Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gsm achter het stuur…nieuwe regels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gsm achter het stuur…nieuwe regels

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Heb hier ook zo een "ruimteschip", en ik kan je dochter bijtreden, het is gewoon niet leuk meer, je aandacht word constant naar een van de schermen getrokken, er zijn geen knoppen meer, zelfs het hele stuur in touch bediening geworden. Voor alles moet je in menu's, ....Het is mooi om "uit te pakken" en alles uit te proberen, maar als je +50k per jaar rijd, bekijk je het misschien anders?
    Ik zou liever op zijn minst een aantal fysieke knoppen hebben, die ik dat zelf kan configureren, voor de basic instellingen. Nu is het scrollen, kiezen, enteren, en weer uit de menu gaan. (zelfs mijn verwarming is een volledig touch veld)
    Vergelijk het een beetje met fotograferen, ook daar, liever fysieke buttons ipv menu's.
    Laat dit onder andere de reden zijn dat ik geen EV heb willen kopen, toch niet die ik als favoriet had naast te duur en te weinig garantie. Bij mij moet de wagen rijden, veilig rijden en al de rest is veelal ongevraagde luxe die je er moet bij nemen en de prijs de hoogte in jaagt.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      "Als ik rij dan rij ik. Zelfs op hele lange trajecten ga je als passagier serieuze moeite moeten doen om met mij een gesprek aan te knopen. Ik ben gewoon constant bezig met het verkeer (ik vind dit al vermoeiend genoeg)."

99% mee eens, maar er is een maar, ik ben ooit eens heel blij geweest dat er zo'n tateraar(ster) bij mij zat in een nachtelijke rit, anders zou ik (bijna) ingedommeld zijn geweest, overigens dit was lang lang geleden .
      Volledig mee eens, een chauffeur hoeft maar 1 ding te doen en dat is zich bezig houden met hetgeen op de weg gebeurd.
      Het zou al veel ellende schelen mochten de meeste chauffeurs dit eenvoudig beginsel navolgen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Volledig mee eens, een chauffeur hoeft maar 1 ding te doen en dat is zich bezig houden met hetgeen op de weg gebeurd.
        Het zou al veel ellende schelen mochten de meeste chauffeurs dit eenvoudig beginsel navolgen.
        Zeker weten. Maarja, voor velen is dat te simpel denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Heb hier ook zo een "ruimteschip", en ik kan je dochter bijtreden, het is gewoon niet leuk meer, je aandacht word constant naar een van de schermen getrokken, er zijn geen knoppen meer, zelfs het hele stuur in touch bediening geworden. Voor alles moet je in menu's, ....Het is mooi om "uit te pakken" en alles uit te proberen, maar als je +50k per jaar rijd, bekijk je het misschien anders?
          Ik zou liever op zijn minst een aantal fysieke knoppen hebben, die ik dat zelf kan configureren, voor de basic instellingen. Nu is het scrollen, kiezen, enteren, en weer uit de menu gaan. (zelfs mijn verwarming is een volledig touch veld)
          Vergelijk het een beetje met fotograferen, ook daar, liever fysieke buttons ipv menu's.
          Maar natuurlijk. Natuurlijk gaan we nu in de vuurlinie komen te liggen van mensen die ons verwijten "tegen de vooruitgang te zijn"..... Ik ben niet tegen de vooruitgang, ik ben tegen de vooruitgang van de achteruitgang.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Inderdaad. Ik krijg het ervan dat je je altijd op het scherm moet kijken wat je nu eigenlijk ingesteld hebt. Vroeger voelde je gewoon aan de knop welke knop je vast had en hoe die stond. Nu moet je dus naar een scherm kijken.

En wat helemaal van de pot gerukt is bij mijn kar is dat om de X tijd er op het scherm een boodschap komt "je aandacht niet op de weg houden is gevaarlijk" en die moet je dan wegklikken door naar dat scherm te kijken en dus niet naar de weg. De idioot die dat geprogrammeerd heeft die is echt te dom om dood te doen...
            Mijn auto is leuker. Om het uur ongeveer geeft die een boodschap dat het tijd is voor koffie.
            Een koffiezetapparaat is er niet bijgeleverd.
            Als ik mijn handen niet aan het stuur houdt reageert mijn auto ook boos.
            " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Maar natuurlijk. Natuurlijk gaan we nu in de vuurlinie komen te liggen van mensen die ons verwijten "tegen de vooruitgang te zijn"..... Ik ben niet tegen de vooruitgang, ik ben tegen de vooruitgang van de achteruitgang.
              En ik kan met de jeugd mee: 'k Heb Car Play en Androïd play aan boord.
              Ik gebruik die Play dingens NOOIT. 'k Heb veel te veel werk met te kijken of ik 30, 50 of 70 mag rijden.
              I.p.v. met alle vormen van sociale communicatie en zo bezig te zijn geniet ik liever van de "situational awereness" of omgevingsbewustzijn. Dit is naar buiten kijken en genieten van het landschap en weten waar je bent.
              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Apple Car Play (met Android play heb ik geen ervaring) heeft niks te maken met sociale communicatie. Ik gebruik het zeer geregeld voor bv Waze, navigatie en verkeersinfo komt dan op GPS en radio scherm in het dashboard. Telefoon moet helemaal niet aangeraakt worden, moet enkel via kabeltje verbonden zijn met de auto.

Facebook etc werkt gewoon niet via carplay; SMS en Whatsapp boodschappen kunnen voorgelezen worden, maar niet op scherm gelezen. Hilarische resultaten overigens, dat voorlezen.

Comment

Misschien zullen we ooit nog met weemoed terugdenken aan auto's die niet gehackt konden worden
                  Last edited by toerist; 21 december 2021, 21:07.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    Apple Car Play (met Android play heb ik geen ervaring) heeft niks te maken met sociale communicatie. Ik gebruik het zeer geregeld voor bv Waze, navigatie en verkeersinfo komt dan op GPS en radio scherm in het dashboard. Telefoon moet helemaal niet aangeraakt worden, moet enkel via kabeltje verbonden zijn met de auto.

Facebook etc werkt gewoon niet via carplay; SMS en Whatsapp boodschappen kunnen voorgelezen worden, maar niet op scherm gelezen. Hilarische resultaten overigens, dat voorlezen.
                    Ja, zeker. Had mijn iPhone een tijdje in het Engels staan. Als hij dan Nederlandstalige berichten voorleest……ni te doen !
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Misschien zullen we ooit nog met weemoed terugdenken aan auto's die niet gehackt konden worden
                      Hoewel, deze is ook gehakt .
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Is gamen achter het stuur van een Tesla hier ook verboden?
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Voor mij alvast geen enkel probleem, in al die jaren dat ik een gsm/smartphone heb, heb ik die nog “nooit” uit mijn zakken gehaald als ik met de wagen rijd.
                          Voor mijn part kunnen de boetes daar op niet hoog genoeg zijn.
                          Jezelf en een ander bewust in gevaar brengen kan niet zwaar
                          genoeg bestraft worden, en geef toe, je kan het meteen zien
                          als een voorligger met zijn gsm bezig is.
                          Geheel mee eens: handvrij betekend niet aandachtsvrij en die hoort alleen bij het verkeer te zijn. Wanneer het echt belangrijk is dan bellen ze op een later tijdstip wel terug.

Comment

Interessante weetjes: https://www.thezebra.com/resources/d...-worst-cities/
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dit hier hebben ze ooit eens getoond op een EHBO opleiding .
                              En niet alleen chauffeurs .
                              George Orwell

Comment

Kunnen we dan ook kranten, scheermachines, koffie, blikjes bier, krultangen (en het was geen vrouw...), papperassen, etc achter het stuur verbieden? Al die dingen kom ik regelmatig tegen op de baan in handen van "bestuurders".

Comment

Working...
                                X