Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wallbox installeren...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Wallbox installeren...

    Is de fiscaliteit van een laadpaal hier al aan bod gekomen? Blijkbaar kan je als particulier een belastingvermindering krijgen van 45% met een maximum factuur van €1500 in 2022? Voorwaarde is een slimme sturing van het apparaat en bevoorrading met groene stroom?

    Comment


    • #62
      Re: Wallbox installeren...

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Is de fiscaliteit van een laadpaal hier al aan bod gekomen? Blijkbaar kan je als particulier een belastingvermindering krijgen van 45% met een maximum factuur van €1500 in 2022? Voorwaarde is een slimme sturing van het apparaat en bevoorrading met groene stroom?
      Zal dus als ik het goed begrijp gekoppeld zijn aan het bezit van een digitale meter Frank?
      (Slimme sturing….)
      Wie slim is behoudt zijn terugdraaiende teller zo lang mogelijk.

      Comment


      • #63
        Re: Wallbox installeren...

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Zal dus als ik het goed begrijp gekoppeld zijn aan het bezit van een digitale meter Frank?
        (Slimme sturing….)
        Wie slim is behoudt zijn terugdraaiende teller zo lang mogelijk.
        Inderdaad. Maar de Vlaamse minister van Energie droomt ervan dat 80% van de elektriciteitsmeters vervangen is tegen eind 2024 Ik ben sinds 02/2020 al benadeeld

        Comment


        • #64
          Re: Wallbox installeren...

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Inderdaad. Maar de Vlaamse minister van Energie droomt ervan dat 80% van de elektriciteitsmeters vervangen is tegen eind 2024 Ik ben sinds 02/2020 al benadeeld
          ik ken ondertussen mensen die geweigerd hebben tot 2025.....was geen enkel probleem....
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #65
            Re: Wallbox installeren...

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            ik ken ondertussen mensen die geweigerd hebben tot 2025.....was geen enkel probleem....
            Hier ook reeds melding van gekregen via rechtsbijstand DAS,
            weet je hé Francis, maar ondertussen ook iemand leren kennen
            die die meters plaatst, de kans zit er in dat we ze nog veel
            langer kunnen buiten houden.

            Comment


            • #66
              Re: Wallbox installeren...

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Hier ook reeds melding van gekregen via rechtsbijstand DAS,
              weet je hé Francis, maar ondertussen ook iemand leren kennen
              die die meters plaatst, de kans zit er in dat we ze nog veel
              langer kunnen buiten houden.
              Met de huidige stroomprijzen hoor ik hier inderdaad niemand meer klagen over het prosumententarief, dat stijgt niet mee .

              Comment


              • #67
                Re: Wallbox installeren...

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Met de huidige stroomprijzen hoor ik hier inderdaad niemand meer klagen over het prosumententarief, dat stijgt niet mee .
                De duurdere stroomprijzen hebben niks te maken met het verdelen van de stroom. Ik dacht dat dure stroom of goedkope stroom op het net zetten niet duurder of goedkoper is. En laat het prosumententarief nu net voor het gebruik van het net te zijn.
                Cfr. de Vreg : Het prosumententarief is de vergoeding die zonnepaneleneigenaars met een terugdraaiende teller sinds 2015 betalen voor het niet-gemeten gedeelte van hun gebruik van het distributienet.
                Het is al voldoende zeker dat ze, tegen alle afspraken in, dit tarief plots uit hun hoge hoed getoverd hebben, en het in onze maag gesplitst hebben !?

                Comment


                • #68
                  Re: Wallbox installeren...

                  Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                  De duurdere stroomprijzen hebben niks te maken met het verdelen van de stroom. Ik dacht dat dure stroom of goedkope stroom op het net zetten niet duurder of goedkoper is. En laat het prosumententarief nu net voor het gebruik van het net te zijn.
                  Cfr. de Vreg : Het prosumententarief is de vergoeding die zonnepaneleneigenaars met een terugdraaiende teller sinds 2015 betalen voor het niet-gemeten gedeelte van hun gebruik van het distributienet.
                  Het is al voldoende zeker dat ze, tegen alle afspraken in, dit tarief plots uit hun hoge hoed getoverd hebben, en het in onze maag gesplitst hebben !?
                  Hou eens op met achteruit te kijken en realiseer je dat voor een vaste vergoeding van gemiddeld €70 per kWh van je omvormer je NU nog altijd je stroom gratis een jaar mag opslaan.
                  Stel dat je 3000 kW opwekt kost je dat €210/jaar, dat is 7ct/kWh.
                  Iemand anders betaalt daar nu 45ct voor.
                  Jaarlijkse minderuitgave €1140.

                  En dat is nog niet gerekend met de GSC's die sommigen nog krijgen.

                  Het is jullie gegund, maar ik zou zeggen hou op met zagen en "Count your blessings" .

                  PS: met het capaciteitstarief zal de berekening anders worden maar dat geldt voor iedereen.
                  Last edited by palombian; 31 januari 2022, 20:44. Reden: capaciteitstarief

                  Comment


                  • #69
                    Re: Wallbox installeren...

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Met de huidige stroomprijzen hoor ik hier inderdaad niemand meer klagen over het prosumententarief, dat stijgt niet mee .
                    Het is daarmee dat ze aangekondigd hebben dat het prosumententarief vanaf 2022 (nu dus) elk jaar opgedreven zou worden om de overstap naar een digitale teller interessanter te maken en ook de weigeraars te overtuigen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Wallbox installeren...

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Het is daarmee dat ze aangekondigd hebben dat het prosumententarief vanaf 2022 (nu dus) elk jaar opgedreven zou worden om de overstap naar een digitale teller interessanter te maken en ook de weigeraars te overtuigen.
                      Maar lang niet zo snel als de stijging van de elektriciteitsprijs, je winst wordt toch groter.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Wallbox installeren...

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Hou eens op met achteruit te kijken en realiseer je dat voor een vaste vergoeding van gemiddeld €70 per kWh van je omvormer je NU nog altijd je stroom gratis een jaar mag opslaan.
                        Stel dat je 3000 kW opwekt kost je dat €210/jaar, dat is 7ct/kWh.
                        Iemand anders betaalt daar nu 45ct voor.
                        Jaarlijkse minderuitgave €1140.

                        En dat is nog niet gerekend met de GSC's die sommigen nog krijgen.

                        Het is jullie gegund, maar ik zou zeggen hou op met zagen en "Count your blessings" .

                        PS: met het capaciteitstarief zal de berekening anders worden maar dat geldt voor iedereen.

                        Wat kan jij "goed" de rekening van een ander maken zeg.
                        Je rekent met totaal onrealistische en onbestaande cijfers.
                        Een gemiddelde van 70 Euro per kW per jaar kan ik toch niet terugvinden in de officiële tarieven van 2021.
                        Je kan zelf eens kijken, misschien kan jij het wel terugvinden ?



                        Dit komt voor mij persoonlijk dus op 4 kW x 112.42 € = 449,68 €.
                        Mijn panelen brachten vorig jaar 3.750 Kwh op, bij mij komt het dus op 12 cent, al heel iets anders dan de 'door jou berekende' 7 cent, bijna het dubbele.

                        Bovendien vergeet je nog één klein dingetje, en dat is dat zij die nu 45 cent betalen nul komma nul investeringen hebben gedaan. En ja, ik weet dat er zijn die geen zonnepanelen kunnen leggen (financieel of infrastructuur) en dat er zijn die er geen willen leggen.

                        Weet ook dat alle zonnepaneelbezitters samen er ook een klein beetje aan toe bijdragen dat België misschien het door Europa gestelde aandeel hernieuwbare energie te behalen.
                        Worden zij hier voor beloond, nee, integendeel, gestraft met het, volgens jij heiligmakende, prosumententarief.

                        Ik wil er ook nog aan toevoegen dat ik geen GSC's krijg, geen subsidie kreeg, niks, nul, nada... maar alles uit eigen zak betaald heb, en dat ze NA mijn plaatsing zomaar het prosumententarief uit hun hoed getoverd hebben. Meteen is ook de eventuele terugverdientijd meer dan verdubbeld, als ze zelfs ooit terugverdiend zullen worden, dat moeten we nog afwachten want wie weet wat ze nog allemaal uit hun hoge hoed zullen toveren.

                        De volgende zitten reeds in hun achterhoofd : verhogen prosumententaks, taks op wie een thuisbatterij heeft, heel hoge accijnzen op elektriciteit eens het wagenpark voldoende E-wagens heeft.... enz.

                        Dus uw alomtegenwoordige "Count your blessings" bevatten nu al veel minder blessings en worden straks helemaal weggeveegd.
                        Last edited by Guest43; 1 februari 2022, 10:16.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Wallbox installeren...

                          Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                          Wat kan jij "goed" de rekening van een ander maken zeg.
                          Je rekent met totaal onrealistische en onbestaande cijfers.
                          Een gemiddelde van 70 Euro per kW per jaar kan ik toch niet terugvinden in de officiële tarieven van 2021.
                          Je kan zelf eens kijken, misschien kan jij het wel terugvinden ?



                          Dit komt voor mij persoonlijk dus op 4 kW x 112.42 € = 449,68 €.
                          Mijn panelen brachten vorig jaar 3.750 Kwh op, bij mij komt het dus op 12 cent, al heel iets anders dan de 'door jou berekende' 7 cent, bijna het dubbele.

                          Bovendien vergeet je nog één klein dingetje, en dat is dat zij die nu 45 cent betalen nul komma nul investeringen hebben gedaan. En ja, ik weet dat er zijn die geen zonnepanelen kunnen leggen (financieel of infrastructuur) en dat er zijn die er geen willen leggen.

                          Weet ook dat alle zonnepaneelbezitters samen er ook een klein beetje aan toe bijdragen dat België misschien het door Europa gestelde aandeel hernieuwbare energie te behalen.
                          Worden zij hier voor beloond, nee, integendeel, gestraft met het, volgens jij heiligmakende, prosumententarief.

                          Ik wil er ook nog aan toevoegen dat ik geen GSC's krijg, geen subsidie kreeg, niks, nul, nada... maar alles uit eigen zak betaald heb, en dat ze NA mijn plaatsing zomaar het prosumententarief uit hun hoed getoverd hebben. Meteen is ook de eventuele terugverdientijd meer dan verdubbeld, als ze zelfs ooit terugverdiend zullen worden, dat moeten we nog afwachten want wie weet wat ze nog allemaal uit hun hoge hoed zullen toveren.

                          De volgende zitten reeds in hun achterhoofd : verhogen prosumententaks, taks op wie een thuisbatterij heeft, heel hoge accijnzen op elektriciteit eens het wagenpark voldoende E-wagens heeft.... enz.

                          Dus uw alomtegenwoordige "Count your blessings" bevatten nu al veel minder blessings en worden straks helemaal weggeveegd.
                          Tarief op jaarbasis in 2022, maar vastgelegd voor 6 maanden.
                          Daarna komt het capaciteitstarief voor iedereen, uiteraard vervangt dit het prosumententarief niet.

                          https://www.vreg.be/nl/prosumententarief-2022

                          Mijn €70 per kW van de omvormer was toch niet helemaal uit de lucht gegrepen.
                          Pech dat u in een dure zone woont.

                          Als u het zo zwart inziet kan u zich ook afsluiten van het net (in tegenstelling met wat de VREG beweert kan dit perfect met de huidige hybride omvormers en uiteraard een batterij, vanaf maart tot oktober moet dat lukken als u erg zuinig bent, voor de rest met kaarsen), hout hakken in het bos en uiteraard alleen met de fiets rijden (misschien lukt een elektrische fiets nog net met uw geinstalleerd PV vermogen, een auto voor bijna niemand - waarmee meteen terug on topic ).

                          Het probleem is voor iedereen hetzelfde en zal niet vanzelf verdwijnen.
                          Last edited by palombian; 1 februari 2022, 12:39. Reden: half jaar

                          Comment


                          • #73
                            Re: Wallbox installeren...

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Tarief op jaarbasis in 2022, maar vastgelegd voor 6 maanden.
                            Daarna komt het capaciteitstarief voor iedereen, uiteraard vervangt dit het prosumententarief niet.

                            https://www.vreg.be/nl/prosumententarief-2022

                            Mijn €70 per kW van de omvormer was toch niet helemaal uit de lucht gegrepen.
                            Pech dat u in een dure zone woont.

                            Als u het zo zwart inziet kan u zich ook afsluiten van het net (in tegenstelling met wat de VREG beweert kan dit perfect met de huidige hybride omvormers en uiteraard een batterij, vanaf maart tot oktober moet dat lukken als u erg zuinig bent, voor de rest met kaarsen), hout hakken in het bos en uiteraard alleen met de fiets rijden (misschien lukt een elektrische fiets nog net met uw geinstalleerd PV vermogen, een auto voor bijna niemand - waarmee meteen terug on topic ).

                            Het probleem is voor iedereen hetzelfde en zal niet vanzelf verdwijnen.
                            U moet rekenen met de prijzen die er geweest zijn, niet met deze die er zullen zijn, want voor 2022 weten we nog niet wat de elektraprijzen gaan zijn over een half of heel jaar gezien.
                            Enkel voor 2021 weten we wat de prijzen van de elektra waren, wat de panelen hebben opgebracht, wat de prosumententarieven waren....enz

                            En qua zone.... als je inderdaad met de goedkoopste zones gaat rekenen dan kan je alles bewijzen .
                            Feit is dat het gemiddelde voor 2021 wel degelijk 88,6 euro was en voor het eerste semester van 2022 dit 74,5 euro zal zijn.

                            En nu zwijgt U als vermoord over de investeringen die mensen met zonnepanelen gedaan hebben......raar toch.... of toch niet !?

                            Jouw lachertje over het afsluiten van het net... daar ga ik geen woorden aan vuil maken, dat is tijdverspilling.... kinderpraat is het, niet meer of niet min.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Wallbox installeren...

                              Ik ga nog de prijs afwachten van een geïnstalleerde slimme wallbox icm premie maar nader inzien ga ik waarschijnlijk toch zelf aan de slag. Dan zal 't een domme wallbox worden

                              Comment


                              • #75
                                Re: Wallbox installeren...

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Ik ga nog de prijs afwachten van een geïnstalleerde slimme wallbox icm premie maar nader inzien ga ik waarschijnlijk toch zelf aan de slag. Dan zal 't een domme wallbox worden
                                Misschien wel een domme wallbox maarr een slimme beslissing .

                                Comment

                                Working...
                                X