Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wallbox installeren...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Wallbox installeren...

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Ik ga nog de prijs afwachten van een geïnstalleerde slimme wallbox icm premie maar nader inzien ga ik waarschijnlijk toch zelf aan de slag. Dan zal 't een domme wallbox worden
    Morgen na de middag wordt de Wallbox geplaatst....als ik nu nog aan mijn plugin hybride geraak zal 't goed zijn...... nog steeds niks gehoord.....besteld half april 21...
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #77
      Wallbox installeren...

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Stel dat je 3000 kW opwekt kost je dat €210/jaar, dat is 7ct/kWh.
      Iemand anders betaalt daar nu 45ct voor.
      Iemand zonder panelen betaalt per KWh, dat klopt.
      Maar met zonnepanelen betaalt men het prosumententarief PLUS de investering!
      Die investering moet je ook tellen als onkost!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #78
        Re: Wallbox installeren...

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Morgen na de middag wordt de Wallbox geplaatst....als ik nu nog aan mijn plugin hybride geraak zal 't goed zijn...... nog steeds niks gehoord.....besteld half april 21...
        Laat zeker weten hoe de installatie verlopen is Ik heb ook kennissen die nog aan het wachten zijn op hun Mercedes PHEV. De chiptekorten blijven voor problemen zorgen

        Comment


        • #79
          Re: Wallbox installeren...

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Iemand zonder panelen betaalt per KWh, dat klopt.
          Maar met zonnepanelen betaalt men het prosumententarief PLUS de investering!
          Die investering moet je ook tellen als onkost!
          Heb ik zeven reacties geleden reeds aangegeven.

          Comment


          • #80
            Re: Wallbox installeren...

            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
            Heb ik zeven reacties geleden reeds aangegeven.
            Heb ik ook al meermaals aangegeven, maar het mag niet baten. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #81
              Re: Wallbox installeren...

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Iemand zonder panelen betaalt per KWh, dat klopt.
              Maar met zonnepanelen betaalt men het prosumententarief PLUS de investering!
              Die investering moet je ook tellen als onkost!
              In het nieuwe systeem moet er niet geïnvesteerd worden zeker ? Denkt u dat er enige garantie is voor de rentabiliteit (tenzij de huidige sterke prijsstijging die voor alle installaties geldt) ?
              De stroom blijft nadien gratis, maar wat je niet direct verbruikt kan je - mits extra investeren in een batterij - maar voor een deel de uren erna gebruiken.
              Je krijgt gelukkig ook iets voor de overschot die je injecteert.

              Wie nu in het oude systeem zit met het behoud van de terugdraaiende teller zal ook maar voor het minimum capaciteitstarief belast worden.
              Wat in feite normaal is omdat ze al voor de netkosten betalen via het proumententarief.
              Maar deze mensen moeten zich realiseren dat - door de politieke druk hierover - zij nog jarenlang hoge stroomsterkten zullen kunnen afnemen zonder extra kosten, terwijl wie geen zonnepanelen heeft veel sneller een DM zal krijgen en de volle pot zal betalen, wat bij elektrische verwarming bv serieus kan doortellen.
              Het systeem dooft uit, dat is waar, maar er blijft een voordeel tov wie niets gedaan heeft.

              Comment


              • #82
                Re: Wallbox installeren...

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                In het nieuwe systeem moet er niet geïnvesteerd worden zeker ? Denkt u dat er enige garantie is voor de rentabiliteit (tenzij de huidige sterke prijsstijging die voor alle installaties geldt) ?
                De stroom blijft nadien gratis, maar wat je niet direct verbruikt kan je - mits extra investeren in een batterij - maar voor een deel de uren erna gebruiken.
                Je krijgt gelukkig ook iets voor de overschot die je injecteert.

                Wie nu in het oude systeem zit met het behoud van de terugdraaiende teller zal ook maar voor het minimum capaciteitstarief belast worden.
                Wat in feite normaal is omdat ze al voor de netkosten betalen via het proumententarief.
                Maar deze mensen moeten zich realiseren dat - door de politieke druk hierover - zij nog jarenlang hoge stroomsterkten zullen kunnen afnemen zonder extra kosten, terwijl wie geen zonnepanelen heeft veel sneller een DM zal krijgen en de volle pot zal betalen, wat bij elektrische verwarming bv serieus kan doortellen.
                Het systeem dooft uit, dat is waar, maar er blijft een voordeel tov wie niets gedaan heeft.
                Ge geeft nu zelf aan dat wie panelen heeft, moet investeren … waarom neem je die investering dan NIET in aanmerking om de prijs te berekenen wat heden energie kost?

                De energie (elektriciteit) kost de prosumententarief en de investering … da’s een heel pak meer dan 7 cent per KWh hoor.
                De actuele prijs van het prosumententarief ken ik niet maar dat was ervoor iets van +- 108€ per KVA van de omvormer.
                En 6x108=648 en dan nog wat heffingen links en rechts en ge zit al meteen een pak hoger (rond de 680€).
                Voor dat jaar was het een verbruik van 5600KWh.
                Met 680€ en 5600KWh komt dat op ongeveer 12 cent per KWh en geen 7 cent … exclusief investering.
                De overproductie is puur verloren, daar krijgt men geen cent voor en bij de telleropname gaat het overschot verloren.

                Verder kaart u ook een aankooptarief aan van 45 cent … op onze laatste afrekening in 2021 was dat 28 cent (het huidige tarief is 34 cent en het volgende ken ik nog niet).
                En de zonnepanelen verhoogden ook de prijs van de woningverzekering, eigenlijk ook nog in aanmerking te nemen.

                Met 28 cent/KWh tegenover 12 cent/KWh zal het 75.000KWh duren voordat er enige cent winst gemaakt wordt.
                Ja, elektriciteit wordt duurder en die tijd zal dan iets korter worden, maar dan moeten we hopen dat er ook nooit kosten komen aan de installatie, nooit externe schade of wat ook.

                Of hoe u met steeds weer heel andere cijfers toch maar steeds iets anders wil bewijzen.

                Uiteraard heeft u met de nieuwe berekening ook een investering, niemand beweert het omgekeerde en ook u dient die investering in aanmerking te nemen om de effectieve kost van uw elektriciteit te berekenen.
                Uiteraard als er subsidies zijn, dan moeten die er ook weer af.
                Met enkel het prosumententarief komt u nooit tot een correct vergelijk.

                En zo kan men bezig blijven met voor en nadelen te vergelijken … maar nogmaals, men kan enkel zijn eigen rekening maken want iedere situatie is anders.

                De miserie dat het plaatsen van panelen kan meebrengen is ook niet voor iedereen gelijk en wil ik ook geen twee keer meemaken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #83
                  Re: Wallbox installeren...

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Laat zeker weten hoe de installatie verlopen is Ik heb ook kennissen die nog aan het wachten zijn op hun Mercedes PHEV. De chiptekorten blijven voor problemen zorgen
                  Uitgesteld naar dinsdag 8 februari wegens ziekte van plaatser....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Wallbox installeren...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Uitgesteld naar dinsdag 8 februari wegens ziekte van plaatser....


                    Ik heb zonet de Webasto Pure 2 11kW met 7m laadkabel besteld voor €641.03. Ik kan die in een achteraf bijgeplaatste elektriciteitskast (wegens verbouwing keuken in 2001) in mijn garage aansluiten omdat die met een 5G10 kabel gevoed wordt die in de hoofdzekeringkast is beveiligd op 4x32A De Webasto heeft een beveiliging nodig van 4x16A en ik moet 8m overbruggen naar de garagepoort maar twijfel nog welke kabeldikte ik zou nemen. 5G2.5 of toch 5G4?

                    Comment


                    • #85
                      Wallbox installeren...

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      De Webasto heeft een beveiliging nodig van 4x16A en ik moet 8m overbruggen naar de garagepoort maar twijfel nog welke kabeldikte ik zou nemen. 5G2.5 of toch 5G4?
                      Op 4X16A en slechts 8meter afstand kan 5G2.5 geen probleem zijn Frank.
                      Trouwens een plug-in hybrid beperkt het vermogen toch normaal
                      tot Max. een dikke 7Kw.
                      Last edited by Guest42; 2 februari 2022, 18:56.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Wallbox installeren...

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Op 4X16A en slechts 8meter afstand kan 5G2.5 geen probleem zijn Frank.
                        Trouwens een plug-in hybrid beperkt het vermogen toch normaal
                        tot Max. een dikke 7Kw.


                        Onze PHEV laadt aan 7.4kW om precies te zijn en de overgrote meerderheid van de puur elektrische wagens overschrijden zelfs de 11kW niet

                        Comment


                        • #87
                          Wallbox installeren...

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht


                          Onze PHEV laadt aan 7.4kW om precies te zijn en de overgrote meerderheid van de puur elektrische wagens overschrijden zelfs de 11kW niet
                          In België is thuis laden gelimiteerd op 11KW.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #88
                            Re: Wallbox installeren...

                            Draadloos laden : https://youtu.be/aq7SP18sPKw

                            Comment


                            • #89
                              Re: Wallbox installeren...

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              In België is thuis laden gelimiteerd op 11KW.
                              Is dat zo? Ook met een 3x400V 32A aansluiting?
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • #90
                                Re: Wallbox installeren...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                                Is dat zo? Ook met een 3x400V 32A aansluiting?
                                Dan zou het het in theorie ook kunnen?
                                ik heb 3 X 400 volt +0, komt neer op een aangesloten vermogen van een dikke 17 Kw totaal belastbaar vermogen, normaal gezien zal de auto daar maximaal rond de 7Kw van nemen.
                                Last edited by Franciskine; 4 februari 2022, 17:21.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X