van iemand dat dit juist de bedoeling is van een forum...of ben je van mening veranderd [emoji6]?
                          Beweert iemand dat ge uw mening of ervaring niet mag delen? [emoji848]
                          Ik doe toch net hetzelfde, niet meer of niet minder?
                          En ieder koopt wat hij wil … gelukkig koopt niet iedereen hetzelfde, zou maar saai zijn. [emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Beweert iemand dat ge uw mening of ervaring niet mag delen? [emoji848]
                            Ik doe toch net hetzelfde, niet meer of niet minder?
                            En ieder koopt wat hij wil … gelukkig koopt niet iedereen hetzelfde, zou maar saai zijn. [emoji23]
                            Nee, dat doe je niet letterlijk, maar je countert elke (negatieve) vaststelling die iemand anders doet, precies of die vaststelling is van generlei tel.
                            Ik spreek over een aantal cm vloer die niet gereinigd wordt, jij komt af met plinten die niet gereinigd worden, wat er helemaal niks mee te maken heeft .
                            Dat komt ongeveer op hetzelfde neer als "zwijg maar, jouw mening wordt niet gevraagd..."
                            Verder nog een gezellige zondag gewenst.

Comment

Wat betreft de plinten en hoekjes…ik ben daar geen maniak in. Die worden wel gereinigd, maar zeker niet elke week. Daar ligt trouwens ook niet het meeste vuil. Een mens mag niet de slaaf worden van zijn huis. Maar anderzijds, elk zijn mening eh. Ik kan me voorstellen dat iemand met luchtweginfecties een onberispelijk zuiver huis wil.

Ik gebruik nu al een tijdje een Villeda mop: zo’n driehoekige mop die je kan centrifugeren. De eerste was na een paar weken stuk, dan gratis een nieuwe van Bol gekregen, en dit exemplaar werkt nog steeds. Vind het een goed systeem , en door zijn driehoekige vorm, ook goed voor de hoekjes.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik spreek over een aantal cm vloer die niet gereinigd wordt, jij komt af met plinten die niet gereinigd worden, wat er helemaal niks mee te maken heeft .
                                Mijn reactie was een aanvulling op dit topic, niet enkel op het één zin van u hé.
                                De plinten kwamen wel al eerder ter sprake hé. [emoji6]
                                Maar ik weet wel waar stof blijft liggen.... op die plaatsen waar je nooit loopt, dus o.a. tegen de plinten [emoji6]
                                En tot tegen de plint komen kan soms ook problemen geven, sommigen hebben houten of kunststof (vaak overtrokken MDF) plinten en die mogen niet te nat worden.
                                Uiteraard geen probleem met stenen plinten.
                                Zoals eerder in dit topic al aangekaart, wij hebben zowel een Kärcher als een Leifheit en uit ervaring kunnen we zeggen dat we nog niet echt een probleem ondervonden hebben wat hier aangekaart wordt … omdat die toestellen uiteindelijk maar een “hulpmiddel” zijn en niet het enige dat men ooit zal gebruiken om zijn huis te kuisen.
                                En het is ook simpel … wie vindt dat zo’n toestel niet zal voldoen, die is niet verplicht om het te kopen. [emoji6]
                                Last edited by VerSeg; 6 maart 2022, 11:39.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X