Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Wat betreft de plinten en hoekjes…ik ben daar geen maniak in. Die worden wel gereinigd, maar zeker niet elke week. Daar ligt trouwens ook niet het meeste vuil. Een mens mag niet de slaaf worden van zijn huis. Maar anderzijds, elk zijn mening eh. Ik kan me voorstellen dat iemand met luchtweginfecties een onberispelijk zuiver huis wil.
    Daar kaart je iets aan, last van luchtwegen … ik heb al mijn heel leven een allergie voor onder andere stof en huismijt.
    En eventueel stof op plinten, dat is net niet zo erg want het stof waar men last van heeft, dat is stof dat rondvliegt en niet ergens in een hoekje blijft liggen.
    De ergste zaken zijn overgordijnen, tapijten en andere stoffen bekledingen die vaak bewogen worden en waar stof kan uitkomen.
    Stenen vloeren die men geregeld kan dweilen zijn uiteraard beter dan tapijt want hoe goed men een tapijt ook gaat stofzuigen, men krijgt er nooit alle stof uit.
    Uiteraard hoe minder stof er ligt, hoe minder er kan opvliegen maar zoals door anderen aangekaart lopen ook wij niet op of tegen plinten.
    Ik gebruik nu al een tijdje een Villeda mop: zo’n driehoekige mop die je kan centrifugeren.
    Vind het een goed systeem , en door zijn driehoekige vorm, ook goed voor de hoekjes.
    Simpele zaken zijn vaak nog het eenvoudigst en goed, wat niet wil zeggen dat andere hulpmiddelen ook goed kunnen zijn.
    Die toestellen staan hier meestal ook aan de kant, zo’n Vileda (ander type) is het meest gebruikte.
    Maar doe jij de hoeken … ik dacht dat bij u de hoek er af was. [emoji23]
    Last edited by VerSeg; 6 maart 2022, 11:43.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Kärcher FC 3 of FC 5 of FC 7, steeds draadloos natuurlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Maar doe jij de hoeken … ik dacht dat bij u de hoek er af was. [emoji23]
      Haha, je ziet het voordeel ervan eh !
      Maareuh......jij hebt toch ook geen hoeken ? Bij U is toch alles "rond" ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

voila,
        wij hebben gekozen voor de Bissell cross wave pet pro.
        Eerste gebruik: aangenaam verrast, gaat goed, vlot, vind het toestel zeker niet te zwaar (als 42 jarige, misschien dat 65 jarige het iets zwaarder vinden) het lawaai is vergelijkbaar met een oudere borstelstofzuiger. Lawaaierig, maar niet om doof van te worden.
        Kuisen gaat goed, sterke zuigkracht die het vuil tegen de kanten mooi weg neemt ook al draait daar de borstelrol niet.
        Als je ziet dat je even frontaal tot tegen de plinten rijdt is er amper een stuk dat niet krachtig gereinigd wordt. Ook het droog maken gaat goed, momenteel, binnenshuis, luchtvochtigheid 47% en 18 graden, duurt het amper 5 minuten of ik kan al opnieuw met mijn kousen door de living over de tegels gaan.
        Tijdswinst ga je bij grondig kuisen niet zo heel veel hebben, dan ga je traag op en af en blijf je even langer hangen bij de vuilste delen (aan achterdeur, voor het kookfornuis in de keuken...)
        Vandaag zijn we (na een ongelukje met een vol flesje tabasco om de werking van de zwaartekracht te testen...) snel door de keuken gegaan en omdat we toch bezig waren de living en hal bij gedaan. Dat ging natuurlijk een pak sneller dan de dag ervoor en bij regelmatig gebruik zal het wel sneller gaan dan met de hand.
        Maar: geen gesleur met emmers en dweilen, geen uitwringen van dweilen, niet nadrogen met droge dweil... niet 10 keer buigen en strekken door je rug. hoogstens het vuilwater reservoir ledigen en/of proper water aanvullen.
        Machine reinigen kost minder dan 5 minuten.

Ik verwacht niet snel een zichtbaar spoor aan de plintkanten.
        Tegels en vinyl gaan zeer vlot, vinyl blijft iets natter dan tegels, maar ook daar, op een minuut of 10 is het laatste opgedroogd.
        Tapijt kunnen we niet testen, de voetmatten zijn wel gedaan en dat ging ok, niet speciaal super goed en ze bleven toch redelijk nat. maar zeker ok voor los vuil of moddervoeten. Maar voetmatjes zijn geen tapijten natuurlijk.

Wij zijn momenteel in elk geval zeer tevreden van onze aankoop.
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
          voila,
          wij hebben gekozen voor de Bissell cross wave pet pro.
          Wel dit is voor mij ook de grootste favo.
          Ziet er bijlange niet slecht uit en ziet er zelfs degelijk en mooi uit.
          En vandaag nog een ander merk ontdekt m.n. Hyundai.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Vandaag voor de eerste keer de Bissell gebruikt.
            WHAAAAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUWWWWWWWWWWWWWwwwwwwwwwwww !!!!!!!

Ongelooflijk hoe proper die de vloer krijgt.
            Het enige nadeel is dat je bij dit toestel geen handleiding krijgt, eigenlijk vind ik dat niet kunnen, ma ja.
            Uit kuisen is heel erg simpel.
            Onder de kraan en afgelopen.
            Maar die vloer is kraaknet tot tegen de plinten.
            Hadden we al veel vroeger moeten kopen.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

De Karcher die wij hebben (met rollen) poetst de vloer - ook parket - en zuigt het vuile water terug op. De vloer is wel nog wat vochtig, maar niet overdreven. Nadien gewoon rollen afwassen en opvangbak leegmaken.

edit : te laat geantwoord - de oplossing staat er ondertussen al
              Mvg Philip

Comment

hier zijn we er ook nog steeds tevreden van! nog geen hoeken waarvan ik denk daar ga ik eens met een gewone dweil over! ik gebruik op tegels eigenlijk constant "water toevoegen" voor een heel stuk ineens en ga er dan nog eens over zonder dat ik "water geef" dan is het eigenlijk haast ineens droog!
                Beste aankoop van het jaar voor ons!
                we gebruiken nu ook de "gewone" kuisproducten, één dopje (wat we normaal in een dikke 5 liter doen) doe ik nu in het proper water reservoir, nog geen problemen met teveel schuim gehad!
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Working...
                X