Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werkt de spamfilter van Telenet nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Werkt de spamfilter van Telenet nog?

Het begon enkele dagen geleden.
    Eerst 1 à 2 spam berichten.
    Daarna al een stuk of vijf.
    Vandaag al 15 en wat zal het morgen zijn?

Zijn er nog leden die dit ondervinden?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Re: Werkt de spamfilter van Telenet nog?

Bij mij doet ie het nog goed

Comment

Doet wat moet hier.

Comment

Zou het niet weten.....mijn Telenet email gebruik ik eigenlijk amper of niet.... ik krijg eigenlijk alleen mail van BD binnen via dat email adres...
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb net het omgekeerde ervaren. Sinds mijn opzeg bij TN eind augustus is mijn aantal spamberichten meer dan gedecimeerd Ik kan van die luxe echter nog maar iets meer dan een jaar genieten want dan pakken ze die mailbox definitief af...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Ik heb net het omgekeerde ervaren. Sinds mijn opzeg bij TN eind augustus is mijn aantal spamberichten meer dan gedecimeerd Ik kan van die luxe echter nog maar iets meer dan een jaar genieten want dan pakken ze die mailbox definitief af...
            Ik had eerst de gewone One met vrij veel spam, sinds ik koos voor de OneUp omzeggens niets meer.

Comment

Enkele dagen geleden is er een grote panne geweest bij Telenet.
              Sindsdien had ik ook veel spam. Maar het is ondertussen terug verbeterd.
              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Vandaag weeral 7 spam mails.
                En de meeste betreffen BITCOINS en het gaat over enorme bedragen.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hier ook Telenet, nog geen problemen ondervonden, alles werkt nog zoals een tijd terug
                  Dus ook niet meer spam, soms komt er eens eentje door maar door deze dan in de spambox te verplaatsen op webmail is het opgelost

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Toch raar hier.
                    Ik zet zojuist voor de tweede keer Outlook open en maar liefst 17 spam mails waarvan 10 van gisteren (?!!!!) en 6 van vroeg deze morgen en 1 van 17h00.
                    Hoe komt dat eigenlijk dat ik plots zoveel spam ontvang of beter gezegd dat er zoveel spam door de mazen van het (tele-) net ontsnappen?

Comment

Werkt de spamfilter van Telenet nog?

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Hoe komt dat eigenlijk dat ik plots zoveel spam ontvang of beter gezegd dat er zoveel spam door de mazen van het (tele-) net ontsnappen?
                      Omdat spammers continu veranderingen aanbrengen aan de gegevens waarop gefilterd wordt.
                      De fout ligt bij de spammer, niet bij de provider of spam-filter.
                      Als de spammer steeds hetzelfde IP-adres gebruikt, dan kunnen ze daarop filteren, maar dat verandert steeds.
                      Als die steeds hetzelfde e-mailadres gebruikt of dezelfde tekst, dan kunnen ze ook filteren, maar ook dit verandert permanent.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Toch raar hier.
                        Ik zet zojuist voor de tweede keer Outlook open en maar liefst 17 spam mails waarvan 10 van gisteren (?!!!!) en 6 van vroeg deze morgen en 1 van 17h00.
                        Staat de spamfilter wel aan bij u? Als je van een bepaalde soort spam veel mails krijgt kan je ook snel een filterregel aanmaken.
                        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Staat de spamfilter wel aan bij u? Als je van een bepaalde soort spam veel mails krijgt kan je ook snel een filterregel aanmaken.
                          Ja hoor, die staat aan.
                          En regels maken wat haalt het uit?
                          Voor een en dezelfde spammer heb ik wel 10 regels aangemaakt.
                          Ik maak er een aan en s' anderendaags heeft hij zijn mailadres iets anders gemaakt.
                          Denk dat ik die Office eraf zal smijten en opnieuw installeren, of gewoon eentje kopen voor € 0,86 op Aliexpress.

Comment

Je zou een regel kunnen maken op de inhoud bv "bitcoin" of andere specifieke woorden. Jouw probleem zal met een andere versie van Outlook niet beter worden. Heb je mails met SPAM tussen aanhalingstekens in het onderwerp van de mail? Dan staat de spamfilter niet actief in jouw Telenet account.
                            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Nee, zulke mails heb ik niet, wel een map waar spammails in terecht komen (maar klaarblijkelijk niet allemaal).

Comment

Working...
                              X