Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gsm achter het stuur…nieuwe regels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gsm achter het stuur…nieuwe regels

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Voor mij alvast geen enkel probleem, in al die jaren dat ik een gsm/smartphone heb, heb ik die nog “nooit” uit mijn zakken gehaald als ik met de wagen rijd.
    Voor mijn part kunnen de boetes daar op niet hoog genoeg zijn.
    Jezelf en een ander bewust in gevaar brengen kan niet zwaar
    genoeg bestraft worden, en geef toe, je kan het meteen zien
    als een voorligger met zijn gsm bezig is.
    Geheel mee eens.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als ik rij dan rij ik. Zelfs op hele lange trajecten ga je als passagier serieuze moeite moeten doen om met mij een gesprek aan te knopen. Ik ben gewoon constant bezig met het verkeer (ik vind dit al vermoeiend genoeg).
      Dus ik ga 110% akkoord met het wetsvoorstel.
      Toch één vraag : zijn de huidige auto's ook niet een beetje rijdende computers die uitpuilen van de toeters en bellen en je concentratie afleiden ?
      Mijn dochter haar vorige auto was een Audi A3 TDi die nu is vervangen door een hybride Mercedes 2,3 GLA of GLS or whatsoever (geen kat vindt in die Mercedesmodellen zijn jongen nog terug). Ze is heel duidelijk : "ik rij er niet graag mee, het is net een ruimteschip".
      Oja, voor de azijnpissers : ze had geen keuze, het is een firmawagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Mijn dochter haar vorige auto was een Audi A3 TDi die nu is vervangen door een hybride Mercedes 2,3 GLA of GLS or whatsoever (geen kat vindt in die Mercedesmodellen zijn jongen nog terug). Ze is heel duidelijk : "ik rij er niet graag mee, het is net een ruimteschip".
        Awel, daarin verschillen we dus..... ik heb ook zo'n ruimteschip besteld, een Mercedes A250e ( hibryde ook dus ) .... al die laatste technische snufjes vind ik dus gewoon zalig, zeker wanneer je ze eenmaal allemaal onder de knie hebt....ik ben dus ook wel een echte SF freak.....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Awel, daarin verschillen we dus..... ik heb ook zo'n ruimteschip besteld, een Mercedes A250e ( hibryde ook dus ) .... al die laatste technische snufjes vind ik dus gewoon zalig, zeker wanneer je ze eenmaal allemaal onder de knie hebt....ik ben dus ook wel een echte SF freak.....
          Ha ha, ik ook Francis. Ik zou al bijna om die reden zo’n auto kopen
          Maar als het systeem goed in mekaar steekt zou het ook veilig moeten zijn.
          Gevaarlijker vind ik té kleine knopjes in een wagen….en als het er dan ook nog veel zijn…. Ja dan pas moet je je blik van de weg af wenden.

Maar uiteindelijk is het toch ook vooral uw gezond verstand gebruiken.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Spraakbesturing in Mercedes schijnt echt top te zijn...
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Wel grappig dat een telefoon bedienen niet toegelaten is, maar dat bij zo goed als elke nieuwe auto zo veel mogelijk knoppen vervangen zijn door aanraakscherm.
              Over afleiding en je ogen niet op de weg houden gesproken...

Comment

Spraakbesturing in Mercedes schijnt echt top te zijn...
                Ja dat is inderdaad zo als je de juiste commando's kent. Soms voelt dit systeem zich echter iets te snel aangesproken. Heeft die A250e ook het nieuwe capacitieve stuur want dat vind ik niet altijd even geslaagd.
                Last edited by frank207be; 17 december 2021, 15:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  Wel grappig dat een telefoon bedienen niet toegelaten is, maar dat bij zo goed als elke nieuwe auto zo veel mogelijk knoppen vervangen zijn door aanraakscherm.
                  Over afleiding en je ogen niet op de weg houden gesproken...
                  Inderdaad. Ik krijg het ervan dat je je altijd op het scherm moet kijken wat je nu eigenlijk ingesteld hebt. Vroeger voelde je gewoon aan de knop welke knop je vast had en hoe die stond. Nu moet je dus naar een scherm kijken.

En wat helemaal van de pot gerukt is bij mijn kar is dat om de X tijd er op het scherm een boodschap komt "je aandacht niet op de weg houden is gevaarlijk" en die moet je dan wegklikken door naar dat scherm te kijken en dus niet naar de weg. De idioot die dat geprogrammeerd heeft die is echt te dom om dood te doen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Ja dat is inderdaad zo als je de juiste commando's kent. Soms voelt dit systeem zich echter iets te snel aangesproken. Heeft die A250e ook het nieuwe capacitieve stuur want dat vind ik niet altijd even geslaagd.
                    Dat is waar. Maar dat is nu de nieuwe werkelijkheid….ken je commando’s.
                    Daaraan is het nog te zien dat de intelligentie vooral nog “artificeel” is. Wijk je af van de standaard commando’s, dan wordt je niet begrepen.

Echter al doende leert men. Hier in huis werkt alles vrij vlot in een mix van Google Home, Alexa en Siri.
                    Google Home verstaat en praat Nederlands, maar mijn ervaring is dat Engelse commando’s toch nog steeds veel beter en sneller begrepen worden. Je kan GH zelfs in twee talen zetten, maar enkel Engels werkt nog het beste.

Eigenlijk zou men dit ook al op school mogen geven: Google Home, Alexa en Siri commando’s.
                    Alhoewel, er zou rap ene zeggen “ Alexa, ring school bell ”
                    Last edited by Alfa Centauri; 17 december 2021, 16:56. Reden: O
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Ha ha, ik ook Francis. Ik zou al bijna om die reden zo’n auto kopen
                      Nu alles nog leren gebruiken. [emoji23][emoji23][emoji23]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Inderdaad. Ik krijg het ervan dat je je altijd op het scherm moet kijken wat je nu eigenlijk ingesteld hebt. Vroeger voelde je gewoon aan de knop welke knop je vast had en hoe die stond. Nu moet je dus naar een scherm kijken.

En wat helemaal van de pot gerukt is bij mijn kar is dat om de X tijd er op het scherm een boodschap komt "je aandacht niet op de weg houden is gevaarlijk" en die moet je dan wegklikken door naar dat scherm te kijken en dus niet naar de weg. De idioot die dat geprogrammeerd heeft die is echt te dom om dood te doen...
                        OMG Ik was al ongelukkig dat de mijne al na 10 seconden protesteert dat ik mijn stuurwiel terug moet vastnemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Heeft die A250e ook het nieuwe capacitieve stuur want dat vind ik niet altijd even geslaagd.
                          Niet dat ik weet, is niet besproken geweest tijdens de aankoop..... ik zie het trouwens ook nergens staan op de aankoopbon. met alle specificaties...

Comment

Niet dat ik weet, is niet besproken geweest tijdens de aankoop..... ik zie het trouwens ook nergens staan op de aankoopbon. met alle specificaties...
                            Ik heb even wat afbeeldingen opgezocht en zo te zien heeft die het klassiekere stuurwiel. Bij het capacitief stuurwiel en met de ogen op de weg zit je af en toe wel eens iets te hoog of te laag op het bedieningspad waardoor je bv het selectiemenu krijgt ipv de snelheid van de cruise control aan te passen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Als ik rij dan rij ik. Zelfs op hele lange trajecten ga je als passagier serieuze moeite moeten doen om met mij een gesprek aan te knopen. Ik ben gewoon constant bezig met het verkeer (ik vind dit al vermoeiend genoeg).
                              Dus ik ga 110% akkoord met het wetsvoorstel.
                              Toch één vraag : zijn de huidige auto's ook niet een beetje rijdende computers die uitpuilen van de toeters en bellen en je concentratie afleiden ?
                              Heb hier ook zo een "ruimteschip", en ik kan je dochter bijtreden, het is gewoon niet leuk meer, je aandacht word constant naar een van de schermen getrokken, er zijn geen knoppen meer, zelfs het hele stuur in touch bediening geworden. Voor alles moet je in menu's, ....Het is mooi om "uit te pakken" en alles uit te proberen, maar als je +50k per jaar rijd, bekijk je het misschien anders?
                              Ik zou liever op zijn minst een aantal fysieke knoppen hebben, die ik dat zelf kan configureren, voor de basic instellingen. Nu is het scrollen, kiezen, enteren, en weer uit de menu gaan. (zelfs mijn verwarming is een volledig touch veld)
                              Vergelijk het een beetje met fotograferen, ook daar, liever fysieke buttons ipv menu's.

Comment

"Als ik rij dan rij ik. Zelfs op hele lange trajecten ga je als passagier serieuze moeite moeten doen om met mij een gesprek aan te knopen. Ik ben gewoon constant bezig met het verkeer (ik vind dit al vermoeiend genoeg)."

99% mee eens, maar er is een maar, ik ben ooit eens heel blij geweest dat er zo'n tateraar(ster) bij mij zat in een nachtelijke rit, anders zou ik (bijna) ingedommeld zijn geweest, overigens dit was lang lang geleden .
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X