Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autokeuring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Autokeuring

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Zelfs als het goedkomt, dan zal je 9/10 bijbetalen voor een tuning attest.
    In theorie mag men niets veranderen aan de wagen wat de specificaties verandert.
    Bedankt voor de snelle respons. Een dummy uitlaat dus ene die totaal niets veranderd aan het systeem zal geen problemen geven? Alvast bedankt. Gr

    Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

    Comment


    • Autokeuring

      Oorspronkelijk geplaatst door robbymedved Bekijk bericht
      Een dummy uitlaat dus ene die totaal niets veranderd aan het systeem zal geen problemen geven?
      Zal er allemaal van afhangen hoe dit allemaal gemonteerd is, maar welk nut heeft een valse uitlaat op een wagen?
      Eender wie met een beetje kennis kan meteen zien dat het nep is en zelf heeft men er geen voordeel aan buiten het zicht, maar al rijdend ziet men het niet zelf. [emoji6]
      Ieder zijn ding natuurlijk.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Autokeuring

        'k Zou er dan een sound-booster onder hangen.

        Last edited by Skitch; 29 april 2023, 23:27.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • Re: Autokeuring

          Om het nog eens over de autokeuring te klappen:
          Verleden week zijn we er twee keer geweest in GEEL
          Twee rijen naast elkaar en elk een paar honderd meter lang.
          Naar 1 uur waren we 5 auto's opgeschoten.
          We hebben dan onze kar gedraaid en naar Olen gaan shoppen.
          Hebben die kl##tzakken nu een rij gemaakt voor afspraken en die staken telkens al de anderen voorbij.

          Ik hoop dat die nieuwe wet er nu zo snel mogelijk door komt.

          En dat gedoe met de uitlaat kabaal te laten maken, ik ben daar vierkant tegen! Is er nog niet genoeg vervuiling en moet er nu echt geluidvervuiling nog eens bij?
          In mijn Mazda is het stil tijdens het rijden, of ik moet over een heirweg rijden, en ik zou nog stiller willen.
          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • Re: Autokeuring

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Om het nog eens over de autokeuring te klappen:
            Verleden week zijn we er twee keer geweest in GEEL
            Twee rijen naast elkaar en elk een paar honderd meter lang.
            Naar 1 uur waren we 5 auto's opgeschoten.
            We hebben dan onze kar gedraaid en naar Olen gaan shoppen.
            Hebben die kl##tzakken nu een rij gemaakt voor afspraken en die staken telkens al de anderen voorbij.

            Ik hoop dat die nieuwe wet er nu zo snel mogelijk door komt.

            En dat gedoe met de uitlaat kabaal te laten maken, ik ben daar vierkant tegen! Is er nog niet genoeg vervuiling en moet er nu echt geluidvervuiling nog eens bij?
            In mijn Mazda is het stil tijdens het rijden, of ik moet over een heirweg rijden, en ik zou nog stiller willen.
            Niets makkelijker dan een afspraak toch (als je er één kan maken).
            Bij ons hier is zowat alles op afspraak, containerpark, huisdokter, autokeuring, kapper... gevolg nooit langer dan een paar minuten wachten.

            Vooral voor het containerpark ben ik heel tevreden met die afspraakregeling.
            Vroeger stonden we hier soms tot een uur lang aan te schuiven om op het containerpark te komen, nu rijden we bij aankomst zo binnen.
            Identiteitskaart in de "machine', ze zien dat je een afspraak hebt en je er op het juiste kwartier bent en de slagboom gaat omhoog.

            Voor de autokeuring was het ook zo, je diende er bijna een halve dag voor uit te trekken, nu hooguit een halfuurtje.

            Comment


            • Autokeuring

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Hebben die kl##tzakken nu een rij gemaakt voor afspraken en die staken telkens al de anderen voorbij.
              Bijna iedereen zit te vragen om op afspraak te kunnen gaan, maar als ze het voorzien zijn het kl##tzakken? [emoji848]

              En dat gedoe met de uitlaat kabaal te laten maken, ik ben daar vierkant tegen! Is er nog niet genoeg vervuiling en moet er nu echt geluidvervuiling nog eens bij?
              Wat bedoel je met uitlaat laten knallen?
              Gas geven tijdens de uitstoot controle?
              Da’s minstens 15 jaar geleden dat ze dat bij ons nog eens gedaan hebben.
              Last edited by VerSeg; 30 april 2023, 22:30. Reden: Typfouten
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Autokeuring

                Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                Niets makkelijker dan een afspraak toch (als je er één kan maken).
                Bij ons hier is zowat alles op afspraak, containerpark, huisdokter, autokeuring, kapper... gevolg nooit langer dan een paar minuten wachten.
                Dan heb jij véél geluk. Afspraak maken in de autokeuring... ergens tussen 45 minuten en een half uur wachten voor ze er aan beginnen. Dan nog een uurtje voor ze klaar zijn. Containerpark? Vroeger ging ik langs als ik een doos glas had staan, nu wacht ik tot de auto vol kan geladen worden en dan nog een week of 2 voor ik een afspraak kan maken wanneer het mij past. Huisdokter? Ja, je kan een afspraak maken. Als je geluk hebt kan je volgende week gaan. Héél zinvol als je werkgever binnen de 24 uur een attest moet hebben.

                Kapper heb ik geen last van.

                Comment


                • Re: Autokeuring

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                  Wat bedoel je met uitlaat laten knallen?
                  Gas geven tijdens de uitstoot controle?
                  Da’s minstens 15 jaar geleden dat ze dat bij ons nog eens gedaan hebben.
                  Weeral uit zijn context gehaald.
                  Dacht je nu werkelijk dat ik een kalf ben?
                  Hou toch je mond verdomme.
                  Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • Re: Autokeuring

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Dan heb jij véél geluk. Afspraak maken in de autokeuring... ergens tussen 45 minuten en een half uur wachten voor ze er aan beginnen. Dan nog een uurtje voor ze klaar zijn. Containerpark? Vroeger ging ik langs als ik een doos glas had staan, nu wacht ik tot de auto vol kan geladen worden en dan nog een week of 2 voor ik een afspraak kan maken wanneer het mij past. Huisdokter? Ja, je kan een afspraak maken. Als je geluk hebt kan je volgende week gaan. Héél zinvol als je werkgever binnen de 24 uur een attest moet hebben.

                    Kapper heb ik geen last van.

                    Heeft niks met geluk te maken denk ik, maar gewoon met het feit waar je woont. Ik heb er nog een mijn google tijdlijn op nageslagen en zie het volgende :

                    - AUTOKEURING : ik ben op maandag 6 maart naar de keuring geweest, ben het terrein opgereden om 14u45, ben mogen binnenrijden om 15u11 en ben er om 15u31 vertrokken nadat ik betaald had ; dus van oprijden terrein tot verlaten terrein juist 46 minuten.

                    - CONTAINERPARK : op vrijdag 21 april een afspraak gemaakt, gekozen voor maandag 14u30 ; daar aangekomen om 14u25, na lossen van tuinafval, glazen verpakkingen, papier, beetje metaal en frietuurvet terug vertrokken om 14u45 ; totaal 20 minuten

                    - RADIOGRAFIE KLINIEK : op vrijdag 21 april een afspraak gemaakt voor een scan op 27 april om 15u ; aangekomen om 14u48 ; terug vertrokken om 15u25 ; totaal 37 minuten

                    - HUISDOKTER : vrijdagavond om 18u24 een afspraak gemaakt voor morgen om 17u15 (vandaag kon niet wegens 1 mei ) tijd weet ik nog niet, maar ik ben nu reeds zeker dat ik om 18 u terug thuis ben (is een groepspraktijk, met vijf vaste dokters en altijd twee HAIO's.)

                    - KAPPER ook geen last van, wegens mijn vrouw die mijn kapper is.

                    Dus drie afspraken waar ik in totaal 1u 43 minuten voor kwijt was, en schat maar eens in mochten afspraken niet bestaan hebben hoeveel tijd ik dan wel niet was kwijt geweest.

                    Nogmaals, mat geluk heeft het denk ik niets te maken, wel met het feit waar je woont, of waar je verkiest te wonen.

                    Comment


                    • Autokeuring

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Weeral uit zijn context gehaald.
                      Dacht je nu werkelijk dat ik een kalf ben?
                      Hou toch je mond verdomme.
                      Beleefd en vriendelijk blijven is niet verboden. [emoji848]

                      U kaart iets aan dat ze hier al jaren niet meer doen (alvast niet de keren dat ik ging), vandaar toch verbaasd dat het bij u anders is.
                      Héél lang geleden moest je uitstappen en gaven zij met een diesel even veel gas, nu mag ik telkens blijven zitten bij de controle van de uitlaat en lichten.
                      Plankgas in vrijloop zal met de meeste wagens van de laatste jaren ook al niet meer lukken, het toerental wordt fors beperkt in vrijloop.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Autokeuring

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Beleefd en vriendelijk blijven is niet verboden. [emoji848]

                        U kaart iets aan dat ze hier al jaren niet meer doen (alvast niet de keren dat ik ging), vandaar toch verbaasd dat het bij u anders is.
                        Héél lang geleden moest je uitstappen en gaven zij met een diesel even veel gas, nu mag ik telkens blijven zitten bij de controle van de uitlaat en lichten.
                        Plankgas in vrijloop zal met de meeste wagens van de laatste jaren ook al niet meer lukken, het toerental wordt fors beperkt in vrijloop.
                        Dat is toch nog zo lang geleden niet dat ze gas gaven met de diesel. Zolang ik met een diesel reed deden ze dat (dus 4 jaar geleden). Wel niet zo veel gas meer als helemaal in het begin van de testen. En het is altijd uitstappen tegenwoordig aan de poort en aan de uitgang wachten.

                        Duidelijk dat die autokeuring overal wat anders is. Je vraagt je dan ook af of ze overal wel hetzelfde testen.

                        Comment


                        • Autokeuring

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Dat is toch nog zo lang geleden niet dat ze gas gaven met de diesel. Zolang ik met een diesel reed deden ze dat (dus 4 jaar geleden). Wel niet zo veel gas meer als helemaal in het begin van de testen. En het is altijd uitstappen tegenwoordig aan de poort en aan de uitgang wachten.

                          Duidelijk dat die autokeuring overal wat anders is. Je vraagt je dan ook af of ze overal wel hetzelfde testen.
                          Dat gas geven deden ze vroeger bijna altijd met alle wagens maar niet zo erg als plankgas.
                          Plankgas geven hebben ze met onze wagens ooit één keer gedaan bij de eerste diesel dat we hadden toen die vier jaar werd (eerste controle), ondertussen is die al acht jaar weg en was die 11 jaar oud bij verkoop.
                          Dus ruw geschat 15 jaar geleden en dat was nog voor er zoveel om te doen was, VAB heeft de roettest met plankgas aangeklaagd in 2015.
                          De laatste keren dat ik met een wagen moest gaan (diesel of benzine), dan hebben ze niet eens de uitstoot getest want hun ronde darm past niet rond een dubbele of ovale uitlaat dat redelijk wat omringd is door de bumper, die typt gewoon meteen OK op zijn computer.

                          Enkel tijdens COVID mocht men niet mee binnen, dan moest men de wagen aan de inkom afzetten en aan de uitgang afhalen.
                          Anders mag ik altijd blijven zitten tot na de test van de lichten en dan rijden ze zelf voor de remtest en volgende controles en loopt men naast de wagen mee tot het einde.
                          Na de laatste controle op de brug moet moet men de wagen er zelf afrijden.
                          Onlangs nog geweest en waar die het langst mee bezig geweest is, dat was op alle mogelijke plaatsen het chassisnummer tot in detail vergelijken met het inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest, testen van de gordels en met de lichtjes op het dashboard … al zijn dat geen lampjes meer mits het een display is. [emoji23]

                          Dus blijkbaar toch een groot verschil niettegenstaande overal dezelfde regeltjes bestaan.
                          Last edited by VerSeg; 1 mei 2023, 10:34.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Autokeuring

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dat gas geven deden ze vroeger bijna altijd met alle wagens maar niet zo erg als plankgas.
                            Plankgas geven hebben ze met onze wagens ooit één keer gedaan bij de eerste diesel dat we hadden toen die vier jaar werd (eerste controle), ondertussen is die al acht jaar weg en was die 11 jaar oud bij verkoop.
                            Dus ruw geschat 15 jaar geleden en dat was nog voor er zoveel om te doen was, VAB heeft de roettest met plankgas aangeklaagd in 2015.
                            De laatste keren dat ik met een wagen moest gaan (diesel of benzine), dan hebben ze niet eens de uitstoot getest want hun ronde darm past niet rond een dubbele of ovale uitlaat dat redelijk wat omringd is door de bumper, die typt gewoon meteen OK op zijn computer.

                            Enkel tijdens COVID mocht men niet mee binnen, dan moest men de wagen aan de inkom afzetten en aan de uitgang afhalen.
                            Anders mag ik altijd blijven zitten tot na de test van de lichten en dan rijden ze zelf voor de remtest en volgende controles en loopt men naast de wagen mee tot het einde.
                            Na de laatste controle op de brug moet moet de wagen er zelf afrijden.
                            Onlangs nog geweest en waar die het langst mee bezig geweest is, dat was op alle mogelijke plaatsen het chassisnummer tot in detail vergelijken met het gelijkvormigheidsattest, testen van de gordels en met de lichtjes op het dashboard … al zijn dat geen lampjes meer mits het een display is. [emoji23]

                            Dus blijkbaar toch een groot verschil niettegenstaande overal dezelfde regeltjes bestaan.
                            Waar ik naar de keuring ga, en ook waar ik met de wagen van mijn vader ga (twee verschillende stations) moet je uitstappen zodra je aan de beurt bent.
                            Je mag meewandelen binnen en helemaal op het einde nadat de brug met de wagen naar beneden is gelaten mag je weer achter het stuur om de wagen buiten te zetten.
                            Dan nog naar het bureel om te betalen. Blijven zitten is niet meer toegelaten.

                            PS Ook heel streng waar ik ga voor de dashcam. Die moet verwijderd worden.
                            Ik probeerde de voorlaatste keer hem gewoon naar beneden, naar het dashbord, te richten ipv weg te nemen maar.... ze waren niet akkoord, eraf moest en zou hij.
                            Nu de laatste keer wist ik het, en had hem vooraf verwijderd.

                            Comment


                            • Re: Autokeuring

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              .............................................

                              Wat bedoel je met uitlaat laten knallen?
                              Gas geven tijdens de uitstoot controle?
                              Da’s minstens 15 jaar geleden dat ze dat bij ons nog eens gedaan hebben.
                              Ik denk dat Red Falcon het over mijn bericht had. #138
                              Waar ik schreef : k Zou er dan een sound-booster onder hangen.
                              Het is zijn goed recht om tegen dat extra en illegaal lawaai te zijn. En daarvan uiting te geven.
                              .
                              Als ik op jouw negeerlijst sta dan kan je dit uiteraard niet lezen. Behalve als je efkens komt piepen hé.
                              Last edited by Skitch; 2 mei 2023, 00:41.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment


                              • Re: Autokeuring

                                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                                Ik denk dat Red Falcon het over mijn bericht had. #138
                                Waar ik schreef : k Zou er dan een sound-booster onder hangen.
                                Het is zijn goed recht om tegen dat extra en illegaal lawaai te zijn. En daarvan uiting te geven.
                                .
                                Als ik op jouw negeerlijst sta dan kan je dit uiteraard niet lezen. Behalve als je efkens komt piepen hé.
                                Mits het over autokeuring ging en uitlaat laten knallen, had ik de link gemaakt met hoog in toeren gaan tijdens de keuring, maar met enige twijfel … vandaar de vraag of het dat was dat hij bedoelde. [emoji6]
                                Spijtig dat hij op basis van een misverstand grof wordt in plaats van het even te verduidelijken.

                                Zou men trouwens met zo’n externe booster nog door de keuring geraken? [emoji848]

                                Van die negeerlijst … daar sta je zeker niet op want ik gebruik dat niet.
                                Ik reageer ook enkel op de inhoud van berichten en niet afhankelijk van wie het post. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X