Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autootje met bromfiets rijbewijs.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autootje met bromfiets rijbewijs.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Maar daar kan je er verder ook niet veel mee doen ... meer en meer winkels liggen aan een straat waar men niet mag parkeren en wie in het centrum woont, die kan bijna beter gewoon te voet naar de winkel gaan.
    Zo wordt het ondertussen in meer en meer steden en gemeenten dat men niet overal nog parking vindt.
    En laat een brommobiel nu ook wel parking nodig hebben. [emoji6]
    Jij kan zelf ook nog via een zone 30 naar een winkel, wij moeten anders ook al de steenweg (70) op en met het vele vrachtvervoer zou ik er toch niet graag aan 45km/u tussen zitten.
    Trouwens is dat ook de maximumsnelheid, niet de gegarandeerde snelheid dat kan aangehouden worden.
    Oostende is op dat gebied wel wat vlakker, maar als men hier op de steenweg in de bergop achter zo’n autootje rijdt, dan is dat in elk geval nog wat trager.
    Ieders situatie is anders, moeilijk op uit te maken wat voor iemand ideaal is.
    Misschien is voor sommigen een elektrische bakfiets dan wel iets.

Mindervalide mensen hebben het niet altijd eenvoudig, zelfs gezonde mensen blijven uit bepaalde steden weg door het mobiliteitsprobleem. [emoji849]
    Ik ken Oostende niet, maar daar zullen toch ook wel plaatsen zijn voor mindervaliden , natuurlijk voor zover ze niet onrechtmatig ingenomen zijn. Maar ja, parking is overal een probleem....
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
      Brommobielcenter Claeys Knokke Heist nieuw en tweedehands.
      Er eens eentje huren voor een paar weken is ook een optie hé Felix, ik weet niet of Claeys in dat systeem van verhuur zit, maar firma’s genoeg die dit doen.
      Maar ik blijf het gevaarlijk vinden, enkele jaren terug eens eentje zien vast zitten tussen de tramrails in Nieuwpoort, die mensen werden echt hysterisch van schrik en paniek, hadden wij ze met geen paar mensen uit dat ding moeten helpen kregen ze waarschijnlijk iets, en dat autootje uit die gleuf krijgen ging helemaal niet zo gemakkelijk.
      En neen, die mens had op zich helemaal niets verkeerd gedaan, gewoon in de bocht kinderlaan schuin de rails over gereden, gelukkig op dat moment geen tram dichtbij.

Je praat daar over een golfkar, Knokke is ook de enige stad waar dat toegelaten is denk ik, maar al bij al vind ik dat nog veiliger en beter lopen dan zo een pruttel ding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
        Sorry dat er hier gedacht wordt dat het niet veilig zou zijn maar denk er anders over.
        Geen airbags, geen kleukelzones. Wordt maar eens aangereden in zo'n ding, ook al is het maar tegen 45km/u. Ik heb de resultaten van zo'n ongeval al eens gezien en dat is niet fraai. Het leek alsof dat wagentje gewoon ontploft was, nochtans ook in een 50km/u zone. Voordeel is wel dat de brandweer niet veel werk heeft om de slachtoffers eruit te halen.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Die "brommobielen" zouden verboden moeten worden. Enorm vervuilend (geen euronorm daarvoor en meestal tweetakt motor), onveilig en veel te duur. Vroeg of laat kom je op een expressweg terecht, bijvoorbeeld door een omleiding. Dan wil ik het resultaat van een aanrijding met een pickup of bestelwagen die 90 rijdt wel eens zien.

Los daarvan heb je denk ik nooit een rijopleiding gehad, dus als je dan toch eens op zo'n weg terechtkomt heb je ook geen idee wat de verkeersborden betekenen

Volgens mij ben je veel beter - en waarschijnlijk ook goedkoper - af met een elektrische driewiel bakfiets. Iets als dit, bijvoorbeeld: https://www.bakfiets.nl/elektrische-...ser-wide-steps

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Die "brommobielen" zouden verboden moeten worden. Enorm vervuilend (geen euronorm daarvoor en meestal tweetakt motor), onveilig en veel te duur. Vroeg of laat kom je op een expressweg terecht, bijvoorbeeld door een omleiding. Dan wil ik het resultaat van een aanrijding met een pickup of bestelwagen die 90 rijdt wel eens zien.

Los daarvan heb je denk ik nooit een rijopleiding gehad, dus als je dan toch eens op zo'n weg terechtkomt heb je ook geen idee wat de verkeersborden betekenen

Volgens mij ben je veel beter - en waarschijnlijk ook goedkoper - af met een elektrische driewiel bakfiets. Iets als dit, bijvoorbeeld: https://www.bakfiets.nl/elektrische-...ser-wide-steps
            Ik wil eens een aanrijding zien met een bakfiets en een pickup...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Een pickup rijd normaal gezien niet op het fietspad
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

Comment

Denk dat het hier meer de richting uitgaat om TS bang te maken om met een brommobiel de weg op te gaan. Als je de nieuwe prijzen vergelijkt tussen een bakfiets en een (basis)golfkar die liggen niet zo ver uiteen en een brommobiel is dan enorm duur daar tegenover.
                Voor een golfkar is het nu verplicht om een auto of motor nummerplaat te hebben en verzekering iets wat enkele jaren geleden nog niet nodig was. Het was ook zo dat toen het aanzien werd om zich te verplaatsen van thuis naar het golfterein. Nu is dit althans
                bij ons toch een middel geworden om zich in stad zonder veel zorgen vlug te kunnen verplaatsen. Wat veiligheid betreft je kan met alle drie een ongeval hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                  Een pickup rijd normaal gezien niet op het fietspad
                  Hoeveel stadscentra hebben er gescheiden fietspaden? Bij ons hier hebben ze bewust de fietspaden in het centrum weg gedaan om de fietsers in het verkeer te hebben "om de snelheid van de auto's naar beneden te brengen". Ik snap de logica wel maar denk dat dit enkel door wereldvreemde mobiliteitsexperten kan bedacht worden.

Verder schrijft Mriya in de eerste post al dat hij door zijn gezondheid niet zal kunnen blijven fietsen. Dus waarom willen jullie absoluut iets aansmeren dat niet mogelijk is? Golfkar zie ik ook als een betere oplossing, maar dat is enkel in Knokke een optie denk ik. En zelfs dan moet je die nog goed kunnen parkeren en opladen. Blijft enkel zo'n 4-wiel scooter over.

Comment

Een brommobiel is levensgevaarlijk, maar wat te denken van een Smart ? Die komen je op de autostrade voorbijgevlogen tegen 130km/h.

Comment

Een elektrische bakfiets lijkt mij toch de meest praktische oplossing. Je kan er tot vlak voor de winkel mee parkeren, wat mij handig lijkt om je boodschappen in te laden. Je Hoeft ook geen dure verzekering af te sluiten. Verder lijkt het mij dat de meeste tankstations aan een grote weg liggen of buiten het centrum waar je dus niet wil zijn met zo een bromauto.
                      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                      Flickr____No place to be

Comment

Bakfietsen zouden nog op een fietspad passen, een brommobiel mag daar niet op.
                        Groot verschil dus. [emoji6]

Wij kenden een ouder koppel met zo’n brommobiel en op een kruispunt aangereden ... beiden morsdood daar waar tegenpartij max 30 kon rijden.
                        Ik zou er zelf alvast nooit in willen rijden.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Verder schrijft Mriya in de eerste post al dat hij door zijn gezondheid niet zal kunnen blijven fietsen. Dus waarom willen jullie absoluut iets aansmeren dat niet mogelijk is? Golfkar zie ik ook als een betere oplossing, maar dat is enkel in Knokke een optie denk ik. En zelfs dan moet je die nog goed kunnen parkeren en opladen. Blijft enkel zo'n 4-wiel scooter over.
                          Vandaar mijn advies ivm een elektrische bakfiets. 3 wielen, dus stabiel en geen hoge "overstap". Aanzienlijke cargoruimte. En bij sommige modellen hoef je niet te trappen, worden aanzien als elektrische bromfiets.

Comment

Nog een leuk alternatief is de motorfiets met 3 wielen.
                            Ze bestaan overdekt.
                            Heb je het gemak van een motor en de luxe dat je binnen zit.
                            Hier bij ons in de buurt is iemand dat mindervalide is en ook met zoiets rijd.
                            Ik ben niet zeker maar ik dacht dat het van BMW was.
                            Er is ook kleine bergruimte aan boord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Nog een leuk alternatief is de motorfiets met 3 wielen.
                              Ze bestaan overdekt.
                              Heb je het gemak van een motor en de luxe dat je binnen zit.
                              Hier bij ons in de buurt is iemand dat mindervalide is en ook met zoiets rijd.
                              Ik ben niet zeker maar ik dacht dat het van BMW was.
                              Er is ook kleine bergruimte aan boord.
                              Die van BMW is vermoedelijk deze dat je bedoelt?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Wij kenden een ouder koppel met zo’n brommobiel en op een kruispunt aangereden ... beiden morsdood daar waar tegenpartij max 30 kon rijden.
                                Ik zou er zelf alvast nooit in willen rijden.
                                Zouden ze dan met een Smart meer kans gehad hebben? Als je een Brommobiel die nu verkocht wordt vergelijkt met wat jaren geleden werd verkocht en toen nog met een tweetaktmotor dus ook veel lawaai maakten dan zie
                                in grote geen verschil met een Smart. Het is niet voor iedereen een luxe maar meer een noodzaak om een brommobiel aan te schaffen.

Je kan evengoed een ongeval hebben met een (Bak)fiets, een scooter of een Brommobiel en natuurlijk maakt het een verschil of je wordt aangereden door een Fiat 500 aan 30 km/u of een vrachtwagen aan 30 km/u.

Als ik ze hier bij ons zie rijden met een golfkar de meeste hebben geen gordel en er zijn bij de meeste ook geen deuren aan en toch in al die jaren dat ze hier al rondrijden nog nooit gehoord van een ernstig ongeval.

Comment

Working...
                                X